NARVA EESTI GÜMNAASIUM
12. KLASS
Karina Repetun
Kontserdiarvustus
Juhendaja Tuuliki Jürjo
2013.õ.-a.
TALLINN BAROQUE
Liina Saari - sopran; Raivo Tarum - barokktrompet,; Imbi Tarum – klavessiin .
Liina Saari on saanud laulja diplomi Tallinna Konservatooriumist 1981. a., kus ta õppis Ester
Lepa ja Linda Sauli käe all. Ta on täiendanud end Lydia Styx-Agosti (Itaalia) ja Harry van der
Kampi ( Holland ) meistrikursustel. Liina Saari on olnud aastaid Estonia Teatri solist , solistina
kaasa teinud samuti Tallinna Kammerkoori, Tallinna Keelpillikvarteti ja mitme teise ansambli
kontsertidel, ka paljudes välisriikides. Tema repertuaari kuuluvad peamiselt renessansi- ja
barokiajastu teosed, sh suurvormidest Bachi "Johannese passioon ", Missa h- moll ja nn luteri
missad, Händeli " Messias " ja "Belsatsar", Pergolesi "Salve Regina " ja "Stabat mater ",
Charpentier' "Te Deum " jt, ta on esitanud Vivaldi , Melani ja Mozarti motette koos orkestriga.
Liina Saari on "Belsatsari" kuninganna Nitokrise partii esmaesitaja Skandinaavias ja
Baltimaades. Viimastel aastatel on Liina Saari koos kitarrist Tiit Petersoniga mitmel pool
Skandinaavias ja Eestis (ka kirikumuusika festivalil 1999) tutvustanud Kuldar Singi vaimulikke
teoseid. Liina Saari kuulub ansamblisse "Tallinna Barokksolistid".
Raivo Tarum on trompetisti diplomi saanud 1977 Tallinna Konservatooriumis Helmut Orusaare
klassis. 1973-1980 oli ta Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri trompetirühma kontsertmeister ja
solist, samal ajal öppis mängima ka ajaloolisi puhkpille (barokktrompet ja zink), mis alal hiljem
täiendas end ka Bruce Dickey ja Edward Tarri juhendamisel Baselis ja Haagis . 1975-1992 kuulus
ansamblisse " Hortus Musicus", kellega esines enamuses Euroopa riikidest, endises N. Liidus,
samuti USA-s ja Iisraelis, sh. mainekatel rahvusvahelistel festivalidel. Aastast 1992 on ta
vabakutseline muusik . Raivo Tarumist on saanud varajase instrumentaalmuusika tunnustatumaid
spetsialiste Eestis, nii on ta kaasa löönud selle ajastu muusikat tutvustavates ansamblites, nagu
"Tallinna Barokksolistide" körval veel "Tubae Revalienses", " Corelli Consort" jt., mänginud
barokktrompetit ja zinki mitmetes projektorkestrites Eestis, Soomes ja Rootsis, sh. kuulsa
Wieland Kuijkeni käe all. T
erje Raidmets sai viiuldaja diplomi Eesti Muusikaakadeemiast Jüri
Gerretzi juhendamisel 1994. Ta on mänginud Tallinna Kammerorkestris, olnud Pärnu
Linnaorkestri kontsertmeister ning praegu mängib Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri I viiulite
rühmas, on möödunud aastast kirikumuusika festivali orkestri kontsertmeister ning ansambli
"Tallinna Barokksolistid" solist ja liige.
Imbi Tarum lõpetas pianistina Tallinna Konservatooriumi 1980 prof . Bruno Luki klassis. 1978-
1992 kuulus ta klavessinistina ansambli "Hortus Musicus" koosseisu, millega esines paljudes
Euroopa riikides, endises N. Liidus, samuti USA-s ja Iisraelis, astudes üles ka mainekatel
rahvusvahelistel festivalidel. Klavessiini alal täiendas ta end samal ajal tuntud meistrite Ton
Koopmani ja Vaughan Scheppi rahvusvahelistel kursustel Rootsis, Hollandis jm., 1998 ja 1999
võttis ta osa rahvusvahelisest seminarist Capita Selecta Early Music Amsterdamis .
Orkestrisolistina on ta üles astunud Eestis, Soomes, Taanis ja Saksamaal, koos "Tallinna
Barokksolistidega" lisaks eelnimetatud maadele veel ka Norras ja Sveitsis , soolokontserte
andnud Soomes ja Eestis, teinud koostööd mitme teisegi ansambliga ning Eesti, Soome, Rootsi,
Hollandi ja Saksamaa lauljate ja instrumentaalsolistidega. Aastast 1991 on Imbi Tarum ka Eesti
Muusikaakadeemia klavessiini- ja basso continuo õppejõud ning juhatab vastavaid kursusi suviti
Soomes Raudaskyläs. Ta on olnud Eesti Kontserdi korraldatud rahvusvaheliste
klavessiinipäevade kunstiline juht.
Tallinna Baroque kontsert toimus Narva Eesti Gümnaasiumis 25.02.2013 kooli aulas 6.tunni
ajal. Kontsert oli tasuta seejärgi istusid saalis ka nooremad klassid,kelle jaoks kontsert oli
huvitav,kuna kuulasid nad hoolikalt.
Esimene teos,mida tahaks iseloomustada on “narride tants” . Esines meile seda Raivo Tarum
mängides barokktrompetil. Teos algusest on kiir,tempoline, tekkib tunne,et muusika on võidukas
ja väga tantsuline.
Teine teos on “Unelmate saar”. Seda teost tõi meile esile Imbi Tarum,kes mängis klavesiinil.
Muusika ei ole väga kiir ja ka aeglane,normaalses tompos, mitte muutlik,hiljem esile tuleb
sopran,Liina Saari esinemisel ja trompeti mäng.Trompeti muusika on aeglane, ühes tempos .
Kolmas teos kannab nime “Itaalia tantsulaul”. Teos algab klavesiini mänguga,mis on kiir ja
tempokas,rütmiline,siis hakkab see sama laul,sopranis,mis on ka rütmiline ja kiir,tuleb esile ka
trompeti mäng,mis mängib kaasa sopraani esinemisele,nendel on üks rütm. Sopraani laul on väga
ilus ja erinev,kuna algselt laulab ta tasamini ja siis kõvemini ja kõvemini,lõpetab ka vaikselt .
Neljas teos on “ Kahe ingli dialoog ”. Esindab sea meile Liina (sopraan) ja Raivo (kornetto),Imbi
( klavesiin ). Teos algab klavesiini aeglase mänguge ja sopraaniga. Sopraani esinemine on
muutlik,algselt laulab ta vaiskelt,siis läheb üsna kõvemini ja jälle vaikselt,mis toob laulu
erilisust ,kui laul lõppeb tuleb mängule kornetto,mille rütm on suht keskmine ja hüplev, kaasa
laulab Liina, väike paus ja esile tuleb ainult klavesiin ja laul,ja siis jälle kornetto.Nende esinemis
viis ei muutu,ainult et nad vahetavad pillid . Esimene mängib klavesiin kaasa laulatakse,siis
kornetto koos laulmisega,siis ainult kornetto,ja siis jälle klavesiin.
Viies ja viimane teos,mis jäi väga meelde on Händeli “ Jahi kantaat”. Selle teose esinemine oli
eriline ja suurepärane. Teos algab kiire klavesiini mänguga ja lauluga,mis on väga kiir,laul ja ka
klavesiini esitamine.Laulu rütm on erinev ja hüplev,siis esile tuleb ka trompet ,mille mängu viis
on ka rütmiline,kiir ja hüplev järsku jookseb Raivo saalist ära aga mängib edasi,kui Liina lõpetab
salmi laulmist ,mängib trompet sama viisiga,mis jätab mulje,et peale tema salmi tekkib kaja.
Sellest kontserdist sai ka teada palju pillide, tantsude kui ka moe ajaloost. Kontsert oli väga
huvitavalt üles ehitatud ning iga hetk sellest oli huvitav. Need lood, mis nad mängisid tõid väga
huvitava tunde, sellise nagu oleksidki ise barokiajas. Kõige rohkem meeldis mulle pillidest
klavessiin, kuna tal on nii huvitav ja erinev kõla.
Tallinn Baroque `'Rõõm muusikast'' 31.jaanuaril esines meie koolis vanamuusika ansambel `'Tallinn baroque'' kavaga `'Rõõm muusikast''. Ansambli koosseisus on Liina Saari (vokaal, sopran), Raivo Tarum (zink, krummhorn, barokktrompet) ja Imbi Tarum (klavessiin). Raimo Kivistik on organiseerija ja tegeleb transpordiga. Liina Saari on saanud laulja diplomi Tallinna Konservatooriumist 1981. a., kus ta õppis Ester Lepa ja Linda Sauli käe all. Ta on täiendanud end Lydia Styx-Agosti (Itaalia) ja Harry van der Kampi (Holland) meistrikursustel. Liina Saari on olnud aastaid Estonia Teatri solist, solistina kaasa teinud samuti Tallinna Kammerkoori, Tallinna Keelpillikvarteti ja mitme teise ansambli kontsertidel, ka paljudes välisriikides. Tema repertuaari kuuluvad peamiselt renessansi- ja
TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008
Kõik kommentaarid