Kirjatöö eesmärgid TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Automaatikainstituut Olga Dalton 104493IAPB Eesmärkide püstitamise vajalikkus elus Retsensioon Juhendaja: Rein Paluoja Dotsent Tallinn 2010 Essee eesmärgiks on arutleda selle üle, miks on tähtis püstitada eesmärke, ning anda ülevaade sellest, milliseid eesmärke paljud inimesed väärtustavad ning kuivõrd õiged need on. Kirjatöö põhisõnum Eesmärgid on lahutamatult seotud elu mõttega. Inimene, kes püstitab eesmärke, teab, milleks ta üldse elab. See aitab aga õnnelikuks saada. Märkmed Selgituseks: · Kollasega on toonitat
............................................6 Annotatsioon Töö eesmärgiks on välja tuua need suured mõjutegurid, mis noori inimesi lugemisest eemale meelitavad ning mis/kes aitaksid need vastupidisteks muuta. Tänapäeva noorte arvates kohustusliku kirjanduse nimekiri igav, rohkem veedetakse aega televiisori ees ning internetis olles, sest see on rohkem huvipakkuv. Peale nende kahe näite peaksid õpetajad ning lapsevanemad lapsi/noori raamatuid lugema motiveerima, lugedes ise raamatuid. Noored loeksid raamatuid palju rohkem ning meeldivamavalt, kui e-raamatute osa oleks suurem ning raamatukogud kaasaegsemad. Tänapäeva noored loevad raamatuid väga vähe või ei tee seda üldse. Noorte praegusi harjumusi tuleks muuta ning raamatute lugemine huvitavamaks teha kui see seda praegu on. 3 Eesmärk Saada tänapäeva noored rohkem raamatuid lugema ning raamatute lugemine neile meeldivamaks teha kui see senini on olnud
Samuti ka tuua antud probleemi suhtes välja arengumaade ja arenenud maade erinevused. Olulisemad käsitletavad probleemid on arengumaades tehtavad valikud seal ei hoolita loodusest nii palju kui arenenud maades ning probleemiks on ka sealne halb haridus. Arenenud maades teevad inimesed nooruses halbu valikuid ning on inimesed, kes ei vaevugi ennast muutma, nad ei võta tulevikus valitsevaid ohte tõsiselt. Olulisemad järeldused ja tulemused on, et noored teevad halbu valikuid kogemuste puudumiste pärast ning arengumaades tehtavad halvad valikud on põhjustatud sellest, et neil puudub piisav ajaline ressurss. Samuti, arenenud maad peavad aitama harida arengumaade noori ning tuleb loota, et inimesed, kelle loomuses on hoolimatu suhtumine tulevikku, läbivad mingit kogemust, mis muudab nende mõttemaailma. Positiivne tööst Meeldis, et välja olid toodud erinevad argumendid ja et probleemi vaadati
Samuti ka tuua antud probleemi suhtes välja arengumaade ja arenenud maade erinevused. Olulisemad käsitletavad probleemid on arengumaades tehtavad valikud seal ei hoolita loodusest nii palju kui arenenud maades ning probleemiks on ka sealne halb haridus. Arenenud maades teevad inimesed nooruses halbu valikuid ning on inimesed, kes ei vaevugi ennast muutma, nad ei võta tulevikus valitsevaid ohte tõsiselt. Olulisemad järeldused ja tulemused on, et noored teevad halbu valikuid kogemuste puudumiste pärast ning arengumaades tehtavad halvad valikud on põhjustatud sellest, et neil puudub piisav ajaline ressurss. Samuti, arenenud maad peavad aitama harida arengumaade noori ning tuleb loota, et inimesed, kelle loomuses on hoolimatu suhtumine tulevikku, läbivad mingit kogemust, mis muudab nende mõttemaailma. Positiivne tööst Meeldis, et välja olid toodud erinevad argumendid ja et probleemi vaadati
spetsiifiline fenomen, sama arengu on läbi teinud kõik Kesk- ja Ida-Euroopa ning mitmed OECD riigid. Kokkuvõttes ei saa 2005.a. üheselt väita, et pehmete erialade väga kõrge populaarsus noorte hulgas võib tähendada neile hiljem probleeme töö leidmisel. Pakutav palgatase sotsiaal- ja käitumisteaduste valdkonna lõpetajatele on 2005.a. täiesti konkurentsivõimeline. Samas tuleb arvestada, et oma õpinguid ei ole lõpetanud noored, kes on astunud tasulisse õppesse viimastel aastatel, kus tasulise õppe maht on oluliselt tõusnud kui 1998.a. alustas õpinguid sotsiaal- ja käitumisteaduste valdkonnas 4681 inimest, siis 2004.a. oli vastav arv tõusnud ligi 7000-ni. Kehtiva Haridusseaduse kohaselt on laste ja noorte kutsealast informeerimise ja neile vastavate soovituste andmine kohalike omavalitsuste ülesanne. Noorsootööseaduse alusel vastutab noorte teavitamise ja nõustamisega seotud koordinatsioonitöö eest
20 2.1.5 Võõrkeelte õppimine tekitab tunde, et olete edukas Joonis 9. 16-19aastaste noormeeste arvamus sellest, et kas võõrkeelte õppimine tekitab edukuse tunde 40% vastanud noormeestest usub, et ei tekita võõrkeelte õppimine edukuse tunnet, 29% arvab, et enam-vähem tekitab tunde, et ollakse edukas. Enamused põhjused enam- vähem variandi puhul olid, et elus on võõrkeeli vaja ja kui sa neid oskad tekib sinust väheke edukus tunne. 31% noormeeste arust tekitab võõrkeelte oskus edukuse tunde. 21 Joonis 10. 15-19aastaste neidude arvamus sellest, et kas võõrkeelte õppimine tekitab edukuse tunde Vastanud neidudest 19% vastas sellele küsimusele, et pigem ei tekita edukus tunnet. Neidudest 32% vastas vastusega enam-vähem, 40% vastas, et pigem tekitab edukuse tunde ning 9% vastas variandiga, et tekitab.
Heuristline küsimussari põhineb kindlas järjekorras esitatud küsimustele. See meetod aitab autoril mõtlemisel, vaatenurga leidmisel ja ainestiku loogilisel esitamisel ning aitab kergesti jõuda uute ideedeni. NÄIDE : Hariduse vajalikkusest Kes? Kes vajavad haridust? Kes on eeskujuks? Kes toetab? Mida? Mida on vaja õppida, et edasi jõuda? Kus? Kus on parem saada haridust? Millal? Millal ma pean minema edasi õppima? Kuidas? Kuidas suhtud noored haridusse? Miks? Miks minna ülikooli? Miks ma tahan saada . . . ? Teksti analüüsiks võib lähtuda järgmistele küsimustest : Kes on teksti autor? Mis on teksti sisuks? Mida autor taotleb? Kidas autor probleemi(d) esitab, lahendab? Millal ja kus on tekst avaldatud? Milline koht on tekstil autori loomingus? Klassikaline ülesehitud põhineb Aristotelese retoorikaõpetusel. Selle abil võib autor koguda ainestikku ja töötada välja uusi ideid
Loo Keskkool Koolistressi avaldumine, põhjused ja toimetulek Loo Keskkooli gümnaasiumiõpilaste näitel Uurimistöö Autor: Liisbeth Sepp 11.klass Juhendaja: Heli Rand Loo 2017 SISUKORD SISUKORD ....................................................................................................................... 1 SISSEJUHATUS .............................................................................................................. 3 1. STRESS ..................................................................................................................... 4 2. KOOLISTRESS ......................................................................................................... 6 2.1. Koolistressi põhjused ...............................
Kõik kommentaarid