Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ärieetika ja -etikett (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas ära tunda?

Lõik failist

TARTU KUTSEHARIDUSKESKUS TURISMI OSAKOND
Ärieetika ja - etikett
iseseisev töö
Koostas: Liina Tera
Juhendaja : Maris Tigas
Tartu 2013

  • 1.Vestluse etikett

  • 1.1 Tutvustamine ja tervitamine


    • Tuleb püsti tõusta
    • Vaadake silma
    • Naeratage
    • Öelge oma nimi
    • Andke kätt
    • Esimensenatervitab ruumi siseneja
    • Esimesena tervitab positsioonilt madalam (noorem vanemat)
    • Käe ulatab esimesena positsioonilt kõrgem (vanem enne)
    • Võrdsel postitsiooni puhul lähtutakse vanusest ja soost. Esimesena tervitab noorem inimene vanemat, mees tervitab naist, käe ulatab esimesena vanem või naine.

  • 1.2 Hääl, toon


    • Rahulik
    • Toon ei tohi olla liiga kõrge ega liiga madal
    • Oma hääletooni peab kontrollima, et teine inimene ei tunneks end halvasti (näiteks tuleks vältida ründavat hääletooni).
    • Hääl peab olema kindel

  • 1.3 Tööl

  • 1.3.1 Külastajad


    • Külastajad peavad jälgima antud äriasutuse sisereegleid
    • Kui külastaja siseneb, siis bürooteenistuja tavaliselt tõuseb, sama kehtib ka lahkumise puhul.
    • Kui büroos on mitu tooli, siis peaks külastaja ootama, et töötaja pakuks talle istet.
    • Peab lähtuma põhimõttest aeg - see on raha.
    • See, kelle juurde tullakse, peab olema õigel ajal õiges kohas
    • Kui külastaja avastab, et ta on kohtumisele hilinemas, peab ta sellest viivitamatult teavitama
    • Visiidipeaks lõpetama külastaja
    • Kui külastaja siseneb ja töötajal on söök pooleli , siis viisakas on oma toit ära peita ja jätkata sellega siis, kui külastaja on lahkunud

  • 1.3.2 Riietus


    • Ei tohi olla ekstravagantne
    • Ei pea olema kalli
    • Viisakas, soliidne, tagasihoidlik

  • 1.3.3 Töötaja kohustused


    • Töötaja käitumine tööajal avaldab otsest mõju firma reputatsioonile
    • Töötaja, kes astub kontakti kõrvaliste isikutega, räägib nendega firma nimel.
    • Kõik halb peeguldub firma puudusteks.
    • Ei tohi sattuda ega tekitada avalikku skandaale
    • Ei tohi teisi inimesi taga rääkida
    • Ei tohi välja rääkida siseinformatsiooni

  • 1.3.4 Tööandja kohustused


    • Hea tööandja ei tohi anda märku, et töötajad on justkui automaadid .
    • Kui märkad töötaja juures vigu, siis teavitad sellest talle ja annad teatud aja jooksul võimaluse oma eksimust parandada
    • Kui tööandja teeb ületunde, siis ta ei pea seda eeldama oma töötajatelt.
    • Kui töötaja teeb vabatahtlikult ületunde, siis peab ta saama ka tasutud või teisiti ära märgitud.

  • 1.4 Käitumismaneerid


    • Viisakas – teretab, käitub hästi
    • Abivalmis - igal võimalusel püüab aidata
    • Hea kuulaja – kuuluab oma kaaslase vestluse otsast lõpuni, siis komenteerib. Ei sega vestlusele vahele.

  • 1.5 Komplimendid


    • Kompliment peab olema hea
    • Kompliment peab olema tõene
    • Peab olema lühike
    • Peab hoolikalt mõtlema, mida ja kellele öelda

  • 1.6 Vabandamine


    Vabandussõnad tuleb tuua kuuldavale juhul, kui...
    • üks inimene valmistab teisele ebameeldivusi
    • ajab ta segadusse
    • tekitab talle kaotusi
    • või koguni kahju
    Vabandades peab eelkõige oma kaastunnet väljendama pärast väärtegu.
  • 1.7 Keerulised situatsioonid


    • Alati tuleb jääda rahulikuks
    • Tuleb püüda lahendada probleem(id)
    • Tuleb käituda ausalt
    • Tuleks püüda vältida võimaliki kahjudetekitamisi
    • Tuleks vältida skandaale
    • Tuleks jääda viisakaks
    • Tuleks tunnistada oma süüd
    • Ei tohiks võtta KOGU süüd enda peale

  • 1.8 Tervitamine, suudlemine


    Tervitamise reeglid
    • Noorem vanemat
    • Mees naist
    • Alluv ülemat
    • Saabuja kohalolijaid
    • Võrde vanuse puhul lähtutakse soost ja vanusest

  • 2. Igapäevane etikett

  • 2.1 Mees ja naine


    • Mees tervitab enne naist
    • Mees laseb naise alati enne uksest sisse
    • Mees pakub daamile istet
    • Naine ulatab käe enne, v.a. Vanemad härrasmehed
    • Kui mees tutvustab ennast, siis ta tõuseb püsti ( erand vanemad härrasmehed)
    • Naine ei pea tutvustamisel püsti tõusma. Erand vanemad naisterahvad. Omavanuliste naisterahvaste suhtes oleks viisakas ennast koha pealt veidi kergitada.
    • Mees kergitab kübara, naine naeratab ja viisakalt teretab.

  • 2.2 Lifti ja eskalaatori juures


    • Peaks jälgima häid kombeid
    • Mees peaks naisterahva laskma uksest sisse esimesena
    • Ei tasu trügida täis lifti
    • Kui keegi on teisel inimesel ees, siis peaks ta liftist väljuma ja väljuja välja laskma
  • Vasakule Paremale
    Ärieetika ja -etikett #1 Ärieetika ja -etikett #2 Ärieetika ja -etikett #3 Ärieetika ja -etikett #4 Ärieetika ja -etikett #5 Ärieetika ja -etikett #6 Ärieetika ja -etikett #7 Ärieetika ja -etikett #8 Ärieetika ja -etikett #9 Ärieetika ja -etikett #10 Ärieetika ja -etikett #11 Ärieetika ja -etikett #12
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-05-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Liina Tera Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    docx

    Diplomaatiline etikett ja protokoll konspekt eksamiks

    tolle abikaasale, vanemale daamile või härrale. Üksikisikut esitletakse grupile Külalise vastuvõtmine ja saatmine Külalise aukoht ­ vastuvõtjast paremal Sissepoole avanevate ustega ruumis avab vastuvõtja ukse ning palub enesele järgneda Vastuvõtjal on soovitatav liikuda külalisest veidi eespool Tervitamine äris ja diplomaatias Tuleb arvestada, et diplomaatia on konservatiivsem kui ärimaailm, kus etikett märksa paindlikum ja ajas muutuvam! Äris: klient on alati kuningas äripartnerid on alati võrdsed tutvustamisel ja esitlemisel tuleb alati esimesena öelda kliendi nimi ning kasutada seda korduvalt ärivestluse jooksul kolmanda (soovimatu) isiku lisandudes ei pea teda tingimata kliendile tutvustama Hüvastijätmine Tõuske püsti! Vaadake silma! Naeratage! Ulatage käsi! Tänage! Visiitkaart

    Diplomaatiline etikett ja protokoll
    thumbnail
    7
    docx

    Etikett erinevates olukordades

    promoveerimine - kantakse fraki juurde valget vesti. See võib olla ühe- või kaherealine; vesti ääred õmmeldakse pikeest, nööbid peavad kinni olema. Kikilips on vestiga ühte värvi. Soliidsete restoranide peakelnerid kannavad musta vesti ja kikilipsu. Fraki rinnataskus kantakse ainult valget taskurätti. Kui kantakse aumärke - frakk on ainuke õhturiie, millega neid sobib kanda -, siis taskurätti ei panda. Kui etikett lubab smokingu juurde ka peenest mustast nahast kingi, siis fraki juurde kuuluvad ainult mustad lakk-kingad ja loomulikult mustad siidsokid. Nagu juba eespool öeldud, ilma mantlita õhturiietuses tänaval ei jalutata. Õhtumantel on lihtne, mustast materjalist, üherealine, revääridega. Selle juurde sobib ainult lihtne valge siidisall. Kui õhtumantlit kantakse frakiga, siis peakatteks silinder, talvel madalakarvaline karusnahkne müts, käes valged kindad

    Vabaaeg
    thumbnail
    35
    doc

    Sekretäriõpe

    1) Akt ­ on dokument, millega saab tuvastada mingit seisu või fakti ( dok. Üleandmist, vastuvõtmist arhivaalide hävitamist jne) Akti vormistatakse mitmel puhul : · valminud objektide kohta. · Inventari mahakandmiseks. · Üleandmisakt, kui töötaja lahkub töölt (tehnika, dok, pitsat) Akti vormistatakse üldplangile. Asutuse juht määrab käskkirjaga komisjoni koosseisu ja suuruse. komisjon peab olema pädev, sinna kuuluvad inimesed, kes on oma kvalifikatsiooni poolest võimelised orienteeruma küsimustest, mida uuritakse. valitakse komisjoni esimees, kes vastutab komisjoni töö eest. vormistab komisjoni liige, kelle määrab komisjoni esimees või kes valitakse komisjoni poolt. Tekst peab sisaldama fakte. Tekst koosneb kahest osast : a) sissejuhatav ­ algab akti aluse trükkimisega. Siia trükitakse käskkirja kuupäev ja number, millega komisjon moodustati. b) Konstateeriv osa ­ esitatakse tuvastatud faktid, järeldused ja ettepan

    Sekretäriõpe
    thumbnail
    80
    pdf

    Ametkondlik kaitumine ja etikett

    Tallinna Majanduskool Ametkondlik käitumiskultuur (sekretäritöö, üldteadmised etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile:
 ....................................................................

    Sekretäritöö
    thumbnail
    33
    doc

    ETIKETI konspekt

    Olustvere Teenindus- ja Maamajanduskool ETIKETT Õppematerjal Miljan Kalmus [email protected] MÕISTED ETIKETT on mudel, näidis, eeskuju, kuidas midagi teha - kuidas tervitada, esitleda, kirjutada kirju, rõivastuda, olla hea pererahvas külalistele. Etikett kehtestab reeglid, mis on inimese teenistuses ja muudavad tema elu kergemaks, mitte vastupidi. Termin etikett tuleb ladinakeelsest väljendist est hic questio, mis tõlkes tähendab siin on küsimus. Ladinakeelsest väljendist on tuletatud prantsuskeelne sõna etiquette, mis tähendab sedelit või pealkirja. 15.sajandil Burgundia hertsogi Philippe Hea (1396-1467) nõudel koostati ja vormistati sedelitel õukonnas järgitav alluvusjärjekord ning tseremooniad: kes millal ja kuidas võisid riigipea poole pöörduda, temaga suhelda ja teda teenindada.

    Sekretäritöö
    thumbnail
    59
    doc

    Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

    Teenindussuhtlemine ­ kliendikesksus Kosmoseuuringute alguspäevad.. Canaveraly neemel asuv NASA keskus. President Kennedy oli seal parasjagu kohtumas paljude kuulsate teadlaste ja uurijatega. Ta kohtus inimestega, kelle ülim eesmärk oli vallutada kosmos ning jalutada kuu pinnal. Ta kohtus raamatupidajate ja administraatoritega, kes olid andnud suure panuse projekti õnnestumisse. Seega oli kohtunud paljude sihikindlate, uhkete ja oma eesmärki uskuvate meeste ja naistega. Kui ta jalutas mööda koridori tagasi limusiini juurde, põrkas ta kokku küürutava hallipaise mehega, kellel oli ämber ühes ja mopp teises käes. Küsimus tundus üpriski ülearune, aga president küsis siiski: ,,Ja mida teie siin neemel teete?" Selga sirutades vaatas koristaja presidendile otsa ning vastas, hääles uhkus ja väärikus: ,,Härra, ma teen

    Teenindus
    thumbnail
    98
    rtf

    tom

    UTOOPIA KALLAS I TEEKOND TOM STOPPARD Tõlkinud Anu Lamp Tallinn, 2003 2 TEGELASED: ALEKSANDER BAKUNIN VARVARA, tema naine LJUBOV VARENKA TATJANA ALEKSANDRA, nende tütred MISS CHAMBERLAIN, inglannast guverness PARUN RENNE, ratsaväeohvitser SEMJON MIHHAIL BAKUNIN, nende poeg NIKOLAI STANKEVITS, noor filosoof MASA, teenijatüdruk VISSARION BELINSKI, kirjanduskriitik IVAN TURGENEV, tulevane kirjanik ALEKSANDER HERZEN, tulevane revolutsionäär PROUA BEYER NIKOLAI SAZONOV NIKOLAI OGARJOV NIKOLAI KETSER, Herzeni ring NIKOLAI POLEVOI, "Telegraafi" toimetaja NATALIE BEYER, proua Beyeri tütar PJOTR TSAADAJEV, filosoof STEPAN SEVÕRJOV, "Moskva Vaatleja" toimetaja DJAKOV, ratsaväeohvitser KATJA, Belinski armastatu PUSKIN, poeet ROOSTEKARVA KASS 3 ESIMENE VAATUS SUVI 1833 Premuhhino, Bakuninite m?

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    193
    docx

    Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

    turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus ­ suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine ­ suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused ­ suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus ­ suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus ­ suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele ­ suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a

    Turismiettevõtlus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun