Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Eestvedamine-meeskonnatöö (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Eestvedamine-meeskonnatöö #1 Eestvedamine-meeskonnatöö #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-02-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor alisal Õppematerjali autor
Grupi arenguetapid ja grupi juhi ülesanded
Traditsiooniline juhtimisviis on hierarhiline: tipus olev juht kontrollib, piirab ja määrab teiste tegevust
Grupi arengus on neli etappi:
I kujunemine ehk sõltuvus juhist
II tormilised muutused ja konfliktid
III reeglite kehtestamine ja eraldumine
IV koostööle tuginev tegutsemine
Grupijuhi eesmärk on gruppi mõjustada grupi arengut soodustades

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
docx

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

esmane tuhin on möödas. KUJUNDAJA (KU) Nõudlik, dünaamiline, saab hästi hakkama pingelises olukorras. On raskuste ületamisel eestvedaja ja julgustaja. Kaldub provotseerima. Haavab teiste tundeid. MEESKONNATÖÖTAJA (MT) Koostööaldis, leebe, tähelepanelik ja taktitundeline. Kuulab ära ja loob suhteis meeskonnas. Üritab inimesi lepitada. Kriitilisel momendil otsustusvõimetu. ASJATUNDJA (AT) Sihikindel, algatusvõimeline, väga pühendunud. Omab erakordseid teadmisi 26. Meeskonnatöö juhtimise põhimõtted Meeskond peab olema suunatud ­ peavad olema ühised eesmärgid, mis on koos vastu võetud ja aktsepteeritud. Meeskonnal peab olema motivatsioon tegutsemiseks, ühised väärtused ja normid. Meeskond peab olema organiseeritud ­ meeskond peab suutma ennast ise organiseerida ja juhtida ning olema integreeritud (kuuluma suuremasse tervikusse). Integreeritus näitab ka meeskonna ühtsust, inimeste solidaarsust ja ka erimeelsust.

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
21
doc

Juhtimine, juhtimisaluste eksami vastused

juhtimishierarhia lagunemine; liidrirolli jaotumine situatsioonist lähtuvalt; tekib initsiatiiv ja 16 vastutustunne, meeskonna heaks töötamine ning emotsionaalse rahulolu suurenemine; töötulemused paranevad jätkuvalt. Tegemist on tõelise tiimiga, kuid sellesse arengufaasi jõutakse väga harva. Juhil on pigem suunav roll. 32. Meeskonnatöö puudused Puudused on: võimu struktuuri ümberkorraldamine; ,,jäneste" probleem-liige, kes kasutab kõiki liikme eeliseid, kuid tema panus on ebaproportsionaalne (tulemus ei ole piisav, puudub töölt); koordinatsiooni kulud; süsteemide reform. Meeskonna võivad hukutada: piiratud suhtlemine (kui meeskonnaliikmed avaldavad oma arvamusi ja ideisd, tundes et neid kritiseeritakse, võivad nad piirduda väga vähese ütlemisega või on äärmiselt ettevaatlikud oma mõtete ja arvamuset

Juhtimine
thumbnail
17
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused/vastused

1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad?  Teaduslik juhtimine (F. Taylor) –Töökoht peab olema ettevalmistatud, töötaja peab olema oskustega  "Hawthorne´i" uurimused (E. Mayo) –väärtustab inimsuhteid. Edu alus-meeskonnatöö, grupitöö, suhtlemise tähtsus, sellest tulenevalt paranevad töötulemused.  Ideaalne organisatsioon (M. Weber) – teoreetik, praktik, Preisi päritolu. Ratsionaliseeritud, standardiseeritud. On Kanti põhitõdedega. Seadus täitmiseks. Austus kõigi ametikohtade vahel.  Ohio Ülikooli uuringud (liidristiilid) – liidristiilid, juhi käitumise stiilid. Autorikraatlik, demokraatlik, minnalaskev –passiivne (ei võta teravaid otsuseid vastu nt. omaniku käsutäitja.)  Juhtimine eesmärgi kaudu (P. Drucker) – juht püstitab eesmärgid organisatsioonile. Alluvad püstitavad endale ees

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
21
doc

Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

Teise skaala põhiväärtused kalduvad kas integreerituse-ühtsuse või konkurentsi ja eristumise suunas. Ka selle kontseptsiooni tulemuseks on organisatsioonikultuuri neljane jaotus. 14 Klann Sõbralik, üks suur pere 1. Edukus: töötajate ja klientide rahulolu 2. Liider: mentor, isalik, julgustav 3. Väärtused: pühendumine, lojaalsus, traditsioonide austamine, inimressursi arendamine 4. Toimimine: kaasamine, avatud kommunikatsioon, meeskonnatöö Adhokraatia Dünaamiline, kohanemisvõimeline , paindlik organisatsioon 1. Edukus: eksperiment, initsiatiiv 2. Liider: ettevõtlik, aktiivne 3. Väärtused: areng, risk, innovaatilisus 4. Toimimine: muudatuste algatamine ja juhtimine, uute toodete/teenuste väljatöötamine, valmistumine tulevikuks Turg Tulemustele orienteeritud organisatsioon, pühendunud ülesannete täitmisele 1. Edukus: konkurentsipositsiooni parandamine, strateegia elluviimine 2

Majandus
thumbnail
15
docx

Organisatsiooni mõiste. Organisatsioonikäitumine

EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST 1. Organisatsiooni mõiste. Organisatsioonikäitumise mõiste. Mingi erilise eesmärgi saavutamiseks organiseeritud inimrühm, inimeste tegevus peab olema omavahel koordineeritud, kooskõlas. Ehk siis organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb 2 või enamast inimesest ning funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke või neid püstitada. Org. käitumine on õpetus inimeste tegutsemisest organisatsioonis. 2. Organisatsioon kui süsteem. 3 allsüsteemi, nende omavaheline seos. Kolm allsüsteemi: - Inimesed – sotsiaalne allsüsteem. Inimesed moodustavad organisatsioonisisese sotsiaalse süsteemi, mis koosneb üksikisikutest või rühmadest. - Struktuur – juhtiv allsüsteem. Struktuur määrab ära organisats. Formaalsed suhted inimeste või rühmade vahel, et inimeste tegevust organisatsioonis muuta efektiivsemaks ning paremini lahendad

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
29
docx

Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele

Kordamisküsimused Teema 1 1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad? a. - Tööd tuleb teaduslikult uurida ja juhtida; - Töötajaid tuleb teaduslikult põhjendatult valida ja arendada; - Tööliste ja juhtkonna vahel peab valitsema koostööle orienteeritus; - Tööjaotus tööliste ja juhtkonna vahel peab olema konkreetne. (1)jaotada tööoperatsioonid üksikuteks elementideks, et leida kõige otstarbekamad töövõtted 2)töötajate valimist võimete alusel (Ameerikas hakati kõige esimesena kasutama inimeste valimise l psühh oloogilisi teste) 3)tükitöö ­ suurem tööviljakus, suurem palk 4)õigused ja kohustused olgu kõigile selge d.) b. Esindajad: i. USA metallurgiatehase peainsener Frederick Winslow Taylor (1856- 1915). Ta uuris võimalusi ettevõ

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
16
doc

Org.eksam

eneseteostuse tunne · parem kvaliteet staatuse tõus · loovus eneseusalduse suurenemine · innovatsioon rahulolu suurendamine 11 · väiksem vastuseis uuendustele stressi vähendamine · parem suhtlemine, infovahetus · parem meeskonnatöö · lojaalsuse suurenemine · konfliktide vähenemine jne. kuid kasu ei ilmne otsekohe ­ täisefekt saavutatakse 10 aasta pärast. Osalus võib mõnes olukorras kehtida halvemini kui teises, selleks et osalus edukalt toimiks on vaja järgnevaid eeltingimusi: 1. piisavalt aega, eriti osaluse sisseviimisel 2. osalusest saadav kasu peab olema suurem sellega seotud kulutustest; osalus ei või takistada põhitöö tegemist. 3. osalus peab alluvate meelest olema oluline ja huvitav 4

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
20
docx

Juhtimise kordamisküsimused

koordineerimine 5. kontrollimine. Fayoli üldiste tegevuste jaotus: tehnilised, kommerts-, finants-, turvalisuse-, arvestuse- ja juhtimisalased tegevused. Fayoli 14 juhtimispõhimõtet: otstarbekas tööjaotus, võim ja vastutus, distsipliin käsuliini ühtsus, tegevussuuna ühtsus, üksikhuvi allutamine üldistele huvidele, personali õige töötasustamine, tsentraliseerimine, alluvusahel, kord org. ülesehituses, õiglus alluvatega suhtlemisel, personali stabiilsus, initsiatiiv, meeskonnatöö vaim. Bürokraatlik koolkond: Max Weber- oli seisukohal, et org. peab töötama nagu ,,õlitatud masin". Pööras tähelepanu org. tegevuse reguleeritusele ja reeglitele. Reeglid ei tohi sõltuda ametikohal töötavast isikust, vaid peavad tulenema org. spetsiifikast ja vajadustest. Tuleb rangelt järgida distsipliini. Weber esitas bürokraatliku org. tunnused: org. erinevad ametikohad tuleb koondada hierarhilisse süsteemi, kus fikseeritakse täpselt ülemuste ja

Juhtimine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun