com/kuidasmojub.htm http://akliinik.ee/ained.html http://www.ludomaania.ee/index.php Mängurlus Mis on mängurlus ehk ludomaania? Probleemsel mängusõltuvusel on kaks tüüpi või raskusastet: tõsiselt probleemne mängusõltuvus ja leebe probleemne mängusõltuvus. Mängusõltuvus on võimetus mängimist lõpetada, laenude võtmine mängimise finantseerimiseks, riskimine töö, pere, olulise suhtes v.m. sellisega mängimise tõttu, mängimise kahetsemine ja häbenemine, muutused mängija karakteris. Hasartmängurluse faasid: sotsiaalse mängimise faas võitmise faas kaotamise faas meeleheite faas lootusetuse faas Patoloogilise mänguhasardi kriteeriumid: Pataloogiline hasartmängusõltuvus on siiski erinev paljudest teistest sõltuvustest vähemalt ühes asjas: mitte mingit võõrainet kehasse ei maunustata. On hõivatudhasartmängudega peab suurendama summasid
Otsustamine iseenda üle mõjutab mitmeti meie käitumist ning seda, kuidas endast ja teistest mõeldakse. Kuidas aga panna see üldine avaldus kõikidele arusaadavasse keelde, nii et seostuks igapäevaeluga? Kuidas saada aru sellest, et inimest manipuleeritakse, et rikutakse tema enesekehtestamiseõigust? Üks viis, kuidas seda mõista, on tagantjärele kahetsemine - kui öeldakse endale: " Ma ei tea, kuidas see juhtus, aga mul on ebamugav ja halb, kuna mind tõmmati ahneks." See tagantjärele kahetsemine ei aita paraku kaasa sellele, et edaspidi paremini toime tuldaks, kui mitte arvestada seda, et tõenäoliselt väldidakse edaspidi inimesi, kellega altminek seostub. Selleks, aru saada manipuleerimisest, hetkel, mil see toimub, on käesolevas referaadis välja toodud levinuimad manipuleerimisvõtted ning näidatud, kuidas ennast sellistes olukordades maksma panna. 1. Õigus mitte esitada põhjendusi ja õigustusi, miks üht- või teistmoodi käituti.
probleemne mängusõltuvus, mis põhjustab olulisi kuid vähem dramaatilisi probleeme mängurile ja tema perekonnale. Ludomaania ehk mängusõltuvus · võimetus mängimist lõpetada · laenude võtmine mängimise finantseerimiseks · raha nägemine mitte elatus, vaid mänguvahendina · muutused mängija karakteris, valetamine ja saltsemine · mängimise kahetsemine ja häbenemine · riskimine töö, pere, olulise suhte v.m. sellisega mängimise tõttu. Hasartmängusõltuvuse faasid: · Sotsiaalse mängimise faas kasiinot külastatakse seltskonna pärast, lõbutsemissoovist. · Võitmise faas kestus 13 aastat, inimene fantaseerib võitmisest, oluline on võit kui sündmus. · Kaotamise faas võtab laenu, et kaotatu tagasi võita ja mängib maha ka laenatud raha.
" Erinevalt Remarquest, defineeriksin mina kahetsust pigem tunde kui asjana, sest tal pole materiaalset väärtust. See on tunne, mis ajapikku kaob, kuid teatud ajal võib tekitada kurva meeleolu. Aga nagu enne öeldud siis miskit ei saa tagasi tuua. Keegi ei tule tagasi. See on nagu läbielatud tund, mis iial ei kordu. Miski ei pöördu tagasi, miski ei taastu. Mitte miski. Meile on antud aeg, et elada ja õppida. Inimesed teevad vigu ja kahetsevad, kuid kas sellel on mõtet? Kahetsemine ei anna meile midagi. See on lihtsalt halb tunne, et tegid midagi valesti ja tahaksid miskit muuta, kuid ei saa. Aega ei saa tagasi keerata. Pigem peaksime mõtlema rohkem enda vastuste ja tegude üle, et ei kahetseks öeldut ega tehtut. Peame tegutsema nii, et hiljem me ei mõtleks miks ma küll nii tegin. Näiteid kahetsusest võib tuua erinevaid. Kahetseda võib öeldut. Sõnadega võib teisele inimesele palju haiget teha ning seda ei paranda miskit. Mõni võib öelda teisele midagi
Uve Poom G2C 5. november 2001 Kirjand Fjodor Dostojevski romaanist "Kuritöö ja karistus" inspireeritud mõtted F. Dostojevski romaani "Kuritöö ja karistus" tegevustik toimub 19. sajandi Peterburis, ühes vaesemas linnaosas Heinaturu ümbruses. Peategelaseks on maalt pärit juuratudeng Raskolnikov, kes pidi majanduslikel põhjustel ülikoolis käimise pooleli jätma ning sooritab enda olukorra parandamiseks liigkasuvõtja mõrva. Ta on endasse tõmbunud ja erineva mõttemaailmaga noormees, kes tegevustiku käigus hullub ning haigestub, kuid keda toetavad pere ja sõbrad. Raamatu üks peamisi liine toimubki Raskolnikovi hulluse, paranoiade ja südametunnistuspiinade ümber, kusjuures lõpuks otsustab ta ennast üles anda ning ta saadetakse Siberisse sunnitööle. Sinna läheb temaga kaasa ka endi...
000 inimesel. Haiglaslikest mänguritest 40 protsenti tunnistas, et panevad päevas mängu enam kui 1000 krooni, potentsiaalsetest patoloogilistest mängijatest pooltel jääb maksimaalne päevasumma alla 100 krooni. Ludomaania ehk mängusõltuvus * võimetus mängimist lõpetada * laenude võtmine mängimise finantseerimiseks * raha nägemine mitte elatus-, vaid mänguvahendina * muutused mängija karakteris, valetamine ja saltsemine * mängimise kahetsemine ja häbenemine * riskimine töö, pere, olulise suhte v.m. sellisega mängimise tõttu Eesti kasiinodes võidetakse aastas umbes 1,1 miljardit krooni, kuid ikkagi on tuhandeid inimesi, kes on mängupõrgutes kaotanud oma vara ja perekonna või halvemal juhul koguni elu. Kasiinos käijate arv on Eestis võrreldav lotomängijate arvuga, milleks peetakse umbes 300 000 inimest, ning kasiinosõltlased on neist muu maailma kogemustele põhinedes üks
Liit, NATO liige kujunes välja 1960 sõjavägi,SDV ei tunnustatud,protestid sõja vastu,1969 liidukantsleriks W.Brandt, võimule tulid kommunistid Saksa DVs, põgeneti läände. 32. Adenaueri sise- ja välispoliitika: 1960 aastate algul tugevnesis sotsiaaldemokraadid, noored protestisid sõja vastu, eriti Vietnami sõja vastu. Liitus NATOga, keeldus tunnistamast SDV Millise psühholoogilises mõttes õige lähenemisviisi suhtumises minevikku leidis Adenauer? Minevikukuritegude kollektiivne kahetsemine,Adenaueri puhas minevik, antifašism Millal ja miks tekkis Saksamaal Türklaste probleem? 1960.a alguses, kui türklaste osakaal sakslaste seas oli liiga suur ja põhjustasodavtööjõu näol tööpuuduse sakslaste endi seas. Mis oli Lääne-Saksamaa majandusliku edu aluseks? Sõjaliste kulutuste puudumine, saksa töökus, USA finantsolu Millal Lääne-Saksamaa astus NATOsse ja taastas sõjaväe? 1960.a Lääne-Saksamaa kantsler 1969? Sotsiaaldemokraat, Willy Brandt 33. W
värskena ning kuidas ära hoida lahkuminekuid. Millised on lähedussuhte ohud, kuidas neid vältida? Lähedussuhte ohtudeks on : teineteisest tüdinemine, kire kadumine, rutiini tekkimine, teineteisest kaugenemine/eemaldumine, usalduse petmine, tunnete jahenemine, konfliktid / arusaamatused, erimeelsused igapäevastel teemadel, hirm kaotuse ees, hirm üksinduse ees, klammerdumine, sõltumine, haiget saamine, maha jätmine, reetmine, kahetsemine, ükskõikne käitumine, negatiivsed vaated/ sõnad/ teod, hoolivuse puudumine, austuse puudumine, üksteisega mittearvestamine, rahutuse tunne, õnnetu olemine, segaduses olemine. Mehe ja naise vaheline suhe on nagu potilill, mis vajab kastmist ja väetamist, et õitseda. Sageli libisevad paarid eneselegi märkamatult igapäevarutiini, rääkides vaid tööst, majapidamisest ja lastest. Enam ei piisa suhte hoidmiseks kunagi kingitud roosist, tegutseda tuleb juba täna.
lahendamise viisidest (näit. agressiivselt käitub inimene, kellel pole varasemalt selleks kalduvust ilmnenud). Kolmas faas, mis järgneb plahvatusfaasile, on psüühilise ja füüsilise asteenia faas. Ilmneb suur väsimus, vabanemise ja tühjuse tunne, ükskõiksus, unisus. Võib avalduda näiteks ükskõiksus kuriteo jälgede peitmise suhtes. Isik ei ole võimeline füüsiliseks pingutuseks, peale esialgse väsimuse möödumist on iseloomulik juhtumist teatamine, kannatanule abi osutamine, kahetsemine. Afekti saadab tavaliselt nn. afektiivne mälulünk, mis oma sügavuselt ei ulatu amneesiani. Mälu on lünklik, sageli muidugi viidatatakse mittemäletamisele sihilikult. Afekti kestvus on keeruline küsimus üheselt vastamiseks, kuid tegemist on lühiajalise seisundiga, mis ei kesta tuned ega ka mittukümmend minutit. Afekt peab kindlasti jääma ühe situatsiooni raamidesse, olema vahetus seoses kannatanu käitumisega. On mõeldamatu, et
jutuajamise iseloomule. Dialoogi vormist võib paljust niigi selgest loobuda. See lubab kõne kokku suruda ja kõige ülemäärase- seletuste, kirjelduste, põhjenduste hinnangute- vältimise arvel aega kokku hoida. Elavas suhtluses asendavad, rõhutavad või täiendavad sõnu sageli zestid ja miimika. Mõnikord avab öeldu sügavama tähenduse üksnes hääletoon või pilgu keel. Üksikul repliikidel võib olla dialoogis järgmisi tähendusi: toetamine, lubamine, sund, andekspalumine, kahetsemine, heakskiit, meelitamine, ähvardamine, ahvatlamine. Dialoogiline kõne on valdavalt reaktiivne, spontaanselt teiste kõnelejate ütlustele reageeriv, sageli leiab kasutamist ehholaalia ja öeldu muudetud sõnastuses ülekordamine. Tihti kasutatakse täitesõnu ja väljenduskliseesid. Dialoogi repliigid voolavad otsekui iseendast. Dialoogi tulemuslikkust näitavad inimestevaheline mõistvus, arutluse ladusus ja köitvus, ärgas või pinev õhkkond ning vastastikune loominguline stimulatsioon.
1. Leksikoloogia uurimisobjekt ja ülesanded. Leksikoloogia e sõnavaraõpetus on keeleteaduse haru, mis keskendub keele ühe põhikomponendi, leksika e sõnavara uurimisele.Leksikoloogia uurimisobjektiks on erinevad leksikaalsed üksused: leksikaalsed morfeemid, leksikaalsed sõnad, fraseoloogilised üksused. Ennekõike tegeldakse leksikaalsete sõnade e lekseemidega (lekseem = kokkukuuluvate sõnavormide kogum). Nt eesti keele sõnavormid metsa, metsas, metsast, metsani esindavad sama lekseemi. Lekseemideks loetakse ka püsiühendeid (idioomid, fraseologismid). 3. Leksikoloogia naaberdistsipliinid. Leksikograafia tihedalt leksikoloogiaga seotud uurimisvaldkond, mis kasutab leksikoloogia uurimistulemusi ja on arenenud seoses leksikoloogia arenguga. Kitsamas mõttes tähendab see õpetust sõnaraamatute koostamisest ning laiemas mõttes sõnaraamatutöö teooriat ja praktikat. Morfoloogia vormiõpetus, grammatika valdkond, mis uurib grammatilisi vorme; õp...
Inimene tahab tunda, et teda vajatakse. Hoolimine ja hoolitsemine. Raskused pereelus, suhetes, kutsetöös. Võivad hakate iseennast hellitama, jutskui oleksid iseenda lapsed. Kaheksas etapp. Ajalist lõppu ei saa anda. Egoterviklikkus v minaterviklikkus. Meeleheide, ahastus. Vanaduses tunne, et elu saab otsa. Elus olnud nii hea kui halb esimesel juhul genereeritakse tervikuks. Võib kahetseda, aga nii see on, enam nkn ei muuda. Teine pool jlle kaasneb lõputu kahetsemine, tunne, nagu elu oleks valesti elatud v raisatud. Ühendab inimese sünnipärased soodumused ühiskonnas toimuvaga. Varem öeldi, et sots areng lõpeb noorukieas, ta väidab, et ka täiskasvanuna. Pole tema teooriat katsetatud. Karen HORNEY Koges lapsena võõraid maid, keeli jms. Kultuuridevaheline võrdlev uurimine. Peetakse ka üheks feminismi edasiviijaks psühholoogias ja naisküsimusega tegelejaks
Seda tegi tema ka, kuida aga mõistis, ja ehitas seda maja just selle koha peale, kus nüüd Jõhvi kirik seisab. Maja ümber laskis tema sügava kraavi teha ja kõrge valli tõsta nagu kindlas linnal viis oli. Aga kui vend sõjast koju tuli ja seda maja nägi, sai tema vihaseks, sest et ehitus mitte tema uhke meele järele polnud. Nad läksid riidu ja vanem vend lõi noorema maha ja venna veri kastis maad. Küll tuli nüüd kahetsemine mõrtsuka südamesse - aga liiga hilja! Silmapisarad ei võinud venda mitte enam elusse kutsuda. Kuri töö oli tehtud, venna veri kisendas taeva poole. Ta laskis kõik maja maha kiskuda ja nagu venna vere lepituseks selle koha peale kirikut ehitada. Kiriku ukse ees on kivi maas näha ja selle peale on rist raiutud; üks vana jutt ütleb, et see olla haua koht, kuhu noorem sai maetud. Kirikust mõni versta maad eemale pidand uhke
Keskaja konspekt Kestis u 1000 aastat. Keskaja mõiste lõid 14. sajandil humanistid. Ladina keel lihtsustub laiematesse (mitte laiadesse!) hulkadesse levimise tõttu. Keskaja ladina keel oli keskmise osa ladina keel. Keskaeg kandnud negatiivset märki, allakäiguaeg (ladina keele moondumine). Kõikidele tuli 17. sajandi periodiseering kui saksa keele õppejõud Horn ja Keller levitasid/kujundasid mõiste kasutust. Inkvisitsioon, nõiaprotsessid 17.-18.sajandil, nimetatud keskaegseteks, iganenuteks. Romantikud idealiseerisid keskaega; kangelasajastu, rüütlid, gooti kunst. Historitsism objektivsuse püüe. Tinglik periodiseering. Algus: · 313 Milano ususallivuse edikt · 375 hunnid tungivad Euroopasse, suur rahvasteränne. · 476 langes Lääne Rooma keisririigi keiser · 495-496 Clodovech sai kristlaseks · 711 araablased maabusid Hispaanias Lõpp: · 1453 türklased vallutava...
töös või sotsiaalsete suhete valdkonnale, inimene muutub egoistlikuks, jonnakaks, endasse tõmbunuks. Sageli hakatakse ise ennast hellitama, justkui oleks ise enda laps a. Generatiivsus- seotud inimese panusega perekonda, töösse, ühiskonda. b. Starnatsioon- üldine kasutuse tunne 8. 65- surmani- Kokkuvõtete tegemine elu kohta ja sageli seotud hirmu ja lootusetuse tundega, et elu kas olnud liiga lühike või valikud valed. Selline kahetsemine ja elu raiskamise tunne tekib negatiivse kriisi arengu tagajärel. Kui Inimene läbib selle kriisi edukalt tekib mina terviklikus, ehk aktsepteeritakse oma elu ja võetakse vastutus selle eest. a. Mina terviklikus b. Kahetsus, meeleheide Ei põhine eksperimendidel, vaid tähelepanekutel: ja see on talle olnud põhiline etteheide. 11. E. Fromm Juudi päritola saksa psühholoog, sotsioloog, filosoof; pidas ennast marksistiks (üheks teemaks
pattu. Me kõik satume põrgusse. Kuid Jumal on hea ja saatis meile oma Poja Jeesuse meid lunastama. Jeesus pidi lunastama inimeste patte. Jeesus ohverdas oma elu meie eest ja ta ka suri meie eest. Paradiisi pääsevad need, kes tunnistavad Jeesust kui lunastajat. Neile antakse igavene elu. Kuid inimesed, kes Jeesust ei tunnista, satuvad igavesse hukatusse. Kui kurja tegevad inimesed ei kahetse oma patte siinpoolses elus, siis tuleb pattude kahetsemine neile teispoolsuses. Kuid teispoolsuses langeb neile palju suurem vaimne surve, kui siinpoolses elus patte kahetsedes. Kui inimesed kahetsevad oma patte siinpoolses elus, siis teispoolsuses lasub neile kergem vaev või lausa õndsus. Seetõttu tulebki oma patud lunastada ehk kahetseda juba siinpoolses 40 elus, et teispoolsuses nautida ainult õndsust, mitte suurt vaeva. Kristuse lunastuse põhiideeks ongi
pattu. Me kõik satume põrgusse. Kuid Jumal on hea ja saatis meile oma Poja Jeesuse meid lunastama. Jeesus pidi lunastama inimeste patte. Jeesus ohverdas oma elu meie eest ja ta ka suri meie eest. Paradiisi pääsevad need, kes tunnistavad Jeesust kui lunastajat. Neile antakse igavene elu. Kuid inimesed, kes Jeesust ei tunnista, satuvad igavesse hukatusse. Kui kurja tegevad inimesed ei kahetse oma patte siinpoolses elus, siis tuleb pattude kahetsemine neile teispoolsuses. Kuid teispoolsuses langeb neile palju suurem vaimne surve, kui siinpoolses elus patte kahetsedes. Kui inimesed kahetsevad oma patte siinpoolses elus, siis teispoolsuses lasub neile kergem vaev või lausa õndsus. Seetõttu tulebki oma patud lunastada ehk kahetseda juba siinpoolses elus, et teispoolsuses nautida ainult õndsust, mitte suurt vaeva. Kristuse lunastuse põhiideeks ongi
langes esimesena pattu. Me kõik satume põrgusse. Kuid Jumal on hea ja saatis meile oma ainukese Poja Jeesuse meid lunastama. Jeesus pidi lunastama inimeste patte. Jeesus ohverdas oma elu meie eest ja ta ka suri meie eest. Paradiisi pääsevad need, kes tunnistavad Jeesust kui lunastajat. Neile antakse igavene elu. Kuid inimesed, kes Jeesust ei tunnista, satuvad igavesse hukatusse. Kui inimesed, kes valmistavad teistele kannatusi, ei kahetse oma patte siinpoolses elus, siis tuleb pattude kahetsemine neile teispoolsuses. Kuid seal langeb neile palju suurem vaimne raskus, kui siinpoolses elus patte lunastades. Kui inimesed kahetsevad oma patte siinpoolses elus, siis teispoolsuses lasub neile kergem vaev või lausa õndsus. Seetõttu tulebki oma patud lunastada ehk kahetseda juba siinpoolses elus, et teispoolsuses nautida ainult õndsust, mitte selle asemel suurt vaeva. Kristuse lunastuse põhiideeks oligi see, et inimesed peaksid kahetsema oma patte juba
«Ma ei taha segada palvetajaid,» ütles Felton tõsiselt, «ma palun teid, ärge laske ennast häirida!» «Kust te teate, et ma palvetasin, mu härra?» küsis mileedi nuuksetest lämmatatud häälega. «Te eksite, ma ei palvetanud.» «Mileedi,» ütles Felton ikka veel tõsiselt, kuid palju mahedamalt, «kas te arvate, et ma võtaksin endale õiguse takistada kedagi kummardamast oma jumala ees. Hoidku jumal! Pealegi kaunistab kahetsemine süüdlast. Olgu kuritegu missugune tahes, jumala jalgade ees on süüdlane mulle püha.» «Mina peaksin olema süüdlane!» hüüdis mileedi naeratusega, mis oleks võtnud relvad käest isegi kohtumõistjalt inglilt. «Süüdlane! Mu jumal, sina tead, kas ma olen süüdi. Te ütlete, mu härra, et ma olen hukka mõistetud. Olgu! Kuid te teate ka, et jumal armastab märtreid ja laseb mõnikord hukkuda ka süütutel.» 551