Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunstiajaloo valikessee, DADAISM (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Midagi saavutanud kas mitte futuristid ei propageerinud sõda?

Lõik failist

Karin Kikkas, 12.C

Kunst on surnud! Elagu kunst!


Kui on olemas surematu kunst , siis ei saa seda kunstikultuse hävitamise teel tappa” – Wieland Herzfelde
Kõik sai alguse 20.nda sajandi alguses, kui algas sõda. Neutraalne Šveits ja Zürichis avatud klubi nimega Cabaret Voltaire sai koduks paljudele põgenenud kunstnikele ja kultuuriinimestele. Selle algatas Hugo Ball, kes oli tuntud mitmel alal – poeet , draamakirjanik, vasakpoolne poliitik . Klubis toimusid tantsuõhtud, joodi, lauldi ning segati madalat ja kõrget kultuuri omavahel. Kui klubisse ilmus Richard Huelsenbeck , sai klubi juurde agressiivsema noodi, tema tõttu sai alguse Cabaret´i tegevus: irduda maailmast. Klubi liikmete kunstiobjektid ja teod oponeerisid Lääne tsivilisatsioonile, sest Huelsenbeck oli õhutanud inimesi üles sellega, et Saksamaa on selle
Kunstiajaloo valikessee-DADAISM #1 Kunstiajaloo valikessee-DADAISM #2 Kunstiajaloo valikessee-DADAISM #3 Kunstiajaloo valikessee-DADAISM #4 Kunstiajaloo valikessee-DADAISM #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-11-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Karin Kikkas Õppematerjali autor
Materjal kajastab üldinformatsiooni dadaismi kui uue kunstiväljundi kohta, selle perioodi ajal aktiivselt tegutsenud kunstnikke ning nende mõtteid, loovaid ütlusi ning dadaismi üldkäsitlust läbi erinevate vaatenurkade.
Põhimõtteliselt 3,5 leheküljeline dadaismi olemust kirjeldav essee vabas vormis, hulga erinevate nimedega, kes kindlasti olid olulisel kohal tolajal ning tegid maailmas endale kohta.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
doc

KUNSTIAJALUGU II - fovism, kubism, futurism, abstraktsionism, dadaism, sürrealism

20. SAJANDI KUNST Fovism Sai poolehoiu, sest miut erinevat stiili ja voolu, teise põhimõttega kunst. Kunst peab eluga kaasas kandma kunsti uuendusi ja omapära. Avati Pariisis Sügissalong, mis eksponeeris 20.saj uuendusi. Korraldas näitusi ka impressionistide ja postimpressionistide töödele (tagasivaatena). 1905.a paistavad silma noored kunsnikud, kelle maalide joonistus oli tinglik, värvid puhtad ja selged, kasutasid nad peaaegu segamata värve, kuid need olid lõuendile pandud värvilaikudena. Sellised

Kunstiajalugu
thumbnail
5
docx

Modernistlikud voolud

futuristidelt tüpograafilised trikid, ekspressionistidelt vaba värvikasutuse, püüde suurema spontaansuse ja keele foneetilisuse poole. Tuntuim dadaistlik luuletaja on Tristan Tzara, kes arendas välja väga kaootilise, segase, metsiku keele ja kelle eesmärk oli lõhkuda kunsti pühadust. Mõned tema tekstidest on saanud dada meelelaadi klassikalisteks väljendusteks. Tema tekstid on nii kaootilised ja segased, et neid võib nimetada verbaalseks deliiriumiks. Kuid Tzara leidis, et dada peabki jääma mõistetamatuks, dada sureb siis, kui hakkab end tõsiselt võtma. Dada hääbus 1920. aastate alguses. Täpsemalt - dada suubus sürrealismi, mida ongi tihti nähtud prantslasliku dadana. Sürrealism on 20. sajandi kunsti- ja kirjanduse vool, milles on olulisel kohal ebareaalsus, unenäod, hallutsinatsioonid, patoloogiliste seisundite jms. 1924 koondas siis veel dadaistide hulka kuuluv André Breton enda ümber sürrealistide koolkonna, mille keskpunktiks oli Pariis.

Kirjandus
thumbnail
42
docx

Moodsa kunsti voolud 20 saj.

Moodsa kunsti voolud 20 sajandil Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. Fovism 3. Kubism 4. Futurism 5. Ekspressionism ja ,,Die Brücke'' 6. Dadaism 7. Sürrealism 8. Konseptualism 9. Abstraktsionism 10. Minimaalkunst 11. Suprematism 12. Postpop ja Hüperrealism 13. Op-kunst ja Kineetiline kunst 14. Kasutatud materjalid Sissejuhatus 20. sajandi vaieldamatuks pealinnaks oli Pariis. Seal oli palju vana kunsti. Väga paljudest riikidest saabus sinna palju noori kuntsnikke, et õppida, ennast täiendada või elada kunstist küllastunud keskkonnas ja osa võtta kunsti uuendustest. Paljud välismaalased jäidki Pariisi elama, ka paljudele eesti kunstnikele kujunes Pariis teiseks koduks. Laialt levinud arvamuse kohaselt koosnevad kunst ja selle ajalugu üksikteostest.Mitte ainult

Kunstiajalugu
thumbnail
17
doc

Impressionismist-postmode rnismini

kui ka maalikunstis. Liikumise teoreetilised seisukohad ühinesid osalt võimuletuleva fasismi omadega (futurismi ja fasismi manifest ilmus aastal 1924). Kunstnikud UMBERTO BOCCIONI, GIACOMO BALLA, LUIGI RUSSOLO JA GINO SEVERINI avaldasid 1910. aastal FUTURISTLIKU MAALIKUNSTI TEHNILISE MANIFESTI, kasutasid oma häälekandjana ajakirja Lacerba ning korraldasid näitusi Euroopa pealinnades. Futurism kui programm sündis enne kui sellele vastav kunst, s.o. sõnad olid enne kui pildid. Selle poolest erineb futurism enamikust varasematest kunstivooludest, kus teooriad ja ideoloogiad on tekkinud juba loodud teoste tõlgendustena. Futuristid esitasid oma plaane nn. manifestidena, mida nad kandsid ette rahvakogunemistel ja levitasid ajakirjanduses. Futuristide kärarikas kollektiivne enesereklaam oli üsna enneolematu nähtus kunstiajaloos. Futuristid kutsusid üles looma põhimõtteliselt uut, otsusekindlamat kunsti. Nad uurisid

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Kordamine kunstiajalugu 20. saj

20. Kubismi rajajaks võib pidada PabloPiccassot, kelle eeskujuks oli Paul Cèzanne, kes püüdis oma kunstis nähtavaid esemeid lähendada geomeetrilistele kujunditele ja maalis pildile esemeid korraga mitme nurga alt vaadatuna. 21. Kollaaz on kujutavas kunstis mitmesuguste materjalide (näit. paberi v. riidetükkide, etikettide) aluspinnale kleepimine, värvide kõrval. 22. Futurism tuleb itaalia keelsest sõnast futuro, mis tähendab tulevikku. 23. Futurism sai alguse Itaalias, kus kunst oli veidi maha jäänud ja taheti järele jõuda. 24. Futuristid arvasid vana kunst on kõlbmatu ja kultuuritraditsioonid hüljati. 25. Futuristid püüdsid maalidel edasi anda liikumist: · Kujutades asju mitmekordselt · Lammutades nähtav objekt kildudeks ja need piirjooni hägustades kokku pannes 26. Futurism (funktsionalism) arhitektuuris: · Kasutati uusi materjale (teras, klaas, betoon..) · Uued konstruktsioonid (ripp-konstruktsioonid..)

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

DADAISM

karjuti näkku solvanguid. Kunstnike arvates oli maailm sõge ja pahatahtlik ning “korralikud kodanikud” on seetõttu enese teadmata kuriteo kaasosalised. Selleks, et mõistlikke inimesi seda taipama panna, tuli neid absurdsustega šokeerida ja endast välja viia. Naeruvääristati kõiki väärtusi – ilu, häid kombeid, poliitilisi ideaale. Inimestele taheti näidata kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. Juhuse kaudu leidsid kunstnikud oma tegevusele ka nime – dada. Järgmisel aastal asutasid nad dada kunstigalerii, milles eksponeeriti mitte ainult enda, vaid ka mitmete sõjaeelsete kunstnike töid. Valiku aluseks polnud aga vormilised sarnasused või ühtne stiil, vaid võimalikul rabav uudsus.Dadaistid, näiteks HANS ARP (1887-1966), eelistasid kollaaže ja montaaže juhuslikest, väärtuseta materjalidest. Sama tüüpi, kuid kunstilises mõttes veelgi äärmuslikumad sündmused toimusid New Yorgis

Kunstiajalugu
thumbnail
11
docx

Kunstiajaloo Eksami küsimused

Oli vaja leida uusi vahendeid enda väljendamiseks. Juba 20. saj alguse kunstivoolud hakkasid maalikunsti alustalasid kangutama. Dadaistid naeruvääristasid vanu traditsioone ja loobusid maalist kui igandist, hakates kasutama täiesti väärtusetuid materjale ebatavaliste teoste loomiseks. Abstraktsed ekspressionistid hülgasid nn.iganenud maalitehnikad, minimalistide teosed jäid taotluslikult lihtsaks. Popkunstnikud kasutasid oma kunstis igapäevaelu tuntud ja tuttavaid elemente. Optiline kunst soovis eksitada vaataja taju luues liikumise illusiooni, kineetilised teosed aga liikusid reaalselt. Kontseptuaalne kunst eelistas ideed objektile, superrealism näitas maailma realistlikumalt kui see tegelikult on. Tänapäeva kunstnikud peavad kunsti tegemise loomulikuks osaks fotograafia, filmi, video või arvuti kasutamist. Mida harjumatumad ja ebatraditsioonilisemad on väljendusvahendid seda raskem on sellist kunsti mõista. Ometi on igas teoses sõnum ja ajend selle loomiseks

Kunstiajalugu
thumbnail
88
docx

Kunstiajalookonspekt

1.Impressionism ja moodne maailm 2. võitlev avangard - futurism 3. dada ja sürrealism 4. abstraktne ekspressionism 5. popkunst 6. kontseptualism 7. minimalism 8

Ajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun