Stilistika ja reklaamtekst
Reklaam kui kõnetus
Kõnetus on keelenähtus, mis ilmub reklaami valda koos sõnalise reklaamtekstiga. Teisel
isikul (sina familiaarne, veidi pidulikum kirjalik Sina; teie tavaline, ametlik-
distantseeriv Teie) on keeles täita oluline funktsioon: pöördumine, adressaadi tähelepanu
äratus.
Käsk: Kuulake kõik!
Küsimus: Tead sa mis?
Jutustav lause: Ma pean sulle tunnistama, et...
Sinatuse ja teietuse sobivus või kohatus sõltub reklaami kujundusstiilist.
Kaubad-tooted jagunevad sinakaupadeks (isiklikud, varjatud, seespidiseks tarvitamiseks
intiimsemad, ihulähedasemad, inimsõbralikumad, silmatorkamatud, nt kosmeetika,
alkohol väljaarvatud eliitmargid) ja teiekaupadeks (kallimad, soliidsemad,
luksusesemed, nt autod, kellad, kuldsõrmused) vastavalt oma psühholoogilisele
distantsile, mis ostjal on antud kontekstis selle kaubaga.
Stiilieksitus:
,,AS FEB-i" plakati ,,KÕIK UKSED SINU KODULE"...