Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Majandusgeograafia kontrolltöö vastused (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks suurettevõtted rahvusvahelistuvad?

Lõik failist

  • Rahvastik kui tööjõud.
    olulised: Haridus , Teadmised, oskused, Kogemused, traditsioonid, teised, sh demograafilised näitajad
    • Kui ettevõte laieneb, oluline teada, kas sihtpaigas on rahuldavat tööjõudu
    • Demograafilise info olulisus sõltub rajatava ettevõtte suurusest
    • (Kas sihtpaigas on ühtlasi ka potentsiaalne turg )

  • Rännete tõmbe-ja tõuketegurid.
    Väljarännete põhjused ehk tõuketegurid:
    • Enamasti majanduslikud põhjused, teised rände põhjused on sellega seotud
    • Sotsiaalsed põhjused (töö leidmine, hariduse omandamine, abiellumine , pere taasühinemine jmt)
    • Vertikaalsed ehk karjäärialased ränded – on kaasaegne rännete tüüp. Levinud rahvusvahelistes ettevõtetes – töötajale pakutakse teises riigis parem positsioon. … või “ajude” äravool mõnest piirkonnast .
    • Poliitilised põhjused (sõda, rassi-, etnilised või religioossed konfliktid, sunniviisiline emigreerumine

    Sisserännete põhjused ehk tõmbetegurid – miks valitakse just antud paik:
    • Majanduslikud põhjused - suurem sissetulek
    • Atraktiivsemad elamistingimused
    • Sotsiaalsed põhjused – töökoha leidmine, soovitud hariduse omandamise võimalused
    • Karjäär - Parem töökoht ja positsioon
    • Isiklikud tegurid

  • „Uus“ rahvusvaheline tööjaotus maailmas.
    • Tootmise vertikaalse organiseerimise tulemuseks on tootmisprotsessi lihtsamate osade, mis ei nõua kvalifitseeritud tööjõudu, paigutamine vähemarenenud riikidesse.
    • Horisontaalse org. tulemusel, luuakse igale regioonile oma “roll”.

  • Ettevõtete tüübid organisatsiooni ülesehituse järgi.
    • Lihtsad ehk väikeettevõtted - Ettevõte paikneb seal, kus ettevõtja ise elab
    • Funktsionaalsed - Juhtimisülesanded on jagatud vastavalt funktsioonidele
    • Mitmeüksuselised - Erinevate toodete eest vastutavad erinevad allüksused. Territoriaalsest printsiibist lähtuvalt vastutavad erinevates piirkondades paiknevad allüksused oma toodangu eest ise, sõltumata kas tegemist ühesuguste või erinevate toodetega.
    • Maatriksstruktuursed ehk kombineeritud - Kasutab nii mitmeüksuselise kui funktsionaalse organisatsiooni elemente. Tootmisüksusi on tavaliselt rohkem kui üks.
    • Holding -ettevõtted - nii-nimetatud katusetevõte, mis hõlmab (omab) erinevate toodete ja tegevusaladega ettevõtteid. Tekkinud kiire kasvu ja arengu tingimustes.

    Erinevate organisatsiooniliste struktuuride teke ja areng kasvab koos ettevõtte kasvuga
  • Ettevõtete tüübid ruumis paiknemise järgi.
  • Globaalselt kontsentreeritud tootmine - Toodang suunatakse ühest paigast maailma turgudele
  • Host- market toomine - Iga tootmis- või teenindussüksus varustab vahetult ümbritsevat turgu. Sarnased ettevõtted (korporatsiooni üksused) toodavad kindlatele rahvuslikele turgudele.
  • Tootele-spetsialiseeritud globaalne või lokaalne turg - Iga üksus toodab erinevat toodet, mida müüakse üle maailma.
  • Vertikaalne rahvusvaheline integratsioon ehk allhankeline tootmine - Hierarhiline allhangete süsteem. Otsesed allhanked.
  • Aglomereerunud tootmisvõrgustike tüübid.
  • Majandusklastrid ja nende tüübid.
    Klaster on tootmisvõrgustik (omavahel koostööd
  • Majandusgeograafia kontrolltöö vastused #1 Majandusgeograafia kontrolltöö vastused #2 Majandusgeograafia kontrolltöö vastused #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-11-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 89 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Diabon Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    12
    docx

    Majandusgeograafia arvestuse küsimused&vastused

    TTK0030 Majandusgeograafia Kordamisküsimused 2011/2012.õa. Sissejuhatus 1. Geograafia kui kommertsteadus. Positivism geograafias: Pärast Teist maailmasõda, kvantitatiivne geograafia, mille eelduseks oli: · Kogunenud oli piisav hulk andmeid · Tekkis vajadus andmete süstematiseerimise järele · Hakati kasutama arvuteid · Kogu protsessi jaoks oli olemas teaduslik alus ­ positivistlik teadusfilosoofia- ja metodoloogia. Positivistlik teadusfilosoofia ja metodoloogia. · Positivismi keskne väide on teaduse määratletus empiiriliste küsimustega. · Tõeline teadmine põhineb ainult vaadeldavatel ja mõõdetavatel faktidel ning nende võrdlemisel. · P-i kohaselt on puhas teadus väärtushinnangutest vaba, neutraalne ja objektiivne. · Positivistlik teadusfilosoofia rõhutas loodus-ja ühiskonnateaduste ühtsust ning seadis teaduse eesmärgiks seletamise ja ennustamise. · Geograafide ülesandeks sai ruumiliste seaduspärasuste av

    Majandusgeograafia
    thumbnail
    8
    docx

    TTK0030 Majandusgeograafia 2015

    TTK0030 Majandusgeograafia Kordamisküsimused 2015.a. Sissejuhatus 1. Geograafia kontseptsioonid. 2. Geograafia areng (geograafidele esitatud ülesanded läbi ajaloo). 3. Biheiviorism geograafias. Paigutusteema juures sai oluliseks inimeste valikute ja otsuste mõju. Miks inimesed valivad ühe või teise paiga elamis-, teenindus- või kaubanduskeskuseks ­ kuidas kujunevad tänu sellele maakasutus- ja asustusmustrid? 1960- 80ndate alguseni biheivioristlik lähenemine: inimene ei ole alati ratsionaalne (bounded rationality), kognitiivse info ja inimeste valikute mõju paigutuslikele otsustele. Erinevate osalejate majandusotsuste uurimine erinevates olukordades. Keskendutakse inimeste käitumise uurimisele. Inimeste käitumist püütakse ennustada sotsiaalpsühholoogilises kontekstis, et teha kindlaks kognitiivseid protsesse, mis toimuvad nt elukoha valikul, tarbimisel või kohtade (ka linnade) imago üle arutlemisel. Inimeste

    Geograafia
    thumbnail
    10
    docx

    Majandusgeograafia arvestuse kordamisküsimused

    Sissejuhatus 1. Geograafia kui kommertsteadus. Positivism geograafias: Pärast Teist maailmasõda, kvantitatiivne geograafia, mille eelduseks oli: Kogunenud piisav hulk andmeid Tekkis vajadus andmete süstematiseerimise järele Hakati kasutama arvuteid Kogu protsessi jaoks oli olemas teaduslik alus ­ positivistlik teadusfilosoofia- ja metodoloogia. Positivistlik teadusfilosoofia ja metodoloogia. Positivismi keskne väide on teaduse määratletus empiiriliste küsimustega. Tõeline teadmine põhineb ainult vaadeldavatel ja mõõdetavatel faktidel ning nende võrdlemisel. P-i kohaselt on puhas teadus väärtushinnangutest vaba, neutraalne ja objektiivne. Positivistlik teadusfilosoofia rõhutas loodus-ja ühiskonnateaduste ühtsust ning seadis teaduse eesmärgiks seletamise ja ennustamise. Geograafide ülesandeks sai ruumiliste seaduspärasuste avastamine ning ruumimudelite kon

    Mikro ja makroökonoomika
    thumbnail
    66
    docx

    Maailmamajanduse geograafia

    MMG konspekt slaidide põhjal 1.MMG Suurregioonid Arengut mõjutavad tegurid: Looduskeskkond (kliima), asend maailma tuumalade suhtes, rahvastikuprotsessid, kultuuriline omapära. Samuel Huntingtoni järgi on tsivilisatsioon suurim iseseisev olemusvorm, ilmselt kõige kauem kestnud inimkooslus üldse. Tsivilisatsioonid on suured, sadade miljonitega mõõdetavad inimrühmad, keda üksteisest eristab neile omane maailmavaade ja ellusuhtumine ning sel alusel kujunenud religioon, filosoofiad, mõtlemis- ja toimimisviisid, kultuuripärand ning kõige selle taga olev omapärane ajalookäik. Muutus läbi karismaatilisejuhi: stabiiline ühiskond, stagnatsioon kaos võimalus innovatsiooniks/uus kord (karismaatiline juht) stabiiline ühiskond… Valitsuse evolutsioon: ratsionaalne valitsus traditsiooniline valitsus võimuvahetus/karismaatiline valitsus ratsionaalne valitsus. Passioners energilised juhid, kellel on võime suunata

    Maailma majandus
    thumbnail
    73
    docx

    Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

    SISUKORD Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse...............................................................................................2 Strateegilise juhtimise olemus......................................................................................................2 Strateegilise juhtimise ajalugu..........................................................................................................4 Ettevõtte strateegiline orientatsioon.................................................................................................8 Strateegia väljatöötamine ja seda mõjutavad tegurid.......................................................................8 Eesmärkide püstitamine....................................................................................................................9 Strateegia väljatöötamise neli tasandit diversifitseeritud ettevõttes...........................................11 Ettevõtte üldstrateegia..........................

    Juhtimine
    thumbnail
    126
    doc

    Lõpueksami küsimused ja vastused(2008)

    1 MIKRO-MAKRO 1.1 Mikroökonoomika uurimissuund ja tähtsus. Mikroökonoomika uurib, kuidas kodumajapidamised ja ettevõtted teevad majanduslikke valikuid nappivate ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. 1.2 Majanduse põhiküsimused Iga ühiskonna ressursid on piiratud ja see ei sõltu ei ühiskonna arengutasemest ega ka valitsevast ühiskonna korraldusest. Iga majandussüsteem peab enda jaoks lahendama kolm põhiküsimust: mida toota, missuguseid tootmistegureid kasutada ja kuidas toodetuid hüviseid jaotada. Peaaegu igat hüvist saab toota erinevatel viisidel, milline neist valida sõltub taotletavast efektiivsusest. Harilikult mõeldakse efektiivsuse all tootmise efektiivsust. Majandusteadlased kasutavad sageli aga mõistet majanduslik efektiivsus. Majanduslikust efektiivsusest saame rääkida siis, kui ei ole võimalik suurendada ühegi inimese heaolu, vähendamata samal ajal mõne teise inimese heaolu. Selline efektiivsuse määratlemine on

    Finantsjuhtimine ja finantsanalüüs
    thumbnail
    161
    pdf

    Juhtimise alused

    EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1.

    Juhtimine
    thumbnail
    1072
    pdf

    Logistika õpik

    Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

    Logistika alused




    Kommentaarid (1)

    merku15 profiilipilt
    merku15: Väga hea ei ole, suhteliselt segane.
    18:43 18-12-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun