Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Noored ja edukus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Infotehnoloogia teaduskond
Informaatikainstituut
Bruno Meder
120636IAPB

Noored ja edukus

Retsensioon


Juhendaja :
Rein Paluoja
Dotsent

Tallinn 2012


Kirjatöö eesmärgid
Essee eesmärgiks on rääkida aspektidest, mis võivad takistada või soodustada noorte arengut, hea
hariduse omandamist ja elus läbi löömist.
Kirjatöö põhisõnum
Tänapäeva noored on laisad ja mugavad ning neil puudub motivatsioon enese harimiseks -täiendamiseks ja elus edasi jõudmiseks.
Märkmed
Selgituseks :
  • Rohelisega on toonitatud teemaarenduse olulisemad punktid, mida on ka kõrval kommenteeritud.
  • Poolikud või ebaselged laused, üleliigsed komad, stiili-, kirja- või trükivead on allatõmmatud.
  • Märgitud on ka sissejuhatus ja kokkuvõte

Sissejuhatus on liiga lühike ning juhatab teemasse halvasti ja pealiskaudselt sisse.
Materiaalsed väärtused ei tähenda head väljanägemist. Selles lõigus on palju erinevaid mõtteid ning jutt pole sidus.
Nõustun autori väitega, et motivatsioon on üks õppeedukuse suurimaid mõjutajaid. Siit lõigust alates hakkab esinema palju sõnakordusi sõnast 'õppimine'
ja tema erinevad vormid.
Lõigu oluliseim mõte on, et tuleks pingutada palju nooruspõlves, kui muretseda toimetuleku pärast oma kogu ülejäänud elu.
Lõigu põhisõnum on, et koolis ei seletata reaalainete tundides , milleks õpitavaid teadmisi vaja läheb ning see on meie õppesüsteemi puudus. Antud arutelu sobiks paremini haridussüsteemi teema valdkonda ning omab vähe seost noorte edukusega.
Selle lõigu põhisõnum on meile üks üldlevinud tõdemus ja ei ole nurgakiviks antud teemale . Hea reaalainete oskus kohe kindlasti ei ole võrdne edukusega.
Antud lõigus käsitleb autor maailma avatust ja rahvusvahelisi võimalusi. Et oma ala tippspetsialiste läheb alati vaja igal pool on väga julge väide, mitte aga paika pidav fakt.
See lõik on väga segane ning siin on väga kummalised järeldused nagu näiteks, et poliitmaastikul silma paistes on peale õpinguid võimalik sattuda kõrgele ametikohale.
Või siis, et noored poliittegelased saavad juba noorelt väga kõrget palka aga noored insenerid mitte.
Milline see vana mall on?
Taas käsitletakse teemat, mis räägib haridusreformidest ning on üsnagi kauge esse pealkirjast. Rühmatööde tegemine ei garanteeri, et kõik seal kaasa teevad ja teadmisi omandavad.
Kokkuvõttes vasturääkivus: noor peab ise oma unistused täide viima, keegi ei saa seda nende eest ära teha, aga kui noor seda ei mõista, peab ikkagi keegi teine talle selle selgeks tegema ja teda suunama

Noored ja edukus


Nooriga on inimese jaoks üks tähtsamaid, sest selle aja jooksul pannakse alus kogu oma edasisele elule ning leidub hulk faktoreid, mis seda protsessi mõjutavad.
Tänapäeval köidavad noori kõige enam materiaalsed väärtused. Ühiskondlikes ettevõtmistes osalemise asemel pingutatakse hea välimuse nimel, et oma eakaaslastelt plusspunkte teenida. Tulevikku panustamine ei ole piisav motivaator, et midagi asjalikku ette võtta ja ära teha. Üritatakse oma nooruspõlve võimalikult pikaks venitada, et elu oleks lihtsam ja lõbusam. Seejuures jäetakse õppimine tagaplaanile.
Paljudel noortel kaob motivatsioon juba koolipingis. Motivatsioon on õppeedukuse üks suurimaid mõjutajaid. Selle puudumine võib jätta suure jälje teadmiste omandamisesse. Kui ei saada õpitust aru, siis hakatakse seda õppeainet südamest vihkama . Selliseid õppeaineid võib olla mitmeid. Juhul, kui noor ei ole õppimises eriti andekas ning teemast arusaamiseks on vaja palju pingutada ja süveneda, siis võib kaduda igasugune huvi õppimise vastu. Peale keskkooli lüüakse käega ning ei minda edasi õppima.
Samas on ka vastupidselt käituvaid noori, kes osalevad eri olümpiaadidel ning õpivad headele hinnetele. Nad teevad kõike, et hiljem oleks kergem ülikooli sisse saada. Omatakse ettekujutust sellest, mida tahetakse edasi õppida ning millega tulevikus tegeleda. Nähakse tõsist vaeva oma tuleviku nimel. Pigem pingutada palju nooruspõlves, kui muretseda toimetuleku pärast kogu oma ülejäänud elu.
Koolis õppides võis pidevalt kuulda õpilaste hädaldamist matemaatika ja füüsika üle. Ei mõistetud, miks on vaja nii arusaamatuid ja raskeid aineid õppida. Tihtipeale ei seletata reaalainete tundides, milleks õpitavaid teadmisi vaja läheb. See on üks suur õppesüsteemi puudus. Näiteks ajaloo õpetamise vajadustest on kerge aru saada: see arendab silmaringi. Samas ei mõisteta, milleks on vaja uurida funktsiooni matemaatika tunnis, õppida Newton ’i teist seadust füüsikas ja erinevaid reaktsioone keemias. Ega kohegi ei saa õpilane nende tähtsusest ja kasutamisvaldkondadest aru. Kui õpetajad seletaksid, kuidas neid teadmisi kasutada saab ning üritaksid äratada noortes huvi, siis oleks võib-olla suurem huvi reaalainete vastu.
Madal reaalainete oskus mõjutab ohtralt inseneride ja arstide arvu, neist on pidevalt puudus ning see pidurdab riigi arengut. Samas kannatavad noored ise ka, sest nad ei oska seletada erinevaid nähtusi, luua nende vahelisi seoseid . Kui minna ülikooli õppima tehnilisi erialasid, siis on tulevikus vähem probleeme töökoha leidmisega ning hea palga teenimisega. Hea reaalainete oskus tuleb kasuks kogu elus. Kõik ei lähe loomulikult peale keskkooli reaalkallakuga erialale , kuid nad arendavad oma loogilise mõtlemise oskust ning oskavad objektiivselt mõelda.
Tänapäeval on maailm avatum kui eales varem. Võib minna õppima välismaa ülikoolidesse või olla seal mingit aega vahetusõpialsena. Saadud kogemus tuleb kasuks kogu ülejäänud elus. Oma ala tippspetsialiste läheb vaja alati igal pool. Pärast mõnes teises riigis hariduse omandamist saab sinna ka elama asuda . Parema elu ja kõrgemad palgad on vägagi ahvatlevad. Samas on väljaränne Eestist suureks probleemiks.
Mõned noored otsustavad ühineda oma lemmikpartei noortekoguga. See annab neile võimaluse astuda poliitmaastikule ja seal silma paista. Tänu sellele on võimalik peale õpinguid sattuda kõrgele ametikohale. Eesti poliitikas on mitmeid selliseid “tegelasi”. Nad saavad juba noorelt väga kõrget palka selle eest, et nad täidavad oma partei käske erinevates volikogudes. Samas noor insener, kes teeb palju sisukamat ja ühiskonnale kasulikumat tööd peab esialgu leppima madalama palgaga.
Praegu vastutavad hariduse eest “vana kooli” ametnikud, kes tegutsevad vana malli järgi. Loomulikult on läbi viidud mitmeid haridusreforme. Muudeti keskkooli õppekavasid ning eksameid. Praegu soovitakse reformida ülikooliharidust, kuid paljud ei ole sellega nõus. Hariduse uuendamisel võiksid suuremat rolli mängida noored, kes ise alles lõpetasid oma haridustee. Koolitundides peaks juurutama rohkem rühmatöid, kus ühise eesmärgi saavutamiseks on vaja teha omavahel koostööd. Noored õpiksid teineteisega arvestama ning arendaksid oma suhtlemisoskust. Selline õpetamismeetod annaks kogemusi tulevase elu jaoks. Ka need, kes muidu õppida ei viitsi, lööksid kaasa ning saaksid mingeid teadmisi. Lisaks sellele on rühmas töötades põnevam probleemidele lahendusi leida.
Noored peavad mõistma, et elus hakkama saamiseks on vaja viitsimist. Oma unistusi saavad täide viia vaid nemad ise. Mitte keegi ei saa seda nende eest ära teha. Oma saatust ei tohi jätta juhuse hoolde. Kui noor seda ei mõista, peab keegi selle talle selgeks tegema. Eesmärkide täitmisel peavad noori toetama vanemad ning pedagoogid .
S
I
S
S
E
J
U
H
A
T
U
S
K
O
K
K
U
V
Õ
T
E
Annotatsioon
Essee eesmärgiks on rääkida erinevatest teguritest, mis mõjutavad noorte edukust . Noortel pole tänapäeval motivatsiooni teha midagi ära oma tuleviku heaks. Autor käsitleb, kuidas parandada noorte õppeedukust ning mida muuta õppesüsteemis. Autor mainib võimalusi, mis tänapäeva noortele osaks on saanud. Õppimine tuleks muuta atraktiivsemaks. Noori peaksid suunama nende vanemad ja pedagoogid. Noorte tulevik on nende endi kätes.
Sisukord
  • Töö eesmärgid
  • Ülevaade autori teemakäsitlusest
  • Esmamulje tööst
  • Töö positiivsed küljed
  • Töö negatiivsed küljed
  • Hinnang
    RETSENSIOON
    Retsenseeritavaks tööks on essee teemal „Noored ja edukus“. Essee eesmärgiks on rääkida aspektidest,
  • Noored ja edukus #1 Noored ja edukus #2 Noored ja edukus #3 Noored ja edukus #4 Noored ja edukus #5
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-02-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Bruno Meder Õppematerjali autor
    Retsensioon teemal \"Noored ja edukus\" Dotsent Rein Paluoja

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    7
    doc

    Eesmärkide püstitamise vajalikkus elus

    Kirjatöö eesmärgid TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Automaatikainstituut Olga Dalton 104493IAPB Eesmärkide püstitamise vajalikkus elus Retsensioon Juhendaja: Rein Paluoja Dotsent Tallinn 2010 Essee eesmärgiks on arutleda selle üle, miks on tähtis püstitada eesmärke, ning anda ülevaade sellest, milliseid eesmärke paljud inimesed väärtustavad ning kuivõrd õiged need on. Kirjatöö põhisõnum Eesmärgid on lahutamatult seotud elu mõttega. Inimene, kes püstitab eesmärke, teab, milleks ta üldse elab. See aitab aga õnnelikuks saada. Märkmed Selgituseks: · Kollasega on toonitat

    Väljendusoskus
    thumbnail
    7
    doc

    Väljendusoskuse retsensioon

    ............................................6 Annotatsioon Töö eesmärgiks on välja tuua need suured mõjutegurid, mis noori inimesi lugemisest eemale meelitavad ning mis/kes aitaksid need vastupidisteks muuta. Tänapäeva noorte arvates kohustusliku kirjanduse nimekiri igav, rohkem veedetakse aega televiisori ees ning internetis olles, sest see on rohkem huvipakkuv. Peale nende kahe näite peaksid õpetajad ning lapsevanemad lapsi/noori raamatuid lugema motiveerima, lugedes ise raamatuid. Noored loeksid raamatuid palju rohkem ning meeldivamavalt, kui e-raamatute osa oleks suurem ning raamatukogud kaasaegsemad. Tänapäeva noored loevad raamatuid väga vähe või ei tee seda üldse. Noorte praegusi harjumusi tuleks muuta ning raamatute lugemine huvitavamaks teha kui see seda praegu on. 3 Eesmärk Saada tänapäeva noored rohkem raamatuid lugema ning raamatute lugemine neile meeldivamaks teha kui see senini on olnud

    Väljendusoskus
    thumbnail
    6
    docx

    Retsensioon R1

    Samuti ka tuua antud probleemi suhtes välja arengumaade ja arenenud maade erinevused. Olulisemad käsitletavad probleemid on arengumaades tehtavad valikud ­ seal ei hoolita loodusest nii palju kui arenenud maades ning probleemiks on ka sealne halb haridus. Arenenud maades teevad inimesed nooruses halbu valikuid ning on inimesed, kes ei vaevugi ennast muutma, nad ei võta tulevikus valitsevaid ohte tõsiselt. Olulisemad järeldused ja tulemused on, et noored teevad halbu valikuid kogemuste puudumiste pärast ning arengumaades tehtavad halvad valikud on põhjustatud sellest, et neil puudub piisav ajaline ressurss. Samuti, arenenud maad peavad aitama harida arengumaade noori ning tuleb loota, et inimesed, kelle loomuses on hoolimatu suhtumine tulevikku, läbivad mingit kogemust, mis muudab nende mõttemaailma. Positiivne tööst Meeldis, et välja olid toodud erinevad argumendid ja et probleemi vaadati

    Väljendusoskus
    thumbnail
    6
    docx

    Retsensioon - 27/30 punkti Väljendusoskus

    Samuti ka tuua antud probleemi suhtes välja arengumaade ja arenenud maade erinevused. Olulisemad käsitletavad probleemid on arengumaades tehtavad valikud ­ seal ei hoolita loodusest nii palju kui arenenud maades ning probleemiks on ka sealne halb haridus. Arenenud maades teevad inimesed nooruses halbu valikuid ning on inimesed, kes ei vaevugi ennast muutma, nad ei võta tulevikus valitsevaid ohte tõsiselt. Olulisemad järeldused ja tulemused on, et noored teevad halbu valikuid kogemuste puudumiste pärast ning arengumaades tehtavad halvad valikud on põhjustatud sellest, et neil puudub piisav ajaline ressurss. Samuti, arenenud maad peavad aitama harida arengumaade noori ning tuleb loota, et inimesed, kelle loomuses on hoolimatu suhtumine tulevikku, läbivad mingit kogemust, mis muudab nende mõttemaailma. Positiivne tööst Meeldis, et välja olid toodud erinevad argumendid ja et probleemi vaadati

    Väljendusoskus
    thumbnail
    23
    doc

    Miks õpitakse rohkem humanitaaraineid kui reaalaineid

    spetsiifiline fenomen, sama arengu on läbi teinud kõik Kesk- ja Ida-Euroopa ning mitmed OECD riigid. Kokkuvõttes ei saa 2005.a. üheselt väita, et pehmete erialade väga kõrge populaarsus noorte hulgas võib tähendada neile hiljem probleeme töö leidmisel. Pakutav palgatase sotsiaal- ja käitumisteaduste valdkonna lõpetajatele on 2005.a. täiesti konkurentsivõimeline. Samas tuleb arvestada, et oma õpinguid ei ole lõpetanud noored, kes on astunud tasulisse õppesse viimastel aastatel, kus tasulise õppe maht on oluliselt tõusnud ­ kui 1998.a. alustas õpinguid sotsiaal- ja käitumisteaduste valdkonnas 4681 inimest, siis 2004.a. oli vastav arv tõusnud ligi 7000-ni. Kehtiva Haridusseaduse kohaselt on laste ja noorte kutsealast informeerimise ja neile vastavate soovituste andmine kohalike omavalitsuste ülesanne. Noorsootööseaduse alusel vastutab noorte teavitamise ja nõustamisega seotud koordinatsioonitöö eest

    Turismi -ja hotelli ettevõtlus
    thumbnail
    62
    odt

    LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE

    20 2.1.5 Võõrkeelte õppimine tekitab tunde, et olete edukas Joonis 9. 16-19aastaste noormeeste arvamus sellest, et kas võõrkeelte õppimine tekitab edukuse tunde 40% vastanud noormeestest usub, et ei tekita võõrkeelte õppimine edukuse tunnet, 29% arvab, et enam-vähem tekitab tunde, et ollakse edukas. Enamused põhjused enam- vähem variandi puhul olid, et elus on võõrkeeli vaja ja kui sa neid oskad tekib sinust väheke edukus tunne. 31% noormeeste arust tekitab võõrkeelte oskus edukuse tunde. 21 Joonis 10. 15-19aastaste neidude arvamus sellest, et kas võõrkeelte õppimine tekitab edukuse tunde Vastanud neidudest 19% vastas sellele küsimusele, et pigem ei tekita edukus tunnet. Neidudest 32% vastas vastusega enam-vähem, 40% vastas, et pigem tekitab edukuse tunde ning 9% vastas variandiga, et tekitab.

    Keeleteadus
    thumbnail
    25
    doc

    Tekstiõpetus

    Heuristline küsimussari põhineb kindlas järjekorras esitatud küsimustele. See meetod aitab autoril mõtlemisel, vaatenurga leidmisel ja ainestiku loogilisel esitamisel ning aitab kergesti jõuda uute ideedeni. NÄIDE : Hariduse vajalikkusest Kes? Kes vajavad haridust? Kes on eeskujuks? Kes toetab? Mida? Mida on vaja õppida, et edasi jõuda? Kus? Kus on parem saada haridust? Millal? Millal ma pean minema edasi õppima? Kuidas? Kuidas suhtud noored haridusse? Miks? Miks minna ülikooli? Miks ma tahan saada . . . ? Teksti analüüsiks võib lähtuda järgmistele küsimustest : Kes on teksti autor? Mis on teksti sisuks? Mida autor taotleb? Kidas autor probleemi(d) esitab, lahendab? Millal ja kus on tekst avaldatud? Milline koht on tekstil autori loomingus? Klassikaline ülesehitud põhineb Aristotelese retoorikaõpetusel. Selle abil võib autor koguda ainestikku ja töötada välja uusi ideid

    Eesti keel
    thumbnail
    76
    pdf

    Nimetu

    Loo Keskkool Koolistressi avaldumine, põhjused ja toimetulek Loo Keskkooli gümnaasiumiõpilaste näitel Uurimistöö Autor: Liisbeth Sepp 11.klass Juhendaja: Heli Rand Loo 2017 SISUKORD SISUKORD ....................................................................................................................... 1 SISSEJUHATUS .............................................................................................................. 3 1. STRESS ..................................................................................................................... 4 2. KOOLISTRESS ......................................................................................................... 6 2.1. Koolistressi põhjused ...............................

    Psühholoogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun