Olen olnud pikemat aega Elisa klient. Mobiilisideoperaatoritele on omane üritada teiste firmade kliente endale saada ning sellega seoses ongi minu esimene müügisituatsioon. Telia on teinud kindalks endale turu (suhetekeskse müügi teine oskus), kes võib olla huvitatud nende toodetest/teenustest, mis sellel juhul on kõik mobiiltelefonide kasutajad (ehk siis peaaegu kõik inimesed Eestis). Võimalik, et nad keskendusid sel juhul ka näitkes Tallinna elanikele või näiteks andmeside kasutajatele, sest see oli pakutavas paketis oluline määraja. Täpsemalt küsiti minult telefoni teel, kui palju ma hetkel Elisas kuutasu maksan ja mida ma selle eest saan ning seejärel tehti parem pakkumine. Telia on väga tuntud, populaarne ja hea mainega mobiilisideoperaator Eestis, seega müüjal polnud vaja palju teha, et tekiks usaldus ja aus suhe, mis on suhtekeskse müügi kolmas oskus. Müüja oli sõbralik ja professionaalne. Küsis esiteks, kas mul on hetkel
Pofessionaalsed e. Ei osatud anda kutseline ja kutseline ja tulemuslikud tulemuslikud Maine Väga hea (paljud Väga hea (paljud Hea (inimesed tuttavad soovitavad) tuttavad räägivad sellest soovitavad) heas toonis) 1.3. Võrreldavate toodete/ teenuste analüüs Vastake teenuste analüüsimisel järgmistele küsimustele: 1) Milline valitud teenustest vastab kõige paremini Teie poolt kirjeldatud tarbija vajadusele? Põhjendage vastust. Parimat teenust pakkus Vanalinna Heaolusalong, kus hinnati juuste seisukorda ausalt, lõikus arutati kliendiga läbi, teenust pakuti kiirelt (aega kulus vähem kui 30 minutit), hind oli mõistlik(hind oli 150 krooni piires). Tulemuseks olid üleootuste tervemad juuksed,
see müük sinna paika jääbki. Hea müügimees peab olema hea veenimis-ja suhtlemisoskusega, olema väga viisakas, abivalmis ning sõbralik. Hea müüja peab oskama valitseda oma kehakeelt, kuulama,ennast kehtestama ja olema hästi koostööaldis. Ta peab oskama kliendile nõu anda ja soovitama teisi tooteid, et teha lisamüüki. Kunagi oli inimestel arusaam, et ideaalne müüja on see kes suudab kõike müüa, olenemata sellest, kas kliendil on sellest kasu või ei ole. Õnneks on tänapäeval juba aru saadud, et müük, millest ostjal kasu pole tuleb kahjuks. Sinust saab tõeline müügiproff juhul, kui omandad praktilised tehnikad, millele kliendid reageerivad koheselt tellimusega. Tuleb harjutada neid meetodeid, kuni nad muutuvad osaks sinust. Ainult siis suudad sa tehinguid teha mõnuga, loomulikult ja palju. Ja teenid palju raha. Kuna inimesed veedavad poes üpris lühikest aega siis võib jääda mulje, nagu polekski
Juhendaja: Ly Svistun Tallinn 2014 SISSEJUHATUS Müügiprotsess on pikk tegevus, mille käigus püüdakse müüa ja pakkuda oma tooteid ja teenuseid klientidele kaasaarvatud potensiaalsetele klientidele. Müügitehnikaid on samuti väga palju erinevaid ning iga teenindaja saab neid ka ise luua ja välja töötada. Müügiprotsessi järgimine aitab saavutada eesmärke, milleks on kindlasti kliendi vajaduse välja selgitamine, saada aru müüdava toote või teenuse omadusi, sealhulgas anda infot miks on meie toode parem kui konkurentidel ning suuta oma toodet või teenust maha müüa kliendile. Samuti on müügi saavutamiseks erinevate tegevuste ellu viimine väga vajalik ja ei saa märkimata jätta, et üheks olulisemaks osaks on müügimeeskond, ilma kelleta on raske müüki korraldada. Müügiprotsessi esimeseks asjaks olekski see, et tuleb tundma õppida oma tooteid kuna tänu
Ma arvan, et enamus inimestest ei kuluta oma aega sellele, et süveneda sõna ,,müük" tähendusse ja kui küsida, mida müük nende jaoks tähendab, saab vastuseks just selle sama toidupoe näite. Kuid mida tähendavad sõnad ,,müük" ja ,,müümine"? Sõnu ,,müük" ja ,,müümine" käsitletakse kui sünonüüme. Tõde on aga see, et müük on osa müümisest. Müük on äritegevuse ahela kõige-kõige viimane osa ostja annab müüjale raha soovitud kauba või teenuse eest. Kogu protsessi alates potensiaalse kliendi leidmisest kuni tehingu sõlmimiseni nimetatakse müümiseks. Minu jaoks on müümine protsess, mille läbi saab teha head. Seda teistele, kuid samal ajal ka endale. Ma arvan, et kõige tähtsam on endas selgusele jõuda, kas ma ikka tahan müügiga tegeleda või mitte. Paljud tegelevad sellega ainult sellepärast, et nii peab või nii saab. Mina olen endas selgusele jõudnud ja mina tahana müügiga tegeleda suuremas
Kui meie hääletoon edastab teist sõnumit kui sõnad, siis usutakse hääletooni. Selleks, et me tajuksime siirana, peeavad hääletoon ja sõnad edastama sama sõnumit. Kui me tahame, et meie tegutsemine edastaks kliendile positiivse suhtumise, siis peame ennast esmalt nii tundma Mõtted + Tunded + Käitumine = Tulemused Entusiasm ,,Müük on entusiasmi ülekandumine ühelt inimeselt teisele." Entusiasm tähendab intensiivset huvi või heakskiitu. Kui tunneme end entusiastlikult, siis kandub see teistele inimestele üle. Öeldakse, et on ainult üks asi, mis mõjub nakkavamalt kui entusiasm ning see on pessimism. Kui müügiinimene tõesti hindab toodet kõrgelt ning suudab kliendi panna samamoodi suhtuma, siis suure tõenäosusega toimub ka müügitehing. Iga suhtlus kliendiga lõpeb müügiga kas müügiinimene müüb kliendile maha idee, et ta peaks ostma või klient müüb müügiinimesele maha idee, et ta ei
langetamisel; · Igapäevaste ostude planeerimine ja impulssostude osakaal; · Tooted/teenused, mida tarbija ostab alati ja igal juhul hinnast olemata; · Loobumised toodetest/teenustest majanudslanguse tõttu; · Majanduslanguse aja kallimad ostud ja nende rahastamine; · Igakuiste tulude-kulude planeerimine, jagunemine ja sissetuleku muutused; · Säästude olemasolu ja kasutamine majanduslanguse ajal; · Töö kaotus koondamise või ettevõtte pankrottistumise tõttu; · Majanduslanguse mõju kas toonud mingil moel kasu või pigem ainult kahju; · Majanduskriisi mõju vastajale endale ning temale lähedastele inimestele. Uuring viidi läbi 27.12.2010-09.01.2011 interneti keskkonna www.connect.ee vahendusel (küsimustiku täpne aadress: www.connect.ee/uuring/226937237/ ). Nimetatud uuringus oli kokku 56 küsimust, millele vastasid 24 inimest. Vastajate vanus jäi vahemikku 18-40. 1
KORDAMISKÜSIMUSED MÜÜK JA MÜÜGITEHNIKAD 1. Müügi olemus ja seos turundusega Müümise all võib käsitleda kõike, kus soovitakse midagi saavutada vahetuse teel – alates kauba pakkumisest kuni poliitilise võitluseni või isiklikust heaolust kuni perekonnasisese suhtlemiseni. Kõige üldisemas tähenduses võib müüki vaadelda kommunikatsiooniprotsessina, mille käigus informeeritakse teist poolt (ostjat) pakkumise olemasolust ja tingimustest. Turunduse eesmärgiks on luua kindlaid ostusoove rahuldav kaup, kehtestada viimasele vastuvõetav hind, leida müügiks sobiv koht ja lõpuks osata ka pakkumist läbi viia (ehk edustus).
Kõik kommentaarid