Personalijuht on isik organisatsioonis, kes tegeleb personalitöö juhtimisega. Personalijuht võib olla ametinimetus või olla mitteformaalse liidri nimetus sõltuvalt sellest, kus ta asetseb organisatsiooni formaalses struktuuris ja milline positsioon on tal suhetes teiste juhtidega ning töötajatega. Positsioonid on aja jooksul muutunud. Personalijuht on tänaseks tõusnud tippjuhi kõrvale võrdseks äripartneriks Personal on organisatsiooni kõik töötajad, sealhulgas juhid ning omanikud, kui nad töötavad selles organisatsioonis. Mõistet kasutatakse väljendamaks personaalset, Laine Simson, Ph.D 1 Personalijuhtimine 2013 isiksuslikku lähenemisviisi inimesele organisatsioonis (vrs "kaader", millist terminit kahjuks mõned juhid kasutavad tänini) Personalitöö on tegevusliin organisatsioonis, kuhu kuuluvad: personalipoliitika, -idee
See teeb ka töösuhted lühemaks. Vastavalt turu/vajaduste muutumisele, on muutused kiiremad. - On ka palju virtuaalorganisatsioone (mis on võimalik tänu tehno arengule saame töötada mitte tööl käies). Plussid: hoitakse kontorikulusid kokku, inimene töötab kodus. Töötaja saab olla paindlik, saab kodus olla. Miinused: tööandja ei tea täpselt, mida töötaja teeb. Kodune elu võib liiga suurelt tööasjadesse sisse tungida, töökus võib väheneda. Kõik sõltub töötajast, töötüübist. - Informatsioon: info hulk tohutult suur ja kiire. Kuidas eristada sealt infost vajalikku ja ebavajalikku? See võtab palju aega. - Töösuhted on lühemad: me ei tööta enam väga kaua ühes kohas. Kogemuste kirjusus, paljusus on hinnas. Hoiakud on muutunud, on norm, et inimesed liiguvad töökohtade vahel. - Lojaalsus eriala vs organisatsioon: on suurenenud lojaalsus erialale/oma tegevusvaldkonna vastu võrreldes organisatsiooniga
2. Haridus (alustades viimati lõpetatust) ● Täiendkoolitused 3. Töökogemus (alustades viimasest töökohast) 4. Oskused (keeled, arvuti, auto jms) 5. Täiendav informatsioon (hobid, omadused, kuuluvused vms) 6. Soovitajad (kui on küsitud) 11 Personali valimine: Mitmese regressiooni mudel - kandidaadid läbivad kõik konkursi etapid ja üksikutel etappidel saavutatud tulemused summeeritakse. Mitme väljalülitamiskriteeriumiga mudel - kõikide edasist edukust ennustavate etappide puhul eksisteerib madalaim kriitiline piir. Valik tehakse nende vahel, kes kõigis etappides saavutasid tulemuse, mis ei jäänud kriitilise piiri alla. Mitme tõkkega mudel – lühendatakse kandidaatide nimekirja iga valikuetapi järel ning arvatakse välja need, kes saavutasid liiga madala tulemuse.
..................................................................................................80 3 Lidia Feklistova 1 Sissejuhatus Tänapäeval maailmas liigub nii palju informatsiooni, et vahepeal on raske olla kursis toimuvaga. Üks võimalus info esitamiseks ja saamiseks on dokumentidega töötamine. Teistele on kasu teie tööst alles siis kui kõik, mis on kirjas teie dokumentides, on vormistatud mingi standardi või nõue järgi. Sellisel juhul orienteerumine teie töös on lihtsustatud ja inimene saab palju paremini üles otsida vajaliku informatsiooni. Dokumentide vormistamise, liikumise, kasutamise jt etapid on kirjas asjaajamiskorras, mis on olemas enamikel ettevõtetel. Käesolev konspekt annab ülevaate dokumentide koostamise põhimõtetest, edastamise viisidest jne
See vestlus peab olema fikseeritud ehk atseteerimine 7) töötamiskoormus- kas on täiskoht või osaline koht 8) vaidlustamise kord (viide vaidlustamisele) Ametnikele on teenistusleht. Kogu ametniku teenistuskäik (kus inimene praegu ametis on). Kui ta lahkub sellest ametist ja asutusest, siis teenistuslehte ei anta isikule endale kätte, siis kirjutatakse, et teenistus on lõppenud ja saadetakse rahandusministeeriumisse. Kõik puhkused on teenistuslehes kirjas, ergutused(kui palju on preemiat makstud), distsiplinaarvastutus. 6 Teenistujate õigused: 1) ametnikud saavad palka vastavalt palgaastmetele- on numeratsioon, algab pihta nr 7st kuni 35, nendele vastab konkreetne palganumber. 320 eurot on alampalk. Astmepalk- selle määrab ametiasutuse juht. 2) Lisatasu makstakse teenistustaazi eest- alates 5
analüüs. OBJEKTI KÄIVITAMINE Töö õppematerjaliga, Foorum, arendusülesande kava OBJEKTIRAAMAT Uue Lugeda tööjuhendeid ja töötaja kohanemisplaneering, lisamaterjale Arendusülesanne, objekti Ametijuhend, Töötaja käivitamine esitlus (hinne) enesekontrolli ankeet, Sisseelamine töökohal Arvestusülesanne, Arendusülesanne, objekti tööõppekaart(arvestatud) Tööõppekaart käivitamine Koristusjuhendid KORISTUSTÖÖDE Töö õppematerjaliga Koolituskava esitlus, ARENDAMINE (hinne) Koolituskava koostamine KORISTUSTÖÖDE KULUD
Leif Edvinsson väidab, et 21.sajadil muutuvad organisatsioonid nii sisult kui ka vormilt: organisatsioonidest räägitakse kui - õppivatest, meeskondlikest ja intelligentsetest organisatsioonidest. 17. Autokraatne-, demokraatlik ja laissez faire juhtimine: olemus ja seos töörahuloluga - Autokraatliku stiili korral on juht korraldusi andev ja formaalne. Sellise juhi peamised käitumisviisid on üksnes kiita ja karistada. Ta eeldab, et kõik töötajad on laisad ning pingutavad nii vähe kui võimalik. Selline - juht delegeerib vähe, kehtestab palju reegleid ja protseduure, kusjuures ise kontrollib nende täitmist. Juhtimisstiilid Korraldusi andev Osalev Formaalne Autokraatlik Demokraatlik Isiklik Autoritaarne Meeskonda loov
Leif Edvinsson väidab, et 21.sajadil muutuvad organisatsioonid nii sisult kui ka vormilt: organisatsioonidest räägitakse kui - õppivatest, meeskondlikest ja intelligentsetest organisatsioonidest. 17. Autokraatne-, demokraatlik ja laissez faire juhtimine: olemus ja seos töörahuloluga - Autokraatliku stiili korral on juht korraldusi andev ja formaalne. Sellise juhi peamised käitumisviisid on üksnes kiita ja karistada. Ta eeldab, et kõik töötajad on laisad ning pingutavad nii vähe kui võimalik. Selline - juht delegeerib vähe, kehtestab palju reegleid ja protseduure, kusjuures ise kontrollib nende täitmist. Juhtimisstiilid Korraldusi andev Osalev Formaalne Autokraatlik Demokraatlik Isiklik Autoritaarne Meeskonda loov
Kõik kommentaarid