Stilistika ja reklaamtekst
..
Sinatuse ja teietuse sobivus või kohatus sõltub reklaami kujundusstiilist.
Kaubad-tooted jagunevad sinakaupadeks (isiklikud, varjatud, seespidiseks tarvitamiseks
intiimsemad, ihulähedasemad, inimsõbralikumad, silmatorkamatud, nt kosmeetika,
alkohol väljaarvatud eliitmargid) ja teiekaupadeks (kallimad, soliidsemad,
luksusesemed, nt autod, kellad, kuldsõrmused) vastavalt oma psühholoogilisele
distantsile, mis ostjal on antud kontekstis selle kaubaga.
Stiilieksitus:
,,AS FEB-i" plakati ,,KÕIK UKSED SINU KODULE" asjaliku foto juures sinatus
,,Isover-Klaasvilla" reklaam ,,OLETE TE MÕELNUD, ET RUUMIS VIIBITE TE
ENAMUSE OMA AJAST? ÕNNEKS ÜMBRITSEB TEID KAASAEGNE
SOOJUSTUSMATERJAL" distantsitust taotlev karikatuuri juures teietus
Stilistiline pinge ei lisa kummalegi reklaamile midagi tähenduslikku. Stiil pole ainult
tundeasi, vaid ka müügivahend. Sinatamine või teietamine reklaamis on