Eesti teeninduse areng (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Viljandi Ühendatud Kutsekeskkool
Teenindusosakond








Eesti teeninduse areng
Referaat




Juhendaja :




Viljandi 2010
  • Sisukord

  • Muudatused Eesti teeninduse arengus

  • Mobiilside ja internet teenusteareng Eesti teeninduses

  • Eesti Teeninduse Indeks 2008: veebiteenindus on saanud võrdseks
  • Eesti Teeninduse Indeks annab pildi ettevõtete teenindustasemest ja arengust läbi aegade
  • Eesti teeninduse areng on hea



  • Muudatused Eesti teeninduse arengus



    Eesti kaubandus- ja teeninduskeskkonnas on viimase 10–15 aasta jooksul toimunud radikaalsed muutused. Sarnaselt kogu muu majandusega tegi ka Eesti kaubandus ja teenindus läbi transformatsiooni turumajanduse ja arenenud riikide ärikultuuri suunas. 2003. aastal ei mõju eestlasele enam šokeerivalt naabermaa Soome turul tehtud fotod kuldsete banaanide all lookas lettidest või ööpimeduses kiiskavatest värvilistest neoonreklaamidest. Veel viisteist aastat tagasi tundus see aga olevat ennenägematult luksuslik ja kättesaamatu vaatepilt .
    Nõukogude Liidu ajal (millega Eesti oli liidetud 1940–1991) ja eriti liitimpeeriumi kokkuvarisemise eel ei olnud töö eest makstud raha ainus tingimus või eeldus, et üht või teist vajalikku tarbekaupa, veel vähem aga luksuskaupa saada. Üheks olulisemaks “luksuskaubaks” olnud isikliku sõiduauto hankimiseks pidid reakodanikud näiteks lisaks piisava rahahulga olemasolule aastaid ja isegi aastakümneid olema tolleaegsete ametiühingute poolt peetavates arvestuslikes järjekordades. Samuti korraldati riiklikes ettevõtetes töötajate vahel loose kollektiividele eraldatud autoostu limiidi piires. Nõnda jagati ka mööbli ja muude tarbekaupade ostuõigust. Võimuladvikule kehtisid muidugi teised reeglid: ametiautod, eripoed jms.
    Tavakodanike seas vohas tutvuste süsteem, kus ühel ametikohal töötav inimene hankis oma tuttavale vajaliku kauba või teenuse, saades selle eest tasuks endale vajalikku. Prestiižne oli omada tuttavat kaubandusvõrgus, kust suur osa defitsiitsemat kaupa kunagi poelettidele ei jõudnudki, kuna see müüdi varem mitteametlikult maha. Poodidesse siiski jõudnud kaup tekitas lühikese aja jooksul pikad järjekorrad, kusjuures inimesed ostsid niipalju, kui majanduslikult võimalik, et osa omakorda tuttavatele jagada. Defitsiitsete kaupade hulka kuulusid 1980. aastatel näiteks suitsuvorst , viinerid, mandariinid , pidulikud kommikarbid, naiste sukkpüksid, autokummid jms. Väheseid kordi aastas lubati asutuste kaudu osta spetsiaalseid nn. Brežnevi pakikesi, mis osaliselt sisaldasid defitsiitseid toiduaineid.
    Üks eraldi märkimist väärivaid näiteid nõukogulikust kaubandusest oli raamatuäri. Kui Eesti tänased kirjanikud ja kirjastajad võivad tolleaegsetest tiraažimahtudest ainult unistada — ametlikult heakskiidetud kohalike autorite raamatud olid odavad ja neid ka osteti palju — siis paremat ja piiratumas mahus trükitud tõlkekirjandust tuli osta koos mõne ideoloogilise teosega, rahale lisaks vanapaberi eest (vastavate talongide alusel) ning kedagi "leti alt" (st. tänu tuttavale müüjale). Koos raamatutega müüdavate kantseleikaupade osakonnas võis mõnikord näha tundidepikkusi järjekordi, kui parajasti oli müügile tulnud piiratud kogus tualettpaberit.
    Kaubadefitsiit süvenes veel 1980.–90. aastate vahetusel, siis hakati paljude toiduainete ja muude kaupade müüki limiteerima inimestele jagatavate kaubatalongide abil. Pulmade ja matuste puhul sai osta veidi suurema koguse
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Eesti teeninduse areng #1 Eesti teeninduse areng #2 Eesti teeninduse areng #3 Eesti teeninduse areng #4 Eesti teeninduse areng #5 Eesti teeninduse areng #6 Eesti teeninduse areng #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-10-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 23 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Silx89 Õppematerjali autor

    Mõisted

    Sisukord

    • Teenindusosakond

    Teemad

    • Eesti teeninduse areng
    • Sisukord
    • Muudatused Eesti teeninduse arengus
    • Mobiilside ja internet teenusteareng Eesti teeninduses
    • Eesti Teeninduse Indeks 2008: veebiteenindus on saanud võrdseks
    • Eesti Teeninduse Indeks annab pildi ettevõtete teenindustasemest
    • ja arengust läbi aegade
    • Eesti teeninduse areng on hea

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    14
    docx
    EESTI TEENINDUSE HINNANG
    13
    doc
    Eesti teeninduskultuur
    3
    doc
    Eesti teeninduskultuur
    51
    odt
    Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused
    13
    doc
    Klienditeeninduse konspekt
    39
    doc
    Turunduse alused
    8
    docx
    Klienditeenindus
    110
    docx
    Turunduse alused konspekt





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !