huvigrupid – tarbijad, hankijad, töötajad, konkurendid; riigiametkonnad, partnerid, pangad jne. Ettevõte, mille aktsiaid noteeritakse börsil – pangandusringkonnad, investeerimisagentuurid, erainvesteerijad, kindlustusagentuurid, haldusfirmad jne. omavalitsused - selle piirkonna elanikud, valijaskond, ettevõtjad, riigiametid, maksumaksjad, toetuste saajad, turistid (ka potentsiaalsed) jne. 11. Miks on ettevõttele meediasuhted vajalikud? Ettevõttele on meediasuhted vajalikud, kuna see aitab ettevõttel olla pildis. Kui ettevõte/organisatsioon on nähtav siis on ettevõttest teadlikumad ka neile vajalikud sihtgrupid. 12. Miks on oluline teada organisatsiooni/ettevõtte sihtgruppe? Et leida efektiivseim viis, kuidas sihtgrupini jõuda. (messid, blogid, reklaam, kampaaniad jms) 13. Kuidas võiks jagada organisatsiooni kommunikatsiooni? ( kolm põhilist)
Meediasuhted Avalik arvamus - Ühiskonnas laialt levinud arusaam mingi olukorra/nähtuse suhtes Sellist arusaama väljendanud mitmed inimesed. Suhtumine - Hinnang millelegi Suhtumist kujundavad: Isik, kultuur, haridus, perekond, usk, sotsiaalne taust, rahvus Suhtumine: Positiivne – poolt Negatiivne – vastu Olematu – neutraalne Miks meediasuhted? Olla nähtav Oma seisukohtade esitamine Osalemine arutelus Avaliku arvamuse mõjutamine Tulemuslikud meediasuhted - Head kahepoolsed suhted meediaga - Ainult strateegiliselt planeerituna Trükimeedia – ajalehed ajakirjad Elektrooniline meedia – raadio televisioon Online meedia – Org.veebilehed,blogid,sotsiaalmeedia, online väljaanded Ostetud,väljateenitud,omakanal Reklaam - tasutud, kontrollitud sõnum Väljateenitud - tasuta, kontrollimatu Kolmanda osapoole heakskiit Omakanalid Head meediasuhted Kiire (fast) Täpne (factual) Otsekohene (frank) Õiglane (fair)
· Loeng 4 · Meediasuhted Uudise kriteeriumid Proaktiivsed meediasuhted: pressiteade, pressikonverents Reaktiivsed meediasuhted: telefonipäring, intervjuu Meediakriis. Kriisikommunikatsioon Suhtekorraldus 2.0 ja sotsiaalmeedia Tunnitöö. Eksam · Meediasuhete põhialused 7.2 Meediasuhted on suhtekorralduse valdkond, kus organisatsioon informeerib laia avalikkust või olulisi sihtrühmi oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid. PR-töötaja roll on leida üles ja edastada ajakirjanikele olulisi, arusaadavaid sõnumeid organisatsiooni tegevuse kohta tähenduslikus kontekstis. Ajakirjaniku ülesanne on teha valik talle pakutud info seast, lähtudes meediakanali lugejate huvidest. ·
• Modernne suhtekorraldus tekkis taasiseseisvusperioodil. • Tekkisid propagandakäsiraamatud • 1934 loodi Eesti Riiklik Propagandatalitus Suhtekorralduse algsed tegevusalad: • Sotsiaalteemad: karsklus, heategevus, propagada • Riiklike & rahvuslike väärtuste propageerimine !2 • Eesti tutvustamine välismaal • Valimisvõitlus 4. Meediasuhted ja nende toimimiseks vajalikud oskused. Avalik arvamus toimib järgnevalt: Suhtumine ➡ Arvamus ➡ Tegevus Suhtumine (positiivne, negatiivne, olematu) on hinnang millelegi, mida kujundavad: • Isik • Kultur • Haridus • Perekond • Usk • Sotsiaalne taust • Rahvus Meediasuhted on vajalikud selleks, et: • Olla nähtav • Oma seisukohti esitada • Arutelus osaleda
ole võimalik. Mingi sõnumi kinnistamiseks tuleb seda korrata piisavalt kaua ja eri kanalite kaudu 2. Suhtekorraldusprogrammi eesmärkide seadmine ja sihtgruppide määratlemine Suhtekorraldusprogrammi eesmärgid Strateegia ning taktikalise plaani koostamine eeldab konkreetsete eesmärkide püstitamist. Üldjuhul on organisatsiooni suhtekorralduslikud eesmärgid laiema missiooni (tootmine, müük, teenuse pakkumine, avalik teenistus vms) toetajad. Organisatsiooni head meediasuhted on suhtekorralduslik küsimus, kuid rangelt võttes ei ole see eesmärk omaette, vaid teenib teiste tasandite huve st head meediasuhted on osa soodsa imago saavutamisest. Positiivne imago omakorda toetab organisatsiooni põhitegevuse eesmärke (müügitulemuste parandamine, teenindustaseme tõstmine, klientide lojaalsuse tugevdamine jne). Mõistagi ei saa kõiki kommunikatsioonieesmärke allutada ainult nn müügi suurendamisele, sest
maksan nö kanali pinna eest. Suhtekorralduses võib reklaami kasutada ühe kommunikatsioonivahendina ja suhtekorraldus sageli toetab reklaamikampaaniaid. ! Reklaami ülesanne on müüa tooteid ja teenuseid, suhtekorralduse eesmärk on luua organisatsiooni arenemist soodustav keskkond. Ajakirjandus... Ajakirjandusest eristab suhtekorraldus see, et ajakirjanduslik kirjutamine ja meediasuhted on vaid kaks suhtekoralduse elementi. Ajakirjanikud koguvad ja valivad informatsiooni peamiselt eesmärgiga anada avalikkusele uudiseid ja informatsiooni. Suhtekorraldajad soovivad lisaks informatsioonile ka mõjutada. Ajakirjanikud kirjutavd peamiselt laiale auditooriumile, suhtekorraldajad segmenteerivad oma sihtgruppe väga põhjalikult. Propaganda... Propaganda eesmärk on luua teatud liikumine või järgimine ning võib juhtuda, et sõnumi saatjat on raske või võimatu identifitseerida
mudelid, strateegili avalik arvamus onmingisugune arvamus ühest või teisest asjast mida paljud inimesed arvavad suhtumist kujundavad isik, kultuur, haridus, perekond, usk, sotstaust, rahvus. võitlemine inimeste tähelepanu pärast on väga suur. see on nagu tänapäeva suurim valuuta. inimesi ajendab kõige rohkem see, mis meie elu mõjutab. trükimeedia: ajalehed&ajakirjad elektrooniline meedia: trükimeedia ja televisioon tulemuslikud meediasuhted.. me tahame luua kahepoolseid suhteid meeidaga ehk siis see ei ole see,et me vaid teeme pressiteateid vaid kuulame ka ajakirjanikke, et miliseid lugusid nad ootavad jne. ostetud, väljateenitud, omakanalid reklaam tasustud, kontrollitud sõnum. väljateenitud tasuta, kontrollimatu(kolmanda osapoole heakskiit) head meediasuhted: kiire, täpne, otsekohene, õiglane, sõbralik ajakirjanike ootused suhtekorraldajatele: usaldatav, kiire, info pakkumisel avatud kiirus, avatus, ausus
rajanevate suhete kaudu. Funktsioonid: 1. teavitada sihtrühmi organisatsiooni: arengust, plaanidest, toimimisest, otsustest, töötavatest inimestest, seisukohtadest ühiskonda laiemalt puudutavates küsimustes 2. heade suhete hoidmine ning kontaktide kinnistamine Väline kommunikatsioon 6.5.2.2 Peamised PR-valdkonnad: · Meediasuhted Teabematerjalid (trükised/veeb, kliendileht, aastaraamat) Personaalne suhtlemine Tähtsündmused Ettevõtete ühisüritused Klienditeenindus Turunduskommunikatsioon Sotsiaalpoliitiline suhtekorraldus (public affairs) Kohalikud suhted (community relations) Heategevus ja sponsorlus Imago mõiste 6.4 Sünonüümid: · Reputatsioon Pertseptsioon
Õige suhtlemine meediaga Lühireferaat Aine: Akadeemiline kirjutamine Tallinn, 2013 Sissejuhatus Minu referaat räägib sellest, kuidas tuleb õigesti meediaga suhelda, et organisatsioonil ei tekiks probleeme ja konflikte. Valisin sellise teema, kuna see on mind alati huvitanud ja mulle meeldivad lektori A.Laaneotsa loeng meediasuhetest, kus ta on meie kursusele sellest lähemalt ja täpsemalt rääkinud. Kasutan allikatena ka tema loenguid, kuna need on väga informatiivsed. Referaati läbi lugedes on inimesel väike aim olemas, mida tohiks ja mida ei .tohiks teha meediaga suheldes Suhtlemine meediaga Meediasuhe on see, kui organisatsioon või isik informeerib laia avalikkust või olulist sihtrühma oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid ((trükikirjandus, veebimeedia, televisioon, raadio jne)....
SEMINAR: TOETUSTEGEVUS 1. MÕISTED turunduskommunikatsiooni etapid toetusmeetmestik reklaam AIDAS-mudel Tõukestrateegia- Tõukestrateegia on toetuse suunamine vahendajatele (hulgi- ja jaekaubandusele). Toetustegevuseks siin isiklik müük ja müügi soodustamine. Tõmbestrateegia - suunatud a) Turustuskanalite liikmete ergutamisele b) Kauba turult ära tõmbamisele c) Vahendajate ostunõudluse ergutamisele suhtekorraldus (PR) (erinevad tegevused) Avaliku arvamuse ennetamine, analüüsimine, tõlgendamine; organisatsiooni juhtkonna nõustamine mitmel alal (meediasuhted, finantssuhted, suhted töötajatega, suhted ametivõimudega); organisatsioonisisese suhtekorralduse arendamine, teostamine ja planeerimine; organisatsioonis teostavate programmide ja avalikkusega suhtlemise uurimine, juhendamine ja hindamine...
Kanalid: o väljaanne; organisats liidreid, viia täide tegevusprogramme, mis kajastavad organisats ja avalikkuse huve. teadetetahvel; koosolekud; epost, üritused. Omased: uuringud, tegevused, kommu, hindamine (i.k- race) Sk strateegiline planeerim. Meediasuhted sk vahendina. Sk rollitüpoloogia RACE- reearch(uuringud); Action(tegevused); Communicario (kommunikats); Evaluation (hindamine) Pragmaatilne sotsiaalne roll- sk kui ettevõtetele turumajnduse olukorras konkurentsieelist loov valdkond. Sk s. Black- the essencials of public relations 1993- sk on jäämägi- sk tehnikad on jäämäe tipp. on asümmeetriline, keskendudes kitsalt kliendi eesmärkide saavutamisele ning jättes kõrvale ük huvid.
Seepärast peaks ka alustaval ettevõttel olema oma kodulehekülg. Ettevõtte kodulehekülge on võimalik teha ise, kasutades selleks tasuta tehnilisi lahendusi. Keerulisema kujunduse ja tehnilise lahenduse korral tuleks aga teenus sisse osta. Ettevõtte kodulehekülg võib selle kasutajale pakkuda teavet, kuid sageli on see ka müügikanal ning internetikaubanduse puhul võib kogu äri olla internetis. Teadlikult ja oskuslikult korraldatud meediasuhted aitavad suurendada ettevõtte või selle kaubamärkide tuntust ja muuta positiivsemaks nende mainet. Kaudselt saab seega meediasuhete kaudu mõjutada ettevõtte majandustulemusi. Müügiprotsessi järgimine aitab saavutada nelja eesmärki: selgitada välja kliendi vajadused; mõista müüdava toote või teenuse omadusi (sh ka saada aru, mille poolest on ühe ettevõtte pakutav toode või teenus parem kui konkurentide oma);
näidiste jagamine, kliendi juurde minemine ja temale müümine otseturundus: postimüügikataloogid, otsekirjade saatmine, sms-ide saatmine, e-posti teel pakkumiste saatmine Nt. Maxima pakkumiste reklaam jne- posti teel. 1% reageerib masspostitusele. Nt. Uusdiskirjdad meilil Müügi edendus: allahindlused, degusteerimised, tarbijamängud, loosimised, preemiad, kingitused, loteriid – lühiajaline stimuleerimine suhtekorraldus: meediasuhted, kliendipäevad, seminard, sponsoriüritused, ettevõtet tutvustavate materjalide koostamine. See on püsiva usaldusega. Sisemine suhtekorraldus – töötajad, juhtkond, omanikud: koolitused, infopäeva jt reklaam: mitteisiklik(tv, raadio, internet), kataloogid, plakatid, reklaamikingitused Mobiilturundus: äppid, sms turundus(nõusolekuturundus) teemakohased konveretsid- käia seal ja tutvustada enda toodet, teenust
Eestis enamasti täisteenust pakkuvad firmad. Eestis loodi esimesed suhtekorraldusfirmad u. 8 aastat tagasi, 1994.a. lõpus tuli esimeste seas turule Hill & Knowlton. Praegu arvestatavaid firmasid alla 10. Tinglikult võib tegevusvaldkonnad jagada järgmiselt: 1. KORPORATIIVNE KOMMUNIKATSIOON 1.1. ORGANISATSIOONI SISEKOMMUNIKATSIOON 1.2. FINANTSKOMMUNIKATSIOON 1.3. SITUATSIOONIJUHTIMINE (ISSUES MANAGEMENT) 1.4. KRIISIKOMMUNIKATSIOON 2. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON 3. MEEDIASUHTED 4. ÜHISKONDLIK-POLIITILINE SUHTEKORRALDUS (Public Affairs) Võib eristada organisatsioonisisest ja -välist suhtekorraldust. Sisemist suhtekorraldust kasutatakse efektiivsuse parandamiseks organisatsiooni sees. Eesmärgiks edastada personalile juhtkonna mõtteviis ja töötajatele suunatud ootused. Firmasisese suhtekorralduse tulemusel peaks tekkima olukord, kus iga firma töötaja esindab igal ajahetkel firmat. Firmasisene suhtekorraldus sisaldab: · Info levikut, teabekorraldust
) või siis pakkuda täisteenust. Eestis enamasti täisteenust pakkuvad firmad. Eestis loodi esimesed suhtekorraldusfirmad u. 8 aastat tagasi, 1994.a. lõpus tuli esimeste seas turule Hill & Knowlton. Praegu arvestatavaid firmasid alla 10. Tinglikult võib tegevusvaldkonnad jagada järgmiselt:1. KORPORATIIVNE KOMMUNIKATSIOON 1.1. ORGANISATSIOONI SISEKOMMUNIKATSIOON1.2. FINANTSKOMMUNIKATSIOON 1.3. SITUATSIOONIJUHTIMINE (ISSUES MANAGEMENT)1.4. KRIISIKOMMUNIKATSIOON 2. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON 3. MEEDIASUHTED 4. ÜHISKONDLIK-POLIITILINE SUHTEKORRALDUS (Public Affairs) Võib eristada organisatsioonisisest ja -välist suhtekorraldust. Sisemist suhtekorraldust kasutatakse efektiivsuse parandamiseks organisatsiooni sees. Eesmärgiks edastada personalile juhtkonna mõtteviis ja töötajatele suunatud ootused. Firmasisese suhtekorralduse tulemusel peaks tekkima olukord, kus iga firma töötaja esindab igal ajahetkel firmat. Firmasisene suhtekorraldus sisaldab: Info levikut, teabekorraldust
) või siis pakkuda täisteenust. Eestis enamasti täisteenust pakkuvad firmad. Eestis loodi esimesed suhtekorraldusfirmad 1990-ndate alguses. Tinglikult võib tegevusvaldkonnad jagada järgmiselt: 1. KORPORATIIVNE KOMMUNIKATSIOON, 1.1. ORGANISATSIOONI SISEKOMMUNIKATSIOON, 1.2. FINANTSKOMMUNIKATSIOON, 1.3. SITUATSIOONIJUHTIMINE (Issues Management), 1.4. KRIISIKOMMUNIKATSIOON, 2. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON, 3. MEEDIASUHTED, 4. ÜHISKONDLIK-POLIITILINE SUHTEKORRALDUS (Public Affairs). Võib eristada organisatsioonisisest ja -välist suhtekorraldust. Sisemist suhtekorraldust kasutatakse efektiivsuse parandamiseks organisatsiooni sees. Eesmärgiks edastada personalile juhtkonna mõtteviis ja töötajatele suunatud ootused. Firmasisese 68 suhtekorralduse tulemusel peaks tekkima olukord, kus iga firma töötaja esindab igal ajahetkel firmat