On aja märgiks, et ettevõtetelt ja seal töötavatelt inimestelt oodatakse aina kõrgemat profesionaalsust ning suuremat avatust ja
koostöövalmidust. Kooskõla inimese väärtusmaailmaga, eelkõige
just oma elukutse väärtuse tunnetamine , motiveerib igat töö
tegijat ja julgustab ennast proovile panema uutes põnevates
valdkondades. Selleks, et kõik saaksid kollektiivis aru ühtemoodi
organisatsiooni väärtushinnangutest, olen seisukohal, et igas
organisatsioonis peaks olema eetikakoodeks.
Juhiabi töö on professionaalne tegevus, mis aitab organisatsioonil
lahendada asjaajamise ja suhtlemisega seotud probleeme ning
kindlustab organisatsiooni edukuse. Juhiabilt oodatakse kompetentsust
ja esinduslikkust. Ta esindab eelkõige oma organisatsiooni ning
esikohal on organisatsioon ning selle juht koos kaastöötajatega,
tagaplaanil aga juhiabi ise. Vahel aga on ka juhiabil tahtmine ennast
MINA JA JUHIABI EETIKAKOODEKS Essee Õppejõud: 2009 Mina ja juhiabi eetikakoodeks Meil kõigil on mingi roll selles elus, tavaliselt oleme mitmes rollis korraga näiteks ema-, abikaasa või töötaja rollis, kuid erinevates suhetes on erinevad käitumisnormid. Tööl olles ei saa käituda nii nagu kodus olles ja oma lähedastega suheldes. Olen seisukohal, et igas organisatsioonis peaks olema eetikakoodeks. Eetikakoodeks loob töökeskkonna kus kõigil on meeldiv ning töötajad ja külastajad tunnevad, et neist hoolitakse.
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sekretäritöö. Etikett JA14KÕ Eneli Eiert MINA JA JUHIABI EETIKAKOODEKS Essee Õppejõud: Kersti Riivits, MA Mõdriku 2014 Koodeksi järgimine on Eesti Juhi Abi Ühingu liikmetele kohustuslik ning soovitav ka kõigile sekretäridele/juhiabidele, kes ühingusse ei kuulu. Sellest lausest saab järeldada, et iga Eesti Juhi Abi Ühingu liikme kohus on teada eetikakoodeksi sisu ning seda otseloomulikult järgida,
etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ............................................................................................................................................. 7 Visiitkaardid ja nende kasutamine .............................................................................................................. 7 Lihtkaart ..........................................
mõistva suhtumise kujundamine teiste rahvaste tavadesse, nende ühiskonna ja kultuuri eripäradesse. (Lewis, 2003, lk 24) Kuna Eesti ettevõtted on hakanud ja hakkavad tõenäoliselt ka edaspidi järjest rohkem koostööd tegema välismaal asutavate ettevõtetega, siis on töötajatel vaja tundma õppida erinevaid kultuure, kuidas ületada kultuuribarjääre ja kuidas erinevast kultuurist inimestega peaks suhtlema. Ka juhiabi, tase 6 kutsestandardis kutset läbivates kompetentsides on selgelt öeldud, et juhiabi rakendab klienditeeninduse põhimõtteid sise-, välis-, erivajaduste ja erinevate kultuuritaustaga klientidega suhtlemisel. (Kutsestandard, juhiabi tase 6, 2012) Eesti on siiski väike riik ja kui ettevõte on väga ambitsioonikas ja tahab laieneda, siis ei jää muud üle kui tuleb hakata globaliseeruma. Kui ettevõte tahab edukalt
On küll välja töötatud terve hunnik reegleid ja tegutsemisviise, millest enamik on mõeldud just asutuse, mitte aga kliendi jaoks. Põhimõtted on need, mille järgi elatakse ja tegutsemisviisid on need, millega elatakse. 3)Juhtkonna vilets eeskuju Viletsa eeskuju all mõtlen just neid inimesi juhtkonnast, kes on kättesaamatud nii klientidele kui ka töötajatele. Neid inimesi tunneb kergesti ära nad tavaliselt varjavad ennast sõnade taha "ega siis mina ei saa temale ütelda, millega see kõik on seotud või mis on selle taga". Samuti kuuluvad sinna gruppi ka need inimesed, kes iial ei vasta või ei helista tagasi või on rohkem tegevuses iseenda aitamisega kui teiste abistamisega. 4)Ebaviisakas käitumine klientidega Kui öelda kliendile "ei", siis tegelikult tema vajadus jääb ju ikkagi püsima ja see ajab teda raevu. Ja siis visatakse veel õli tulle, öeldes talle, et "ärge rääkige minuga sellisel toonil"
Liider peab suutma 7 panna end järgijate asemele, mõistma nende soove ja tundeid. Selleks, et saada liidriks, tuleb ajutiselt loobuda oma vaadetest ja astuma nende inimeste asemele, keda ta tahab juhtida (Eero 2002). Eestvedamise tõhusus oleneb suurel määral liidri veenmisjõust ja enesekehtestamise oskusest arusaamatuste, konfliktide ja probleemide lahendamisel. Liider peab kasutama kogu oma mina, sh nii intellektuaalset, emotsionaalset, vaimset kui ka professionaalset mina, et olla edukas. Seepärast peab liider omama viit peamist oskust: iseseisev mõtlemine, süsteemne mõtlemine, avatus, vaimsus, meisterlikkus. Iseseisev mõtlemine eeldab isiklikku arusaama, ideesid ja mõtlemist, mitte teiste poolt püstitatud reeglite ja eeskirjade järgimist. Iseseisvalt mõtlevad inimesed on isiksused, kes julgevad kahelda väljakujunenud arusaamades, neil on oma arvamus. Nad ütlevad,
TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS Ainetöö Juhtimises Tallinn 2003 Töötajate hindamine ja motiveerimine väikefirmas 2 SISUKORD Sissejuhatus............................................................................................. 3 1. Organisatsiooni neli töötajagruppi............................................................... 4 1.1 Asjatundja ehk proff.............................................................................. 4 1.2 Valitseja ehk ülemus............................................. .............................. 6 1.3 Ametnik............................................................................................. 7 1.4 Juht.................................................................................................. 7 2. Personalipoliitika..................................
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Gerda Mihhailova TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ LOENGUKONSPEKT Pärnu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS 4 1. JUHTIMINE JA EESTVEDAMINE OLEMUS, SEOSED JA MÕISTED 5 1.1 Sissejuhatus ehk juhtimisega seonduvad mõisted...............................................................................5 1.2 Organisatsiooni keskkond juhi pilgu läbi ja juhi töö..........................................................................8 juhid on väga hõivatud ja nad töötavad pingeliselt, ................................................................................12 1.3 Juhtimine ja eestvedamine mõjuvõimu aspektist ...
Kõik kommentaarid