Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Riigiõigus - Riigikontroll (1)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Riigikontroll
•  Riigikontroll  on oma tegevuses sõltumatu  riigiorgan (PS § 132)
• Riigikontrolli tegevuse eesmärk on majanduskontrolli kaudu anda 
Riigikogule ja avalikkusele kindlustunne, et avaliku sektori vahendeid 
kasutatakse seaduslikult ning tulemuslikult (RKS § 3)
•  Finants -, õiguspärasuse- kui tulemusauditid
• Kontrolliaruanne
• Riigikontrollil ei ole õigust rakendada sanktsioone ja tema tegevuse 
tulemus  piirdub  eelkõige Riigikogu ja avalikkuse informeerimisega
• Riigikogu  riigieelarve  kontrolli erikomisjon
• Euroopa Kontrollikoda 
Riigikontrolli ülesanded (RKS § 7)
• Riigikontrolli põhiülesanne on majanduskontroll  (audit).
• Auditi käigus võib Riigikontroll hinnata kontrollitavate:
1) sisekontrolli, finantsjuhtimist, finantsarvestust ja finantsaruandeid;
2) majandustegevuse, sealhulgas majandustehingute õiguspärasust;
3) juhtimise, organisatsiooni ja tegevuse tulemuslikkust;
4) infotehnoloogiasüsteemide usaldatavust
• Tulemuslikkuse hindamisel lähtub Riigikontroll järgmistest  kriteeriumitest :
- säästlikkus;
tõhusus ;
- mõjusus.
Riigikontrolli poolt teostatav majanduskontroll 
hõlmab (RKS § 7 lg 1)
- riigiasutusi (nt Riigikantselei, Sotsiaalministeerium, Eesti  Pank ); 
- kohaliku omavalitsuse üksusi – valdu ja linnu; 
- avalik-õiguslikke juriidilisi isikuid (nt Rahvusringhääling); 
äriühinguid , sihtasutusi ja mittetulundusühinguid, millega riik, 
kohaliku omavalitsuse üksused või avalik-õiguslikud juriidilised isikud 
on seotud seaduses ettenähtud viisil (nt  sihtasutus , kelle asutaja  või 
liige on riik). 
• KOV-de auditeerimisel on Riigikontrolli  volitused  piiratud (RKS § 7 lg 1 
p 3)
• Riigikontroll ei hinda poliitilisi eesmärke (RKS § 14)
Riigikontrolör (PS § 134, § 135, §136,§ 137
RKS 3 peatükk)
• Riigikontrolli juhib riigikontrolör, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist 
Riigikogu Vabariigi Presidendi ettepanekul
• Riigikontrolöri volituste kestus on viis aastat
• Riigikontrolör peab olema kõrgete kõlbeliste omadustega  teovõimeline  Eesti 
kodanik, kes  valdab vabalt riigikeelt
Vasakule Paremale
Riigiõigus - Riigikontroll #1 Riigiõigus - Riigikontroll #2 Riigiõigus - Riigikontroll #3 Riigiõigus - Riigikontroll #4 Riigiõigus - Riigikontroll #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-05-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 11 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor A A Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
docx

Riigiõigus

Riigiõigus Kohustuslik kirjandus: Taavi Annus "Riigiõigus" Juura 2006 Põhiseadus / ww.pohiseadus.ee Kasulikud lingid: riigiteataja.ee president.ee riigikogu.ee valitsus.ee õiguskantsler.ee riigikontroll.ee kohus.ee Lugemissoovitused: Taavi Annus "Riigiõigus" Jüri Põld "Loenguid Eesti riigiõigusest" Rait Maruste "Põhiseadus ja selle järelvalve" Riigiõiguse põhiküsimused Riigiõiguse mõiste Riigiõigus on õigusnormide kogum, mis määrab kindlaks ühiskondliku korra põhialused, riigiorganite moodustamise korra, pädevuse, nende vastastikused suhted, tegutsemise põhimõtted ja

Õigusteadus
thumbnail
12
docx

Riigikontrolli roll ja pädevus Eesti Vabariigis

SISSEJUHATUS Referaadi eesmärgiks on tutvustada Riigikontrolli. Anda ülevaade tema kujunemisest, tema tähtsusest, rollist, struktuurist, tööülesannetest ja pädevusest, samuti Riigikontrolöri ülesannetest. 1. Riigikontrolli kujunemine läbi aja Riigikontroll kutsuti ellu Ajutise Maanõukogu 27. detsembri 1918. a otsuse alusel. 6. jaanuaril 1919. a valis Maanõukogu vanematekogu riigikontrolöri. Kuu aega hiljem võeti vastu Eesti ajutine Riigikontrolli seadus. See kõik toimus enne Eesti esimese Põhiseaduse väljatöötamist ja kehtestamist. 1920. a Põhiseaduses nähti Riigikontrolli Riigikogu abistava organina. Riigikogu teostas riigi asutuste ja ettevõtete majandusliku tegevuse ja riigi eelarve

Ühiskond
thumbnail
8
pdf

Rahandus

16.03.2010 Rahandus Riigieelarve. Eesti Pank ja . Riigikontroll. 16.03.2010 1 Raha funktsioonid: 1) vahetus- ja maksevahend, 2) väärtuse säilitamine, 3) kaupade ja teenuste väärtuse etalon Eesti Vabariigis on ainsaks seaduslikuks maksevahendiks Eesti kroon. Eesti Vabariigi põhiseadus: kommenteeritud väljaanne (Tallinn 2002) 16.03.2010 2

Raha ja pangandus
thumbnail
36
doc

Avalik haldus, eksami kordamiseks

kodanikkonna määratlemine. Lisaks: keskkonnakaitse; demograafilise situatsiooni mõjutamine; tervishoiuteenused; haridusteenused; sotsiaalse kaitse võrk, mis hõlmab pensionisüsteemi, garantiisid seoses tööpuuduse ja õnnetusjuhtumitega; kultuur. Avalikud organisatsioonid on niisiis organisatsioonid, mis tegelevad avaliku huvi elluviimisega. Avaliku sektori struktuur: Avalik-õiguslikud juriidilised isikud, Riik, Põhiseaduslikud institutsioonid: riigikogu, riigikontroll, vabariigi president, valitsus, kohalik omavalitsus, kohus, õiguskantsler, eesti pank. Seos ärisektoriga:  poliitilise, õigusliku ning majandusliku keskkonna loomine.  Riik ostab teenuseid: nt avalikud hanked (vähempakkumine)  Kontroll ärisektori üle: nt tarbijakaitse  Infrastruktuuri loomine, mis vajalik ühiskonna ja ettevõtete tööks. Seos kodanikuühiskonnaga:  Töökohtade loomine

Avalik haldus
thumbnail
31
pdf

Riigiõigus Kordamisküsimused 2012

Kordamisküsimused 2012 Riigiõigus NB! Abistav materjal, mitte "piletid" 1. Kas Põhiseaduse säte ja mõte langevad kokku? Põhiseaduse säte ja mõte ei pruugi langeda kokku. Riigikohus tõstetakse parlamentaarse seadusandja tõeliseks vastaspooluseks ning põhiseaduse ülemvalvuriks. Formuleering ,,säte ja mõte" toonitab, et Riigikohus ei pea seejuures põhiseaduse sõnastuses kinni olema, vaid võib ammutada argumente kõigist põhiseaduse tõlgendamise meetodeist. Riigikohus tohib

Õigus
thumbnail
16
docx

Riigiõigus

12. veebruaril 2008 nimetati Riigikogu poolt õiguskantsleriks vandeadvokaat Indrek Teder, kes astus ametisse 10. märtsil 2008. aastal. 19. märtsil 2011. aastal jõustus õiguskantsleri seaduse muudatus, millega lisandus õiguskantsleri ülesannete hulka lapse õiguste kaitse ja edendamine. Riigikontroll Riigikontroll on põhiseaduslik institutsioon – tema olemasolu ja põhiolemus on sätestatud Eesti põhiseaduses, mis võeti vastu rahvahääletusel 1992. aasta suvel. Selle järgi on Riigikontroll oma tegevuses sõltumatu majanduskontrolli teostav riigiorgan, mida juhib riigikontrolör, kelle nimetab viieks aastaks ametisse parlament presidendi ettepanekul. Riigikontroll on Eesti maksumaksja huvides ja palgal tegutsev sõltumatu asutus, kelle ülesandeks on uurida, kuidas riik ja kohalikud omavalitsused on maksumaksja raha kulutanud ning mida selle eest pakkunud. Riigikontrolli soovituste abil saavad Riigikogu ja valitsus parandada riigi toimimist ning

Riigiõigus
thumbnail
22
doc

Eesti Avalik Haldus konspekt

1. SISSEJUHATUS EV Põhiseadus Sissejuhatav loeng: ­ Normikontrolli teostavad: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Õiguskantlser, 4) Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium), 5) ametnik, 6) üksikisik. ­ Põhiseaduslikud institutsioonid: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Eesti Pank, 4) Riigikontroll, 5) Õiguskantlser, 6) KOV ja 7) Kohus ­ Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused; 2) valitsusasutuste hallatavad riigiasutused (ministeeriumite valitsemisalas, Riigikantlselei või maavalitsuse haldamisel) ­ Valitsusasutused: 1) ministeeriumid, 2) kaitsevägi, 3) Riigikantselei, 4) maavalitsused, 5) ametid ja inspektsioonid ja nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused + 6) avalik-õiguslikud

thumbnail
25
doc

Avalik haldus konspekt

– Vabariigi President – Õiguskantsler – Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium) – Ametnik – Üksikisik Põhiseaduslikud institutsioonid: • Riigikogu (Riigikogu Kantselei on riigi ametiasutus) • Vabariigi President (Vabariigi Presidendi Kantselei on samuti riigi ametiasutus, moodustatud Riigikogu otsusega) • Vabariigi Valitsus • Eesti Pank • Riigikontroll • Õiguskantsler • Kohus • KOV Õigusriigi printsiibid: • Seaduslikkuse printsiip • Võimude lahusus • Põhiõiguste tagamine • Õiguskindlus – Õiguse püsivus (tagasiulatuva jõu keeld, õiguspärase ootuse printsiip); – Õiguse arusaadavus (ennustatavus) – Avaldamiskohustus • Proportsionaalsus (meetmed vastavad eesmärgile) Täidesaatev võim:

Avalik haldus




Kommentaarid (1)

Agnessaa profiilipilt
Agnessaa: aitähh :)
14:58 14-03-2018



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun