Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Sümboistlik maalikunst 19
saj.

  • Mõjutas kultuurivaldkondi
  • Kunstnikud hülgasid looduse ning maalisid vaimset, mittenähtavat poolt
  • Kunstnike hinnangul oli ühiskond allakäiguteel

Tunnusjooned:
  • Kunstnikke inspireerisid romaanid ja luule
  • Töödes müstika,salapära,vihjed,sümbolid
  • Osad nukrad ja igavad tööd
  • Teine osa sünged õuduspildid
  • Võib kohata inimhinge varjupoolte esiletoomist, tähendusrikastes poosides tegelasi, saatuslikke meeleolusid, võikaid fantaasialoomi, luukeresid jne.

Oluline oli süzee, mitte vorm, katsetati uusi väljendusi. Suured
värvilaigud, juhuslikkus, ähmasus, värelevad vormid.
Tuntumad kunstnikud:
Akseli Gallen -Kallela
1865- 1931
Soome
„Sampo kaitsmine“
„Lemminkäise ema“
Eduard Munch
1862 -1944
Norra
-maalis surma,üksindust,haigust
„Karje“
„Surm haigetoas“
Elutants
„Suudlus“
„Haige laps“
Mihhail Vrubel
1850- 1910
Venemaa
-maalis kummalisest piinast haaratud tegelasi
Deemon
„Luik- tsaaritar
Krisjan Raud
1865-1943
Eesti
„Puhkus teel Egiptusesse
„Kalev kosjas“
„Viru vanne
„Kalevipoeg kivi heitmas“
Oskar Kallis
1892-1918
Nii maalikunstnik kui rahvusromantilise suuna esindaja
„Kalevipoeg allilmas
„Kalevipoeg kellukest helistamas“
Nikolai Triik
1884-1940
„Irmgard Menningi portree“
„Lennuk“
„Soome maastik
Fovism 20 saj.
  • Ilmnes Prantsuse maalikunstis 1905.aastal
  • Paralleelne impressionismiga
  • Hääbus 1907.a.
  • Uuenduslik vool sai oma nime ajakirjanikult, kes ristis selle foovideks
  • Kriitikud suhtusid voolu vaenulikult
  • Tunnusjooned: - maastikud , - aktid , -portreed,

-maal oli kaotanud oma ruumilisuse ( eiratakse perspektiivireegleid)
.
-joon on pannud vormid lainetama
-väga hoogsa pintslitööga on edasi antud emotsioone- väljendatud
meeleolu
-segamata värvid on paisatud lõuendile
-puhtad, selged värvid
- domineerib dekoratiivsus, ekspressiivsus ja spontaansus
Henri Matisse
1869-1954
Prantsusmaa
-peaesindaja
-tema töödes on näha säravat värvipinda
-põhiteemadeks maastikud, naised , lilled, interjöör
-teosed dekoratiivsed ja harmoonilised
-„Tants“
„Fovism“
„Proua Matisse“
„Elurõõm“
Juugend
  • 19.saj lõpu ja 20.saj kunstivool
  • Eesmärk vabaneda 19.saj ehitus- ja tarbekunstis valitsenud stiilide segust
  • Kunstnikud said inspiratsiooni taimevormidest, jaapani kunstist, rokokoost, kohalikust rahvakunstist
  • Põhirõhk oli dekoratiivsusel
  • Kujunduselemendid pidid olema omavahel seotud
  • Tunnusjooned:

-maale esineb harva
-maal on sarnane vitraazi või vaibakunstiga
-et vaadelda ruumilisust sarnanevad figuurid siluettidega
-iseloomulikud on sujuvad ja väljavenitatud figuurid
-rõhutatud on piirjooned ja selged ühtlased värvipinnad
- silmapiir on tõstetud pildist välja
-levinumad taimemotiivid
-maalid olid sisult poeetilised ja sümbolistlikud
Victor Horta
1881-1973
Belgia
-kasutas omapäraseid taimi oma ruumide ja mööbli dekooris
-suure fantaasiaga
William Morris
1834-1896
Inglismaa
Antonio Gaudi
1852 -1926
Hispaania
-kasutab palju erinevaid ehitusmaterjale ( raudbetoon , sepis ,
käsitöö, vitraazid, tisleritöö, värviline keraamika ).
-alustas „Püha perekonna“ kiriku ehitust (ei valmi kunagi).
Kubism
-geomeetrilised kujundid
-loojaks Pablo Picasso ja Georges Braque
Arengus 3 järku:
1) Cezanne ´lik kubism e. Fassettkubism 1907-1909
-iseloomustab kujutatavate esemete taandamine geomeetrilistele
põhivormidele ja erinevate vaatepunktide ühendamine
2)Analüütiline e. Hermeetiline kubism 1909-1912
-kasvatab vaatepunktide arvu, lammutab
geomeetriliselt tausta ja sisu kuni kujutis muutub arusaamatuks.
Kollaazitehnika kasutuselevõtt.
3)Sünteetiline kubism 1912-1914
-abstraktsem käsitluslaad, kasutati vihjeid reaalsusele
Tunnusjooned:
-teostuses kasutati vihjeid reaalsusele ( numbrid ,ajaleheväljalõikeid,
tähti).
- kubistid lõid uue tegelikkuse
-esemed ja olendid jagati osadeks
-geomeetria
- perspektiiv oli tahtlikult moonutatud
-peamisteks väljendusvahenditeks jooned ja pinnad
-värvid: kahvatu pruun, hall, rohekas , helesinine
-levinumad zanrid: natüürmort, maastik, linnavaade , portree
-loodusvormide moonutamine
-avaldus ka skulptuuris
Ekspressionism
Tunnusjooned:
-lihtsus
-moonutatud vorm
-teravad toored värvid
-jõhkra ilmega inimesed
-domineerisid sisepiin,traagika
-töödes pole ilu ega harmooniat
-loodus on ärev, pingestatud
-levis ühtekuuluvus, humaansus, fantastika , usumüstika- eeskuju
saadi neegrite kunstist.
Futurism
-Kõrgaeg 1909-1914
-tekkis Itaalias ja sealt levis üle kogu euroopa
-kunstnikud tahtsid luua uustehnika ajastu kunsti
-imetleti tehnikat
-ülistati vägivalda, liikumist, jõudu, sõda
-kujutati erinevaid liikumisobjekte samal pildil
Abstraktne kunst
20.saj kunst .
Ei jäljenda loodust.
Esemete kunst.
Maal tuleb luua ainult värvidest, skulptuur aga abstraktsetest
vormidest
Maali võib nimetada abstraktseks kui seal ei suuda ära tunda mitte
midagi.
konspekt #1 konspekt #2 konspekt #3 konspekt #4 konspekt #5
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-05-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 70 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor LORY-L Õppematerjali autor
sümbolistlik kunst, fovism,kubism,ekspressionism, abstraktne kunst,juugend

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

Aeg Stiil Piirkond Tunnusjooned Kunstnikud 13.saj eelrenessanss Itaalia, Eneseteadvus, humanism, ideaal on üksikisik, viimane Madalmaad isikuvabadus, ühtne ja ühemõõtmeline maailm, veerand ja eesmärgi saavutamiseks vahendeid ei valita, 14.saj algus hinnatakse keha, isiku egoistlik saavutamisvajadus. 15.saj vararenessanss Itaalia Arhitektuur: proportsionaalsus, baasi ja Arhitektuur: kapiteeliga sambad, poolsambad ja dekoratiivsed Leon Battista Alberti (1404-1472) pilastrid, viilud akende ja uste kohal, simissid Filippo Brunelleschi (1377-1446)

Kunstiajalugu
thumbnail
68
doc

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR 1. Postimpressionism (Van Gogh, Gauguin, Cézanne, Toulouse-Lautrec, nabiid, neoimpressionism: Seurat) Vaevalt olid impressionistid leidnud oma stiili, vaevalt oli impressionistlik vormikõne lõplikult välja kujunenud, kui kunstis hakati otsima uusi väljendusvõimalusi. 19. sajandi lõpul tekkinud uutele suundadele on iseloomulik ennekõike vastutöötamine impressionismi rafineeritud nüansirikkusele, ebamäärasusele ja pehmusele, püüd suurema vormikindluse ja ilmekuse poole. Seda taotlesid osalt juba neoimpressionistid, kuid järjekindlalt kehastuvad uued tendentsid CÉZANNE´i, GAUGUIN`i ja VAN GOGH´i loomingus. Nende kolme meistri kunsti nimetatakse POSTIMPRESSIONISMIKS. KUNSTNIKUD ● PAUL CÉZANNE (1839 -1906) Paul Cézanne alustas romantiliste tumedate pastoossete piltidega, millel oli tihti kujutatud vägivaldseid sündmusi. 1870-ndate aastate alguses lähenes ta impressionistidele ja

Kunstiajalugu
thumbnail
42
docx

Moodsa kunsti voolud 20 saj.

Moodsa kunsti voolud 20 sajandil Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. Fovism 3. Kubism 4. Futurism 5. Ekspressionism ja ,,Die Brücke'' 6. Dadaism 7. Sürrealism 8. Konseptualism 9. Abstraktsionism 10. Minimaalkunst 11. Suprematism 12. Postpop ja Hüperrealism 13. Op-kunst ja Kineetiline kunst 14. Kasutatud materjalid Sissejuhatus 20. sajandi vaieldamatuks pealinnaks oli Pariis. Seal oli palju vana kunsti. Väga paljudest riikidest saabus sinna palju noori kuntsnikke, et õppida, ennast täiendada või elada kunstist küllastunud keskkonnas ja osa võtta kunsti uuendustest. Paljud välismaalased jäidki Pariisi elama, ka paljudele eesti kunstnikele kujunes Pariis teiseks koduks. Laialt levinud arvamuse kohaselt koosnevad kunst ja selle ajalugu üksikteostest.Mitte ainult kunstnikud, vaid ka iga teos on unikaalne, kordumatu. Mida põhjalikumalt aga iseloomustada ühte või teist voolu, seda vähm ruumi jääb autorite nimetamiseks ja üksikteoste

Kunstiajalugu
thumbnail
7
doc

12. KLASS, KUNST

12. KLASS, KUNST 1. FOVISM metsik TAUST: Sai alguse 1905. aastal Pariisis ja liikumine hääbus 1907. Meeleolu minevikust, mitte kunagi ei ole dramaatiline ­ palju punast TUNNUSJOONED: 1. Maastikud, aktid ja portreed on figuratiivsed, kuid lihtsustatud. 2. Ruumilisus on kadunud. 3. Joon vaba ja lainetav, moonutab vormi. 4. Oluline on kunstniku subjektiivne lähenemine. 5. Värvid kirkad, jõulised ja eriti palju kasutatakse puhast punast. 6. Pintslitöö hoogne ja andis edasi kunstniku emotsioone. 7. Oluline ei ole lõuendi korralik katmine värviga, jäetakse nähtavale krunditud lõuendi laike. KUNSTNIKUD: Henri Matisse (18691954) liikumise juht, eraldas maali plaanid erinevate punaste toonidega. Hiljem hülgas visandava stiili ja tegeles peente värvikombinatsioonidega. Georges Rouault (18711958) sünge värvivalikuga inimliku viletsuse kujutaja Albert Marquet (18751947) kasutas alates 1897. puhtaid vär

Kunstiajalugu
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM Realistid muutsid lõplikult reegliks kaasaegse elu kuju

Kunstiajalugu
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R

Kunstiajalugu
thumbnail
20
docx

Inglise 17.-18.sajandi kunst

Inglise 17.-18.sajandi kunst 17.saj kujutav kunst oli väga tagasihoidlik, õukonda imporditi väliskunstnikke: Rubens, van Dyck. Kunstiajakeemia luuakse alles 18 sajandi II pooles. Erakunstikoolid samas eksisteerisid ka varem. Revolutsioon 17. saj keskpaigas, tulemuseks puritaanide võimuletulek ning puritaanid ei soosinud kujutavat kunsti. Alles 18.saj kujuneb välja normaalne kultuurielu. Tol ajal on silmapaistev teatrikunst tänu Shakespeare'ile. Restauratsiooniaegne näitetegevus oli labane. Huvitavad arhitektuurinähtused 17. saj Charles I ajal Euroopa suurim kuningaloss Whitehall, arhitekt I. Jones. Ületas mitmekordselt Hispaania & Prantsuse kuningalossi. Üle 4000 saali. Põles täiesti maha 1680.aastate alguses. Säilinud vaid Banqueting House (Whitehali pidusaal) ­ varapalladionism. Palladio kujunes väga populaarseks arhitektiks tänu Inigo Jonesile. Jones käis korduvalt Itaalias, matkis Palladiot. Palladionsmile oli tüüpiline kolossaalorder, ka Banqueting Houseis kolo

Kunstiajalugu
thumbnail
161
docx

Kunstiajalugu 20-21 sajand

Max Ernst/Joan Miro (sürrealism) Paul Gauguin (pi) Gerhard Richter /raamatuid: Haftmann; Lucie-Smith; Peusner; Arnason; Art since 1900 11.02.13 Modernistlik kunst, makrotasand. Modernism kui paradigma Impressionistidest kuni 20saj keskpaigani(70ndate lõpuni) olenevalt käsitlusest) Taustsüsteemiks 19 saj teaduse-tehnika-poliitiline revolutsioon ­ kunst ei jää sellisest asjast puutumata (urbaniseerumine, moderniseerumine, rahvusvahelisus jne) Maalikunst oli kunstide hierarhias kõrgeimal positsioonil Matemaatikas-füüsikas esile kerkivad paradigmad mõjutavad ka kunstis toimuvat Sissejuhatav loeng! 20 saj. Kunstiajalugu -eksam: 4punkti: 1)kirjalik ­ põhiseisukohad mõnest kunstivoolust, max 1lk, põhifaktid (millal, kus, kes, + iseloomustus) 2)lühike vastus ­ loetleda ainult kunstnikunimed (nt nimetab ühe voolu) 3)referaatidest ­ igaüks valib 5 referaati mille ta läbi loeb ­ punkt tuleb ühe loetud referaadi põhjal (max 1lk) 4)piltide tundmine (12 pilti mis

Kunstiajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun