Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Kuidas toituda tervislikult (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
 
Kuidas toituda tervislikult? 

 
Mai Maser, MD, PhD 
 
Söö ainult nii palju, kui energiat kulutad! 
 
Meie  organism  vajab  mitmekülgset  toitumist  eelkõige  selleks,  et  tagada  hea  tervis, 
kasvamine ja võime järglasi saada. Kõik sellele lisanduv on juba inimese  ajutegevuse  
vili – mõnud ja ahvatlused, gurmaanlus, heaolu, erilised kehalised saavutused jm.  
 
Toitumisvajadusest  annab  organism  märku  näljatundega.  Kui  me  ei  söö  piisavalt, 
tunneme  väsimust,  meil  esineb  keskendumisraskusi  ja  hingeldamist,  samuti  oleme 
vastuvõtlikumad haigustele.  Inimkeha   funktsioneerimine  sõltub rakkude tööst.  Rakud   
aga vajavad tasakaalustatud ja mitmekülgset toitumist, kus erinevatel toiduainetel on 
kindlad  soovituslikud   kogused .  Määrava  tähtsusega  on  nii  toidu  hulk  kui  ka  selle 
väärtuslikkus. 
 
Toidu  koguse  määrab  põhimõte  –  söö  ainult  nii  palju,  kui  reaalselt  jõuad  kulutada! 
Lapsed ja  noored  kulutavad  keharakkude  ülesehitamiseks  olulise  osa toiduenergiast. 
Täiskasvanutel  ja  eakatel  inimestel  seevastu  ei  kulu  nii  palju  energiat  rakkude 
uuendamiseks.  Nemad  vajavad    seda  kehaliseks  tegevuseks,  tööks,  liikumiseks, 
spordiks jm aktiivsuseks. Siin sõltub palju meist  endist  - kes on väheaktiivne, istuva 
eluviisiga , saab endale lubada ka väiksemaid toidukoguseid. 
 
Toidu väärtuslikkuse määrab toitainete kogus ja  vahekord . Tänapäeval teame täpselt, 
kui  palju   erinevas   eas  inimesed  vajavad  valku,  rasva,  süsivesikuid,  vitamiine, 
mineraalaineid  ja  mikroelemente.  Toitumisteadlaste  koostatud  toitumissoovitused 
põhinevadki erinevate toiduainete koostise ja organismi vajaduste tundmisel. 
 
 
Jälgi, et Sinu menüü oleks tasakaalustatud! 

 
Tervisliku toitumise esimeseks põhitõeks on  tasakaalustatus . See tähendab, et eale ja 
kehalisele  aktiivsusele  vastav  päevane  toit  peab  andma  toiduenergiat  sellistes 
proportsioonides,  et  süsivesikutest  saaks  55-60%,  toidurasvadest  kuni  30%  ja 
valkudest  10-15%  vajalikust  energiast.  Siit  tulenevalt  on  vähese  kehalise  koormuse 
79% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Kuidas toituda tervislikult #1 Kuidas toituda tervislikult #2 Kuidas toituda tervislikult #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mellu12345 Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

7
odt
Tervislik toitumine
45
docx
KÕIK OLULINE TERVISLIKUST TOITUMISEST
9
doc
Toitumise alused
10
docx
Toitumine
14
doc
Tervislik toitumine ja toitumishäired eestlaste seas
48
docx
Toidukaubaõpetuse õpimapp TOIDUKAUBAD
62
doc
Toiduained
139
pdf
Spordi üldained 1 tase





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun