Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Iga põlvkond on rohkem oma aja kui isa nägu (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Iga põlvkond on rohkem oma aja kui isa nägu
Pidevalt kuulevad tänapäeva noored kodus taolisi ütlusi: „Meie pidime kooli ajal igal vaheajal kolhoosis tööd rabama, hommikust õhtuni!” Niimoodi me muutumegi, uued on eelmistest erinevad. Juba need ütlused, mille tähedusest meil, tänapäeva noortel, õrna aimugi pole, näitavad, et oleme oma vanematest täiesti erinevad, oleme järjekordne omanäoline põlvkond.
Kui tagasi vaadata, siis polnud meie vanematel ja vanavanematelgi taolist põlvkonnalist sarnasust. Siis ei saanud lapsevanemad aru mürtsuvast 80ndate popmuusikast, noorte suurest huvist välismaa asjade vastu, läikivatest diskorõivastest ja paljust muustki. Kui tänapäeval räägivad vanemad oma järeltulijatele raskest kolhoositööst, siis

Iga põlvkond on rohkem oma aja kui isa nägu #1 Iga põlvkond on rohkem oma aja kui isa nägu #2
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-05-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 70 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor maamesimumm Õppematerjali autor
lühikirjand

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
40
docx

Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst

• Olukorras, kus polnud võimalikke alternatiivseid sotsiaalpoliitilisi lahendusi ning taoliste sotsioloogiliste teadmiste kanalid nagu ajakirjanduslik diskussioon ja sotsiaalteaduste õpetamine jäi ka noorsoouuringute roll napimaks kui uurimuste suunatus ja kogutud info kvaliteet oleks seda võimendanud. •Empiirilise ühiskonnauurimise alustajad tulid sotsioloogiasse teistest sotsiaal- ja humanitaarteadustest. •Eesti sotsioloogide esimene põlvkond, kes lülitus uurimistöösse oma akadeemilise karjääri algusaegadel andis tunduva osa neist, kes juhtisid “laulvat revolutsiooni”. Noorsoouuringud nõukogudejärgsel ajastul NSVL-s oli Eestis võimalik riikliku finantseerimise toel ehitada HM ja TA kaudu üles suuremahulisi uuringuid. Osana suuremast süsteemist rahuldati selle vajadusi (üleliidulised ettevõtted→ tööjõuvajadus→ haridussüsteem)→ uurijate professionaalsuse väljakujunemine.

Pedagoogika
thumbnail
16
docx

Nimetu

aasta noorsooromaanivõistlusel peapreemia. Ene Sepa "Medaljon" saavutas Eesti Lastekirjanduse Teabekeskuse ja kirjastuse Tänapäev 2008. aasta noorsooromaanivõistlusel 3. koha. 1. ÜLDISELOOMUSTUS 1.1. Väärtushinnangud Peategelased teostes on teismeeas tüdrukud, kes veel otsivad ennast ning läbivad katsumusi, mis muudavad nende tõekspidamisi ja väärtushinnanguid. Teismelistele omaselt on noored keskendunud rohkem suhetele vanematega ja eakaaslastega. Kuigi nad pole veel täiskasvanud, soovivad nad iseseisvust ning on mässumeelsed, võideldes piirangutega, mis nendeealistele on pandud. Kõik raamatute kolm peategelast hakkavad oma probleemide eest põgenema, käies pidudel, juues, proovides narkootikume ning suitsetades. Noored tunnevad, et vanemad inimesed ei suuda neid mõista või ei võta neid tõsiselt. "Te kõik olete värdjad ja sitapead, kes on unustanud, mis tunne on olla noor [...]" (M

Eesti kirjandus
thumbnail
57
doc

UUDISTE GEOGRAAFIA

puudutavaks (OK 2004 nr 1: 19). Üha vähem kasutatakse halvustavaid väljendeid. Nii nimetavad ajakirjanikud neegreid mustanahalisteks, venelasi enamasti venelasteks, kuid tuleb ette ka venkud. Eestimaalaste kohta teadaolevalt niisuguseid sünonüüme pole. Ajakirjanikud peavad vastutama selle eest, millest nad räägivad. Üldiselt on nad üsna viisakad, aga ,,ühtlaseks pudruks keedavad" loo ,,Ärapanijad". Nad edastavad oma arvamust rohkem mõnitades, justkui ei mõtlekski, mis suust välja ajavad. Teemadki on intrigeerivad. Nad on leidnud enesele ka vastuolulisi vaatajaid. Eesti Päevalehes avaldati selleteemaline artikkel. Mõned aastad tagasi sooviti ajakirjandusse viisakust juurde ja prooviti kehtestada reegleid, mis karistaksid solvajaid, kuid sõnavabadust peeti oluliselt tähtsamaks kui vähemuste tunnete kaitsmist, sest meie meedia on demokraatlik. 1.5. Uudis keelekujundajana

Eesti keel
thumbnail
38
doc

Haridusest Eestis Nõukogude võimu ajal- uurimustöö

1. Lugemik kui mõjutusvahend......................................................................9 3.2. Matemaatikaõpik kui sõnumikandja.........................................................12 4. Distsipliin 4.1. ENSV- kommunistlik kasvatus- vaimuvabaduse piiraja?.........................14 4.2. Iseseisvuse taastanud Eesti........................................................................15 5. Küsitluslehtede vastuste analüüs 5.1. I põlvkond (17- 20 aastat).........................................................................17 5.2. II põlvkond (37-44 aastat).........................................................................19 5.3. III põlvkond (51-67 aastat)........................................................................21 6. Kokkuvõte............................................................................................................24 Kasutatud materjalid....................

Ajalugu
thumbnail
23
pdf

Depressiooni levik noorte seas ning selle tekkepõhjused

Uurimistöö küsimustik 21 ABSTRACT 23 2 SISSEJUHATUS Oma uurimistööks valisin depressiooni leviku noorte seas ning tekkepõhjused sellepärast, et mul on suur huvi psühholoogia vastu ning depressioon on psühholoogiline haigus, mida on ükskikud minu tuttavad põdenud. Seetõttu soovisin teada rohkem sellest haigusest ning kuidas seda ravida ning milline on depressions oleva inimese tunnused ning põhjused. Tänapäeval on diagnoositud mitmeid närvihaiguseid, mida on võimalik väga edukalt ravida, kuid kahjuks teatud juhtudel on see siiski võimatu. Ärevushaigus ehk depressioon on olnud juba pikemat aega inimeste probleemiks. Kahjuks on ka nende hulgas noori, kes selle all kannatavad ning selle vastu võitlevad.

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
14
docx

Kirjanduse koolieksamipiletid 2013

tundeid, samuti olid konkreetsed ning uudsete rütmidega. Ahmatova luulet täidab tihti kurbus, kus kangelane kannatab armastuse pärast ja unistab eraklikust elust ja surmast. Ahmatova luuletused mõjuvad nagu novellid, sest neis on psühholoogilist pinget, dialoogi ja tähendusrikkaid detaile. Sümbolism- Sümbolistid pöörasid oma loomingus tähelepanu nii headusele kui ka kurjusele, ent kurjus huvitas neid isegi rohkem, sest läbi ajastute on saatan olnud kunstis põnevam kui jumal. Sümbolistid pidasi oluliseks rõhutada, et kui maailmas on üldse midagi püsivat ja absoluutset, siis on see ilu, mida võib näha kõiges - inetuses, kurjuses, keelatud armastuses ning surmas. A.Blok- Vene sümbolistlik poeet, tema esimene luulekogu ,,Värsid kaunist daamist" (1904), mille ta pühendas oma naisele, oli kantud müstilise ja igavese naiselikkuse kultusest

Kirjandus
thumbnail
45
doc

TEKSTID, MIDA LOEVAD MINU EAKAASLASED

Nagu maailm on natuke meie looming, on seda ka tekst. Midagi kirjutades väljendame oma tundeid või hetkemeeleolu, mis on meie jaoks oluline. Kirjutades tahame ilmtingimata kellegagi midagi jagada. Teksti abil edastame oma arusaamu erinevate olukordade kohta elus. Iga tekst on alati vaid üks teiste omanäoliste hulgast. Seetõttu saab seda mõista teiste tekstide kaasabil ­ kontekstis, seoseid luues. Mida rohkem on inimene lugenud, puutunud kokku erinevate tekstidega, seda sügavamalt mõistab ta loetut, loob seoseid. Tänapäeva ühiskonnas ei õnnestu kellelgi vältida tekste ega suhet nendega. Tekstid mitte lihtsalt ei ümbritse meid, vaid on muutunud elu osaks, nendega tekib suhe, need tuleb vastu võtta, kujundada nende kohta oma arvamus. Tuleb õppida olulist vähemolulisest informatsioonist eristama. See tähendab kriitiliselt lugeda ja teksti analüüsida ning seda mõtestada. 1 A

Eesti keel
thumbnail
45
docx

Türgi rahvaste kultuur - materjal

omandatud teadmisi tööpraktikasse juurutada ning juhtuvad tööalased prohmakad. Siiski Tait areneb. Tema kasv jätkub, ta teeb sisukaid ratsionaliseerimiettepanekuid (töölised peaksid enda peale võtma ka osa remondimehe tööd, kuna see aitaks vältida tööseisakuid; Tair paneb ette organiseerida kutseringi, mida juhataks ühiskondlikel alustel mõni kommunist), värbab kodukülast uusi, endistest rindemeestest töölisi, hakkab vabal ajal lugema romaanide asemel järjest rohkem erialast kirjandust, lahutab jätkumalt oma lauludega kollektiivi meelt ning käib koos teistega oma klassiteadlikkuse tõstmiseks hoolsalt teatris. Ta pälvib alguses Latifa sõbranna, seejärel Latifa armastuse. Ent see pole veel kõik. Romaani lõpus jääb Tairi (teose alguses mahajäänud) brigaad (aasta lõpul) ka tormi ajal tööle ning Tair sooritab töökangelasteo: ta parandab katkiläinud kaabli,

Ajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun