Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemid” (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Tallinna tehnikaülikool
Autopoeketi ühe esinduse tellimused
Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemid”
Tanel Tarkmees 085125 IAPB 53
2008

Sisukord


Üldvaade 3
Taust 3
Lausendid 3
Organisatsiooni eesmärgid 3
Põhiprotsesside loetelu 4
Tegutsejate loetelu 4
Põhiobjektide loetelu 4
Infovajaduste loetelu 4
Infosüsteemi eesmärgid 4
Infosüsteemi funktsionaalne vaade 5
Infosüsteemi kasutusjuhtude diagramm 5
Infosüsteemi andmevaade 8
4.1 Andmemudel 8
4.2 Objektide ja atribuutide semantika 9
4.3 CRUD maatriks 11
1.Infosüsteemi ajaline vaade 12
Süsteemi põhiprotsessi tegevusdiagramm 12
5.2 Tellimuse seisundi diagramm 13

  • Üldvaade

    Järgnevalt esitatakse organisatsiooni taust, lausendid, eesmärgid, põhiprotsesside, põhiobjektide, sündmuste, tegutsejate ja infovajaduste loetelu.
  • Taust

    Järgnevas projektis kirjeldatakse autopoeketi ühe esinduse infosüsteemi. Süsteemi kirjeldus on piisavalt üldine, et sobida iga antud firma poeketi esinduse kohta. Projektis vaadeldakse seda osa esindusest, mis on seotud autode tellimisega ja tellimuse täitmisega. Vaatluse alla ei kuulu raamatupidamise, palgamaksmise, kauba sisseveo ja laostamise osa.
  • Lausendid

    Käesolevas projektis käsitleme autode arvestuse allsüsteemiga seonduvaid lausendeid.
    • Auto on kaup.
    • Klient ostab auto.
    • Klient tellib auto.
    • Klienditeenindaja lisab tellimuse infosüsteemi.
    • Osakonnajuhataja kinnitab tellimuse.
    • Raamatupidaja täidab tellimuse.
    • Klienditeenindaja on töötaja.
    • Raamatupidaja on töötaja.
    • Osakonnajuhataja on töötaja.
    • Klienditeenindaja kinnitab ostu sooritamise.
    • Raamatupidaja kustutab auto infosüsteemist.
    • Autol on lisavarustus .
    • Klient valib lisavarustuse.


  • Organisatsiooni eesmärgid

    Automüügiketi eesmärkiks on müüa autosid vastavalt klientide nõudele. Ning pakkuda klientidele iga külgset abi auto soetamisel ja ostu järgset tuge. Eesmärgiks on ka tuua riiki sisse autosid millele on nõudlus.
    Organisatsioon peab täitma ka firmade põhieesmärki – kasumit teenida.
  • Põhiprotsesside loetelu

    • Töötaja töölevõtmine.
    • Autode müümine.
    • Kliendi rahulolu säilitamine/ tekitamine.
    • Tellimuse lisamine/kinnitamine/täitmine.
    • Kliendi teenindamine.
  • Tegutsejate loetelu


    • Klienditeenindaja
    • Raamatupidaja
    • Osakonnajuhataja

  • Põhiobjektide loetelu


    • Klient
    • Töötaja
    • Auto
    • Lisavarustus
    • Tellimus

  • Infovajaduste loetelu


    • Võimaldada töötajal vaadata autode laoseisu.
    • Võimaldada töötajal vaadata tellimusi.
    • Võimaldada klienditeenindajal lisada tellimusi.
    • Võimaldada osakonnajuhatajal tellimusi kinnitada.
    • Võimaldada raamatupidajal kinnitada tellimuse täitmine.
    • Võimaldada klienditeenindajal kinnitada ostu tehing.


  • Infosüsteemi eesmärgid


    • Eesmärk: Saada infot laos olevate autode kohta.
      Eelis: Töötajatel on ülevaade, mis autod on laos olemas ja mis broneeritud.
      Mõõt: Olles töötajana sisse loginud infosüsteemi on võimalik näha kogu autode nimekirja
      ning nende seost (või selle puudumist)tellimustega.
    • Eesmärk: Saada infot klientide tellimustest.
      Eelis: Töötajatel on võimalik vaadata olemasolevaid tellimusi.
      Mõõt: Töötajatel on igal hetkel võimalik vaadata seni tehtud tellimusi.
    • Eesmärk: Sisestada kliendi tellimusi.
      Eelis: Klienditeenindajal on võimalus lihtsalt ja kiirelt sisestada uus tellimus.
    Mõõt: Olles klienditeenindajana sisse loginud on süsteemis võimalik lisada vastavalt kliendi soovile uus tellimus.
    • Eesmärk: Muuta autode laoseisu.
      Eelis: On olemas ajakohane informatsioon laoseisust.
      Mõõt: Seostades auto tellimusega siis kaob auto vabade autode nimekirjast ja kui müük on
      on sooritatud , siis kaob auto laoseisus nimekirjast.
    • Eesmärk: Saada infot auto lisavarustuse kohta.
      Eelis: On olemas ülevaade, mis lisavarustust on võimalik pakkuda.
      Mõõt: Klienditeenindajal on ülevaade, mis lisavarustus, mis autole sobib.
  • Infosüsteemi funktsionaalne vaade


    Järgnevalt esitatakse automüügiketi ühe esinduse infosüsteemi põhifunktsioonid ja kasutusjuhud.
  • Infosüsteemi kasutusjuhtude diagramm









    Joonis. Kasutusjuhtude diagramm.
    Kasutusjuht : Kasutaja identifitseerimine
    Tegutsejad: Klienditeenindaja, osakonnajuhataja, raamatupidaja (subjektid)
    Kirjeldus: Subjekt identifitseerib ennast. Selleks sisestab ta kasutajanime, parooli
    ja oma rolli süsteemis. Süsteem autendib subjekti, st. kontrollib subjekti väidetavat identiteeti. Kui subjekt on identifitseeritud, siis lubatakse subjekt süsteemi
    siseneda, vastasel juhul mitte.
    Kasutusjuht: Tellimuse lisamine
    Tegutsejad: Klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Klienditeenindaja sisestab andmebaasi auto tellimuse.
    Kasutusjuht: Tellimuse kinnitamine
    Tegutsejad: Osakonnajuhataja.
    Kirjeldus: Kui tellimus on korras ja on täidetav, siis osakonnajuhataja kinnitab klienditeenindaja poolt sisestatud tellimuse lisades vastava märke andmebaasi.
    Kui tellimus pole täidetav, lükkab osakonna juhataja selle tagasi ning lisab andmebaasi ka põhjuse ning lisatasu mille eest tellimus siiski täidetakse.
    Kasutusjuht: Tellimuse kinnitamine lisatasuga
    Tegutsejad: Klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kui eelnevalt sisestatud tellimus on tagasi lükatud osakonnajuhataja poolt, siis on klienditeenindajal õigus kinnitada see tellimus ning tellimuse hinnale lisandub lisatasu.
    Kasutusjuht: Tellimuse parandamine
    Tegutsejad: Klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kui eelnevalt sisestatud tellimus on tagasi lükatud osakonna juhataja poolt, siis klienditeenindajal on võimalus vastavalt põhjusele parandada tellimus.
    Kasutusjuht: Tellimusest loobumine
    Tegutsejad: Klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kui eelnevalt sisestatud tellimus on tagasi lükatud osakonna juhataja poolt, siis klienditeenindajal on võimalus see andmebaasist kustutada.
    Kasutusjuht: Tellimuse täitmine
    Tegutsejad: Raamatupidaja.
    Kirjeldus: Kui eelnevalt sisestatud tellimus on kinnitatud osakonna juhataja poolt, siis raamatupidaja täidab tellimuse vastavalt andmebaasis olevatele tingimustele ning lisab tellimusele vastava märke.
    Kasutusjuht: Tellimuse vaatamine
    Tegutsejad: Raamatupidaja, osakonnajuhataja, klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kõigil tegutsejatel on võimalus andmebaasis olevate tellimuste andmeid vaadata.
    Kasutusjuht: Ostu sooritamise kinnitamine
    Tegutsejad:Klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kui tellimus täidetud ning auto müügitehing sooritatud, siis klienditeenindaja sisestab andmebaasi ostu sooritamist kinnitava märke.
    Kasutusjuht: Autode laoseisu vaatamine
    Tegutsejad: Raamatupidaja, osakonnajuhataja, klienditeenindaja.
    Kirjeldus: Kõigil tegutsejatel on võimalus andmebaasis olevate autode andmeid vaadata.

  • Infosüsteemi andmevaade

  • 4.1 Andmemudel


    Joonis. Andmemudel
  • 4.2 Objektide ja atribuutide semantika


    Tähistused
    (PK) - primaarvõti (ingl. k. primary key)
    (FK) - välisvõti (ingl. k. foreign key)
    Nimetus
    Semantika
    Töötaja
    Ühe esinduse töötaja.
    eesnimi
    perenimi
    Isikukood (PK)
    kasutajanimi
    Unikaalne kasutajanimi, millega töötaja identifitseerib end süsteemile.
    parool
    Kood,mis on mõeldud süsteemi turvamiseks. Igale kasutajanimele vastab parool.
    Töötaja_liik_id (FK)
    Määrab ära töötaja ameti
    Töötaja_liik
    Tootaja_liik määrab ära organisatsiooni palgal oleva isiku ameti.Sellega tehakse kindlaks töötaja pädevusala. Näiteks raamatupidaja, osakonnajuhataja, klienditeenindaja.
    nimi
    Töötaja ametinimetus
    Töötaja_liik_id (PK)
    Määrab ära töötaja ameti
    Auto
    Auto on sõiduvahend ning müüdav kaup.
    mudel
    Auto mudeli ametlik nimetus.
    valmistamise_aasta
    Auto väljalaske aasta.
    hind
    Auto hind käibemaksuta eesti kroonides .
    varv
    Auto kere värv.
    Auto_id(PK)
    Unikaalne auto tunnusnumber.
    Auto_liik_id(FK)
    Viide auto liigiile.
    Sobivus_id(FK)
    Viide auto sobivusklassi kuulumisele.
    Sobivus
    Määrab ära lisavarustuse sobivuse autoga .
    sobivus_id(PK)
    Sobivusklassi unikaalne numbriline tunnus.
    Tellimus
    Tellimus on vahend millega antakse edasi informatsiooni vajaminevatest autodest.
    tellimuse_nr (PK)
    Unikaalne tellimuse number.
    sis_kuupaev
    Tellimuse sisestamise kuupäev.
    ostu_kuupaev
    Tellimuses oleva auto ostu sooritamise kuupäev.
    kommentaar
    Kommentaariks on põhjus miks tellimus tagasi lükati.
    lisatasu
    Kui tellimuse täitmiseks kulub rohkem raha, määratakse sellele lisatasu.
    isikukood(FK)
    Sisestanud töötaja isikukood
    Auto_id(FK)
    Viide tellmusega seotud autoga.
    Tellimuse_olek_id(FK)
    Viide tellimuse olekule
    Tellimuse_olek
    Tellimuse_olek näitab Tellimusele omistatud seisundit . Näiteks kinnitatud, loobutud , tagasilükatud.
    nimi
    Tellimuse oleku nimetus.
    Tellimuse_olek_id(PK)
    Oleku unikaalne tunnusnumber.
    Tellimise_lisavarustuse_seos
    Seob tellimuse lisavarustusega.
    kehtiv_hind
    Seose loomise ajal kehtinud lisavarustuse koguhind
    Tellimise_lisavarustuse_seos_id(PK)
    Seose unikaalne tunnusnumber.
    tellimuse_nr (FK)
    Viide lisavarustusega seotud tellimusele.
    Lisavarustus_id(FK)
    Viide tellimusega seotud lisavarustusele.
    Lisavarustus
    Lisavarustus on autole lisaks valitavad mugavused. Näiteks valuveljed, pärlmutter värv.
    nimi
    Lisavarustuse nimetus ja kirjeldus.
    hind
    Lisavarustuse hind käibemaksuta eesti kroonides.
    Lisavarustus_id(PK)
    Lisavarustuse unikaalne tunnusnumber.
    Sobivus_id(FK)
    Viide lisavarustuse sobivusklassi kuulumisele.
    Auto_liik
    Auto_liik määrab auto keretüübi. Näiteks sedaan, kabriolett , universaal.
    nimi
    Auto keretüübi nimetus.
    Auto_liik_id(PK)
    Auto keretüübi unikaalne tunnusnumber
  • 4.3 CRUD maatriks


    Tellimuse lisamine
    Tellimuse kinnitamine
    Tellimuse täitmine
    Tellimusest loobumine
    Tellimuse parandamine
    Tellimuste vaatamine
    Ostu sooritamise kinnitamine
    Autode laoseisu vaatamine
    Kasutaja identifitseerimine
    Auto
    R
    R
    R
    R
    Auto_liik
    R
    R
    R
    R
    Tellimus
    C
    RU
    RU
    D
    RU
    R
    RU
    R
    Tellimuse_olek
    R
    R
    R
    R
    R
    R
    R
    Tootaja
    R
    R
    R
    R
    Tootaja_liik
    R
    R
    R
    R
    R
    R
    R
    R
    Lisavarustus
    R
    R
    R
    Tellimise_lisavarustuse_seos
    C
    D
    RU
    R

  • Infosüsteemi ajaline vaade


  • Süsteemi põhiprotsessi tegevusdiagramm






    Joonis. Tellimuse tegevusdiagramm
  • 5.2 Tellimuse seisundi diagramm






    Joonis. Tellimuse seisundi diagram
  • Vasakule Paremale
    Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #1 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #2 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #3 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #4 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #5 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #6 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #7 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #8 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #9 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #10 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #11 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #12 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #13 Projekt aines-Sissejuhatus infosüsteemid #14
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-04-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 188 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor wisemice Õppematerjali autor
    Autopoeketi ühe esinduse tellimused
    Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemid”

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    32
    docx

    Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse”

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse” AUTORENT Üliõpilane: Birgit Albert Õpperühm: IASB30 Matrikli nr.: 134132 Juhendaja: Karin Rava Tallinn 2015 SISUKORD SISUKORD.............................................................

    Sissejuhatus infoteadustesse
    thumbnail
    17
    doc

    Mahekaubanduse E-Pood

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" MAHEKAUBA E-POOD Üliõpilane: Allar Plaksi Õpperühm: EALB-31 Matrikli nr.: 062005 Juhendaja: Tarmo Veskioja Tallinn 2009 1 SISUKORD 1

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    11
    docx

    Arvuti Tehnika e-pood

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" Arvuti Tehnika e-pood Juhendaja: Evi Arais Tallinn 2010 Üldvaade Taust Klient valib omale AS Arvuti Tehnika e-poest sobiva kauba mida ta soovib osta, valib kauba kättesaamise aja ja viisi ning teostab makse internetipangas. Süsteemi administrator haldab ettevõtte infosüsteemi. Ta kontrollib, et paki ja kliendi andmed oleksid

    Infosüsteemi projekteerimine
    thumbnail
    60
    doc

    Projekt Fototellimus aines Sissejuhatus infosüsteemidesse

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse” FOTOTELLIMUS Tallinn 2012 AUTORIDEKLARATSIOON Kinnitan, et käesolev projekt on valminud minu iseseisva töö tulemusena ning selle põhjel ei ole enne arvestust taotletud. ... ... ... 2 SISUKORD 1 ÜLDVAADE..........................................................................................................................................4 1.1 TAUST........................................................................................................

    Sissejuhatus infoteadustesse
    thumbnail
    38
    doc

    Medistiinilise labori infosüsteem

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse” MEDITSIINILINE LABOR Üliõpilane: Natalia Novak Õpperühm: YAMB51 Matrikli nr.: 142487 Juhendaja: Karin Rava Tallinn 2016

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    28
    docx

    Sissejuhatus universaalne projekt

    Ettevõte põhiprotsessid on:  klient esitab tellimust;  räägitakse läbi tellimuse tingimusi;  toimub tellimuse töötlemine (tööde plaanimine ja teostamine, vajalikke dokumentide vormistamine);  toimetatakse kõike dokumente kliendile;  tellimus täidetud. 1.4. PÕHIOBJEKTIDE LOETELU Ettevõte põhiobjektid on järgmised:  Klient  Tellimus  Tingimused  infosüsteem 2  Lastidokumendid  Lastimisoperatsioonid. 1.5. TEGUTSEJATE LOETELU Ettevõttega seotud tegutsejad on:  Klient Ettevõte tegutsejad on:  Arvestaja  Talman 1.6. INFOVAJADUSTE LOETELU Ettevõte tegutsemisega seotud infovajadused:  Tellimus  Tellija  Dokumendid  Lastimistööd

    Sissejuhatus informaatikasse
    thumbnail
    14
    doc

    Sissejuhatus Infosüsteemidesse: e-pood

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" E-POOD Üliõpilane: Õpperühm: Juhendaja: Karin Rava Tallinn 2016 Sisukord SISUKORD..............................................................................................2 1 ÜLDVAADE..................................................................

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    16
    doc

    Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" VARUOSADE HANKIMINE JA ANDMEBAASI SISSEKANNE Üliõpilane: Miko Allikmäe Õpperühm: IASB31 Matrikli nr.: 061643 Juhendaja: Tarmo Veskioja Tallinn 2007

    Sissejuhatus infosüsteemidesse




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    jaxx profiilipilt
    jaxx: Tip Top projekt, mõned asjad võiks olla paremini tehtud, aga ei ole midagi millest aru ei tohiks saada!
    14:30 13-03-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun