1. ÜLDINE TAUSTAINFO Türgi Vabariik on riik, mille territoorium asub nii Euroopas kui ka Edela-Aasias. Aasia osa nimetatakse Anatooliaks. Euroopa osa aga Traakiaks. Tähtsama osa riigist moodustab Musta mere ja Vahemere vahele jääv Väike-Aasia poolsaar. Türgi piirneb idast Geograafiline asukoht Gruusia, Armeenia, Aserbaidzaani ja Iraaniga, läänest Iraagi ja Süüriaga ning läänest Egeuse mere ning Kreeka ja Bulgaariaga. Türgi geograafilised koordinaadid on 39°00N, 35°00E. Ajavöönd Ida-Euroopa aeg Pealinn Ankara 70 586 256 (2007) ,Rahvastiku juurdekasv (2004. aastal 1,13%), Rahvaarv,
TALLINNA MAJANDUSKOOL TÜRGI Referaat Juhendaja: Tallinn 2009 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................................3 1. Türgi taustainfo............................................................................................................................4 1.1 Majandustase ja riigi poliitiline olukord................................................................................4 1.2 Loodus................................................................................................................................... 5 1.3 Riigipühad.....................................................................
juua ning naised pidid koosviibimistel alati istuma sirgelt, mitte nõjatudes) ning aitab hallata lapsi, orje ja majapidamist. Paljudes kodudes oligi perenaise ülesandeks orjade käsutamine. Ka võisid naised vabalt kodust lahkuda: minna külla ning kutsuda külalisi, käia sisseoste tegemas. Samuti said naised selle aja kohta meestega küllaltki võrreldava hariduse: vähemalt algharidus oli poistel ja tüdrukutel peaaegu sama, edasist haridust said lubada küll ainult rikkamad perekonnad ning ka siis õppisid tütarlapsed retoorika ja õigusteaduse asemel kreeka ning ladina keelt ja tantsu-, laulu ja lüüramängimiskunsti. Naise varaline seisund Varandusel oli Rooma ühiskonnas eriline roll ning rikkus ja heaolu tuli märgatavaks teha. Naised aga pidid balansseerima staatuse väljendamise ja traditsioonilise nähtamatuse vahel, sest avalikkuse ees silmapaistmist neilt ei oodatud. Naine pidi hoidma tasakaalu
Perevägivald Referaat Tallinn 2010 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................3 Miks on osa meestest vägivaldsed oma naiste vastu?.................4 Statistika......................................................................................4 Perevägivald ja sellega seotud müüdid ......................................5 Laste väärkohtlemine koduvägivalla osana. ..............................5 Koduvägivald kui inimõiguste rikkumine..................................6 Vägivallakogemus lapsepõlvest. ...............................................6 Perevägivald ja alkohol..............................................................6 Millistest inimestest saab kergelt ohver? ..................................6 Vägivalla raskust tunnetab vaid ohver ......................................6 Kõige raskem on abi paluda .............................
*Cin Kap- Vaimude Värav *kismet- saatus *sems-päike *bostanci- sultani ihukaitsja *kayik- aerupaat *Yildiz saray- täheloss *ben seviyorum seni gül, gül- ma armastan sind roos, oo roos *keyif- kaif, "ülim rahuolu või täitumus" *Hünkan sofasi- Sultanisaal *nargile- vesipiip *sazende- naismoosekant *cengi- tantsijatar *araba- kaetud vanker *bazaar- turg *yali- mereäärne villa *canta- kuld- ja hõbekantidega sametist käelotid *bahsis- almuseraha vaestele *mendil- taskurätik *hamam- türgi saun *tepidarium- puhkeruum *cibuk- väga pikk piip *masallah- lihtsalt ime *afiyet seker olsun- head isu *tesekkür ederim, sizede afiyet- head isu ka teile *cervosa- ürdiõlu *bas kain- peanaine *ikinci kadin- teine naine *ücüncü- kolmas naine *hazmedar-peavarahoidja *yenicser- sõdur *Mullah- muslimi vaimulikud *gavur- uskmatu *mufti- muslimi vaimulik * göröcü- kosjasobitaja
Täiskasvanud inimene peaks normaalselt olema võimeline oma perekondlikke, tööalaseid ja sotsiaalseid rolle edukalt või rahuldavalt täitma, s.t. valdama mitmeid käitumismalle, mis sobivad tema rollidega. Selliste käitumismallide kohaselt tegutsemine eeldab teatud sotsiaalse oskuse olemasolu. Kasvuperekonnas omandatakse eeskuju kaudu paljusid sotsiaalseid oskusi ja mitmetele rollidele vastavaid käitumismalle. Heal tasemel võivad selleks eeskuju anda vaid hästitoimivad perekonnad. Düsfunktsionaalses perekonnas kasvanud lapse võimalused omandada normaalseid sotsiaalseid oskusi, käitumismudeleid ja rolle on tunduvalt kesisemad. rolliootus on määratud inimese kohaga perekonnas. Puuduva vanema rolli oodatakse eelkõige täiskasvanut. Eeldatakse, et uus partner võtaks vastu ka selle rolli. Rollikujutlus on ettekujutus sellest, mil viisil rolli peaks täitma. Erinevatel
sultan või ka mõni mässuline ülik paleest anda käsu igaühe tapmiseks. Paljud haaremi naistest surid noorelt. Mõrvad ja mürgitamised oli seal tavalised asjad. Neile, keda oli tappa kästud, tuli mustade eunuhhide ülem isiklikult järele, laskis naise kotti toppida, sidus kotisuu oma käega kõvasti kinni ja viis ohvri sõudepaati. Eunuhhid aerutasid kaldast teatavasse kaugusse ja upitasid koti üle parda. Igapäevaelu sultani haaremis Muistne Türgi kõnekäänd ütleb: ''Meie kodune elu peab olema müüri taga''. See on metafoor, mis väljendab kogu Osmanite ühiskonna olemust. Naised olid haaremisse sisse müüritud selle sõna tõsises mõttes. Ajaloolane Dursun Bey kirjutab: ''Kui päike poleks naissoost/türgikeelne sõna sems, mis tähistab päikest, on naissoost/, siis ei lubataks ka temal siseneda haaremisse.'' Kõike, mis juhtus haaremi müüride vahel, tsementeeris kaljukindel teadmine, et naine, kes on
Koduvägivald Referaat perekonnaõpetuses 2009 Sisukord Koduvägivald......................................................................................................................................1 .........................................................................................................................................................2 Sisukord.............................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus.........................................................................................................................................3 Laste väärkohtlemine koduvägivalla osana........................................................................................ 4 1. Füüsiline väärkohtlemine ...............................................................................
Kõik kommentaarid