Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Maakonnad ja omavalitsused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas valitakse maavanem?

Lõik failist


Maakonnad  ja 
omavalitsused
Kadri  Taim
Eestis on 15 maakonda
Maakond on riiklik 
haldusüksus
Viljandi  maavanem
 Maakonda juhib maavanem.
 Viljandi maavanem on Erich Palm.
Kuidas valitakse maavanem?
  Maavanemad määratakse Vabariigi 
Valitsuse poolt ametisse viieks aastaks.
  Ülesanded:
 1) esindab  maakonnas riigi huve ning 
hoolitseb maakonna tervikliku ja 
tasakaalustatud arengu eest
 2) juhib maavalitsuse tööd
 3) annab oma tegevusest aru Vabariigi 
Valitsusele
Maavalitsus
 Tegemist on riigi täitevvõimu 
asutusega ja seda  finantseerib  riik.
 Ülesanded:
järelevalve  koolide ja lasteaedade, sotsiaalteenuste kvaliteedi, 
perekonnaseisutoimingute, maareformi, ühistranspordi, 
planeeringute ning kohalike omavalitsuste õigusaktide 
seaduslikkuse  järele

maakondliku ühistranspordi korraldus

maareform , riigimaa valitsemine, riigi kasuks seatud  hüpoteekide  
arvepidamine

maakonnaplaneering, teemaplaneeringud, planeeringuvaidluste 
lahendamine
Vald ja linn on kohalikud 
omavalitsused.
 Mõisaküla  vapp :
Volikogu valimised

Volikogu valitakse  neljaks  aastaks. Volikogu valimispäev on 
valimisaasta oktoobrikuu kolmas pühapäev.

 Kandideerimisõigus on igal hääleõiguslikul Eesti kodanikul ja 
Euroopa Liidu kodanikul, kelle püsiv elukoht asub  hiljemalt  
valimisaasta 1. augustil vastavas vallas või linnas.
Vasakule Paremale
Maakonnad ja omavalitsused #1 Maakonnad ja omavalitsused #2 Maakonnad ja omavalitsused #3 Maakonnad ja omavalitsused #4 Maakonnad ja omavalitsused #5 Maakonnad ja omavalitsused #6 Maakonnad ja omavalitsused #7 Maakonnad ja omavalitsused #8 Maakonnad ja omavalitsused #9 Maakonnad ja omavalitsused #10 Maakonnad ja omavalitsused #11 Maakonnad ja omavalitsused #12 Maakonnad ja omavalitsused #13 Maakonnad ja omavalitsused #14 Maakonnad ja omavalitsused #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor YoKadri Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
23
doc

KOHALIKU OMAVALITSUSE TÖÖ, PÄDEVUS, ÜLESANDED, ORGANID

TALLINNA ÜLIKOOL RIIGITEADUSTE INSTITUUT Haldusjuhtimise bakalaureuse õppekava KOHALIKU OMAVALITSUSE TÖÖ, PÄDEVUS, ÜLESANDED, ORGANID Referaat Juhendaja: Reena Säästla Tallinn, 2008 Sisukord Sisukord..........................................................................................................................2 Sissejuhatus....................................................................................................................3 I PEATÜKK. KOHALIKU OMAVALITSUSE MÕISTE JA PÄDEVUS...................4 1.1. Kohaliku omavalitsuse mõiste ja olemus............................................................ 4 1.2. Kohaliku omavalitsuse võimupiirid.................................................................... 7

Eesti õiguskord
thumbnail
3
docx

Valitsemine

Vabariigi Valitsuse seadus- VV ja ministri nimetab ametisse ministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, kui Vabariigi President kolme päeva jooksul päevast, mil seaduses ei ole ette nähtud teisiti. Inspektsiooni põhiülesanne on põhiseaduse § 89 2. lõike alusel Riigikogult valitsuse teostada riiklikku järelevalvet ning kohaldada riiklikku sundi moodustamiseks volituse saanud peaministrikandidaat on seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses. Juhib peadirektor, kelle esitanud talle tähendatud valitsuskoosseisu.VV on nimetab ametisse ja vabastab ametist minister kantsleri otsustusvõimeline, kui istungist võtab osa peale peaministri ettepanekul. Riigikantselei on valitsusasutus, mis täidab vähemalt pool valitsuse koosseisust. Istungi aja ja päevakorra seadusest tulenevaid

Ühiskond
thumbnail
34
pptx

Valitsus ja kohalik omavalitsus

Ülle Rajasalu Harju maavalitsus Roosikrantsi tn 12 Külasta https://harju.maavalitsus.ee/et/uldinfo Vastavalt Euroopa kohaliku omavalitsuse hartale ja kohaliku omavalitsuse korralduse seadusele on kohalik omavalitsus kohalike võimuorganite õigus, võime ja kohustus seaduse alusel ja kohalike elanike huvides juhtida nende vastutusalasse kuuluvaid ühiskonnaelu valdkondi. Vastavalt Eesti põhiseadusele otsustavad ja korraldavad kohalikud omavalitsused kõiki kohaliku elu küsimusi, tegutsedes seaduse alusel iseseisvalt. Kohalikule omavalitsusele võib kohustusi panna ainult seaduse alusel või kokkuleppel omavalitsusega. Vallal ja linnal kui kohaliku omavalitsuse üksusel on võrdne õiguslik staatus. Lisaks omavalitsusstaatusega linnadele on Eesti veel 17 vallasisest linna, mis eraldi haldusüksust ei moodusta. Eesti haldusterritoriaalses korralduses esineb Pärnumaal üks omavalitsusüksus, mis

