I LUGEMINE Loe läbi Eesti Koostöö Kogu analüütiku Inger Lillese artikkel „Eesti noored, kas mugavad äraolijad?“ (Eesti Päevaleht, 02.12.2009) ja lahenda selle põhjal ülesanded. (40 punkti)
1. Millele pööratakse tänapäeva Eesti koolihariduses autori meelest liiga vähe tähelepanu ning milliseid teadmisi ja oskusi peaks kool noorele inimesele senisest enam kaasa andma? (10 punkti) Autori arvates pööratakse liiga vähe tähelepanu noorte maailmavaate kujundamisele ning ei anta edasi vajalike teadmisi ja oskusi, et elus hakkama saada. Selle asemel lastakse õpilastel palju fakte pähe tuupida, mida neil võib olla elu jooksul kordagi vaja ei lähe. Autor väidabki, et sul ei ole midagi teha elektromagnetilise induktsiooni teadmisega kui sa ei suuda ise elus toime tulla. Tema arvates võikski noortele õpetada näiteks: kuidas säilitada meelerahu, käituda väärikalt, kuidas endasse uskuda ja oma unistusi ellu viia või luua täisväärtuslikku ning tervet perekonda, kestvaid ja usaldusväärseid suhteid teiste inimestega?
koolis saadud hinne : 5
Aasta-aastalt muutub üha populaarsemaks elamis- ja õppimissihtkohaks heaoluriik Taani, see ei asu kodumaast kaugel, on mõne lennutunni kaugusel ning samuti on üheks tõmbenumbriks sealne kõrge elatustase. Taani on ka üks neist riikidest, mis pakub välistudengile palju hüvesid ning tasuta kõrgharidust. Käesoleva uurimistööga püütakse välja selgitada, millised on väikelinnast pärit noore õppimis- ja elamisvõimalused Taani heaoluühiskonnas. Põhjus, miks autor selle teema valis, on autori suur huvi ise Taani õppima minna ning selgitada välja, mis on Taanis õppimise head ja halvad küljed.
KAILI OLGO uurimistöö 2009, lõplik
EESTI KESKERAKOND Meie peamised eesmärgid demokraatliku Eesti arendamisel KESKKLASS RIIKLUSE ARENDAMINE JA DEMOKRAATIA KAITSE Demokraatia arendamine Elanikkonna turvalisus ja korrakaitse Välis- ja julgeolekupoliitika Sisejulgeolek Kohalik omavalitsus Regionaalareng MAJANDUSPOLIITIKA Keskerakonna majanduspoliitika üldeesmärgid Rahandus, maksud ja eelarve Transpordiprogramm Maaelu SOTSIAALNE TURVALISUS JA SOTSIAALHOOLEKANNE Sotsiaalpoliitilised meetmed Kodanikualgatus ja koostöö ika Perepoliit Eluasemepoliitika Eakad ja toimetulekuraskustega inimesed NOORSOOPOLIITIKA Noorsoopoliitika üldprintsiibid Noorte kaasamine ühiskonna juhtimisse Avatud ühiskond ja rahvusvaheline koostöö Tervise- ja töökasvatus Tulemuslikkuse ja jätkusuutlikkuse arendamine TERVISHOIUPOLIITIKA Eesti tervishoiukorralduse olukord Eesmärk ja arengusuunad HARIDUS- JA TEADUSPOLIITIKA Laste tervise ja õpisuutlikkuse tagamine Haridusnõudluse ja hariduse arengu süsteem Võimetekohased õppekavad Ametiõpe ja gümnaasiumiharidus Kõrgkoolid Õpetaja Huvitegevus Vene õppekeelega üldharidus- ja kutsekoolid Täiskasvanuharidus Teaduspoliitika KULTUURIPOLIITIKA Rahvakultuur Professionaalne kultuur Kehakultuur ja sport Meediapoliitika RAHVUS- JA INTEGRATSIOONIPOLIITIKA Integratsioonipoliitika Väljaspool Eestit elavate rahvuskaaslaste toetamine KESKKONNAPOLIITIKA
Kordamisküsimused eksamiks 2016
Kõik kommentaarid