Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Infoallikad ja infootsing, essee infoühiskonnast (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Infoallikad ja infootsing-essee infoühiskonnast #1 Infoallikad ja infootsing-essee infoühiskonnast #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-12-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 51 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Riina Udovenko Õppematerjali autor
Infoallikad ja infootsing, infoühiskonna essee.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
docx

Infovajadus ja infopädevus

Paljud noored arvavad, et edukaks otsinguks ei ole vaja muud peale Google. Mõnikord võib see tõesti nii olla, kuid allikate ülekontrollimine võib võtta rohkem aega, kui see, et minnakse kohe usaldusväärsesse kohta otsima. Samuti tasub olla kursis otsingumootorite eripäradega, näiteks kuidas otsida tervet fraasi sõna-sõnalt või kuidas jätta välja mõni konkreetne sõna. Infopädevuse alla kuulub ka info tõlgendamine, seetõttu tuleks valida võimalikult üheselt mõistetavad infoallikad. Kui enda keeleoskuses ei olda kindlad, tasuks alati üle küsida inimeselt, kes selles parem on. Arvan, et infopädevust saab endas arendada iga inimene, sest tegemist on niivõrd laia valdkonnaga, et on võimatu kõigega täiesti kursis olla. Erinevaid andmebaase on tohutult, infootsingu ja infoallikate kursus küll aitas tähtsamatega tuttavaks saada, kuid tihti jääb paarist otsinguülesandest väheks, et täielikult tutvuda pakutavate võimalustega

Infoteadus
thumbnail
60
ppt

Infojuhtimise loeng

tunnetuslikud (uudishimu, vajadus rahulolu järele jne) sotsiaalsed (kuulumis ja tunnustusvajaduse rahuldamine jne) füsioloogilised (nälg, janu jne) argielu infovajadus ­ vajadus leida argieluga seotud infot vaba aja infovajadus ­ vajadus leida vaba aja veetmise ja harrastustega seotud infot erialane infovajadus ­ vajadus leida õppimise või tööga seotud infot kodaniku infovajadus vajadus leida kodanikuks olemisega seotud teavet Infootsing (information retrieval) on meetodite ja tehniliste võtete kogum, mis võimaldab infomassiivist kiiresti leida vajalikku informatsiooni. Infopäring on sõnaliselt väljendatud infovajadus, mis võib olla väljendatud: kirjeldava lausena küsimusena või märksõnade loeteluna relevantsed dokumendid päringule sisuliselt vastavad teavikud ehk informatsioon infomüra ehk ballast päringule sisuliselt mittevastavad teavikud ehk teave

Informaatika
thumbnail
30
doc

Raamatukogunduse lõpueksam

· Registrid: autoriregister aineregister permutatiivregister (välja toodud kõige olulisemad märksõnad allika sisu kohta) viidete register Infovajaduse olemus ja analüüs. Infovajadus on infohulk, mille puudust inimene teatud situatsioonides tunneb. Päring on sõnaliselt väljendunud (teadvustatud) vajadus või soov. Infovajaduse lahendamise eeldused on vajalik informatsioon, infoasutused, infoallikad, üksikisiku motivatsioon ja koolitus. Infovajaduse liigid: - praktiline infovajadus (argielu probleemid), - üldine infovajadus (seotud osalemisega sotsiaalses elus) - tööalane infovajadus (sõltub tööst) Infovajaduse tüübid: - vajadus uue informatsiooni järele - vajadus olemasolevat informatsiooni selgitada ning kontrollida, - vajadus selgitada ja kinnistada uskumusi ja väärtusi.

Raamatukogundus ja infokeskkonnad
thumbnail
4
doc

Psühholoogia essee

Kui tähtis on õppimiseks vaja tunda psühholoogiat? Inimesed õpivad kogu oma elu, kas siis teadlikult või teadmatult. Kool on ainult üks etapp ja see, et me õpime koolis teadlikult, ei tähenda, et enne või pärast seda enam õppimist ei toimugi. Teadmiste ammutamine ja maailma mõistmine algab juba väga varajases eas ning sageli ei nimeta me seda üldse õppimiseks,vaid hoopis mängimiseks. Sellest õppimisest aga sooviks ka häid tulemusi saada. Kas selleks,et õppida, on meil vaja ka midagi enda aju talitlusest, mälust ja tunnetusest, ning millisel määral aitavad need teadmised meil saavutada paremaid õpitulemusi? Kõige esimeseks õppimisetapiks on lapseeas omandatavad teadmised ja oskused. Üheks selliseks teadmiseks on keel. Laps ei sünni keelt osates, kuid nutmine ja häälitsemine on esimesed ilmingud keele õppimises. Kuigi keeleorganid on need, mis võimaldavad meil ära õppida keele (Allik jt, 2006) on tähtis siiski ka see, kui palju saavad l

Psühholoogia
thumbnail
7
doc

Infoteadus, infoteaduse protsessid, teadusliku informatsioonikäsitlus, infokriis al 19 sajandil.

Kaardipakki sorditi varrastega: nõutud tunnustele vastavalt sälgatud kaardid kukkusid pakist välja. Sälkkaarte peeti otstarbekas kasutada fakti ja dokumendiotsisüstemides, kus dokumentide arv ei olnud väga suur mitte üle 10 000 dokumendi. Probleem sälkkaartide süsteemi puhul oli selles, et kaardid olid väikesed ja kodeerida sai ainult väikest hulka informatsiooni. Infohulka sai suurendada, kasutades keerukat kodeerimissüsteemi. 13. Kuidas võis toimuda infootsing mikrofilmile talletatud allikatest? Kõik mikrofilmile talletatud dokumendid olid ka indekseeritud. Otsinguteks kasutatigi neid koode. ... Indekseeritud otsikaart asetati valguse ja filmilindi vahele. Otsikaart blokeerib kogu valguse, mis langeb filmile, välja arvatud valgus läbi otsikaardi aukude (indeks). Filmilindi teisele poolele on paigutatud fotoelement, mis annab signaali, kui otsikaardi ja filmi augud ühtivad ja valguskiir jõuab fotoelemendini st otsitud dokument on leitud. 14

Infoteadus- ja dokumendihalduse eriala
thumbnail
4
doc

Case teemal " Alustamine import/eksport ettevõttega"

Alustamine import/eksport ettevõttega Sa oled huvitatud import/eksport ettevõttest. Võimalik, et sa oled samal positsiooonil nagu mina 5 kuud tagasi, kui mul polnud eelnevaid kogemusi sellel alal. Kust alustada? Augusti kuus ma alustasin iseseisvalt õpinguid Ühendriikide viski ekspordiga Vietnami koos Georgetown-i professori Michael Czinkotaga, ühega raamatu autoritest. Me otsustasime teha protsessi käigus märkmeid ja jagada mõningaid ettepanekuid siin, et tulevastel õpilastel oleks kasu meie tööst. Ma viin teid läbi protsessi, kuidas ma viie kuu eest ei teadnud midagi impordist/ekspordist, nüüd on mul aga eksklusiivsed õigused eksportida Wasmundi, viski brändi, Vietnami. Eeltöö: Vaata, kuhu viib sind Google Esimesena tuleb alustada teemast ning tuleb täita informatsiooni tühimik. Tuleb ära kasutada kõik informatsiooni allikad, mis on sinu käsutuses, nagu näiteks veebilehed, raamatud ja personaalsed kontaktid, et koguda sissejuhatav informats

Rahvusvaheline turundus
thumbnail
51
odt

Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused

...............................................10 6.Infoteaduse seosed teiste teadusvaldkondadega, infoteaduse ja raamatukoguteaduse seosed.....................................................................................................................................11 7.Raamatu defineerimine ja raamatu vormide areng läbi ajaloo...........................................13 8.Raamatuteaduse kujunemine iseseisvaks uurimissuunaks välismaal ja Eestis..................15 INFOALLIKAD JA INFOOTSING.........................................................................................19 1.Infoallikate klassifikatsioon/liigitus. Viiteinfoallikad - olemus, tähtsus, näiteid...............19 2.Infootsingu mõiste. Fakti-, teaviku- ja teemaotsing ning nendeks sobivad infoallikad.....20 3.Rahvusbibliograafia konseptsioon ja eesti rahvusbibliograafia väljaanded.......................21 4.Infootsing andmebaasides: avatud juurdepääsuga ja litsentseeritud AB-sid, nende

Infoteadus
thumbnail
5
docx

Suhtlemine moodustab väga suure osa meie elust

LÄÄNE VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtlus ja majandusarvestuse õppetool K15KÕ Leidi Lilleoja Mina suhtlejana Essee Õppejõud: Kaja Altermann ma Mõdriku 2015 Suhtlemine moodustab väga suure osa meie elust. Igapäevases suhtluses ei pööra me sellele lihtsalt suurt tähelepanu. Kui me suhtleme oma lähedaste pereliikmete või sõbrannaga, siis harilikult me ei analüüsi väga selle üle, et milliseid kuulamistehnikaid me näiteks kasutame. Me suhtleme nii nagu me oleme harjunud kellegagi suhtlema ning me ei

Suhtlemispsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun