Praktilised tööd õppeaines "Regionaalareng ja -poliitika" Saare maakond Tartu 2012 Sisukord Praktiline töö 1. Saare maakonna osatähtsus Eestis...................................................................3 Praktiline töö 2. Saare maakonna arengunäitajad......................................................................4 Praktiline töö 3. Saare maakonna arengutegurid...................................................................... 11 Praktiline töö 4. Turismi areng Saare maakonnas.....................................................................21 Praktiline töö 1. Saare maakonna osatähtsus Eestis Jooniselt 1 on näha, et Saare Maakonna rahvastiku osatähtsus kogu Eesti rahvastikust on ca 2,5%. Osatähtsus on vaikselt kuid järjepidevalt langenud. Elamuehitus on olnud kõige suurema osatähtsusega 2008-2010 perioodil, kuid on alati olnud tugevasti alla Eesti keskmise (Eesti keskmine ca. 8%) Tööjõud on suh...
Viljandi Paalalinna Gümnaasium Eesti Keskerakond Referaat Sinu nimi 9c klass Viljandi 2009 Sisukord Sisukord..................................................................................... 2 Sissejuhatus............................................................................... 3 Peamised eesmärgid Eesti arendamisel.................................. 3 Sotsiaalpoliitika.......................................................................... 4 Majandus- ja rahanduspoliitika................................................. 5 Haridus- ja teaduspoliitika......................................................... 5 Kodanikuvabadused.................................................................. 6 Välis- ja kaitsepoliitika............................................................... 6 Keskonna- ja energiapoliitika..........
Inimesed usaldavad riiki Kohtud Kvalifitseeritud riigiametnikud KORRAKAITSE, SISE-JA VÄLISJULGEOLEK Inimeste turvalisus on nende prioriteet Immigrandid Välisjulgeolek NATO ja EL Toetavad Euroopa julgeolekustrateegiat Tähtsustavad Läänemere äärsete naabritega suhtlemist Sisejulgeolek Võitlus kuritegevuse vastu Kriisiolukordade toimetulek Eriline tähelepanu korruptsioonile ja vägivallale REGIONAALARENG Infrastruktuur Piirkondade ebavõrdsus Väikeettevõtete areng MAJANDUSPOLIITIKA SKT ja elatustaseme tõus Meetmed elluviimiseks: Väike ettevõtluse arendamine Hindade ja raha stabiilsus Arendavad riigi infrastruktuuri Tugevdavad tarbijakaitset ja tööinspektsiooni PEREPOLIITIKA Toetamiseks: Sünnitoetuste süsteemi arendamine Paljulapseliste perede toetuste suurendamine Laste huviringid Parandavad lastekodusid
EESTI KESKERAKOND Eesti Keskerakond on kodanike vabatahtlik poliitiline ühendus. Suur osa meist tuli poliitikasse Eestimaa Rahvarinde kaudu. Me koondusime ühtseks erakonnaks 1991. aastal. Oleme kaitsnud ja ellu viinud oma seisukohti, otsinud ja leidnud selliseid poliitilisi lahendusi, mis on aidanud Eesti ühiskonnal astuda demokraatlike riikide perre inimkaotusteta ja verd valamata. Oleme humanistlike eesmärkidega ühendus ja tahame kindlustada poliitiliste otsuste ning demokraatlike reformide kaudu eesti rahvale turvalise elu Eestis ja maailma rahvaste hulgas. Eesti omariikluse taastamisega 20. augustil 1991. a loodi eeldused kodanikuühiskonna ja demokraatliku õigusriigi rajamiseks. Uued alused Eesti arenguks andis meie riigi astumine Euroopa Liidu liikmeks 2004. aastal. Meie peamised eesmärgid demokraatliku Eesti arendamisel 1. Eesti Keskerakond peab Euroopa Liitu ja NATO-sse kuuluva Eesti välis- ja julge- olekupoliitika sisuks...
Pelton tüüpi turbiinide kasutamist HAJ-des koos eraldi paigaldatud pumpadega võib kaaluda töökõrgustel üle 800-900 m." [3] 5. MÕJU INIMKONNALE ,,Hüdroenergia on kõige usaldusväärseim taastuvenergia allikas. Hüdroenergial on kõrge kasuteguriga, mis on üle 90%, tohutu eelis võrreldes teiste jõujaamade tüüpidega." [1] ,,Positiivseks on veel Eesti majanduse vähem sõltuvaks muutmine välisriikidest, sest elektrienergiat ei ole vaja siis riiki sisse importida. Regionaalareng paraneb, kuna majanduslikult mahajäänud piirkondade elanikel suurenevad võimalused uuteks töökohtadeks. Taastuvaid energiatootjaid kasutades, ei pea arvestama pideva elektrihinna tõusuga, sest kasvavad keskkonnatasud ei mõjuta neid." [2: 20] 6. MÕJU KESKKONNALE ,,Paljude hüdroelektrijaamade juures on olemas ka ülestõusuabid või möödapõike võimalused kaladele. Meie keskkond saab kasu ka puhastussüsteemidest, mis turbiinide kaitseks sisse voolavat vett puhastavad." [1]
· Areng · Energiamajandus · Grandid · Haldusvõimekuse tõstmine · Haridus · Infoühiskond · Keskkond · Kodanikuühiskond · Konsultatsioonid ja kontaktid · Kultuur · Laenud · Lapsed · Linnakeskkonna areng · Majandus ja ettevõtlus · Meedia · Noored · Põllumajandus · Rahvusvahelised suhted · Regionaalareng · Siseturvalisus · Sotsiaalküsimused · Tarbijakaitse · Teadlikkus EL-st · Tervishoid · Transport · Vabadus, turvalisus, õiglus Minu arvates, tänu Euroopa Liidule on meil Eestis: Ohutumad ja odavamad lennud EL on mõjutanud lennuliikluse arengut selliselt, et täna on lendamine üheaegselt nii odav kui turvaline. Samuti on suurenenud konkurents erinevate lennuliikluse pakkujate vahel kõikides
Inimgeograafia uus paradigma: Geograafia ruum kui asupaik ja suhtlemiskeskkond Ruumiline korraldumine ja korraldatus Funktsionaalregioon Vahemaa summutav või hoopis kanaliseeriv toime Sellest tulenevalt inimgeograafia uued arenguvõimalused: Läks lahku loodusgeograafiast, muutus eraldi haruks Sai teha koostööd majandusteaduse, politoloogia, sotsioloogiaga Uued rakendused regionalistikas (regionaalpoliitika, regionaalareng, regionaalplaneerimine) Parem suhtumine süstemaatilistesse geograafiatesse. Laiem teemadering, uued valdkonnad Protsesside uurimine võimaldas ekspertiisi ja prognoosi Suhete uurimine (migratsioon, veondus, kaubandus) Puudused: matemaatika ületähtsustamine ja süsteemse lähenemise alatähtsustamine, ruumiline separatism, koostöö halvenemine loodusgeograafidega, regionaalpoliitika põlastamine, regiooni mõiste nõrkus.
Inimgeograafia uus paradigma: Geograafia ruum kui asupaik ja suhtlemiskeskkond Ruumiline korraldumine ja korraldatus Funktsionaalregioon Vahemaa summutav või hoopis kanaliseeriv toime Sellest tulenevalt inimgeograafia uued arenguvõimalused: Läks lahku loodusgeograafiast, muutus eraldi haruks Sai teha koostööd majandusteaduse, politoloogia, sotsioloogiaga Uued rakendused regionalistikas (regionaalpoliitika, regionaalareng, regionaalplaneerimine) Parem suhtumine süstemaatilistesse geograafiatesse. Laiem teemadering, uued valdkonnad Protsesside uurimine võimaldas ekspertiisi ja prognoosi Suhete uurimine (migratsioon, veondus, kaubandus) Puudused: matemaatika ületähtsustamine ja süsteemse lähenemise alatähtsustamine, ruumiline separatism, koostöö halvenemine loodusgeograafidega, regionaalpoliitika põlastamine, regiooni mõiste nõrkus.
ratifitseerinud SEADUSANDLIKU VÕIMU JAGUNEMINE. JAGATUD EUROPARLAMENDI JA MN VAHEL. 1) otsuste vastuvõtmiseks on vajalik europarlamendi nõusolek: uute liikmete vastuvõtt, Euroopa kodakondsuse ja Euroopa Pangaga seonduv 2) liidulepingute muutmise, ratifitseerimise osas pole europarlamendil üldse sõnaõigust, ei osale ka välis-ja julgeolekupoliitika arutamisel 3) Euroopa Parlamendi ja MN koostöö – transport, arenguabi, tööohutus, regionaalareng, sotsiaalpoliitika (otsuseprojekt läbib kummaski kogus 2 lugemist) 4) Kaasotsustusmenetlus-nõutav nii Euroopa Parlamendi kui MN toetus Euroopa Liidupoliitikavaldkonnad. EL on aktiivne paljudes erinevates poliitikavaldkondades, alustades inimõigustega ning lõpetades transpordi ja kaubandusega Lissaboni lepingu põhimõtted. Lepinguga antakse Euroopa Liidule õiguslik raamistik ja vajalikud vahendid selleks, et võtta vastu tulevased väljakutsed ning täita kodanike nõudmised. 1
II TEEMA: Demokraatliku ühiskonna valitsemine ja kodanikuosalus monarhia, vabariik, unitaarriik, föderatsioon-see on liitriik mille haldusüksustel (nt liidumaadel Saksamaal, osariikidel USA-s) on mõningad iseseisva riigi tunnused ehk suur iseotsustamisõigus., konföderatsioon-see on riikide liit teatud ühiste eesmärkide (nt välis-, kaitse- või majanduspoliitika) saavutamiseks., 1.Riigi põhitunnused: Rahvastik, territoorium, AVALIK VÕIM=suveräänne riigivõim)nii sisemine kui välimine iseseisvus) Riigi funktsioonid: Riigivõim (riigi funktsioonid) on jaotatud kolmeks: seadusandlikuks, täidesaatvaks ning kohtuvõimuks. Nende kolme võimu teostamine on antud kolme üksteisest sõltumatu organi kätte. Riigiorganid: Riik teostab oma võimu läbi riigiorganite. Riigiorganid on riigi organisatsioonilise struktuuri koostisosad, isikud või ametiasu...
EU õiguse eksam Euroopa nõukogu ja EU vahe: Euroopa nõukogu teeb mingisuguse konvensiooni , siis peab piisab arv liikmesriike selle ratifitseerimA. EU puhul need jõustuvad iseenesest, ratifitseerima ei pea. Liidu eesmärk on edendada rahu, oma väärtusi ja oma rahvaste hüvangut. EU-ga liitumise tingimused.: Demokraatia, toimiv vabaturumajandus, acquis communautaire ülevõtmine. Assotsatsioonileping. Euroopa Liidu õiguse ülimuslikkuse vahetu kohaldatavuse põhimõte Institutsioonid 1. Euroopa Komisjon-täidesaatev Volinik igast liikmesriigist(28). (president:Jean- Claude Juncker). Nimetatakse ametisse 5 aastaks Eestist.Ansip-digivolinik Esindab tervikuna EL-tu ÜL: Esitab seaduseelnõusid EU parlamendile, haldab eelarvet; valvab õigusaktide täitmise üle;esindab EL rahvusvaheliselt Komisjoni president valitakse Euroopa Ülemkogu ...
Tartu Kommertsgümnaasium KESKERAKOND õpimapp Alice Poljakova 9.C Tartu 2009 EESTI KESKERAKOND Eesti Keskerakond on kodanike vabatahtlik poliitiline ühendus. Suur osa meist tuli poliitikasse Eestimaa Rahvarinde kaudu. Me koondusime ühtseks erakonnaks 1991. aastal. Oleme kaitsnud ja ellu viinud oma seisukohti, otsinud ja leidnud selliseid poliitilisi lahendusi, mis on aidanud Eesti ühiskonnal astuda demokraatlike riikide perre inimkaotusteta ja verd valamata. Oleme humanistlike eesmärkidega ühendus ja tahame kindlustada poliitiliste otsuste ning demokraatlike reformide kaudu eesti rahvale turvalise elu Eestis ja maailma rahvaste hulgas. Eesti omariikluse taastamisega 20. augustil 1991. a loodi eeldused kodaniku ühis konna ja demokraatliku õigusriigi rajamiseks. Uued alused Eesti arenguks andis meie riigi astumine Euroopa Liidu liikmeks 2004. aa...
1. Kinnisvara haldamise olemus, eesmärk ja vajadus Kinnisvara haldamine on kas juriidilisel õigusel (omandiõigusest tulenevalt omanikul lasuv) või lepingulisest kohustusest tulenev halduril lasuv vastutus kinnisvara jätkuva olemasolu eest koos selle kasutusloast tuleneva funktsionaalsuse säilitamisega, mille eesmärgiks on haldurile lepinguga haldamiseks üleantud kinnisvara: füüsiline säilitamine – eelkõige objekti korrashoiuks vajalike tegevuste loetelu alusel nende täitmiseks vajalike kokkulepete sõlmimine. (tehnohooldustööd,heakorratööd) juriidiline säilitamine – eelkõige kogu korrashoiu käigu dokumenteerimine ja sõlmitud lepingutega võetus osapooltele antud õiguste ja kohustuste korrektse täitmise jälgimine. majanduslik säilitamine- eelkõige objekti majanduskava alusel korrashoiuks vajalike rahavoogude juhtimine ja korrahoiu tulemuse finantsanalüüs koos nõutava ja kokulepitud mahu...
· Majandus ja rahandus · Rahvusvaheline kaubandus · Naiste õigused ja sooline · Tööhõive ja sotsiaalpoliitika võrdõiguslikkus · Transport ja turism · Keskkond, rahvatervis ja · Petitsioonikomisjon · Regionaalareng toiduohutus · Finants-, majandus- ja · Põllumajandus ja maaelu areng · Tööstus, teadusuuringud ja sotsiaalkriis energeetika Ülesanded 1. Osalemine seadusandlikus protsessis · Parlament võib vaagida Komisjoni ettepanekuid ning olla koos Nõukoguga osaline seadusloomes järgmiste
Üksinda arendada kinnisvara on väga raske. Kvaliteetne maja ei ole ainult ,,ilus maja", probleemide mõistmiseks ja nende lahendamiseks tuleb tegutseda koos. Partnerlus koostööl põhinev strateegiline tegevus kinnisvarakeskkonna kvaliteedi tagamiseks. Põhimõtted: Pole kindlat mudelit, sõltub kohalikest oludest. -Linnal on majanduslikud huvid. Tulu aluseks on maksud, maksud tulenevad ettevõtlusest, ettevõtlus vajab tööjõudu, tööjõud vajab eluruume.-Riigi huvi- riigi regionaalareng. Selle tagamiseks maksusoodustused, laenud, toetused investeeringutele, see tekitab uusi töökohti -Tugev ettevõtlus vajab kvaliteetset infrastruktuuri. -arenduskava alusel saab emiteerida võlakirju. (aktiivne investeering, omavalitsuste osalus). 21. Kinnisvara omaniku ja kasutaja (näit. üürnik/rentnik) huvide sarnasus ja erinevus. Omaniku põhihuvi on raha, ta on investeerinud ja tahab sada tagasi. Omanikud otsivad turult kasutaja ja hakkavad temalt raha nõudma
Üksinda arendada kinnisvara on väga raske. Kvaliteetne maja ei ole ainult „ilus maja”, probleemide mõistmiseks ja nende lahendamiseks tuleb tegutseda koos. Partnerlus – koostööl põhinev strateegiline tegevus kinnisvarakeskkonna kvaliteedi tagamiseks. Põhimõtted: Pole kindlat mudelit, sõltub kohalikest oludest. -Linnal on majanduslikud huvid. Tulu aluseks on maksud, maksud tulenevad ettevõtlusest, ettevõtlus vajab tööjõudu, tööjõud vajab eluruume.-Riigi huvi- riigi regionaalareng. Selle tagamiseks maksusoodustused, laenud, toetused investeeringutele, see tekitab uusi töökohti -Tugev ettevõtlus vajab kvaliteetset infrastruktuuri. -arenduskava alusel saab emiteerida võlakirju. (aktiivne investeering, omavalitsuste osalus). 21. Kinnisvara omaniku ja kasutaja (näit. üürnik/rentnik) huvide sarnasus ja erinevus. Omaniku põhihuvi on raha, ta on investeerinud ja tahab sada tagasi. Omanikud otsivad turult kasutaja ja hakkavad temalt raha nõudma
I LOENG: Euroopa Liidu õigus Faktid EU kohta 28 liikmesriiki Viissada kolm miljonit elanikku Eu riigina on kolmas pärast hiinat ja Indiat. Majanduslikult suuruselt suurim maailmas Eu lippul 12 tähte sümboliseerivad rahvaste ühtsust, solidaarsust ja nende vahel valitsevat harmooniat. Hümn-Beethoven Juhtlause:ühinenud mitmekesisuses Euroopa Liidu eelsed protsessid 1947 GATT –General agreement of tarifs and trade . Tänapäeval on see WTO ehk maailmakaubanduse organisatsioon. Marshalli plaani elluviimiseks asutati: 1948 OEEC-Organization for European economic Co-operation 1960 OECD(Eesti on liige)-Organization for economic co-operation and development 1944 NATO-põja atlandi.. 1949 Euroopa Nõukogu 1949 lepiti kokku Euroopa Inimõiguste konventsioon Euroopa nõukogu ja EU vahe: Euroopa nõu...
EUROAKADEEMIA Loengukonspekt aines “Euroopa Liidu naabruspoliitika” Koostas: Juhan Värk, PhD Tallinn 2015 Copyright I loengupaar õppeaines “EL naabruspoliitika”: “Sissejuhatus õppeainesse, nõuded ainekursuse läbimiseks, soovitused õppematerjalide osas” (Koostas: J. Värk, PhD) 2004. aastal toimus Euroopa Liidu (EL) suurim laienemine. In corpore võeti Euroliitu siis vastu 10 riiki, kellede hulgas olid ka kõik kolm Balti riiki. Ent juba samal aastal kiitsid Europarlament ja Euroopa Liidu Ministrite Nõukogu heaks “Euroopa Liidu naabruspoliitika”, mille eesmärgiks oli luua EL-i riikide ümber sõbralike ja paljude osas neist ka lähitulevikus EL-i liikmesriikideks kõlbulike riikide ring. Tollel ajal peeti Brüsselis silmas 17 EL-i ida- ja lõunanaaberriiki. Otsustati, et suhted nende riikidega põhinevad ...
c) Liberaalide ja Demokraatide Liit v liberaalid Euroopa Parlamenti juhib EP President, hetkel on selles ametis Jerzy Buzek, kes on poolakas. Ta nimetatakse ametisse 2,5 a ja teda aitavad 14 EP asepresidenti. Aastas toimub 12 täisplenaaristungit. Oluline töö Euroopa Parlamendis toimub lisaks plenaaristungile ka komisjonides. · Välisasjad · Transport ja turism · Inimõigused · Regionaalareng · Julgeolek ja kaitse · Põllumajandus ja maaelu areng · Areng · Kalandus · Rahvusvaheline kaubandus · Kultuur ja haridus · Eelarve · Õigus · Eelarve kontroll · Kodanikuvabadused ning justiits- ja · Majandus ja rahandus siseasjad
korrashoiul Üksinda arendada kinnisvara on väga raske. Kvaliteetne maja ei ole ainult ,,ilus maja", probleemide mõistmiseks ja nende lahendamiseks tuleb tegutseda koos. Partnerlus koostööl põhinev strateegiline tegevus kinnisvarakeskkonna kvaliteedi tagamiseks. Põhimõtted: Pole kindlat mudelit, sõltub kohalikest oludest. -Linnal on majanduslikud huvid. Tulu aluseks on maksud, maksud tulenevad ettevõtlusest, ettevõtlus vajab tööjõudu, tööjõud vajab eluruume.-Riigi huvi- riigi regionaalareng. Selle tagamiseks maksusoodustused, laenud, toetused investeeringutele, see tekitab uusi töökohti -Tugev ettevõtlus vajab kvaliteetset infrastruktuuri. -arenduskava alusel saab emiteerida võlakirju. (aktiivne investeering, omavalitsuste osalus). 11.Kinnisvara omaniku ja kasutaja huvide sarnasus ja eri nevus Kinnisvara omaniku ja kasutaja huvid sõltuvad nende kinnisvara omamise eesmärgist. On omanikke, kes suhtuvad kinnisvarasse kui kodusse, millel on neile emotsionaalne