efektiivsuse tagamine · Eelduseks täpsus ja korrektsus TÖÖ ISELOOM Sekretäritöö on äärmiselt tänuväärne hea sekretäri teeneks on see, kui kogu asjaajamine ja kontorikorraldus laabub tõrgeteta ning juhid ja spetsialistid võivad muretult pühenduda oma põhitööle. Ta oskab asutuses luua sõbraliku ja positiivse õhkkonna, mis soodustab efektiivset tööd, kuid ei jää märkamata ka külalistele. Sekretär on ühenduslüliks kontori ja välismaailma vahel. Sekretärid tegelevad ettevõtte või organisatsiooni dokumendihalduse ning nii asutusesisese kui asutustevaheliste suhete korraldamisega. Nende kohustuseks on juhi/juhtide poolt antud ülesannete täitmine. Sekretärist oleneb juhtide ja teiste töötajate vaheline infoside, ta on esmases kontaktis ettevõtte külaliste ja klientidega. Sekretäri ülesanded võivad olenevalt konkreetsest töökohast olla erinevad.
............................................................................................ 16 13. KONFLIKTID JUHIGA.....................................................................................................17 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................18 KASUTATUS KIRJANDUS....................................................................................................19 1.AJALUGU Sõna sekretär tähendab isikut, kes on asutusse või üksikisiku juurde tööle võetud selleks, et ta aitaks pidada kirjavahetust, korras hoida dokumente ja kokkuleppida kohtumisi. Sekretär 2 tuleb nimetusest saladuste hoidja. Inglis keeles secret keeper. Algul oli sekretär isik kuninga
? Koostamise või väljaandmise koht 6,3 cm lehe ülaservast ehk ülejärgmisel real, mis trükitakse kirjatähtedega nimetavas käändes. ? Dokumendi kuupäev ja number paremas veerus, vormitatakse sõnalisnumbriliselt. ? Pealkiri asub vasakus veerus, 8,5 cm plangi ülaservast. ? Tekst türkitakse kaks rida pealkirjast allpool. ? Allkiri. ? Koopia(d): jaotuskava käskkirjal. ? Viisad (käskkirjal). 3) Sekretäri suhtlemisetikett külastajatega. · Sekretär on firmas esimene isik, kellega külastaja kokku puutub. Seega on ta firma ,,visiitkaart". Külastaja sisenemisel on sekretäril mõni hetk aega, et lõpetada pooleliolev töö ja tervitada. · Auväärse külalise saabudes tõuseb sekretär tervitamiseks ja väljub laua tagant. Sekretäri näoilme, estid, poos ja hääl peavad väljendama viisakust kohtumisel, huvi kuulamisel, vastutulelikkust suhtlemisel ja taktitunnet kriitika puhul. Suhtlemisel peab
TALLINNA MAJANDUSKOOL Ametnikutöö osakond Meery-Heleen Pikkor SR118 KURSUSETÖÖ Motivatsioon ja sekretäritöö Juhendaja: Anne Ilp Tallinn 2013 AUTORIDEKLARATSIOON Olen koostanud antud töö iseseisvalt. Kõik töö kasutaud materjali ja muud allikad on välja toodud. Käesolevat tööd ei ole varem esitatud kaitsmisele kusagil mujal. Kuupäev: Autor: Allkiri: SISUKORD SISSEJUHATUS Valisin teemaks motivatsioon sekretäritöös. Kuna töötas ise ettevõttes, kus on antud teemaga
tavatööülesannetele anda ja mida mitte. Kui ollakse aga jõudnud nii kaugele, et on selgunud, milline töö sekretärile delegeerida, peaks juht kaaluma, kuidas seda tööd üle anda. See ei peaks olema lihtsalt nii, et juht kutsub sekretäri kohale ja annab töö kätte. Kindlasti vajavad tööülesannete delegeerimised lisaselgitusi, sekretäril peaks olema võimalus ülesandega põgusalt ka tutvuda. Hea, kui sekretärile delegeeritud töö on selline, mille tulemusena kasvab ja areneb sekretär ise, tema tööalane kompetentsus laieneb ja teadmised avarduvad uues valdkonnas. Juht peaks oskama õpetada sekretäri, kuidas mingi töö juurde asuda. Sest aeg, mis kulub eelnevale koolitusele, tasub end mitmekordselt ära. Ebaõige on juhi käitumine asjasse nii, et kui ta mingi töö on juba kord üle andnud, siis jääbki see justkui sekretäri "kaela" ja juhil pole enam vajadust selle vastu huvi tunda. Seda võib esineda, kui juht on harjunud, et sekretär saab iga
töötajaga. Teiselt poolt õigustab ettevõte abielukeeldu konkurendi töötajaga oma informatsiooni konfidentsiaalsuse kaitsmise vajadusega, sest abikaasadel on omavahelises suhtlemises võimatu täielikult välistada tööalaseid vestlusi ja nii võib salajast informatsiooni tahtmatult üle anda. 6. Sekretäri-eetika · Lojaalsus Sekretäri tööle võttes toonitavad nii personalijuht kui ülemused, et ootavad sekretärilt ametilojaalsust. Ametilojaalsus eeldab, et sekretär · jagab asutuse või firma kohta väljaspool tööaega ja keskkonda vaid sellist informatsiooni, mis kinnitab ja tõstab selle firma mainet, · jagab asutuse või firma partnerite ja klientide kohta vaid positiivset informatsiooni, · ei räägi teistele oma asutuse või firma töötajatele ega oma sõpradele ja sugulastele midagi sellist, mis võiks kahjustada tema asutuse või firma käekäiku.
Oskuste ja kogemuste märkamine ning väärtustamine on hea koostöö saavutamiseks märksa olulisem kui tähelepanu pööramine sellele, mida pole. Kriitika, mis õhutab vastasseisu, ei ole tark ega kasulik. Pole vaja oodata aina uusi tõestusi juhi pädevuse kohta, vaid pigem pakkuda neid. Toetus ja abi ei jää enamasti ühesuunaliseks. Soov näha juhis positiivset mõjub innustavalt mõlemale nii juhile kui ka tema abile. Juhti hästi suhtudes edastab sekretär ka teistele kolleegidele sõnumit, millise väärtuse loob firmale erialaselt tugev ja tööle pühendunud juht. Usaldusväärsus ja võime usaldada on arendatavad. Usaldus loob hea töömotivatsiooni. Eduka koostöö võib ära tunda sellest, et tööülesanded lahendatakse kiiresti ja vastuolud ületatakse valutult. Hea tiimitöö tunnuseks peavad mõned juhid arusaamiseni jõudmist kui on hea juhiabi, siis ei vaja juht asetäitjat. Küpse isiksuse koostöö juhiga:
Tallinna Majanduskool Ametkondlik käitumiskultuur (sekretäritöö, üldteadmised etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ....................................................................
Kõik kommentaarid