Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"konkurentsipõhine" - 17 õppematerjali

thumbnail
1
docx

HIND, HINNASTRATEEGIA, HINNA KUJUNDAMISE MEETODID

Hinnastrateegiat mõjutavad tegurid: - Ettevõttesisesed tegurid (maksud, tootmiskulud) - Turutegurid (konkurents, ostuvõime) - Väliskeskkonna tegurid (saedusandlus, hinnakontroll) Hinnakujunduses arvestatavad asjaolud: - Kulud - Loodetav kasuminorm - Konkurentide hinnad - Toote kvaliteet - Nõudlus - Toote sihtgrupp Hinnakujunduses kasutatavad meetodid - Kulupõhine meetod - Kliendipõhine meetod - Konkurentsipõhine meetod Kulupõhine meetod: - Juurdehindluse meetod ­ põhineb arvestusliku juurdehindluse lisamisel omahinnale - Kasumiläve meetod ­ eesmärgiks on ettevõtte kõikide kulude katmine ja soovitud kasumi saamine. Hinna määramisel lähtutakse kuludest ning arvutatakse välja kasumiläve- ehk tasuvuspunkt. Kliendipõhine meetod: - Tarbijakeskse meetodi puhul määratakse tootele hind tarbija hinnaootusi arvestades.

Logistika → Logistika
59 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turundusmeetmestik

kogu turunduses ja konkurentsis. Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid. Hinnastrateegiad: Turu riisumine, turu juurdumine, turu hõlvamine

Majandus → Turundus
46 allalaadimist
thumbnail
6
docx

TURUNDUSE ALUSED EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

jne) 12. Selgita brändi tähtsust klientidele? - Lihtsustab valikut, vähendab aja- ning energiakulu kordusostude sooritamisel ja toote leidmisel konkurenttoodete seast. Lubab kindlat kvaliteeti. 13. Kuidas toimub uue toote loomine? - Ideede genereerimine, ideede sõelumine, tootekontseptsiooni arendamine ja hindamine, toote kujundamine ja testimine, toote turule viimine. 14. Nimeta hinnakujundusmeetodid? Kulupõhine hinnakujundus, konkurentsipõhine hinnakujundus, tarbijakeskne hinnakujundus, turukeskne hinnakujundus. 15. Kuidas toimub hindade diferentseerimine? - Tarbijate segmenteerimine, toode, bränd, jaotuskanal, asukoht, aeg. 16. Mis on baashind ja kuidas saab seda mõjutada? - Baashind on ostja arvamus toote õiglasest hinnast. Ostja jaoks mõjutavad baashindu olemasolevad hinnad, meenuvad hinnad, ostu kontekst. 17. Mis on jaotuskanal

Muu → Turunduskommunikatsioon
30 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kuluarvestus logistikas III KT

j. Kulupõhine hinnakujunduse universaalmeetod ja selle erimeetodid: Kuludele orienteeritud ehk kulupõhine hinnakujundus (ka kulukeskne hinnakujundus) 1) Baashinna meetod (floor pricing) 2) Juurdehindlusmeetod (cost-plus pricing) NB! Ei ole sama, mis see kulupõhine hinnakujundusmeetod, mida käsitlesime seoses hinnakujundusega piirkulu alusel. 3) Kasumiläve meetod k. Konkurentsile orienteeritud ehk konkurentsipõhine (ka konkurentsikeskne) hinnakujundus 1) Turuhinnameetod 1. Konkurentide omast kõrgem 2. Konkurentide omast madalam 3. Konkurentidega samal tasemel 2) Pakkumishinna meetod 3) Turukeskne ehk lisandväärtuse hinnakujundus l. Nõudlusele orienteeritud ehk tarbijakeskne hinnakujundus 1) Tarbija tajutud väärtusel põhinev hinnakujundus 2) Toote majanduslikul väärtusel põhinev hinnakujundus

Majandus → Kuluarvestus logistikas
52 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

 Kasumiläve meetod – aitab leida tooteühiku hinda, mis vastaks etteantud müügimahu juures soovitud kasumile  Tarbijakeskne - Tarbija tajutud väärtus konkreetse toote osas. Ettevõttel põhjalik turuanalüüs, vajalik teada  Tarbijate arv ja tunnused  Tarbijate hinnatundlikkus  Tarbijate hinnakäsitlus, mis sõltub vajadustest, infost, konkurenttoodetest  Tarbijate ostuvalmidus  Konkurentsipõhine - Turuhinnameetod  Konkurentide omast kõrgem – toote juures midagi ainulaadset  Konkurentide omast madalam – madalam kvaliteet  Konkurentide omadega samale tasemele – konkurentsieelised puuduvad  Pakkumishinna meetod – aluseks eeldatavad konkurentide pakutavad hinnad ning ettevõtte enda kulud. Kasutatakse avalike hinnapakkumiste tegemisel.  Turukeskne

Majandus → Turunduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transpordiökonoomika I kt

tema reisikulu sinna ja tagasi. Kulu ei tähenda siin ainult hinda, vaid ka ajakulu ja võimalikke tajutud ebamugavusi. }Reisija eelistab transpordiliiki M transpordiliigile N reisil punktist A punkti B ainult juhul kui reisi kogukulu (vt eelmine punkt) transpordiliigiga M on väiksem kui transpordiliigiga N. Reisi üldistatud maksumus- summa, mida inimene ühistranspordi eest või kulud seoses oma autoga. Reisija ajaväärtus - aeg mis kulub marsruudi läbimiseks. 3. Konkurentsipõhine ja keskselt kavandatud lähenemine transpordis. Powell ptk 8 ja 9. Märksõnad: Valitsusepoolset hinnakontrolli toetavad argumendid. White paper proposals! Direct road pricing would be unpopular, charging for non-residental parking space, including out of town shopping centres. Konkurents turul vs konkurents turu pärast. Täiusliku konkurentsi saavutamise probleemid transpordis. Transpordiliikide integratsioon. Ülepakkumine. X-ebaefektiivsus. Ristsubsideerimine

Logistika → Transpordiökonoomika
19 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Innovatsioonipoliitika Euroopas ja Eestis

Tallinna Tehnikaülikool Innovatsioonipoliitika Euroopas ja Eestis Terje Tammekivi Tallinn 2017 Sissejuhatus Innovatsioon on majanduse mootor ja mis tahes organisatsiooni kestvuse alus. Majandusedu ja konkurentsivõime on otseselt seotud kõrgelt haritud isiksuste ja andekate tippteadlaste olemasoluga. Innovatsioon on laiaulatuslik tehnoloogiline ja majanduslik nähtus, mille "isana" tunnustatud Joseph Alois Schumpeter, aga ka Carlota Perez jt teadlased eristavad innovatsiooni põhimõtteliselt leiutusest. Leiutus muutub innovatsiooniks alles siis, kui see omandab turu jaoks väärtuse ehk sellest on saadud või saadakse majanduslikku kasu. Innovatsiooni mõiste on lai ja tüpoloogia mitmekülgne. Valdkondade järgi liigitatakse: sotsiaalne, protsessi-, tehnoloogia-, süsteemi-, organisatsiooni-, toote-, turu-, positsiooni-, komponendiinnov...

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

Kogusele orienteeritud- müügi kasv, turuosa kasv, turule sisenemine. Konkurentsile orienteeritud- ellujäämine, hinnaliider, turu stabiliseerimine, diferentseerumine. Hinnakujunduse meetodid: Kulupõhine hinnakujundus- võetakse hinna määramisel aluseks toode ning selle valmistamiseks tehtavad kulutused. Kasutatakse alushinnameetodit, juurdehindlusmeetodit ja kasumiläve meetodit. Konkurentsipõhine hinnakujundus- aluseks võetakse konkurentide hinnad, analüüsides enne turuhindu. Turuhinnameetodi puhul võidakse määrata toote hind kas konkurentide omast kõrgemaks, madalamaks või konkurentidega samale tasemele. Tarbijakeskne hinnakujundus- lähtealuseks on tarbija tajutud väärtus konkreetse toote osas. Turukeskne hinnakujundus- aluseks on toote lisandväärtus, mille ees tarbijad on nõus maksma oluliselt kõrgemat hinda kui konkurentide toote eest.

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

kasutada psühholoogilisi mõjutusvahendeid. Turundusstrateegia rajatakse emotsionaalsetele argumentidele, kuna tarbija ei hinda alati hindu ratsionaalselt. Ettevõtjad peavad aga olema ettevaatlikud, et nad ei määraks liiga kõrget hinda, sest ka kliendid, kes on alguses nõus maksma tänu heale müügiargumendile kõrgemat hinda võivad hakata mingi aja möödudes eelistama odavamat ja sama kvaliteetset toodet. 3. Konkurentsipõhine hinnakujundus saab alguse sellest, et ettevõte määrab oma hinna vastavalt oma otseste konkurentide hinnatasemele. Ettevõtetele, kes tegutsevad turul, kus on üks või mitu liidrit, võib selline strateegia sobida. Samas need ettevõtted, kes järgivad konkurente pimesi ja lasevad hinnad liiga alla või vastupidiselt, tõstavad liiga kõrgeks arvestamata reaalset olukorda, võib selline strateegia kujuneda saatuslikuks.

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ariplaan - F

Sellise iseärasusega ettevõte eristub teistest raamatupidamisfirmadest ja äratab huvi toitlustusettevõtjate seas, kelle tegevus pole saavutanud tuntust ja klientide heakskiitu. 7.5 Hinnakujundus Hinna kujunemisel lähtutakse kulu-, kliendi- ja konkurentsipõhist hinnakujundusest. Kulu hinna kujundamine baseerub kuludel, hind katab püsiv- ja muutuvkulud ning sisaldab kasumit; kliendipõhine - hind ja teenuse ulatus kujuneb kliendi valmidusest teenuse eest tasumisel; konkurentsipõhine - uuritakse konkurentide hinnastrateegiat, millest lähtutakse hinna kujundamisel. Lähtutakse kahest hinnaarvestuse põhimõttest, mis oleksid kliendi jaoks võimalikult paindlikud ja arvestaks tema soove ja vajadusi. Aidatakse kliendil leida sobiva hinnalahenduse ning vajadusel on võimalik seda alati muuta. Fikseeritud hind - konkreetne kuutasu, mis vaadatakse üle kord aastas kui teenuse maht on oluliselt suurenenud. Fikseeritud hind aitab kliendil arvestada igakuise väljaminekuga

Majandus → Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
232 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

soovitud kasumiprotsenti või kulutustelt tagasi teenida. · · Juurdehindlusmeetodiga lisatakse omahinnale kindel juurdehindlusprotsent või summa. Tarbijale kujuneb seega hind toomise ning jaotuskanalite juurdehindluse summana. Nt t- särgi alghind 10 eurot , hulgimüüja jaehindlus 40 %, seega hulgihind 14. Jaemüüja lisab 75% mis teeb hinnaks 24,5 eurot. · Kasumiläve meetod aitab leida tooteühiku hinda mis vastaks etteantud müügimahu juures soovitud kasumile. · Konkurentsipõhine hinnakujundus · Aluseks võetakse konkurentide hinnad. Turuhinnameetodi põhjal saadakse hind järgmiselt. · Konkurentide omast kõrgem- kui toote juures on midagi hinnalist mida tarbijad väärtustavad. Toimib väikeste partiide korral · Konkurentide omast madalam ­ kui toode on madalama kvaliteediga. Pikaajaline edu saavutatakse kulueelisega, lühiajaliselt meelitatakse sellise hinnaga tarbijad. · Konkurentidega võrdne - olulisi konkurentsieelised pole. Kehtestades liiga suur hind

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

Turundusplaani koostamise juhend Esimeseks sammuks on iga turundusplaani koostamisel situatsioonianalüüs. Situatsioonianalüüsi käigus vaadeldakse: 1. üldist turunduskeskkonda 2. konkurentsisituatsiooni 3. klienti. Teiseks sammuks turundusplaani koostamisel on prognoosite tegemine. Aluse selleks annavad varem tehtud analüüsid. Prognoosid tuleb teha turusituatsiooni võimaliku arengu, klientide vajaduste ja nende võimaliku muutuse ning konkurentsisituatsiooni ja selle muutuste kohta. Kolmas samm on eesmärkide püstitamine. Turunduse eesmärk peab tulenema vahetult organisatsiooni üldistest eesmärkidest. See peaks arvestama firma võimalusi, üldisi sihtide, turusituatsiooni ja tulevikutrend. Kui tegemist on lühiajalise turundusplaaniga, siis tuleb ilmtingimata lähtuda ka varem püstitatud pikaajalistest turunduseesmärkidest. Neljandaks sammuks on eesmärkide saavutamiseks sobiva strateegia väljatöötamine. Strateegiad peaksid arvestama firma...

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

· loodetav kasuminorm, · konkurentide hinnad, · toote kvaliteet, · nõudlus, · toote sihtgrupp. Hinnakujunduses kasutatakse mitmeid meetodeid. Kolm levinuimat neist: 15 · kulupõhine - hinna kujundamine baseerub kuludel, hind peab katma püsiv- ja muutuvkulud ning sisaldama kasumit, · kliendipõhine - hind kujuneb selle järgi, mis tarbija on nõus maksma kauba või teenuse eest, · konkurentsipõhine ­ hinna kujundamisel uuritakse konkurentide hinnastrateegiat ja lähtutakse kulude või nõudluse asemel sellest. Tegelikkuses pole muidugi ükski nimetatutest täiesti iseseisev ja seetõttu tuleb ettevõtte hinnapoliitika väljatöötamisel arvestada kõigi kolme meetodi elementidega. Kulupõhine meetod Vaadeldav meetod lähtub kuludest, ja seda käsitletakse kahel kujul. A. Juurdehindluse meetod

Majandus → Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

ja vastupidi Ettevõttevälised tegurid on: -nõudlus – sh sesoonsus, hinnaelastsus -kliendid ja nende ootused väärtuse ja hinna suhtes -konkurents – hinnakonkurents ja hinnaväline konkurents -turustuskanali nõuded -riiklikud regulatsioonid – hinnakokkulepete, diskrimineerivate hindade, dumpinghindade, tarbijat petvate hindade keelustamine jne. 37. Hinnakujunduse meetodid: kulupõhine, konkurentsipõhine, tarbijakeskne, turukeskne Kulupõhine hinnakujundus – Hinna määramisel võetakse aluseks toode ning selle valmistamiseks tehtavad kulutused. Kogus x ühikukulu + püsikulu Hind = ------------------------------------------------------------------- Kogus x (1 – kasumiprotsent) Juurdehindlusmeetodi korral lisatakse omahinnale kindel juurdehindlusprotsent või summa.

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Turundusplaani koostamise juhend

Turundusplaani koostamise juhend Äriplaan ja turundusplaan Turunduse planeerimise protsess Turundusplaan Turundusplaani kokkuvõte Situatsioonianalüüs Eesmärgid ja strateegiad Turundusmeetmestik Turunduseelarve Turunduse organisatsioon Turundusplaani lisad Järjest tiheneva konkurentsi tingimustes ei saa ükski ettevõtte või ettevõtja loota, et kui tal on oskus midagi toota, siis ilmtingimata leidub toodetule ka ostja. Konkurentsitihedal ja tarbijakesksel turul suudab pikaaegselt edukas olla ainult see, kes lähtub oma tegevuste kavandamisel turunduskontseptsioonist. See tähendab, et kõigepealt määratakse kindlaks see, mida tarbijad vajavad ja soovivad, ning seejärel kohandatakse tootmine ja turundusmeetmestik vastavaks nendele lähteandmetele. Turundus on väga lai mõiste. Ettevõtte turundustegevus hõlmab endas nii turu-uuringuid, turusituatsiooni analüüsi, toote kujundamist, hinnapoliitikat, turustuskanalite valikut, müüki, toetusmeetmei...

Majandus → Turundus
94 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Uue toote tasuvuse analüüs - lõputöö

omahinna ning kalkuleeritud riskipreemia (soovitud kasum), mis lisatakse omahinnale,  turu- või nõudlusepõhine hinnakujundus lähtub turu poolt aktsepteeritavast hinnast, mis on klientidele vastuvõetav ja konkurentsivõimeline konkurentide hindadega, 19  konkurentsipõhine hinnakujundus lähtub konkurentide hinnatasemest sõltumata sellest, milline on ettevõtte kulude tase või turunõudlus. Kulude sihtkalkuleerimine on hinnapõhine, kliendikeskne, toote konstruktsioonist lähtuv strateegiline kulujuhtimise filosoofia. Sihtkalkuleerimine on protsess, mille käigus määratletakse uue toote maksimaalselt lubatavad kulud ja seejärel arendatakse välja mudel, mida on võimalik sihtkuludest lähtudes kasumlikult toota.

Majandus → Omahinna arvestus
24 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun