Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tallinna baroque esinemine (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

NARVA EESTI GÜMNAASIUM
12. KLASS
Karina  Repetun
Kontserdiarvustus
Juhendaja  Tuuliki Jürjo
2013.õ.-a.
TALLINN  BAROQUE  
Liina  Saari  - sopran; Raivo  Tarum  - barokktrompet,;  Imbi  Tarum – klavessiin .
Liina Saari on saanud laulja  diplomi  Tallinna Konservatooriumist 1981. a., kus ta õppis Ester 
Lepa  ja Linda Sauli käe all. Ta on täiendanud end Lydia Styx-Agosti (Itaalia) ja  Harry  van der 
Kampi ( Holland ) meistrikursustel. Liina Saari on olnud aastaid Estonia Teatri  solist , solistina  
kaasa teinud samuti Tallinna Kammerkoori, Tallinna Keelpillikvarteti ja mitme teise ansambli 
kontsertidel, ka paljudes välisriikides. Tema repertuaari kuuluvad peamiselt renessansi- ja 
barokiajastu teosed, sh suurvormidest  Bachi  "Johannese  passioon ", Missa  h- moll  ja nn luteri 
missad, Händeli " Messias " ja "Belsatsar", Pergolesi "Salve  Regina " ja "Stabat  mater ", 
Charpentier' "Te  Deum " jt, ta on esitanud  Vivaldi , Melani ja Mozarti motette koos orkestriga. 
Liina Saari on "Belsatsari" kuninganna Nitokrise partii esmaesitaja Skandinaavias ja 
Baltimaades. Viimastel aastatel on Liina Saari koos  kitarrist  Tiit Petersoniga mitmel pool 
Skandinaavias ja Eestis (ka  kirikumuusika   festivalil  1999) tutvustanud Kuldar Singi  vaimulikke 
teoseid. Liina Saari kuulub ansamblisse "Tallinna Barokksolistid".
Raivo Tarum on trompetisti diplomi saanud 1977 Tallinna Konservatooriumis Helmut Orusaare 
klassis. 1973-1980 oli ta Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri trompetirühma  kontsertmeister  ja 
solist, samal ajal öppis mängima ka ajaloolisi puhkpille (barokktrompet ja zink), mis alal hiljem 
täiendas end ka  Bruce  Dickey ja Edward Tarri juhendamisel Baselis ja  Haagis . 1975-1992 kuulus 
ansamblisse " Hortus  Musicus", kellega esines  enamuses  Euroopa riikidest, endises N. Liidus, 
samuti USA-s ja Iisraelis, sh. mainekatel rahvusvahelistel festivalidel. Aastast 1992 on ta 
vabakutseline  muusik . Raivo Tarumist on saanud varajase  instrumentaalmuusika  tunnustatumaid 
spetsialiste Eestis, nii on ta kaasa löönud selle ajastu muusikat tutvustavates ansamblites, nagu 
"Tallinna Barokksolistide" körval veel "Tubae Revalienses", " Corelli  Consort" jt., mänginud 
barokktrompetit ja zinki mitmetes projektorkestrites Eestis, Soomes ja Rootsis, sh. kuulsa 
Wieland Kuijkeni käe all. T
  erje Raidmets  sai  viiuldaja  diplomi Eesti Muusikaakadeemiast Jüri 
Gerretzi juhendamisel 1994. Ta on mänginud Tallinna Kammerorkestris, olnud Pärnu 
Linnaorkestri kontsertmeister ning praegu mängib Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri I viiulite 
rühmas, on möödunud aastast kirikumuusika  festivali  orkestri kontsertmeister ning ansambli 
"Tallinna Barokksolistid" solist ja liige.
Imbi Tarum lõpetas pianistina Tallinna Konservatooriumi 1980 prof . Bruno Luki klassis. 1978-
1992 kuulus ta klavessinistina ansambli "Hortus Musicus" koosseisu, millega esines paljudes 
Euroopa riikides, endises N. Liidus, samuti USA-s ja Iisraelis, astudes üles ka mainekatel 
rahvusvahelistel festivalidel. Klavessiini alal täiendas ta end samal ajal tuntud  meistrite  Ton 
Koopmani ja Vaughan Scheppi rahvusvahelistel kursustel Rootsis, Hollandis jm., 1998 ja 1999 
võttis ta osa rahvusvahelisest seminarist  Capita  Selecta  Early  Music  Amsterdamis
Orkestrisolistina on ta üles  astunud  Eestis, Soomes, Taanis ja Saksamaal, koos "Tallinna 
Barokksolistidega" lisaks eelnimetatud maadele veel ka Norras ja  Sveitsis , soolokontserte 
andnud Soomes ja Eestis, teinud koostööd mitme teisegi  ansambliga  ning Eesti, Soome, Rootsi, 
Hollandi ja Saksamaa lauljate ja instrumentaalsolistidega. Aastast 1991 on Imbi Tarum ka Eesti 
Muusikaakadeemia klavessiini- ja  basso  continuo õppejõud ning juhatab vastavaid kursusi suviti 
Soomes Raudaskyläs. Ta on olnud Eesti Kontserdi korraldatud rahvusvaheliste 
klavessiinipäevade kunstiline juht.
      Tallinna Baroque  kontsert  toimus Narva Eesti Gümnaasiumis 25.02.2013 kooli aulas 6.tunni 
ajal. Kontsert oli tasuta seejärgi  istusid saalis ka  nooremad klassid,kelle jaoks kontsert oli 
huvitav,kuna kuulasid nad hoolikalt. 
Esimene teos,mida tahaks iseloomustada on “narride tants” . Esines meile seda Raivo Tarum 
mängides barokktrompetil. Teos algusest on kiir,tempoline, tekkib tunne,et  muusika  on võidukas 
ja väga tantsuline.
Teine teos on “Unelmate saar”. Seda teost tõi meile esile Imbi Tarum,kes mängis klavesiinil. 
Muusika  ei ole väga kiir ja ka aeglane,normaalses tompos, mitte muutlik,hiljem esile tuleb 
sopran,Liina Saari esinemisel ja  trompeti  mäng.Trompeti muusika on aeglane, ühes  tempos .
Kolmas teos kannab nime “Itaalia tantsulaul”. Teos algab klavesiini mänguga,mis on kiir ja 
tempokas,rütmiline,siis hakkab see sama laul,sopranis,mis on ka rütmiline ja kiir,tuleb esile ka 
trompeti mäng,mis mängib kaasa sopraani esinemisele,nendel on üks rütm. Sopraani laul on väga 
ilus ja erinev,kuna algselt  laulab  ta tasamini ja siis kõvemini ja kõvemini,lõpetab ka  vaikselt .
Neljas teos on “ Kahe ingli  dialoog ”. Esindab sea meile Liina (sopraan) ja Raivo (kornetto),Imbi 
( klavesiin ). Teos algab klavesiini  aeglase  mänguge ja sopraaniga. Sopraani esinemine on 
muutlik,algselt laulab ta vaiskelt,siis läheb üsna kõvemini ja jälle vaikselt,mis toob laulu 
erilisust ,kui laul lõppeb tuleb mängule kornetto,mille rütm on suht keskmine ja hüplev, kaasa 
laulab Liina, väike  paus  ja esile tuleb ainult klavesiin ja laul,ja siis jälle kornetto.Nende  esinemis  
viis ei muutu,ainult et nad vahetavad pillid . Esimene mängib klavesiin kaasa laulatakse,siis 
kornetto koos laulmisega,siis ainult kornetto,ja siis jälle klavesiin.
Viies ja viimane teos,mis jäi väga meelde on Händeli “ Jahi kantaat”. Selle teose esinemine oli 
eriline ja suurepärane. Teos algab kiire klavesiini mänguga ja lauluga,mis on väga kiir,laul ja ka 
klavesiini esitamine.Laulu rütm on erinev ja hüplev,siis esile tuleb ka  trompet ,mille mängu viis 
on ka rütmiline,kiir ja hüplev järsku jookseb Raivo saalist ära aga mängib edasi,kui Liina lõpetab 
salmi  laulmist ,mängib trompet sama viisiga,mis jätab mulje,et peale tema salmi tekkib kaja. 
Sellest kontserdist sai ka teada palju pillide, tantsude kui ka moe ajaloost. Kontsert oli väga 
huvitavalt üles ehitatud ning iga hetk sellest oli huvitav. Need lood, mis nad mängisid tõid väga 
huvitava tunde, sellise nagu oleksidki ise barokiajas. Kõige rohkem meeldis mulle pillidest 
klavessiin, kuna tal on nii huvitav ja erinev kõla. 

Tallinna baroque esinemine #1 Tallinna baroque esinemine #2 Tallinna baroque esinemine #3
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Karina Repetun Õppematerjali autor
kontserdiarvustus

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Tallinn Baroque ‘’Rõõm muusikast’’

Tallinn Baroque `'Rõõm muusikast'' 31.jaanuaril esines meie koolis vanamuusika ansambel `'Tallinn baroque'' kavaga `'Rõõm muusikast''. Ansambli koosseisus on Liina Saari (vokaal, sopran), Raivo Tarum (zink, krummhorn, barokktrompet) ja Imbi Tarum (klavessiin). Raimo Kivistik on organiseerija ja tegeleb transpordiga. Liina Saari on saanud laulja diplomi Tallinna Konservatooriumist 1981. a., kus ta õppis Ester Lepa ja Linda Sauli käe all. Ta on täiendanud end Lydia Styx-Agosti (Itaalia) ja Harry van der Kampi (Holland) meistrikursustel. Liina Saari on olnud aastaid Estonia Teatri solist, solistina kaasa teinud samuti Tallinna Kammerkoori, Tallinna Keelpillikvarteti ja mitme teise ansambli kontsertidel, ka paljudes välisriikides. Tema repertuaari kuuluvad peamiselt renessansi- ja

Muusikaajalugu
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 ƒ DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008

Muusika ajalugu



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun