EESTI ETTEV�TLUSK�RGKOOL MAINOR Turunduse eriala EV-2-S-E-tar Mait Adoma Reklaam internetis- selle plussid ja miinused Ainet�� Juhendaja Priit Tannik Tartu 2012 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused SISUKORD Sissejuhatus...................................................................................3 1. Reklaami ajaloost.............................................................................4 2. Reklaam internetis............................................................................5 3. Internetiturunduse jagunemine..............................................................6 4. Reklaamiv�imalused internetis.............................................................7 4.1 B�nnerreklaam........................................................
1 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................6 1. E-turundus ...........................................................................................................................8 1.1. Turundus ja e-turundus .................................................................................................8 1.2. E-turunduse võimalused ja riskid ..................................................................................9 1.3. ICDT mudel ................................................................................................................ 11 1.3.1. Virtuaalne inforuum ............................................................................................. 13 1.3.2. Virtuaalne kommunikatsiooniruum .....................................................................
1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgemal kihil.
TURUNDUSE EKSAM Peat�kk 6 ,, Toode" Toode � pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks ja t�helepanu �ratamiseks. V�ib olla nii toode, teenus, inimene, organisatsioon, kogemused v�i idee. TARBEKAUBAD Mugavustooted � Tarbija ostab tihti ja kohe, kulutades minimaalselt aega ja energiat ostu sooritamiseks. � Toote teisi alternatiive ei kaaluta � Madala hinnaga ja neid on saadaval igal pool nt seep, ajalehed ja muud majapidamistarbed � Esmatarbetooted � tarbitakse tihti, rutiinselt ja igas leibkonnas � Impulsstooted � ostetakse kiiresti ja planeerimata impulsi ajel. Kui toode pole hetkel saadaval siis seda tavaliselt ei osteta � H�daostutooted � ostetakse p�rast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn p�leb l�bi ostab uue lambi Valiktooted � Ostetakse harvem ja m�eldakse hoolikalt l�bi nende kvaliteet, sobivus ja
TASUTA ASJAD O� �riplaan Autorid: T�nis Teinemaa, Veiko Niinem�e ja Sander Salurand Tallinn 2013 1. L�hikokkuv�te �riidee seisneb reklaamteenuse m��gis ettev�tetele, kes soovivad end tudengite seas reklaamida. Reklaami m��akse tudengitele tasuta jagamiseks m�eldud t-s�rkidele, mille valmistamist finantseerivad ettev�tted, kes soovivad end ja oma tooteid/teenuseid tudengite seas reklaamida. Meie eesm�rgiks on olla innovaatiliseks reklaamteenuse pakkujaks, kes j�uab k�ige efektiivsemini tudengiteni. Tahame pakkuda ettev�tetele v�imalust j�uda efektiivselt, soodsalt ja silmatorkavalt tudengiteni. Tulenevalt �riidee projektip�hisest elluviimisest on esialgse finantseeringu vajadus v�rdlemisi v�ike � tarvis on katta vaid ettev�tte registreerimisega seotud kulutused. Kuiv�rd finantsvahendeid vaja v�ga palju ei ole, siis otsustasime algselt finantseerida oma tegevust meie endi vahenditest. Edaspidi projektid
.................................................................. 17 8.Müügitoetus........................................................................................................... 19 9.Hinnakujundus....................................................................................................... 23 1. Turunduse olemus 1. Kas turundus ja müük on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? Müük ehk turustus on turunduse osa. Turundus algab enne müüki ning ettevõtte turundusstrateegia kujundamine ning eesmärkide seadmine loob alustalad heale müügile. 2. Kas mõisted "tarbija" ja "klient" on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? „Klient“ on individuaalne tarbija ehk konkreetsete vajaduste ja soovidega isik. Tarbija on üldine mõiste mis hõlmab endas kõiki kliente. 3. Kas politsei, haigla, kirik, hotell ja teater saavad oma tegevuses kasutada turundusprintsiipe? Jah, saavad
süvendamine Defend – konkurentsi ja tarbijaeelistuste muutumisel positsiooni mõtestatud kaitsmine Maslow 2. Turunduse vajadus, turunduse juhtimine, turunduse kontseptsioonid, turunduse areng Turunduse vajadus: Turundus stimuleerib nõudlust Turundus toetab nii tootmist, vahendamist kui ka tarbimist Turundus mõjutab inimeste tarbimist, hoiakuid, elustiili ja elukvaliteeti Turundus mõjutab ettevõtte kasumlikkust Turunduse põhifunktsioonid: keskkonna analüüsimine, turu uurimine, tarbijate eristamine, toote ja brändi arendamine, hindade kujundamine, soodustuste pakkumine, turustuskanali ja vahendaja valimine, müügi- ja reklaamitöö, suhete korraldamine, kliendiinfosüsteemi loomine ja kasutamine jne. Turunduse ülesanded: Otsesed - turu-uurimine, brändi juhtimine, reklaam, müük.
1. milles seisneb rahvusvahelistumise olemus ja vajalikkus? Olemus: ● Väliskaubanduse vajalikkus ja roll riigi majanduses ● Suhteline ja absoluutne eelis ● Ettevõtjate „ahnus“ ● Riikide erinev roll ● Riikide majanduslik võimsus ● Riikide võimalused Vajalikus: ● Tööjaotus ja spetsialiseerumine ● Ressursside optimaalne jaotamine ja kasutamine ● Hindade võrdsust ● Mitme valiku kättesaadavus ● Tõstab inimeste elatustaset 2. andke lühike ülevaade rahvusvahelistumise ajaloolisest ülevaatest? Merkantilismi peetakse esimeseks rahvusvahelist majandust käsitlevaks teooriaks ning merkantilismi domineerimine rahvusvahelistes suhetes kestis Lääne-Euroopas kuni 18-
Kõik kommentaarid