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
6
pdf

Kohalik halduskorraldus

16.03.2010 KOHALIK HALDUSKORRALDUS Maavanem ja kohalik omavalitsus. Haldusreform Regionaalne valitsemine · Eesti jaguneb 15 maakonnaks ja 226 omavalitsusüksuseks ­ vallaks ja linnaks. Vald koosneb asustusüksustest: alevitest, alevikest ja küladest, ent võib olla ka vallasisene linn. Tooge näiteid! · Tallinnas on olemas linnaosad (nt Nõmme, Pirita). · Maakond on regioonis riikliku, vald ja linn aga kohalikud haldusüksused. · Maakonda juhib maavanem koos maavalitsuse ametnikkonnaga. Maavanema nimetab valitsus viieks aastaks ja küsitakse ka omavalitsuste arvamust. Rahva valitud esinduskogu maakonnas pole. Maavalitsus on riigi täitevvõimu asutus, mida finantseeritakse riigi eelarvest. Maavanema pädevus Küsimus: Kui Vabariigi Valitsuse seadus sätestab, et "maavanem esindab maakonnas riigi huve ning hoolitseb maakonna t

Halduskorraldus
thumbnail
3
docx

Valitsemine & avalik haldus

lasteasutuste, põhikoolide, gümnaasiumide ja huvikoolide, raamatukogude, rahvamajade, muuseumide, spordibaaside, turva- ja hooldekodude, tervishoiuasutuste ning teiste kohalike asutuste ülalpidamist, juhul kui need on omavalitsusüksuse omanduses. Nimetatud asutuste osas võidakse seadusega ette näha teatud kulude katmist kas riigieelarvest või muudest allikatest. Tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud mudel Kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti Omavalitsused palju iseseisvamad, keskvalitsusest. korraldavad kogu kohalikku elu. Otsused lähtuvad keskvõimust. Oluline roll Enam otsustamisvabadust avaliku elu suurte volitustega regionaalvalitsusel. korraldamisel. Kohalik võim finantsiliselt Kohalikul omavalitsusel vastutus iseseisev. kultuurivaldkonnas ja kohalikus majanduses.

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
36
doc

Avalik haldus, eksami kordamiseks

TEEMA 1 1. Ühiskonnasektorite olemus, struktuur, omavaheline seos 1) Avalik sektor ehk esimene sektor on osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar- ja fiskaalpoliitikaga. Avaliku sektori tuumaks on riik. Avalik sektor tegeleb valitsemise ja haldamisega. Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on avalik sektor see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja -ettevõted. Avaliku sektori funktsioonid- 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine; 2) seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine; 3) riigikaitse; 4) avaliku korra tagamine; 5) riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine; 6) riigi kodanikkonna määratlemine. Lisaks: keskkonnakaitse; demograafilise situatsiooni mõjutamine; tervishoiuteenused; haridusteenused; sotsiaalse kaits

Avalik haldus
thumbnail
16
docx

Võimude lahusus ja tasakaalustatus

valitsusasutuste tegevust; koostab riigieelarve eelnõu ja esitab selle Riigikogule  Kohtuvõim:kohtusüsteem- kaitsta kodanike, nende ühenduste, ettevõtete, kohaliku omavalitsuse organite ja riigiasutuste õigusi ning seaduslikke huve vastavuses Eesti Vabariigi seadustega. 4. Mis on vertikaalne? Vertikaalne lahusus-ülsteisest on põhimõtteliselt lahutatud riigi keskvõimu ja piirkondlike omavalitsuste teostatavad valitsemisülesanded Keskvalitsus -> kohalikud omavalitsused 5. Kuidas on põhiseaduse paragrahvides sätestatud võimude lahususe horisontaalsuse põhimõte? Eesti põhiseaduseses võib funktsionaalse võimude lahususe alusena näha § 14, mille kohaselt on õiguste ja vabaduste tagamine seadusandliku, täidesaatva ja kohtuvõimu ning kohalike omavalitsuste ülesanne. Kohtuvõimu sõltumatus on oluline, kuna on vaja tagada sõltumatu ja erpooletu kohtupidamine. Põhiseaduse §146 ütleb, et kohus on oma tegevuses sõltumatu ja mõistab õigust

Ühiskond
thumbnail
31
doc

AVALIK HALDUS 2016 kevad

Estonian Business School 20152016 õppeaasta kevadsemester AVALIK HALDUS Kordamisküsimused eksamiks ettevalmistumisel aineprogrammi teemade osas Teema 1. Riik ja ühiskond 1. Avaliku-, erasektori ning kodanikuühiskonna olemus, struktuur ja sektorite omavaheline koostoime tasakaalustatud ühiskonnakorralduses ( Loengu materjal) I Avalikusektori olemus (poliitika, riik)- osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar - ja fiskaalpoliitikaga. A/S tuumaks on riik. A/S tegeleb valitsemise ja haldamisega. A/S-i põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on A/S see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, - fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonid: 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine 2) seadusandluse ja õigusemõ

Avalik haldus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun