Enamlevinud maksimaalsed kauba mõõtühikud treilerites on: KANDEVÕIME 24 000 27 000 kg (sõltuvalt autorongi omamassist) MAHTUVUS - 82 112 m3 (sõltuvalt haagise tüübist, kas täis- või poolhaagis) PIKKUS 13,6 m LAIUS 2,45m (13,6 laadimismeetrit) KÕRGUS 2,5 m LAADIMISMEETRITE (ldm) ARVUTAMINE Laadimismeeter (ldm) loetakse lastiruumi jooksvat meetrit kogu lastiruumi laiuse ja kõrguse ulatuses. NÄIDE: Kõrvuti mahub haagisesse laiust pidi 2 EUR alust (1,2+1,2=2,4), mis võtavad kokku ruumi lastiruumis 0,8 m (EUR aluse lühema külje pikkus). Seega ühele EUR-alusele kulub laadimismeetreid - 0,8:2=0.4 ldm Ühte treilerisse mahub seega 13,6:0,4=34 alust
Testi tulemus - Liina Kuusk Testi nimetus: Kirjeldus: Alustamise aeg: Lõpuaeg: Läbimiseks vajalik: Testi tulemus: Küsimused 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. ...
o ekspordi-/impordidokumentide hankimine ja vormistamine o messide ja näituste ekspedeerimine o kullerteenused o kliendile veosekindlustuse vormistamine 34. Mida mõistetakse veose arvestusliku kaalu all? Arvestuslik kaal kirjeldab veose kaalu ja mahu vahekorda. Iga veoliigi jaoks on rahvusvahelise transpordikonventsiooniga kokku lepitud kaalu-mahusuhe, mis võimaldab veotasude arvestamisel minna füüsiliselt kaalult üle arvestuslikule kaalule. 35. Mis on laadimismeeter autotranspordis? Laadimismeeter on veoruumi põrandapinna jooksev meeter. Näiteks mahutab 13,6 pikkuse poolhaagise veoruum 13,6 ldm. 36. Mis kriteeriumitega saab mõõta transporditeenuste kvaliteeti? vedude sagedus, saadetiste minimaalne suurus, 'uksest ukseni' veoaeg, turvalisus, tarnekindlus turu ulatus (piirkond, mille ulatuses suudetakse pakkuda 'uksest ukseni' veoteenuseid) paindlikkus ja reageerimisaeg info andmine veose seisu kohta
Transport ja ekspedeerimine KT 1. Veondus tarneahela siduv lüli, mis peab tagama toorainele, kaupadele ja teenustele ruumilise kättesaadavuse, kasutades sobivaimat veotehnoloogiat. Veerem üldine mõiste/nimetus sõidukile, millega transporditakse kaubad või tooraine ühest punktist teise Füüsiline infrastruktuur on veerem, maja, seade või mõni füüsiliselt eksisteeriv ese, aga institutsionaalne on organisatsioonid, õigusruum ja rahvusvahelised suhted. Transpordivõrk kõikide veoviiside füüsilise infrastruktuuri kogum teatud piirkonnas (magistraalliinide võrk, kohalike liinide võrk). Transpordisüsteem transpordivõrk ning sellele lisanduvad tugifunktsioonid, näiteks tanklad, remondiettevõtted, infosüsteemid, kindlustusandjad jms. Isiklik transport transpordivahend, mida inimene kasutab igapäevaselt isiklikuks kasutamiseks (auto, jalgratas, mootorratas). Paratransport a...
Arvestuslik kaal on õiglase veotasu arvutamise aluseks ja võimaldab võtta arvesse kauba mõõtmetest, ruumalast, kaalust ja pakendist tingitud erisusi. Arvestuslikku kaalu kasutatakse nii vedude efektiivsuse mõõtmisel kui veoraha arvestamisel. Paljud kaubaveoteenuse osutajad pakuvad veotariife lähtudes saadetise arvestuslikust kaalust. Kaubasaadetiste arvestuslik kaal arvutatakse järgnevalt: Autotransport 1 cbm = 333 kg; 1 laadimismeeter = 1850 kg; 1 EUR alus = 740 kg 1 EUR alus = 0,4 laadimismeetrit; 1 FIN alus = 1000 kg;1 FIN alus = 0,5 laadimismeetrit Lennutransport: 1 cbm = 167 kg. Meretransport (LCL): 1 cbm = 1000 kg 21. Mis on laadimismeeter (LDM), milleks seda kasutatakse? Veovahendi või veoühiku lastiruumi ruumala selle pikkuse jooksva meetri ulatuses. Kuna veoki furgoonide, poolhaagiste ja haagiste laiused on enamasti ühesugused
mis võimaldab hinnata kui suure pinna saadetis sõidukis hõivab. Mahukaalu võrreldakse saadetise füüsilise kaaluga ning saadetise tarnehind arvutatakse suurema näitaja alusel. Mahukaubad maantetranspordis < 333kg/ m3; Mahukaubad lennuveod 1m3 = 167kg 3.Arvestuslik kaal - Veokulude arvestusel kaalutakse reaalkaalu ja mahukaalu omavahelist suhet, mille alusel leitakse arvestuslik kaal, mis ongi veokulude arvestuse aluseks. 1 m3 = 333 kg. 1 laadimismeeter = 1850. EUR kaubaalus = 0,4 LDM 740 kg. FIN kauvaalus = 0,5 LDM 925 kg. Poolaalus 0,2 LDM 370 kg 4.Veosed Puisteveod, tüki-,pikad-,raskekaaluslised-, suurermõõtmelised-.ümarpuit-,taara-,rikneva kauba-, vedelikuvceosed. 5.Tavaveosed Tavaline töövahend, tavasõiduplaan, tavariskid, tavalised seadmed ja tingimused. 6.Eriveosed hinnalised esemed, spetsiaalseadmetevajalikkus, pakendi puudus, kahjustavad saadetised, erinevkoormusjaotus, elusloomad, taimed, temp
· eriveod (ülisuured ja rasked veod, nõuavad sageli erilube ja veokeid) · rahvusvahelised veod (kasutatakse suure kandevõimega autoronge ja treilereid) 23. Mida mõistetakse veose arvestusliku kaalu all? Arvestuslik kaal kirjeldab veose kaalu ja mahu vahekorda. Iga veoliigi jaoks on rahvusvahelise transpordikonventsiooniga kokku lepitud kaalumahusuhe, mis võimaldab veotasude arvestamisel minna füüsiliselt kaalult üle arvestuslikule kaalule. 24. Mis on laadimismeeter (LDM), milleks seda kasutatakse? On veoruumi põrandapinna jooksevmeeter. Kasutatakse autotranspordis tihti veohinna arvestusühikuna. Näiteks mahutab 13,6 pikkuse poolhaagise veoruum 13,6 ldm 25. Mida peetakse transporditegevuses silmas põhivedude all? Põhiveod toimuvad keskterminalide vahel, veetavad kogused on suured ning vahemaad pikad. (nt tehasest kesklattu, keskterminalist keskterminali, keskterminalist jaotuskeskusesse) 26
eriveod (ülisuured ja -rasked veod, nõuavad sageli erilube ja -veokeid) rahvusvahelised veod (kasutatakse suure kandevõimega autoronge ja treilereid) 23.Mida mõistetakse veose arvestusliku kaalu all? Arvestuslik kaal kirjeldab veose kaalu ja mahu vahekorda. Iga veoliigi jaoks on rahvusvahelise transpordikonventsiooniga kokku lepitud kaalu-mahusuhe, mis võimaldab veotasude arvestamisel minna füüsiliselt kaalult üle arvestuslikule kaalule. 24.Mis on laadimismeeter (LDM), milleks seda kasutatakse? On veoruumi põrandapinna jooksevmeeter. Kasutatakse autotranspordis tihti veohinna arvestusühikuna. Näiteks mahutab 13,6 pikkuse poolhaagise veoruum 13,6 ldm 25.Mida peetakse transporditegevuses silmas põhivedude all? Põhiveod toimuvad keskterminalide vahel, veetavad kogused on suured ning vahemaad pikad. (nt tehasest kesklattu, keskterminalist keskterminali, keskterminalist jaotuskeskusesse) 26
_ Täiendavate kaitsemeetmete rakendamine veo ohutuse ja veose säilivuse tagamiseks _ Logistikarajatiste väljaarendamine Mõjutegurid - Tootega seotud tegurid: Netokaal – kauba puhaskaal pakendi kaalu arvestamata Brutokaal – kauba kaal koos pakendi kaaluga Mahukaal – veose ruumalaühiku kaal Arvestuslik kaal – tinglik suurus, mis võimaldab taandada erineva kaalu, ruumala ja kujuga veoseid ühele universaalsele suurusele Laadimismeeter – lastiruumi ruumala selle pikkuse ja jooksva meetri ulatuses Saadetis – ühest lähtekohast ja ühelt saatjalt ning ühte sihtkohta ja ühele saajale ühe veokirjaga saadetud kaup, mis on laaditud ühte sõidukisse. Täiskoorem – kui osakoorma kaal läheneb veoühiku kandejõule või veose ruumala täidab praktiliselt kogu lastiruumi, mistõttu pole võimalik laadida veoühikusse muid saadetisi Osakoorem – Võimalik laadida veel kaupa autole.
LOGISTIKA Kui tellimuspartiid suurendada siis, tellimiskulu tooteühiku kohta väheneb. Milliste kulude arvutamine on kõige töömahukam ja keerulisem? Puudumiskulude Tellimuspunkt on toote laosaldo, milleni jõudmisel tehakse uus tellimus Mis on “tellimusvahe”? Ajavahemik, mis jääb ühe ja sama toote kahe järjestikuse tellimuse vahele Mis on “tellimustsükli meetod”?Laoseisu täiendav tellimus tehakse kindlate ajavahemike tagant Millist säästu on võimalik logistikas saada tellimustsükli meetodi rakendamisest? Tellimis ja veokulude säästu Kuidas sõltub üldjuhul reservlao suurus nõudluse kõikumisest? Mida suuremad on hälbed nõudluses, seda suurem peab olema reservladu Mida tähendab „laovaru”? 365 / lao ringlemissagedus, mis annab ajavahemiku päevades, mil konkreetset toodet või laoväärtust peaks piisama tavapäraseks tarnimiseks Millist kulu nimetatakse veoauto läbitud kilomeetri omahinna arvestamisel püsivkuluks? Amortisatsiooni...
TOOTMISKESKNE ARENGUETAPP- asutusesisene logistikateenus. (hankimine- tootmine-jaotus) TOOTMISLOGISTIKA VÕTMEKÜSIMUS- tootmisprotsesside juhtimine ning inimese osa selles. KAUBAALUS- kauba käsitsemist ja hoiustamist hõlbustav vahend, mis võimaldab kaupade mehhaniseeritud peale-ja mahalaadimist ning hoiukohtadele asetamist ja hoiukohalt võtmist tõstukiga. KONTEINER- pakend, mis on kasutatav üht või mitut liiki transpordil. Konteineri kasutamine vähendab sõiduki seisuaega, kulutusi pakendile, kauba ümberlaadimisele ja parandab lasti säilivust. JAOTUSKESKNE ARENGUETAPP- logistiliste teenuste allhange. (hankimine- tootmine-jaotus) TARNEAHELA JUHTIMINE- lisandväärtust loovate äritegevuste integreerumist kogu tarneahela ulatuses, suurendamaks klientide rahulolu. TOOTMISE OSATÄHTSUS TARNEAHELAS: 1) tarnijate ja klientide arvu vähendamine ja konsolideerimine. 2) hinna ja varude juhtimise poliitika koordineerimine. 3) allhankijate kaasamine toot...
.................................. 31 52.MILLISED ALLKULUD LOETAKSE LOGISTIKAKULUDESSE?..................31 53.MILLISED KULUD ARVESTATAKSE KAUBAVARUDE SÄILITUSKULUDE ALLA?............................................................................................... 31 54.TRANSPORDIKULUSID MÕJUTAVAD TOOTEGA SEOTUD TEGURID.......31 55.TRANSPORDIKULUSID MÕJUTAVAD TURUGA SEOTUD TEGURID.........31 56.NIMETA AUTOVEDUDE ALALIIGID................................................... 32 57.MIS ON LAADIMISMEETER (LDM), MILLEKS SEDA KASUTATAKSE?.....32 58.MIDA PEETAKSE TRANSPORDITEGEVUSES SILMAS PÕHIVEDUDE ALL? ........................................................................................................ 32 59.MIDA PEETAKSE TRANSPORDITEGEVUSES SILMAS JAOTUSVEDUDE ALL?................................................................................................. 32 60.MIS VAHE ON TREILERIL JA AUTORONGIL?...................................... 32 61.MIS ON VEOSÕLM (HUB)?...................
· Ekspedeerija riskide maandajana · Ekspedeerija informatsiooni vahendaja ja töötlejana · Ekspedeerija nõustajana 9.05.2010 Transport ETV0120 59 Ekspedeerija kaupade konsolideerijana · Märksõnad Kaubavedude klassifikatsioon täis- ja osakoormateks Kaubasaadetiste klassifikatsioon väike- ja pakisaadetisteks ning pisipakkideks Arvestuslik kaal (1 m3 = 333 kg) Kaubaruum (sõiduki osa, kus veetakse kaupa) ja laadimismeeter Konsolideeritavad (ühildatavad) kaubasaadetised (LCL Less than Container or Car Load) saadetised, mis on nii massilt kui mahult kaubaruumist väiksemad, mistõttu neid saab sinna laadida mitmeid 9.05.2010 Transport ETV0120 60 30 Ekspedeerija kaubaveo korraldajana · Tegevused Sobiva veoviisi valik Veomarsruudi valik
mahukaal 48. Mahukaalu tingimus maanteevedudel on 1m3 = 3 kg 40 1m3 = 33 kg 1m3 = 333 kg 1m3 = 3330 kg 49. Mahukaalu tingimus lennuvedudel on 1m3 = 167 kg 1m3 = 267 kg 1m3 = 367 kg 1m3 = 467kg 50. Kuidas nimetatakse suurust, mis kirjeldab lastiruumi jooksvat meetrit kogu lastiruumi kõrguse ulatuses? lastimeeter laadimismeeter arvestuslik meeter automeeter 51. Milliseid andmeid ei ole vaja kontrollida veokirjal kauba üleandmise - vastuvõtmise hetkel? Vali õiged variandid. A pakkeüksuste arv B pakendi seisukord C markeeringute olemasolu D pakkeüksuse sisu A, B A, C A, B, C A, B, C, D 52. Süsteemsete vedude komponendiks ei loeta kokkuvedusid jaotusvedusid ladusid terminale 53
Veoteekonna pikkus on 160 km. Kuna veose kuupmeetri kaal (460 kg) on suurem kui 333 kg, on tegemist kaalukaubaga ja veotasu arvutatakse veose brutokaalu põhjal. Veotasu on 2,3 x 0,15 x 160 = 55,20 €. Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Laadimismeeter (ldm) Laadimismeeter on lastiruumi ruumala selle pikkuse jooksva meetri ulatuses. Kuna veoki furgoo- nide, poolhaagiste ja haagiste ja laiused on enamasti ühesugused (2,45–2,50 m), kõrgused aga oluliselt erinevad (2,2–3,0 m), pole laadimismeeter kindel suurus, vaid sõltub konkreetsest veova-
netokaal arvestuslik kaal mahukaal 48. Mahukaalu tingimus maanteevedudel on 1m3 = 3 kg 1m3 = 33 kg 1m3 = 333 kg 1m3 = 3330 kg 49. Mahukaalu tingimus lennuvedudel on 1m3 = 167 kg 1m3 = 267 kg 1m3 = 367 kg 1m3 = 467kg 50. Kuidas nimetatakse suurust, mis kirjeldab lastiruumi jooksvat meetrit kogu lastiruumi kõrguse ulatuses? lastimeeter laadimismeeter arvestuslik meeter automeeter 51. Milliseid andmeid ei ole vaja kontrollida veokirjal kauba üleandmise - vastuvõtmise hetkel? Vali õiged variandid. A pakkeüksuste arv B pakendi seisukord C markeeringute olemasolu D pakkeüksuse sisu A, B A, C A, B, C A, B, C, D 52. Süsteemsete vedude komponendiks ei loeta kokkuvedusid jaotusvedusid ladusid
mahukaal 47. Mahukaalu tingimus maanteevedudel on 107 1m3 = 3 kg 1m3 = 33 kg 1m3 = 333 kg 1m3 = 3330 kg 48. Mahukaalu tingimus lennuvedudel on 1m3 = 167 kg 1m3 = 267 kg 1m3 = 367 kg 1m3 = 467kg 49. Kuidas nimetatakse suurust, mis kirjeldab lastiruumi jooksvat meetrit kogu lastiruumi kõrguse ulatuses? lastimeeter laadimismeeter arvestuslik meeter automeeter 50. Milliseid andmeid ei ole vaja kontrollida veokirjal kauba üleandmise - vastuvõtmise hetkel? Vali õiged variandid. A pakkeüksuste arv B pakendi seisukord C markeeringute olemasolu D pakkeüksuse sisu A, B A, C A, B, C A, B, C, D 51. Süsteemsete vedude komponendiks ei loeta kokkuvedusid jaotusvedusid ladusid terminale 52