Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"lastiruumides" - 16 õppematerjali

lastiruumides on kauba niiskumise ärahoidmiseks poordil vee kondenseerumise tagajärjel paigutatud higilauad- paiknevad paralleelselt üksteisele, mõõtmed 50 x 120 mm. Enne laadimise algust tuleb lastiruum puhtaks pühkida, vajadusel pesta ja kuivatada.
thumbnail
8
odt

Lastindus ja laondus eksami küsimused

pakkimata kujul (nt metall, sõidukid, masinad, konstruktsioonid, detailid). Võib koosneda paljudest kaubapartiidest ja olla mitmeliigiline, määratud mitmesse sadamasse. Ühe kaubaühiku väärtus kõrge. Last võetakse veoks vastu põhiliselt kaubakohtade arvu järgi. 4.Mis on režiimne last? Režiimsed lastid – vajavad mingit kindlat hoiu-veorežiimi. Nõuavad lastiruumides teatud temperatuuri, niiskust või ventilatsiooni. Kui need tingimused ei ole täidetud, ei saa tagada lastide vigastamatut vedu. Nt külmutatud lastid (veotemperatuur alla -6O C), jahutatud lastid (veotemperatuur -1-6O C) 5.Mis on stoovimistegur, kuidas seda leida, kasutusala meretranspordis? (S.F, stowage factor) Näitab, kui suure ruumala laeva trümmis võtab enda alla lasti üks massitonn Stoovimisteguri ühikuks on CBM/t või cu.ft/t

Logistika → Lastindus ja laondus
49 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Laeva süsteemid

joatorudest ( voolikutest) Tuletõrje pumbad on tubleeritud ja nendele lisaks on olemas alati avariipump, mis paikneb ülemisel tekil ja saab toidet avarii generaatorilt. Splinklersüsteem. Temp tõusmisel hakkavad vett pritsima annab vee k6ikidesse ruumis olevatesse veepritsmetesse Süsihappegaasisüsteem see annab ruumidesse , kus toimub põleng süsihappegaasi kustutuseffekt seineb selles et ta tõrjub eemale hapniku. Süsteemi kasutatakse tavaliselt lastiruumides masinaruumides ja kütusetankrites ­ need ruumid peavad olema õhukindlalt suletud ei kahjusta kaupa Tähendab ruumides kus kasutatakse co2 kustutust on alati ennem pristimist vile, mis hoiatab co2 eest Süsihappegaas on raskem ui hapnik seega kui vaja hingata siis hüppa lakke ja hinga.. Tuletõrje signalisatsiooni süsteem. 2 süsteemi: 1. Mis reageerivad temperatuurile 2. Mis reageerivad suitsule Sanitaarsüsteemid. 1. Joogiveesüsteem 2. Pesuveesüsteem 3.Heitvete süsteem

Ehitus → Laevade ehitus
52 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Laevakere kuju ja omadused

Teema 4. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. maksimaalne kõrgus suvel, talvel, talvel Põhja-Atlandil, troopikas, magedas vees ja magedas vees troopikas. (Joon. 4.5. ja 4.5a.) Joon. 4.5. Lastiruumides ja tekil metsamaterjali vedavatel laevadel loetakse nõuetekohaselt paigutatud ja kinnitatud tekilast laevakere osaks, mis annab

Ehitus → Laevaehitus
167 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Lastide üldised omadused ja transpordikarakteristikud

Mittereziimseteks loetakse lastid, mis ei allu vedamisel lasti seisundit halvendavate agressiivsete tegurite mõjule. Sellised on nt. kruus, kivid, betoontooted, marmor, liiv, tellised jt. Mittereziimsete lastide hulka kuuluvad ka kõik hermeetilises taaras veetavad lastid. .Reziimsed lastid jagunevad külmutatud ja jahutatud lastideks. Külmutatud lastide veotemperatuur on alla - 6 °C, jahutatud lastidel - 1...- 6 °C. Reziimsed lastid nõuavad lastiruumides teatud temperatuuri, niiskust ja ventilatsiooni. Kui need tingimused pole täidetud, ei saa tagada lastide rikkumata vedu. Füüsikalis-keemiliste omaduste järgi jaotatakse lastid hügroskoopseteks, isekuumenevateks ja isesüttivateks, mürgisteks, tuleohtlikeks, kokkukülmuvateks, tolmavateks, lõhnu eritavateks, lõhnu külgevõtvateks, plahvatusohtlikeks lastideks. Lastide kokkusobivuse seisukohalt võib lastid jaotata kolme suurde gruppi: I ­ agressiivsete omadustega lastid

Merendus → Laevandus
57 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

Selle T-profiili kõrgus on umbes 10% kaare pikkusest. Kasutatakse ka pardastringereid, mis raamkaari läbides katkestatakse. Need peavad toestama tavalisi kaari, kannavad kergemate kaarte pingeid üle raamkaartele. Teki all jätkub raakkaar raampiimiga, mis on raamkaarega ühesuguse profiiliga. Raamkaared tugevdavad laevakere konstruktsiooni suurendamata märgatavalt laeva kaalu. Kuid raamkaared ja pardastringerid on lastiruumis ebamugavad, segavad lasti paigutamist. See tingib lastiruumides vaid tavaliste kaartega parda kasutamist ja jätab raamkaared kasutamiseks masinaruumides ja laeva otstes. Tankerite ja pardatankidega balkerite konstruktsioonis on aga raamkaared kasutusel kogu kere pikkuse ulatuses, kuna ei takista neis lasti paigutamist. Ruumipiimid on pardast pardani ulatuvad talad, mis otstega toetuvad pardastringeritele. Nad ei kanna tekke ja töötavad vaid survele. Kasutati eriti purjelaevades. Tänapäeval esineb ruumipiime vaid laeva otstes (võimalik, et ka

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

Selle T-profiili kõrgus on umbes 10% kaare pikkusest. Kasutatakse ka pardastringereid, mis raamkaari läbides katkestatakse. Need peavad toestama tavalisi kaari, kannavad kergemate kaarte pingeid üle raamkaartele. Teki all jätkub raakkaar raampiimiga, mis on raamkaarega ühesuguse profiiliga. Raamkaared tugevdavad laevakere konstruktsiooni suurendamata märgatavalt laeva kaalu. Kuid raamkaared ja pardastringerid on lastiruumis ebamugavad, segavad lasti paigutamist. See tingib lastiruumides vaid tavaliste kaartega parda kasutamist ja jätab raamkaared kasutamiseks masinaruumides ja laeva otstes. Tankerite ja pardatankidega balkerite konstruktsioonis on aga raamkaared kasutusel kogu kere pikkuse ulatuses, kuna ei takista neis lasti paigutamist. Ruumipiimid on pardast pardani ulatuvad talad, mis otstega toetuvad pardastringeritele. Nad ei kanna tekke ja töötavad vaid survele. Kasutati eriti purjelaevades. Tänapäeval

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

Selle T-profiili kõrgus on umbes 10% kaare pikkusest. Kasutatakse ka pardastringereid, mis raamkaari läbides katkestatakse. Need peavad toestama tavalisi kaari, kannavad kergemate kaarte pingeid üle raamkaartele. Teki all jätkub raakkaar raampiimiga, mis on raamkaarega ühesuguse profiiliga. Raamkaared tugevdavad laevakere konstruktsiooni suurendamata märgatavalt laeva kaalu. Kuid raamkaared ja pardastringerid on lastiruumis ebamugavad, segavad lasti paigutamist. See tingib lastiruumides vaid tavaliste kaartega parda kasutamist ja jätab raamkaared kasutamiseks masinaruumides ja laeva otstes. Tankerite ja pardatankidega balkerite konstruktsioonis on aga raamkaared kasutusel kogu kere pikkuse ulatuses, kuna ei takista neis lasti paigutamist. Ruumipiimid on pardast pardani ulatuvad talad, mis otstega toetuvad pardastringeritele. Nad ei kanna tekke ja töötavad vaid survele. Kasutati eriti purjelaevades. Tänapäeval esineb ruumipiime vaid laeva otstes (võimalik, et ka

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Laevade arhitektuur

3.52. Vedeldatud naftagaasi tanker. Konteinerilaev (Containership, Container Cartier) 25 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 3. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Standartiseeritud mõõtmetega merekonteinerite veoks konstrueeritud laev. Enamasti paigutatakse konteinerid lastiruumides üksteise peale juhttaladest moodustuvatesse pesadesse (pesa- või kärg-konteinerilaev). Suur osa konteinereid veetakse tekil. Lastimahutavuse mõõtühikuks on TEU (Twenty foot equivalent unit) ­ 20-jalase konteineri ekvivalentühik. Suurimad konteinerilaevad võtavad pardale juba üle 14000 TEU. Suurtest konteineriteminalidest ja vastupidi toimetatakse konteinereid väiksemate ­ fiiderkonteinerilaevadega. Joon. 3.53.

Ehitus → Laevade ehitus
44 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Sadamapraktika aruanne

Umbes 4-5 tundi enne eeldatavat laeva saabumise aega sadamasse alustatakse lasti ettevedu laost kaile, kus frontaallaadurid kuhjastavad lasti. Kui laev on sadamas ja valmis lastimiseks, siis kutsub stividor kohale mobiilse hüdraulilise kraana ning alustatakse kauba laadimist laeva trümmi. Lasti tõstmiseks kasutatakse greiferit ning samal ajal, kui kraana lastib kaupa, siis frontaallaadur lükkab pidevalt kaupa kraanale ette, et töö seisma ei jääks. Vajadusel toimub laeva lastiruumides ka lasti tihendamine, milleks kasutatakse buldooserit. Buldooser tõstetakse laeva trümmi ja lastimise lõppedes trümmist välja kasutades autokraanat. 3) Puidugraanul Puidugraanuli lastimine laeva trümmi toimub samade töövahendite ja töövõtetega nagu toimub ka puiduhakke lastimine. Kasutatakse greiferit ja frontaallaadurit, kus mobiilkraana tõstab greiferiga lasti trümmi ja frontaallaadur lükkab kaupa pidevalt

Majandus → Praktika
60 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Laeva ekspluatatsioon eksam

lastud, lüüakse laevakella, kui kaks seeklit märgi. mennikuga immutatud takku. 8 Pilet vees siis kaks korda. ühe valge ringtule ahtrisse või selle lähedale ja Lastiruumides on kauba niiskumise madalamale vööris paiknevast ringtulest. ärahoidmiseks poordil vee kondenseerumise 1) Milline on IALA-A 2) Lastiruumide hooldamine Alla 50 m pikkune laev võib kanda üht ringtuld tagajärjel paigutatud higilauad- paiknevad

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
177 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Laevade ehitus EKSAM

), valtsmetalli, autode, konstruktsioonide .... jne. veoks.Laeval on mahukad kaubaruumid (lastiruumid= trümmid) avarate lastiruumiluukidega, mitu tekki. Omab lastimis-lossimisseadmeid.Topeltpõhja vahelised ruumid (tankid) on kasutusel kütuse, joogi- ja tarbevee ning ballastvee tankidena. Külmutus-segalastilaevad Lisaks MO-le peab olema külmutusseadmete osakond, lastiruumid ning tvintekid peavad olema efektiivse isolatsiooniga ja ventilatsiooniga. Sõltuvalt temperatuuri reziimist kauba lastiruumides jagunevad külmutus-laevad: ­ madalatemperatuurilised laevad, mis veavad sügavkülmutatud kaupa; ­ jahutustemperatuurilised laevad, mis veavad jahutusreziimil kaupa; ­ universaalsed külmutuslaevad. Spetsialiseeritud segalastlaevad Liinilaevana on see kasutusel kindla kaubaliigi jaoks. Lastimisel on palju erikinnitusvahendeid, mis kiirendavad oluliselt lastimist ja suurendavad selle ohutust. (Langh Shipping Co)

Merendus → Laevandus
106 allalaadimist
thumbnail
88
docx

Ujuvus, mere- ja eksplomadused

Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 3. Koostatud 30.12..2004. Laevade ehitus. Täiendatud 23.07.2012. Laevade ehitus. Teema 3. Laeva ujuvus, mere- ja ekspluatatsiooniomadused. Selles teemas vaadeldakse laeva mere- ja ekspluatatsiooniomadusi ning neid iseloomustavaid näitajaid. Pärast selle teema omandamist õppur  omab algteadmisi laeva ujuvusest, mahulistest ja kaalulistest näitajatest;  oskab arvutada laeva raskuskeskme koordinaate, kasutada lastiskaalat ja teha arvutusi keskmise süvise muutumisest lasti laadimisel/lossimisel ning veetiheduse muutumisel;  omab ettekujutust laeva hukkumatusest, vabaparda kõrgusest, laadungi- omärgist ja laeva tugevusest;  saab algteadmised laeva püstuvusest, käikuvusest, juhitavusest, meretaluvusest; ...

Ametid → Ametijuhend
31 allalaadimist
thumbnail
73
doc

Konteinerveod

aastas, Eesti aastatarbimine on 330 000 tonni vedelkütust. Kütuse tarbimisel on toimunud nihe kergemate produktide suunas. Ikka enam ja enam kasutatakse bensiini, lennukikütust ja kergemat diislikütust. Ameerika Ühendriikides moodustab bensiin 45 % kogu tarbitavast kütusest, sama protsent Lääne-Euroopas on 25 ja Jaapanis 14. MARPOL 73 määratluse järgi on õlitanker laev, mis on ehitatud ja kohandatud nafta vedamiseks lastiruumides. Termin hõlmab ka laevu, mis on ehitatud puistlastide ja naftaveoks (combination carrier), samuti vedelkemikaalide tankereid ja gaasiveolaevu, kui neead on osaliselt või täielikult lastitud naftaga. Lasti järgi jaotatakse õlitankerid toornafta- (crude oil) ja valmistoodetetankeriteks (product tanker). Tankerid jaotatakse täiskandevõime järgi väikesteks, keskmisteks ja suurteks tankeriteks. Toornaftatankerite dwt jääb 100 000...540 000 t vahele. Keskmise suurusega tankereid (40 000..

Merendus → Laevandus
54 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

kuivendussüsteem töökorras. Enne puistlasti laadimist tuleb pilsikaevude kaitse võrgud katta kotiriidega, et ära hoida pilside ummistumist kaubaga. Lastiruumi viivad trepid peavad olema korras, torude ja kaablitrasside kaitsed terved. Põhjatankide manluugid peavad olema hermeetilised, kaetud kaitsekaantega. Veekindlad vaheseinad peavad olema vigastusteta, väikesi avausi võib remontida kasutades vastava diameetriga polte ja mennikuga immutatud takku. Lastiruumides on kauba niiskumise ärahoidmiseks poordil vee kondenseerumise tagajärjel paigutatud higilauad- paiknevad paralleelselt üksteisele, mõõtmed 50 x 120 mm. Enne laadimise algust tuleb lastiruum puhtaks pühkida, vajadusel pesta ja kuivatada. Erilist tähelepanu tuleb pöörata valmisolekule viljalaadungi vastuvõtuks: eemaldada tuleb lahtine värv, desinfitseerida lastiruumid, viia läbi deratisatsioon. Aitab

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

Enne puistlasti laadimist tuleb pilsikaevude kaitse võrgud katta kotiriidega, et ära hoida pilside ummistumist kaubaga. Lastiruumi viivad trepid peavad olema korras, torude ja kaablitrasside kaitsed terved. Põhjatankide manluugid peavad olema hermeetilised, kaetud kaitsekaantega. Veekindlad vaheseinad peavad olema vigastusteta, väikesi avausi võib remontida kasutades vastava diameetriga polte ja mennikuga immutatud takku. Lastiruumides on kauba niiskumise ärahoidmiseks poordil vee kondenseerumise tagajärjel paigutatud higilauad- paiknevad paralleelselt üksteisele, mõõtmed 50 x 120 mm. Enne laadimise algust tuleb lastiruum puhtaks pühkida, vajadusel pesta ja kuivatada. Erilist tähelepanu tuleb pöörata valmisolekule viljalaadungi vastuvõtuks: eemaldada tuleb lahtine värv, desinfitseerida lastiruumid, viia läbi deratisatsioon. Aitab ka deratisatsiooni tunnistuse olemasolust, kui

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

liikurmasinad, masinaehitustooted, tarindid jne), veoühikutes (konteinerid, treilerid, lihtrid jne), puiste- või eluslastina (elusloomad). Kuivlastilaevadeks liigitatakse kõik alused, mis on mõeldud vedama lastiruumides (trümmides) ja avatud laevatekil pakkimata kaupu ja puistelaste. Erinevaid pakkimata tükikaupu vedavad laevad ja puistelastilaevad on kujunenud aja jooksul välja kind- lateks laevatüüpideks, millel on oma valdkonnas kindlad funktsioonid. Vedellastilaevadel veetakse peamiselt toornaftat, mootorikütuseid, vedelgaasi ja vedelas

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun