Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Stilistika ja reklaamtekst (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas parandada reklaami meeldejäämist ?
  • Kuidas teha reklaami teksti lugejale vastuvõetavaks ja kergestimõistetavaks ?
 
Säutsu twitteris
Reklaam kui kõnetus
Kõnetus on keelenähtus, mis ilmub reklaami valda koos sõnalise reklaamtekstiga. Teisel isikul (sina – familiaarne, veidi pidulikum kirjalik Sina; teie – tavaline, ametlik-distantseeriv Teie) on keeles täita oluline funktsioon: pöördumine, adressaadi tähelepanu äratus.
Käsk: Kuulake kõik!
Küsimus: Tead sa mis?
Jutustav lause: Ma pean sulle tunnistama, et…
Sinatuse ja teietuse sobivus või kohatus sõltub reklaami kujundusstiilist.
Kaubad -tooted jagunevad sinakaupadeks (isiklikud, varjatud, seespidiseks tarvitamiseks – intiimsemad, ihulähedasemad, inimsõbralikumad, silmatorkamatud, nt kosmeetika, alkohol – väljaarvatud eliitmargid) ja teiekaupadeks (kallimad, soliidsemad, luksusesemed, nt autod, kellad, kuldsõrmused) vastavalt oma psühholoogilisele distantsile, mis ostjal on antud kontekstis selle kaubaga.
Stiilieksitus:
„AS FEB-i“ plakati „KÕIK UKSED SINU KODULE “ – asjaliku foto juures sinatus
Isover -Klaasvilla“ reklaam „OLETE TE MÕELNUD, ET RUUMIS VIIBITE TE ENAMUSE OMA AJAST? ÕNNEKS ÜMBRITSEB TEID KAASAEGNE SOOJUSTUSMATERJAL“ – distantsitust taotlev karikatuuri juures teietus
Stilistiline pinge ei lisa kummalegi reklaamile midagi tähenduslikku. Stiil pole ainult tundeasi, vaid ka müügivahend. Sinatamine või teietamine reklaamis on stiiliküsimus, mille lahendus sõltub konkreetse kultuurikeskkonna psühholoogilisest ja sotsiaalsest eripärast. Kaupadel on oma kuvand , oma sotsiaalpühholoogiline isikus , mida reklaam peab arvestama ja kujundama. Selle eeldus on õige keeleline käitumine reklaamis. Keeleteadus on reklaamiteaduse osa. L. Priimägi „Reklaamikunst“ 1998
MOTIVEERIDA, MÜRAST VABASTADA, AIDATA LUUA SOODSAID MÕTTEID, NEID HÄSTI MÄLLU JÄTTA, TAGADA MÕISTETAVUS

Stilistilised kujundid
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Stilistika ja reklaamtekst #1 Stilistika ja reklaamtekst #2 Stilistika ja reklaamtekst #3 Stilistika ja reklaamtekst #4 Stilistika ja reklaamtekst #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-03-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 65 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mmmaimu Õppematerjali autor

Lisainfo

Reklaam kui kõnetus

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

3
doc
Stilistika ja reklaamtekst
5
doc
Stilistika ja reklaamtekst
7
doc
Stilistika ja reklaamtekst III
4
doc
Stilistika ja reklaamtekst II
1
doc
Stilistika ja reklaamtekst IV
31
doc
Stilistika loeng
66
pdf
Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia
71
docx
Reklaaamipsühholoogia konspekt





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun