Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"infovajaduste" - 33 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Infovajaduste analüüs

Infovajaduste analüüs Millist Infot vajad töö ülesannete täitmiseks? Ettevõtte, kus mina praktikal käisin koosnes praktiliselt ühest töötajast, kes oli samal ajal ettevõtte juht, raamatupidaja ning tööline. Oma tööks vajasin infot oma tegevuste kohta ning selle sain, kui läksin hommikul kontorisse ja sealt öeldi kas ma pean kontoris arvuteid parandama või väljas klientide arvuteid hooldama. Kui klientide arvuteid oli vaja hooldada, siis anti mulle aadress. Sinna minemiseks oli vaja välja uurida, kuidas sinna oleks võimalik kohale jõuda. Selleks kasutasin Google Mapsi. Kuna mul tööautot polnud, siis liikusin kas ühistranspordiga või viidi mind kohale. Kui läksin ühistranspordiga siis kasutasin peatus.ee saiti, et teada saada milliste bussidega või trollidega sinna mul võimalik jõuda on ning mis kell. Kui ma jõudsin kliendi juurde, siis pidin uurima millised vead olid ja põhjused on, millepärast mind kutsuti ning asusin probleeme lahenda...

Informaatika → Infoharidus
7 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Projekt varuosade hankimine ettevõttes

TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" VARUOSADE HANKIMINE ETTEVÕTTES Tallinn 2014 1.Üldvaade Järgnevalt esitatakse organisatsiooni taust, lausendid, eesmärgid, põhiprotsesside, põhiobjektide, sündmuste, tegutsejate ja infovajaduste loetelu. Joonised on koostatud kasutades UML standardit. 1.1. TAUST Järgnevas projektis kirjeltatakse ühe väikefirma klientide teenindamiseks varuosade hankimise ja nende üle arve pidamise infosüsteemi. Projektis keskendutaksegi just sellele, kuidas vajaminevaid varuaosasid tellitakse ja kuidas nad ka samal ajal andmebaasi kantakse. Tegu on ainult ühe väikese osaga firma infrastruktuurist ja selles projektis ei keskenduta firma

Informaatika → Infoteenindus
5 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Projekt Fototellimus aines Sissejuhatus infosüsteemidesse

.......................................................................... 5 1.4 PÕHIPROTSESSIDE LOETELU....................................................................................................... 6 1.5 PÕHIOBJEKTIDE LOETELU.......................................................................................................... 6 1.6 TEGUTSEJATE LOETELU............................................................................................................. 6 1.7 INFOVAJADUSTE LOETELU.......................................................................................................... 6 2 INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID........................................................................................................8 3 INFOSÜSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE............................................................................9 3.1 INFOSÜSTEEMI PÕHIFUNKTSIOONID............................................................................................ 9

Infoteadus → Sissejuhatus infoteadustesse
6 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse”

................. 3 1.3 Organisatsiooni eesmärgid................................................................................ 4 1.4 Põhiprotsesside loetelu...................................................................................... 4 1.5 Toimimisobjektid................................................................................................ 4 1.6 Tegutsejate loetelu............................................................................................ 4 1.7 Infovajaduste loetelu......................................................................................... 5 2. INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID.................................................................................... 5 3. INFOSÜSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE...............................................................6 3.1 Infosüsteemi põhifunktsioonid...........................................................................7 3.2 Ülevaade autodest...............................................

Infoteadus → Sissejuhatus infoteadustesse
54 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

Logistikafirma, Projekt aines “”

..................................................... 3 1.3. PROTSESSIDE LOETELU .............................................................................................................. 3 1.4. TOIMISOBJEKTIDE LOETELU...................................................................................................... 3 1.5. TEGUTSEJATE LOETELU ............................................................................................................. 4 1.6. INFOVAJADUSTE LOETELU ................................................................................................... 4 2 INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID....................................................................................................... 6 3 INFOSÜSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE .......................................................................... 7 4 INFOSÜSTEEMI ANDMEVAADE ................................................................................................ 11 4

Informaatika → Sissejuhatus...
22 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Sissejuhatus universaalne projekt

.........................................3 1.2. ORGANISATSIOONI EESMÄRGID........................................................................3 1.3. PROTSESSIDE LOETELU........................................................................................3 1.4. TOIMIMISOBJEKTIDE LOETELU..........................................................................4 1.5. TEGUTSEJATE LOETELU.......................................................................................4 1.6. INFOVAJADUSTE LOETELU..................................................................................4 2. INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID....................................................................................6 3. INFOSÜSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE........................................................7 4. INFOSÜSTEEMI ANDMEVAADE..............................................................................11 4.1. KONTSEPTUAALMUDEL....................................................................

Informaatika → Sissejuhatus informaatikasse
6 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus Infosüsteemidesse

6 Tegijad, rollid Klient Dispetser Taksojuht Lausendid Klient kutsub takso. Dispetser teavitab taksojuhti. Taksojuht vastab. Dispetser edastab info taksojuhile. Taksojuht vastab. Dispetser teavitab klienti. Takso jõuab kliendini. Klient istub taksosse. Klient ütleb taksojuhile kuhu sõita. Taksojuht jõuab sihtpunkti. Klient maksab taksoarve. Infovajaduste loetelu Taksofirma tegutsejate ja sellega suhtlejate olulisemad infovajadused on: Andmebaaside loomine ning haldamine (Dispetser) Takso tellimine (Klient) Takso väljasaatmine (Dispetser) Teenuse staatus (Taksojuht, Dispetser) Kliendi pealevõtmine (Taksojuht, Klient) Kliendi asukohta viimine (Taksojuht, Klient) Arve tasumine (Klient, Taksojuht) Andmebaas

Informaatika → Infosüsteemide analüüs ja...
18 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemid”

.............................................................................................3 Põhiprotsesside loetelu........................................................................................................3 Tegutsejate loetelu..............................................................................................................4 Põhiobjektide loetelu............................................................................................................ 4 Infovajaduste loetelu............................................................................................................ 4 Infosüsteemi eesmärgid.......................................................................................................... 4 Infosüsteemi funktsionaalne vaade.........................................................................................5 Infosüsteemi kasutusjuhtude diagramm...............................................................................5

Informaatika → Sissejuhatus...
188 allalaadimist
thumbnail
13
docx

My pocket money - Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

................................................................................................................ 2 1.1Taust................................................................................................................... 2 1.2Organisatsiooni eesmärgid................................................................................. 2 1.3Organisatsiooni põhiprotsess..............................................................................2 1.4Tegutsejate ja nende infovajaduste ning eesmärkide loetelu.............................2 2.Infosüsteemi eesmärgid.......................................................................................... 3 3.Infosüsteemi funktsionaalne vaade.........................................................................4 3.1Kasutusjuhtude mudel........................................................................................ 4 4.Infosüsteemi andmevaade.........................................................................

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
13 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

4 Põhiobjektide loetelu......................................................................................................................................4 1.5 Põhiprotsesside loetelu...................................................................................................................................4 1.6 Tegutsejate loetelu..........................................................................................................................................4 1.7 Infovajaduste loetelu......................................................................................................................................4 2 Infosüsteemi eesmärgid.........................................................................................................5 3 Infosüsteemi funktsionaalne vaade.......................................................................................6 3.1 Infosüsteemi põhifunktsioonid.............................................................

Informaatika → Sissejuhatus...
394 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Medistiinilise labori infosüsteem

...........................................................3 1.3 PROTSESSIDE LOETELU....................................................................................................................3 1.4 TOIMISOBJEKTIDE LOETELU.............................................................................................................4 1.5 TEGUTSEJATE LOETELU....................................................................................................................4 1.6 INFOVAJADUSTE LOETELU................................................................................................................4 2 INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID........................................................................................................7 3 INFOSÜSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE............................................................................8 4 INFOSÜSTEEMI ANDMEVAADE..................................................................................................11

Informaatika → Sissejuhatus...
15 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

...................10 Joonis 4. Pakkumise üldine protsess......................................................................10 5.2 SEISUNDIDIAGRAMM........................................................................................ 10 1 Üldvaade 1 Järgnevalt esitatakse organisatsiooni taust, lausendid, eesmärgid, põhiprotsesside, põhiobjektide, sündmuste, tegutsejate ja infovajaduste loetelu. Joonised on koostatud kasutades UML standardit. 1.1 TAUST Järgnevas projektis kirjeldatakse üht füüsilistele ja juriidilistele isikutele torutöid tegevat ettevõtet. Vastava teenuse osutamine toimub projektipõhiselt, kus igale kliendile lähenetakse individuaalselt, arvestades nende soove, aega ja raha. 1.2 EESMÄRGID Torutöödega tegeleva ettevõtte eesmärgid on:

Informaatika → Sissejuhatus...
149 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Moeateljee "ANADI "

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.2 ORGANISATSIOONI EESMARGID ¨ . . . . . . . . . . . . . . 2 1.3 PROTSESSIDE LOETELU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 1.4 TOIMIMISOBJEKTIDE LOETELU . . . . . . . . . . . . . . 5 1.5 TEGUTSEJATE LOETELU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1.6 INFOVAJADUSTE LOETELU . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 ¨ 2 INFOSUSTEEMI ¨ EESMARGID 8 ¨ 3 INFOSUSTEEMI FUNKTSIONAALNE VAADE 10 ¨ 4 INFOSUSTEEMI ANDMEVAADE 13 4.1 KONTSEPTUAALMUDEL . . . . . .

Informaatika → Sissejuhatus...
27 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Bussijaam

............................................................................................3 1.3 Põhiprotsesside loetelu..................................................................................................3 1.4 Tegutsejate loetelu.........................................................................................................3 1.5 Põhiobjektide loetelu.....................................................................................................3 1.6 Infovajaduste loetelu......................................................................................................4 2 Infosüsteemi eesmärgid........................................................................................................4 3 Infosüsteemi funktsionaalne vaade.......................................................................................6 3.1 Infosüsteemi põhifunktsioonid...............................................................................6 3

Informaatika → Infoteadus
18 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Projekt Forum Cinemas’ infosüsteem

....................................................................4 1.5 Põhiobjektide loetelu............................................................................................................. 4 1.6 Sündmuste loetelu..................................................................................................................4 1.7 Tegutsejate loetelu................................................................................................................. 4 1.8 Infovajaduste loetelu..............................................................................................................4 2. Infosüsteemi eesmärgid............................................................................................................... 5 3. Infosüsteemi funktsionaalne vaade..............................................................................................6 3.1 Infosüsteemi põhifunktsioonid.....................................................................

Informaatika → Sissejuhatus...
113 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Mahekaubanduse E-Pood

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" MAHEKAUBA E-POOD Üliõpilane: Allar Plaksi Õpperühm: EALB-31 Matrikli nr.: 062005 Juhendaja: Tarmo Veskioja Tallinn 2009 1 SISUKORD 1.ÜLDVAADE.................................................................................................................................................3 1.1.TAUST.....................................................................................................................................................3 1.2.LAUSENDID.................

Informaatika → Sissejuhatus...
189 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse testi vastused

8. Valige ÕIGE väide. Andmetöötlus EI OLE: mittejuhuslike sümbolite, numbrite, väärtuste ja sõnade hulk andmete liigitamine, grupeerimine, matemaatiliste operatsioonide teostamine andmetega süstemaatiline operatsioonide sooritamine 9. Valige VALE väide. Infosüsteemi arhitektuuriraamistik annab: juhised infosüsteemi arhitektuurilise kirjelduse loomiseks tööülesanded programmeerijatele juhised infosüsteemi arendamisega seotud huvirühmade infovajaduste rahuldamiseks 10. Valige VALE väide. Disaini käigus: kirjutatakse programmikoodi määratletakse infotehnoloogilised piirangud tulevase infosüsteemi ülesehitusele otsustatakse andmehoidlate ja rakendussüsteemide ülesehitus 1. Valige ÕIGE väide. Süsteemiarendusmetoodika valimise aluseks on: süsteemiarendajate oskused töö tegemise suhtes arendatava süsteemi kriitilisus süsteemi arenduseks kasutatav ajahulk 2. Valige ÕIGE väide

Informaatika → Sissejuhatus...
367 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Vahetusüliõpingute programmi jaoks loodud infosüsteemi käsitlemine

................................... 2 1.3 Organisatsiooni eesmärgid............................................................................2 1.4 Põhiprotsesside loetelu.................................................................................. 3 1.5 Põhiobjektide loetelu..................................................................................... 3 1.6 Tegutsejate loetelu........................................................................................ 3 1.7 Infovajaduste loetelu..................................................................................... 3 2. Infosüsteemi eesmärgid..................................................................................... 4 3. Infosüsteemi funktsionaalne vaade....................................................................5 3.1 Infosüsteemi põhifunktsioonid.......................................................................5 3.2 Kasutusjuhtude mudel...............................................

Informaatika → Sissejuhatus...
12 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Sissejuhatus Infosüsteemidesse: e-pood

Kauba tellimine. 1.3 Põhiprotsesside loetelu Ettevõte põhiprotsessid on: klient esitab tellimust; valib tellimuste tellimuse tingimusi; toimub tellimuse töötlemine; toimetatakse kõike tooteid kliendile; tellimus täidetud. 3 1.4 Tegutsejate loetelu Analüüsitavas organisatsioonis tegutsejad on: Admin Laohaldur Klient Kuller Tarnija 1.5 Infovajaduste loetelu Ettevõte tegutsemisega seotud infovajadused: Tellimus Tellija Dokumendid Kaup 4 2 Infosüsteemi eesmärgid Eesmärk: Pidevalt uuenev koduleht Eelis: Pidevalt uuenev infosüsteem Mõõt: Infosüsteemis on laoseis pidvalt nähtav selle kasutajatele Eesmärk: Meilt kliendini kiire ja täpne kuller teenus. Eelis: Pakid ei lähe kaduma ja klient saab kiirelt oma kauba kätte

Informaatika → Sissejuhatus...
27 allalaadimist
thumbnail
20
doc

SPORDIASUTUSEPROTSESSI MODELLEERIMINE

...........................13 Joonis 5: Spordiasutuseprotsessi kontseptuaalne klassidiagramm...............................15 Joonis 6: Süsteemi andmemudel.................................................................................. 17 4 1. Olemasolevad protsessid Üldvaates esitatakse taust, eesmärgid, põhiprotsesside, põhiobjektide, sündmuste, tegutsejate ja infovajaduste loetelu. 1.1.Protsessi taust Tegemist on spordiasutusega. Eesmärgiks on kliendil registreerida end teatud treeningutele. Klient valib aja treeningutundi. Treener nõustub kliendi soovitud treeningajaga. 1.2.Protsessi eesmärk Spordiasutuse eesmärgiks on: · Klientidele kvaliteetse sporditeenuste pakkumine · Omapoolt valitud treeningutundidesse registreerimine · Spordiasutuse töö korraldamine · Spordiasutuste töötajate ehk treenerite töö korraldamine 1.3

Informaatika → Ettevõtete infosüsteemid
39 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Arvuti Tehnika e-pood

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" Arvuti Tehnika e-pood Juhendaja: Evi Arais Tallinn 2010 Üldvaade Taust Klient valib omale AS Arvuti Tehnika e-poest sobiva kauba mida ta soovib osta, valib kauba kättesaamise aja ja viisi ning teostab makse internetipangas. Süsteemi administrator haldab ettevõtte infosüsteemi. Ta kontrollib, et paki ja kliendi andmed oleksid korrektsed ja et need saaksid automaatselt kullerile edastatud. Administraator ostab tooted tarnijalt välja ja ka sisestab seed infosüsteemi, või vastavalt vajadusele kõrvaldab sealt tooteid. Laohoidja võtab vastu ja väljastab kaupa kulleritele. Laohoidja haldab laoseisu jooksvalt. Tema vastutab laoseisu korrektsuse eest, et infosüsteemis kuvatavad andmed kaubaseisu koh...

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
178 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

ettevõtte sees, mida teevad ettevõttes tegutsejad kasutades selleks ettevõtte taustakirjeldust ja lausendite meetodit. ,,Ülalt-alla" lähenemine ,,Ülalt-alla" lähenemise eesmärk on kätte saada ettevõttega suhtlejad, nende infovajadused, mida ettevõte peab rahuldama ja kellelt ettevõte ise midagi vajab ja saama peab. Iseseisva töö kontekstis saab skoobi määratlemisega kätte üldvaates tausta, eesmärkide, tegutsejate, infovajaduste osa Kontrollküsimused skoobi määratlemisel ,,ülalt-alla" meetodiga: Kes kasutab ettevõtte töö tulemust ja mis eesmärgil (kelle jaoks ettevõte on loodud)? Kellelt ettevõte vajab ja mida? Kes annab mingit informatsiooni ettevõttele (edastab mingeid sõnumeid) ja milles see informatsioon seisneb? Kes vajab ettevõttelt mingit informatsiooni ja milles see informatsioon seisneb? Ettevõtte skoobi väljendamiseks kasutatakse lisaks üldvaates määratletavale ka

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sissejuhatus Infosüsteemidesse iseseisev töö. Ehituskaupade hulgimüügifirma

Ehituskaupade hulgimüügifirma toimimisobjektid on:  Klient  Klienditeenidaja  Vajadus  Pakkumine  Arve  Kaupade tarnimine 1.5 TEGUTSEJATE LOETELU Ehituskaupade hulgimüügifirma tegutsejad on:  Ehituse- ja remondiga tegutsev klient  Edasimüügiga tegutsev klient  Eraklient  Varustaja  Logistika  Maksuamet 1.6 INFOVAJADUSTE LOETELU Ettevõtte tegutsemisega seotud infovajadused tegutsejate lõikes on järgmised;  ehitusega tegutsev klient o Vastavalt pakkumisele toodete tarnimine ja hindade kujunemine  edasimüügiga tegutsev klient o Ettevõte tellimine kaupadele  eraklient 4 o Soodsalt ja suures valikus kaupade valik  varustaja o Tegevuste planeerimine vastavalt tellimuste plaanile  logistika

Informaatika → Sissejuhatus...
33 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

Traditsiooniline juhtimishierarhia Esimese astme juhid Vastutavad organisatsiooni igapäevase tegevuse eest planeerides homse päeva tegevusi. Nende teenistuses olev info on saadav töötlemata kujul faktidelt. Need faktid laekuvad tavaliselt väljastpoolt organisatsiooni piire (n: tellimuse andmed klientidelt) Selliselt saadud info omab väärtust ainult suhteliselt lühikest aega mõõdetuna tundides või päevades ning tehtava otsuse mõju on lühiajaline. Infovajaduste näiteid: · tellimuse sisu, täitmata tellimused · väljakutse sündmuskohale · konkreetse semestri ainele deklareerinud tudengid Keskastme juhid Tegelevad organisatsiooni tegutsemise jälgimise, eelarvete täitmise kontrollimise, ressursside hankimise ja poliitika loomisega, st taktikaga Taktikalisel tasemel tehtud otsused puudutavad keskmise ulatusega (0,5 ­ 1 aasta) eesmärke, mis on

Informaatika → Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Turundusuuring.Referaat

MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse instituut Turundusuuring. Põhimõisted. Turundusuuringu etapid ja vajalikkus. Andmete kogumise meetodid. Referaat Tallinn 2009 Turundusuuring 2 Turundusuuring 1. SISSEJUHATUS Turundajate mõttemalli järgi koosneb turunduse juhtimisprotsess viiest etapist, millest esimeseks on turu-uuring. Edukas turundus saab alguse turu-uuringust. See toob esile eri vajadustega tarbijad ehk eri segmendid. Ilma turu-uuringuta astuks firma turule pimedana. Uuringu alusel saab firma koostada kindlal strateegial põhineva finantseelarve. Näide P.Kotleri raamatust ,,Kotleri turundus.Kuidas luua, võita ja valitseda turgusid": Hong-Kongi jalatsivalmistaja mõtles, et ühel kaugel vaikse ookeani saa...

Majandus → Turunduse alused
189 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Turu-uuringud

täpsustamiseks. Pärast probleemi defineerimist võib asuda tegeliku turu-uuringu kavandamiseni. Turu-uuringu kavandamisel on oluline jälgida, et uuring viidaks läbi korraliku ettevalmistusega. Selleks tuleb läbida mitmeid erinevaid etappe. Sirkli järgi on turu-uuringu kavandamise etapid jaotatud järgmiselt (Sirkel): 1. Probleemi defineerimine ja eesmärkide püstitus 2. Situatsiooni analüüs, hüpoteesi püstitus, infovajaduste määramine 3. Teabeallikate määramine On teiseseid andmeid piisavalt EI JAH 4. Esmaste andmete kogumismeetodi valik Teiseste andmete kogumine 5. Valimi määramine 6. Andmete kogumine 7. Andmetöötlus ja analüüs 8. Tulemuste tõlgendamine ja presentatsioon 4 Joonis 1.1. Turundusuuringu protsessi etapid

Majandus → Ettevõtlus
20 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

iseloomustavad organisatsiooni tegutsemise objekti (business object) või tegevust Informatsiooni loomine toimub väljade pealt päringute tegemisega (n: anna kõik nimekirjas olevate tudengite andmed, kelle perekonnanime esitäht on „A―) Struktureerimata andmed on terviktekstid, pildid jne. Informatsiooni loomine toimub läbi märksõnade järgi otsimise (n: otsi tekstist sõna „aga―) 46. Andmebaasi mõiste- Andmebaasi näol on tegemist infovajaduste rahuldamiseks põhilise andmeallikaga. Andmebaas on ettevõtte tegutsemise seisundit esitavate struktureeritud andmete kogum, mis kajastab ettevõtte ja tema toimimise hetkeseisu (kõige värskemaid andmeid). Andmebaasis hoitakse erinevat tüüpi fakte esitatuna vastavalt andmebaasi tüübile kas tabelina, dokumendina või muu objektina

Informaatika → Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Oma olemuselt on organisatsiooni puhul tegemist inimeste grupiga, mille liikmed annavad oma kohustuste/vastutuspiirkonna raames panuse mingi ühise eesmärgi täitmiseks teevad koostööd mingi tulemuse saavutamiseks. Organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke. Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside eesmärgipärast kombinatsiooni. Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid omanikud ­ raha vm mõõdetava väärtuse teenimine; kliendid ­ vajaduste rahuldamine läbi väärtuse omandamise; juhid ­ minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine; töötajad ­ turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond. Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja a...

Informaatika → Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

Peamine ettevõttesisene informatsioonivajadus tuleneb, ühelt poolt, planeerimis- ja kontrolliprotsessi teostamise vajadusest. Teisalt, peab juhtimisinformatsioon viitama võimalustele ja hoiatama riskide eest. Järelikult sõltub informatsiooniga varustamise süsteemsusest nii planeerimise kui ka sellest tulenevalt plaanitud eesmärkide täitmise edukus. Infovarustussüsteemi rakendusprotsess jaotub järgmisteks etappideks ja alam- etappideks: I Infovajaduste väljaselgitamine  juhtimisülesannete täitjate infovajaduste ja nende ajaliste parameetrite määratlemine,  sobivate infoesitusmeetodite valik ja rakendamine,  informatsiooni kasulikkuse hindamine. II Lähteinformatsiooni hankimine ja esmane töötlemine  infovajaduste rahuldamiseks vajaliku lähteinformatsiooni allikate määratlemine;  nõuete määratlemine kulu- ja juhtimisarvestusele, investeeringute tasuvus-

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
51
odt

Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused

osakondades vastamine) · lugemisnõustamine · andmebaaside ja parimate internetiressursside kättesaadavaks tegemine veebilehe kaudu · kasutajakoolitus · infoteavitus (raamatukogupoolselt algatatav infotarbijate teavitamine uutest dokumentidest). 2. Infovajaduse väljaselgitamise ja uurimise meetodid. Infovajaduste väljaselgitamise protsess koosneb kahest peamisest osast: 1) andmete kogumine infovajaduste kohta; 2) 2) kogutud andmete kor ras ta mi ne ja struk tu ree ri mi ne, ettevalmistusena süs tee mi aren du se eda sis te etap pi de jaoks. Infovajaduste analüüs lähtub harilikult info ka su ta jast (ametikoha tüü bist). Välja ei selgitata mitte konk reet se indiviidi infovajadusi, vaid ameti koh ta de ka te goo riate kaupa. Inimesest lähtuvat ana lüü si on kasulik täi en dada teis tes lõigetes lii ku vate ana lüü side ga--uurida

Informaatika → Infoteadus
253 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

Detailsed kirjeldused, milliste sisenditega, kes, milliseid tulemusi saama peab jne. Sisendiks on info või tegevused · Mida IS teeb info töötluse mõttes? Erinevad sisendid ja väljundid. · Kes kasutab? Kasutusõigused ja -võimalused erinevatel tasanditel ning protsessidel jne. · Andmete keskselt infovajaduste kaardistus rollide ja funktsioonide kaupa (sisendandmete kontroll, transaktsioon teiste süsteemide ja inimestega, andmete tüübid). 51. Selgita IS mittefunktsionaalseid omadusi Mittefunktsionaalsed nõuded vastavad küsimusele ,, Kuidas tarkvara peab vajalikke funktsioone täitma?" Näiteks, süsteemi vastuse aeg peab jääma etteantud piiridesse (tõhusus); süsteem peab teatud ajavahemike jooksul tõrgeteta töötama (töökindlus) jne.

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Andmebaasid I - eksamiküsimused

27. Andmebaasiserveris talletatud rutiinid (teema 13) 28. Triger (teema 13) 29. Kuidas saada surrogaatvõtme veergu unikaalseid väärtuseid? (teema 13) 30. Denormaliseerimine (teema 14) 1. Andmebaas (teema 1) Andmebaas on korrastatud andmete kogum. Andmebaasis on andmed organiseeritud (korrastatud) mingi struktuuri (kirjeldab nende andmete omadusi ja neile andmetele vastavate olemite vahelisi seoseid) järgi. Andmebaas on osa infosüsteemist. Andmebaas on loodud kasutajate infovajaduste rahuldamiseks. Andmebaasi kasutavad rakendused ning nende kaudu lõppkasutajad. Andmebaas esitab mingi objektsüsteemi (reaalse süsteemi, probleemvaldkonna, subjekti) seisundit. Andmebaas sisaldab peale andmete endi ka nende andmete kirjeldust (metaandmeid). Andmebaasis ei tohi olla omavahel vastuolus olevaid fakte. Andmebaasis võib olla kontrollitud andmete liiasus. Andmebaasis on andmete liiasus siis ja ainult siis, kui sama väite saab tuletada sellest

Informaatika → Andmebaasid
526 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Raamatukogunduse lõpueksam

Nt Ministeeriumid, Eesti Ajalooarhiiv, Eesti Riigiarhiiv (nende raamatukogud) - meditsiini raamatukogu ­ teenindab nii era kui avaliku sektori spetsialiste - teadusasutuse, kutse ja teadusühingu raamatukogu ­ teenindab kindla kutse või eriala spetsialiste - ettevõtte raamatukogu ­ tööstus või äriettevõtte raamatukogu, rahastab ettevõte, ülesandeks on selle asutuse töötajate infovajaduste rahuldamine - meedia raamatukogu ­ teenindab meedia ja kirjastusettevõtteid ja organisatsioone, k.a. ajalehetoimetused, kirjastused, raadio, filmi ja televisiooniettevõtteid. Eesti Raadio ja Eesti TV raamatukogu. - piirkonna raamatukogu (regional library) ­ suurem kindlat piirkonda teenindav raamatukogu, mis ei ole rahva, kooli ega ülikooliraamatukogu ja mis ei kuulu rahvusraamatukogu võrku

Majandus → Raamatukogundus ja...
117 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun