iseloomus. Esimeses tunnis ma räägiks õpilastega klassis kehtivatest reeglites. Üks neist oleks lobisemisest (nt kui ma ei saa tunni algata, siis vastavalt suureneb kodutöö). See annaks mõni vabadust valida, mida me teeme tunnis, ja seega tuleks vastutus oma käitumise eest. Kui lobisemise teema on aktuaalne ja ääriselt huvitab õpilasi, siis me võiksime raisata paar minutid koos arutlemiseks. Sellest võiks isegi teha ülesannet. Kui on vene keele tund, siis pakkuks uut leksikat ja kasutaks seda ülesannetes reegli selgitamisel. Kirjanduse tunnil võiks tuua näiteid raamatustes, kus see teema on mainitud, ja läbi viia väikest diskussiooni. Kui tegemist on väga aktiivse klassiga, siis tunnil ma keskenduks suulistele ülesannetele ja rühmatööle, et õppilased saaksid väljenduma oma energiat samaaegselt õppides. 2. Tähelepanu hajumine ülesandelt
tööde, e-kontrolltööde tasustamisel on kõige õigem pearaha süsteem. [3 lk 13] Autoriõiguse probleem Õppejõud kardavad sageli materjale veebi välja panna, arvates, et teised kasutavad neid materjale enda huvides ära. Tundub, et eelkõige kardetakse just kaasõppejõudusid. Trükitud kujul õppematerjale ei kardeta välja anda, samuti on need raamatukogudes kõigile kättesaadavad. [3 lk 13] Lahendus: Tuleb küsida juriidilist abi, kuidas kaitsta veebis avaldatud õppematerjale autoriõigusega ja kuidas autoriõigust registreerida. Välja töötada vahendid, kuidas autoriõiguste rikkumist tuvastada (plagiaadi kontrollimissüsteem). [3 lk 13] Kursuse tutvustuste pealiskaudsus Täiendõppe ja vabaainete korral on kursuste tutvustused pealiskaudsed. Samas ei ole võimalik vähemalt osaliseltki kursuse sisuga tutvuda. [3 lk 13] Lahendus: Lasta kursuse materjalid vähemalt osaliselt vabaks. Kui potentsiaalne
Ehitusmaterjalide õppetuses pidime kohe kirjutama hakkama ehitusmaterjalide üldomadusi ja õppetaja seletas sinna kõrvale kellena ta enne siia õpetajaks tulemist töötas ja hinde kujunemise kriteeriumi. See tund tundus mulle suhteliselt igav kuna me pidime tahvlilt maha kirjutama suuri ja pikku tekste millest ma eriti midagi aru ei saanud. Ehituskonstruktsioonide tunnis rääkis õpetaja aeglaselt ja selgelt kuidas jagunevad ehitised, see tund tundus mulle isiklikult päris huvitav ja õpetaja oli ka sõbralik rääkis ka natukene enda kogemustest ja kellena ta varem töötas ja kuidas on ta kunagised õpilased teda kohates tänanud. Kuid me olime seal nii tublid et põhimõtteliselt üks nädal enne peerioodi lõppu oli meil kogu materjal läbi võetud. Rühmajuhataja tunnis pidime klassi tagaotsas ringi võtma ja iga üks pidi ütlema kõik eelmist õpilast nimed, et need paremini meelde jääks
aitab sind selles kaasa salamisi kogu maailm." Seega ma leian, et mitte miski siin planeedil Maa pole võimatu ning mu omad kogemused näitavad, et võimatu pole ka pea ees tundmatusse ärimaalima sukelduda ning lõpuks ikka tunda enda seal justkui kala vees. Mina ettevõtjana. Kui aus olla olen ma kogu oma mäletatava elu endale ette kujutanud seda, et kui ma kord suureks kasvan juhin ma oma isikliku ettevõtet. Ma mäletan kusagilt kaugest lapsepõlveajast, kuidas ma mõtlesin välja mänge ja olukordi, kus mina olin ärijuht ning kujutasin endale ette, kuidas ma oma alamaid juhendan, neile tegevust otsin ja kui edukas see lõppkokkuvõttes on. See on ilmselge, et mängumaailm erineb reaalsusest. Kui seal on kõik nii kerge ja lihtne siis reaalsus on vastupidine. Õpilasfirma ,,SiiDii" tõi mu pilvedelt alla maa peale. Oma firmat luua on keerukas. Juba nime mõtlemine nõuab väga palju aega, rääkimata veel teistestki asjadest-
Teemad 6 Tänuavaldused 7 Sissejuhatus: „Ma ei mõelnud kunagi, et minust võiks saada õpetaja“ 8 1. Klassiruumis käitumise dünaamika 12 2. Uus klass, uus aasta: käitumisjuhtimise kehtestamisfaas 34 3
sain, aga keegi teine mulle nii ilusti ei öelnud ja seega praegu nendest rohkem ei räägi. Rõhutan siiski, et häid mälestusi ja rohkeid tänusõnu on mul mitmete jaoks ja 3-4 tükki on vägagi vastutavad selle eest, kes must tänaseks saanud on ja mis edasi saab, aitäh. Kõik õpetajad mulle siiski ei meeldinud ja ega mina ka kõigile mitte, mäletan kuidas ühes tunnis tegin lollust ja õpetaja viskas mind kriidiga, kuna ta aga viskas liiga palju mööda ja häält tõstes ning kurja pilku tehes vaatas natuke kõõrdi ka, siis ma ei saanud kohe aru, et vihapurse mulle suunatud on, see tegi muidugi õpetaja veel tigedamaks ja järgmisena sain lisaks kõrvalruumi kupatamisele ka paraja vopsu kuklasse. Ei hakka valetama, hirm oli nahas küll korra, aga keda mul ikka süüdistada on kui
Õpetaja õpiabi Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja (Sue Cowley) 1. Lobimishimuline klass Klassis vaikuse saavutamine on kõige tähtsam ja mõnel ajal kõige keerulisem asi, millega õpetaja peab toime tulla. Raamatus pakutakse kolm erinevat strateegiat lobisemishimulise klassiga hakkamasaamiseks. Esimene raamatus pakutud taktika on ,,kange nagu raudnael". Arvan, et see taktika sobib parem kui töötad ,,raskete" klassidega
töölehti, e-õppematerjale, helifaile, videot või koostada ilustatud slaididel põhinevaid esitlusi. Mitmekesisus tuleb alati kasuks, kuna erinevatel õpilastel on erinev mälu, kellel jääb hästi kuulates meelde, kellel läbikirjutades või praktikas läbi tehes. Mul endal jääb informatsioon hästi meelde, kui ma selle läbi kirjutan. Kui hiljem seda materjali vaja tuleb, siis ma täpselt mäletan, kus kohas ja kuidas see vihikusse kirjutatud on. Riiklikust õppekavast tulenevalt peab kool töötama välja oma õppekava, õppekavast lähtudes töötatakse välja ainekava ning ainekavast tulenevalt töötab iga õpetaja välja oma töökava. Eelpool mainitud protsessi käigus peab õpetaja ise langetama hulga olulisi otsuseid, sealhulgas, millele keskenduda, millele rohkem või vähem tähelepanu pöörata, millist suunda õpilastele anda. RÕK on selline üldine raamistik ja annab õpetajale päris hulga
Kõik kommentaarid