Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pilvetehnoloogia (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks on pilv hea?

Lõik failist

Pilvetehnoloogia


Mis on pilv?
  • Pilvetehnoloogia on virtuaalsed serverid, mis on saadaval interneti vahendusel.
  • Interneti vahendusel IT-põhiste teenuste pakkumine on toonud turule uued ärimudelid, mille eesmärk on jagada veebi kaudu ressurssi ( tarkvara , riistvara või nende kombinatsioon). Sellist lahendust   nimetatakse pilvetehnoloogiaks. Nimetus tuleb algselt telefonivõrke kirjeldavatelt skeemidelt, kus teenusepakkuja vastutusalasse jäävat võrgu osa oli tavaks kujutada pilvena (ka internetti kujutatakse võrguskeemidel sageli pilvena). Pilvetehnoloogia on juba hoogsalt levimas ja toob kohati kaasa küllalt järske muutusi ning võimalusi mitte ainult IT-ettevõtetele. 
  • Kui kasutad tavakasutajana mingi teenusepakkuja (näiteks Google või Microsofti ) veebile või Internetile baseeruvat veebipõhist rakendust (tarkvara), siis  juba reaalselt kasutad ka pilvetehnoloogiat -  oled "pilve sees"
Miks on pilv hea?
  • Pilvetehnoloogia võimaldab ettevõtetel IT-ressursse hankida säästlikult ning piiranguteta ja just vajamineval hetkel. Mitmed uuringud on näidanud, et IT-kulutusi saab pilvetehnoloogiale üle minnes kokku hoida 20–30%.
  • Samuti võimaldab tehnoloogia tasuda vaid tegeliku kulu eest ehk ainult ulatuses, milles ressurssi reaalselt kasutatakse. Pilvetehnoloogiaga ei pea hoidma osa infotöötlusseadmete ressurssi (kõvaketta maht, protsessori jõudlus ja mälu) vabana juhuks kui peaks esinema vajadus lisaressursi järele. Kõik see vähendab ning lihtsustab ettevõtja kulusid , investeeringuid ja protsesse, mis on seotud andmete töötlemise, säilitamise ja vastavate süsteemide toega .
  • Andmetele ja tarkvarale ligipääs igalt poolt
Ohud ja riskid
  • Finantsrisk - Kuigi üheks pilvetehnoloogia suuremaks müügiargumendiks on vähenevad kulud, võivad need halva planeerimise puhul hoopis suureneda . Pilvetehnoloogia puhul toimub hinnastamine tavaliselt mahupõhiselt, kus perioodi lõpus esitatakse arve tarbitud teenuste kohta. Seega ei ole reaalsed kulud teada enne kui perioodi lõpus. Lisaks võivad teenusepakkujad nõuda lepingu lõpetamise puhul lisatasusid, mis teevad lepingu lõpetamise väga kulukaks.
  • Infoturberisk - Pilvetehnoloogia puhul ei oma organisatsioon kontrolli andmete üle ega saa rakendada ka infoturbe meetmeid. Ebaturvaliselt hoitud andmete lekkimine või ka andmete kättesaadamatus võivad kaasa tuua maineriske või vähendada tulu. Lisaks hoitakse organisatsiooni andmeid samal riistvaral teiste organisatsioonide andmetega, mis tähendab, et andmete n-ö lekkimise tõenäosus on suurem. Piisab eksimusest konfiguratsioonis ja teie organisatsiooni andmed võivadki olla kättesaadavad võõrastele osapooltele
  • Tehnoloogiarisk - Tehnoloogiariskid on tingitud pidevalt arenevatest tehnoloogiatest ja valdkonna vähesest standardimisest, mille tõttu võib teenusepakkuja vahetamine olla tehniliselt keerukas. Samuti võib olla piiratud see, mis ulatuses organisatsioon saab endale sobivat teenust valida. Tihtipeale peab teenuse valima alternatiivide hulgast, mis aga ei ole täielikult kliendi vajadustele kohandatud.
  • Haldusrisk - Teenuse teostamise kvaliteedi üle puudub kontroll ning seega ei ole ka võimalusi kvaliteedi parendamiseks. Lisaks puudub kontroll teenuse taaste üle olukorras, kus teenus on katkenud, ning loota saab vaid heale lepingule ning teenusepakkuja suutlikkusele.
  • Regulatoorne risk - Pilvetehnoloogia puhul puudub teenuse tellijal võimalus veenduda, kas teenusepakkuja järgib kõiki seadusi. Eriti keeruline on see olukorras, kus teenusepakkuja kasutab ka välismaiseid ressursse. Näiteks on andmekaitse seaduses reguleeritud isikuandmete töötlemine välismaal, kuid pilvetehnoloogia puhul ei pruugi teenuse tellija olla isegi teadlik, mis riigis tema andmed asuvad. Seega võib teenuse tellija eneselegi teadmatult rikkuda seadusi.
  • Teenusepakkuja risk - Teenusepakkuja risk seisneb selles, et kogu organisatsiooni andmed on seotud ühe teenusepakkujaga. Kui teenusepakkuja pankrotistub, võib teenus päevapealt katkeda ning organisatsioon võib olla jäädavalt oma andmetest ilma. Samuti võib teenusepakkuja sattuda uurimisorganite huvi alla ja sellest tulenevalt võivad teenused olla häiritud. Arvestada tuleb, et enamik pilvetehnoloogia pakkujaid tegutseb mitmes riigis ning seega peab arvestama ka mitut õigusruumi.
Näited
Pilvetehnoloogia #1 Pilvetehnoloogia #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-02-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 18 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ooppa20 Õppematerjali autor
Lühikonspekt väljendusoskuse esitluseks pilvetehnoloogia teemal. Viidatud ka kasutatud materjalidele

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
60
docx

Probleemi (juhtumi) analüüs

kiirendamise) ja makstakse ainult reaalse teenuse funktsiooni... eest. Cloud computing on serverite, rakenduste, andmesalvestuse ja 8 infrastruktuuri virtualiseeritud kombinatsioon, mis pakub paindlikku teenust paljudele klientidele üle Interneti. II. Cloud Computing (pilvandmetöötlus, pilvarvutus, pilvetehnoloogia või pilvraalindus) mõiste täpsem selgitus: Kus tarkvara asub? 1) Tellija enda infrastruktuuris (lokaalselt): See on traditsiooniline tarkvara (programmide) kasutamise viis ja seda on juba "aegade algusest" kasutatud. Tarkvara kasutamine lokaalses infrastruktuuris nõuab aga suuri kulutusi (esialgsed suured investeeringud, programmide ostmine, võrgu infrastruktuuri loomine, personal, koolitused, riistvara jne, jne)

Infosüsteemid ja nende sotsiaalsed ning...
thumbnail
29
pdf

EUCIP eksami kordamine - Juhtimine-haldus ja arendus

Lame Milline on kõige efektiivsem veebi disainimise meetod? Erinevate meetodite kombineerimine Miks ei tohi HTMLis kasutada järjestikku mitut tühikut? Tohib kasutada, kuid sellel pole mingit silmale nähtavat tagajärge. Millised on skriptikeeled? JavaScript ja PHP Millist tüüpi fonte on ekraanilt kõige parem lugeda? ilma seriifideta fikseeritud fonti Kas HTMLis saab komponente üksteise taha paigutada? Jah, CSSi abil saab Milline ei ole Microsoft-i tehnoloogia? Flash Miks on vaja veebiteenuseid integreerida? Organisatsioonid soovivad pakkuda paremaid teenuseid. HALDUS Milline komplekt komponente on kõige sobivam funktsioneeriva arvuti koostamiseks? Protsessor, emaplaat, mälu, BIOS, toiteplokk Millise valemi järgi on õige teisendada 2 bitine kahendkood kümnendkoodiks? Kõrgem bitt x2(astmes)1+madalam bittx2(astmes)0 Millises funktsioonis ei kasutata püsimälu arvuti koosluses? Vahemälu

Infosüsteemi projekti juhtimine
thumbnail
92
pdf

Infosüsteemide ülalhoid - konspekt

• ChM: RfC • CpM: lahendatud Cp probleemid • AM: lahendatud A probleemid 3) Seleta lahti mõisted/lühendid: FTA, RTO, LTO, CAB, RAID-1, IMAP4, KPI, CRM FTA – Fault Tree Analysis - Veapuu analüüs. Võimaldab leida kriitilised teenused/funktsioonid. Kasutatakse probleemini viiva sündmuste ahela koostamiseks RTO – recovery time objective - Kui palju aega kulub andmete taastamiseks LTO – Linear Tape Open - Magnetlindile salvestamise Open format tehnoloogia kuni 6.4 TB, ülekandekiirus 540 MB/s CAB – Change Advisory Board - Muudatuste nõukogu. Koosneb IT teenuseosutaja erinevatest valdkondade, äripoole ja kolmandatest isikutest. RAID-1 – Redundant Array of Disks -Andmed kirjutatakse kahe või rohkemate ketaste peale. Iga ketas võib teenindada päringut. Komplekt töötab nii kaua kuni vähemalt üks ketas on töötav. Aeglasem, sest igat ketast tuleb uuendada.

Infosüsteemide ülalhoid
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

LOGISTIKA BAASKURSUS, MAINORI KÕRGKOOL, Sügis 2009. NR. 1 1. SISSEJUHATUS 1.1. Logistika määratlus Logistika on protsess, mis toimub organisatsiooni tarnijatest klientideni. See mõjutab vastastikku peaaegu iga üksuse tegevust organisatsioonis ja paljusid teisi organisatsioone väljaspool oma organisatsiooni, kaasa arvatud kliendid. Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala ­ toodete liikumine, informatsiooni Hikumine, aeg / teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S. Council of Logistics Management', (986 Logistika on inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavan

Logistika
thumbnail
95
pdf

Projektijuhtimise e-konspekt

Tallinna Pedagoogikaülikool Matemaatika-loodusteaduskond Informaatika osakond Martin Sillaots Projektijuhtimise e-konspekt Magistritöö Juhendaja: Peeter Normak Autor: ............................................................ “ ....... “ ................... 2003 Juhendaja: ..................................................... “ ....... “ ................... 2003 Osakonna juhataja: ....................................... “ ....... “ ................... 2003 Tallinn 2003 Sisukord Sissejuhatus .................................................................................................

Infosüsteemi projekteerimine
thumbnail
210
pdf

Tarkvaratehnika kordamisküsimused

TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED     1. Mis on tarkvaratehnika?  Software engineering    ! ​“Engineers Australia” definitsioon: ​ Tarkvaratehnika ​on tiimide poolt rakendatav distsipliin  tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab  kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel.    IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava  lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see  tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale.     Tarkvaraarendus ​ on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu,  standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus.    Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti,  ajakavasid,

Tarkvaratehnika
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

juhtimisse, mis põhines ärijuhtimise tänapäevastel põhimõtetel. Logistika arengut on hakatud jaotama viieks etapiks. Aastatel 1920–1950 tunti vajadust vähendada kulusid tootmises, transpordis, ladustamises. Majanduslikud tingimused, tehnoloogia ja juhtimise arenemine aitasid kaasa ärilogistika kui valdkonna tekkimisele. Tootmises kasvasid varud ja transport ei tulnud enam rahuldavalt toime kaupade jaotusega. 1950.–1970. aastatel arenesid kiiresti nii logistika teooria kui ka praktika. Hakati mõistma

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

juhtimisse, mis põhines ärijuhtimise tänapäevastel põhimõtetel. Logistika arengut on hakatud jaotama viieks etapiks. Aastatel 1920–1950 tunti vajadust vähendada kulusid tootmises, transpordis, ladustamises. Majanduslikud tingimused, tehnoloogia ja juhtimise arenemine aitasid kaasa ärilogistika kui valdkonna tekkimisele. Tootmises kasvasid varud ja transport ei tulnud enam rahuldavalt toime kaupade jaotusega. 1950.–1970. aastatel arenesid kiiresti nii logistika teooria kui ka praktika. Hakati mõistma

Baas Logistika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun