Sisukord Töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes.............................................................................2 Kasutatud materjalid.................................................................................................................. 6 Töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes Tänapäeaval on ideaalses ettevõttes esikohal inimesed, sest töötajad on ettevõtte edu võtmeks. Hea töötaja on motiveeritud andma endast maksimaalse oma kohuste täitmisel ja on kindel seljatagune edukale juhile. Millised on töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes? Microsofti äriportaalis on välja toodud mõned võimalused töötajate motiveerimiseks väikeettevõttes. On välja toodud fakt, et väikeettevõtte juhil või omanikul on eelis töötajate
Miks kaob sekretäritöös motivatsioon, see küsimus on minu töö peamine küsimus. Olen eelnevalt pikalt kirjutanud motivatsioonist. Olen arvamusel, et sekretäritöö on igapäevaselt üks ja seesama, korduvad tööülesanded ja vahel ka mingid lisaülesanded. Käisin oma teisel sekretäritöö praktikal ja praktikal olles tekkis mul rutiin sellel ametikohal, kui tekkib rutiin kaob ka motivatsioon, eriti kui ülemused ei kiida ja kui ettevõttes ei ole mõelda tööliste motiveerimise peale. Esimesel prakrikal ei tekkinud rutiini, kuna kõik oli uus ja ei osanud enamus asju, aga teisel oli juba teisiti, olin töö käiku näinud ja teadsin mida tegema pean. Ettevõttes kus ma hetkel töötan, on sama probleem, meil on müügisekretäri ametikoht, müügisekretäri igapäevasteks ülesanneteks on: · Ettevõtte poolt pakutavate toodete tutvustus ja müük klientidele. · Müügidokumentide korrektne ja täpne vormistamine.
.........................................................4 1.2. Juhi roll motiveerimisel .............................................................................................................................................5 1.3. Ametinimetuse osatähtsus............................................................................................5 1.4. Staatuse sümbolid........................................................................................................ 6 1.5. Motiveerimise alustalad .............................................................................................................................................6 2. EESTVEDAMINE KUI MOTIVEERIMISE ABILINE................................................... 8 2.1. Juhtimise võrkmudel....................................................................................................9 3. MÕNED MOTIVEERIMISE OSAD...............................................................................10 3.1
siseselt. Lähtuda tuleb kogemustest ja ümbritsevast keskkonnast. Eesmärgiks on luua motiveeriv õhkkond, kus inimesed leiaksid sisemist motivatsiooni ning kui töötaja naudib ettevõttes töötamist, siis pingutab ja arendab end maksimaalselt, et jääda sinna pikaks ajaks. Ettevõtte juht valib ise kuidas mõjutada igat töölist täitma tähtsaimat ülesannet jääda ellu ja konkureerida teiste sarnaste ettevõtetega. Antud referaadis on autori eesmärgiks arutleda teemadel motiveerimise olemus, erinevad motivatsiooniteooriad, tuginedes erinevatele teoreetilistele allikatele. Kuna teema on väga mahukas ja huvitav ning kirjutada oleks sellest palju, siis on eesmärgiks kirjeldada vaid kõige levinumaid teooriad ja siduda sinna vahele ka tänapäevaseid mõtteavaldusi Eesti juhtivatelt koolitajatelt ja psühholoogidelt. 1. MOTIVATSIOON 1.1. Motivatsiooni mõiste Motivatsioon on inimese sisemised ajendid, põhjused ja jõud, mis mõjutavad inimese tegevust
Inimressursijuhtimine - (strateegilise) juhtimise valdkond, mille sisuks on inimeste kui (strateegilise) ressursi juhtimiseks efektiivsete süsteemide loomine eesmärgiga rakendada organisatsiooni kasutuses olev inimpotentsiaal ettevõtte eesmärkide teenistusse. Kõigi juhtide vastutus ja kohustus. Personalijuhtimine - organisatsiooni funktsionaalse juhtimise valdkond, mis tegeleb töötajate leidmise, koolitamise, arendamise ja motiveerimise süsteemide ja meetodite loomise ning rakendamisega. Moodustab osa üldjuhtimisest. Personalijuhtimise ja inimressursi juhtimise erinevus on pigem rõhuasetuses: · Inimressursi juhtimine lähtub eelkõige juhtimislikust ning äriliselt orienteeritud filosoofiast ja kirjeldab eelkõige tippjuhtkonna terviklikku lähenemist valdkonnale ning juhtide vastutusala. · Personalijuhtimist käsitletakse valdavalt kui ühte funktsionaalse juhtimise valdkonda, mis on
KÕRGKOOL "I STUDIUM" Majandusteaduskond Ettevõtlus ja ärijuhtimine Kaja Urbel ME-21k. TÖÖTAJATE MOTIVEERIMINE Uurimus ettevõtte majandusõpetuses Tallinn 2009 SISUKORD Sissejuhatus ...............................................................................................................................3 1. Motivatsioon .......................................................................................................................4 1.1. Mis motiveerib töötajaid? .............................................................................................5 2. Demotivaatorid ...................................................................................................................8 2.1. Demotiveeritud töötajad uuristavad ettevõtet ...............
Perspektiivne eestvedamine on õpitav, kogemuste ja tehnikate abil tõhustatav. (Kerstin) 59) Mismoodi on organisatsiooniline käitumine laiem mõiste kui tööalane käitumine? Organisatsiooniline käitumine on tööalane käitumine, mis läheb kaugemale ametikoha nõudmistest, panustades organisatsiooni kui terviku edusse.(Marika) 60) Kirjutage lahti inimese motiveerimise valem, millest sõltub motiveerimise edukus? Lihtne mudel motivatsioonist töötaja vajadused (toit, sõprus, tunnustus, saavutus) - käitumine (tegevused, et täita oma vajadusi) - autasu (vajaduste rahuldamine, väiline/sisene autasu) - tagasiside (tasutab inimest kui käitumine oli õige/vastav ja annab kinnitust et sellist käitumist tuleb jätkata) (Marika) 61) Kirjutage lahti organisatsiooni edukuse valem
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Humanitaar-ja sotsiaalteaduste instituut Nimi:................... MITTEMATERIAALSETE HÜVEDE OLULISUS EESTI ETTEVÕTETES Põhiõppe ainetöö Juhendaja: ............... Tallinn 2006 SISUKORD SISSEJUHATUS Käesolevas uurimustöös lähtub autor majanduse ja tehnoloogia üldisest arengust tingitud globaalsetest ühiskondlikest protsessidest ning keskendub sellele,................... Sellest tulenevat on püstitatud ka uurimustöö hüpotees, eesmärk ja ülesanded. Selle teema valisin oma uurimuseks sellepärast, kuna pidevalt jõuab minuni informatsiooni nii tuttavatelt kui ka interneti vahendusel sellest, et inimesed pole piisavalt motiveeritud ning nad ei ole rahul neile pakutavate võimalustega ( saadud taustainformatsioon ei ole uurimustöö teostamise alustamiseks adekvaatne ega usutav,
kindlasti on see suureks abiks!
Kõik kommentaarid