Laupäeval
(07.04.2012) diivanil istudes ja televiisorit vaadates märkasin ma
ühel kanalil olevat temaatilist õhtuprogrammi, kus parasjagu
meenutati kuulsaid jazz palasid ja artiste. Sel õhtul näidati Louis
Armstrongi kontserdit, mida ta kunagi Kopenhageni linnas koos oma
bändiga andis. Uurides asja lähemalt, otsustasin just selle
kontserdi kohta teha arvustuse. Esiteks pani mind imestama see, et
juba tol ajal jäi kontserte filmides heli ka peale. Lindi vaatamine
oli minu jaoks isegi päris huvitav elamus ( uurisin riietust, vähesel
määral kuulasin ka ameerika inglise keelt, mida tol ajal räägiti).
Kontserdist lähemalt. Kontsert oli lindistatud Louis Armstrongi
Kuid akordide lisamisega tugevdati 3 põhi astet. · Vastav dominantide liikumine annab vastava mazoori ja minoori vahelise tunnetuse. Nagu oleks duur aga lõpus on pigem minoor...?! 9 Mõned kriitikud nimetavad Bluesi kõige suuremaks mõjutajaks kogu muusikas üldse. Mis ei pruugi olla sugugi vale ega ülepaisutatud arvamus. Jazz võib õelda, et on saanud alguse Bluesist. Kui poleks olnud Bluesi, poleks meil Jimi Hendrix'it, Nirvana'I, Louis Armstrong'I Miles Davis't, Pink Floyd'I, James Brown'I, Frank Zappa't jne. See Nimekiri ei hakka kunagi lõppema. Jimi Hendrix oligi Blues ja Beatles, millest tuli hiljem Rock and Roll on tegelikult ju blues. Peale Ameerika kodusõda hakkasid mustad liikuma maalt linnadesse, et leida tööd. Orjus oli kaotatud, nüüd oli vaja leiba teenima hakata ja ise endaga läbi saada. Mamie Smith lindistas 1920 aastal plaadile esimese teadaoleva Bluesi, milleks sai ,,Crazy Blues". Seda lugu
PÄRNU SÜTEVAKA HUMANITAARGÜMNAASIUM Linda Tanissaar MUSTLASMUUSIKA Aastatöö Secunda aste Juhendaja Aire Luhaoja Pärnu 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................................4 1.MUSTLASED JA NENDE KULTUURI ÜLDISELOOMUSTUS............................................6 1.1. Päritolu....................................................................................................................................... 6 1.2. Perekond ja traditsioonid.......................................................................................................... 8 2. MUSTLASMUUSIKA JUURED JA MÕJUTUSED................................................................9 2.1. Mustlasmuusikast üldiselt ja selle juured......................................................................
TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008. aastal Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste doktorinõukogu poolt. Juhendajad: Ea Jansen, PhD Maris Kirme, kunstiteaduste kandidaat, TLÜ Kunstide Instituudi muusika osakonna dotsent Oponendid: Olavi Kasemaa, ajalookandidaat, EMTA puhkpilliosakonna professor
Kõik kommentaarid