lisakütust, toimuks ka mootori pöördemomendi suurenemine. Et ära hoida mootori tõmblemist sundjärelpõletuse reziimi algul, vähendab mootori arvuti samal ajal põhipihustusega pihustatavat kütusekogust. Peale selle jälgib arvuti ka turbolaaduri poolt antavat õhukogust: see peab olema piisav, et õhku jätkuks ka tahma järelpõletuseks. VIGADE OTSING JA KÕRVALDAMINE Toiteseadmete ja tahmafiltriga seotud rikete puhul tuuakse esile järgmised hoiatussignaalid: Piktogramm: Mootori diagnostikatuli Piktogramm: Tahmafiltri ummistumine Piktogramm: Puudub kütusepaagi kork Mootori diagnostikatuli süttib järgmiste seadmete rikete või info puudumise tõttu: · Tahmafilter ummistunud või vigastunud (märgutuli kustub pärast 4 normaalset tsüklit). · Heitgaasi rõhkude erinevuse andur.
KAHE POSTIGA AUTOTÕSTUK Kasutusjuhend Enne seadme kasutamist lugege tähelepanelikult läbi kasutusjuhend ja järgige kõiki juhiseid. Hoidke juhend hilisemaks vajaduseks alles. NOS0012 TÄHTIS LUGEGE JUHISED TÄHELEPANELIKULT LÄBI NING PANGE TÄHELE OHUTUSNÕUDEID JA HOIATUSI. KASUTAGE SEADET ÕIGESTI JA HOOLIKALT SELLE ETTENÄHTUD OTSTARBEKS. JUHISTE EIRAMINE VÕIB PÕHJUSTADA RASKEID KEHAVIGASTUSI JA/VÕI AINELIST KAHJU. HOIDKE JUHISED HILISEMAKS VAJADUSEKS ALLES. 1. OHUTUSNÕUDED JA HOIATUSED 1.1 Seadme tohib paigaldada ainult väljaõppinud asjatundja. 1.2 Seadet ei tohi kunagi paigutada plahvatusohtlike ega kergsüttivate vedelikke lähedusse, välitingimustesse ega niiskesse kohta (nt autopesula). 1.3 Seadme heas töökorras pidamiseks laske seda hooldada volitatud hooldustehnikul. Kasutage ainult seadme tootja valmistatud originaalosi. Turvalisuse ja maksimaalse töövõime tagamiseks hoidke seade puhas. 1.4 Ärge lubage seadet kasutada alaealistel ega volitamata isikutel. 1.
Teedemasinate juhtimine ja hooldus Teedeehituse masinate liigitus • Teedehituse ettevalmistustööde masinad • Tsüklilise tööga pinnasekaevetehnika • Pinnaste tihendusmasinad • Autoteede katendi ehitustehnika • Teede hooldustehnika • Transpordivahendid ja eritehnika • 1.5 Bituumen-sideainete jaoturid • 1.5.1 – gudranaatorid: • a) liikuvuselt: • iseliikuvad ja auto- • poolhaagis • rippseadmena • käsi • b) tööpõhimõttelt: • - mehaanilised • - pneumaatilised Pinnaste stabiliseerimise masinad Pinnase freesid: • pinnase kobestamiseks ja peenestamiseks Pinnae frees-segurid: pinnase kobestamine, peenestamine ja segamine sideainega • pinnasefreeside ja frees-segurite tööorganid • jäigad freesid • elastsed frees-kobestid • 2 võlliga segistid • laotus-silumisseadmed Teedeehitusmasiante arengusuunad Peamised arengu tende
survekõrgused (hs, ja Hs ). Nende järgi saab graafiliselt määrata survekao imi- ja survetorustikus hti ja hts. Suurim surve pumbas Hmax = Hs + hi ning suurim vaakum Hvac. max = Hi + h2 (vt. joon.10 ). Kolbpumbarikke diagnoosimine pumbalt võetud tegeliku indikaatordiagrammi järgi Omades mudelpumba (kataloogi) indikaatordiagrammi (joon.12) võib selle võrdlemisel pumpamishäiretega pumbalt võetud diagrammiga teha järeldused pumba võimalike rikete kohta. 1. Kataloogpumba indikaatordiagramm 20 Joonis 1 2. Vigastustega pumba indikaatordiagrammid: Diagramm a- õhk silindris, vee kokkusurumisele enne klapi avanemist kulub osa survetaktist (s1); surveklapp avaneb raskesti ( h1 ); Diagramm b - imiklapp sulgub aeglaselt, milleks
ümbritsetud plastkaitsega. Käivitustüüpi pliiaku Aku on vajalik mootori käivitamiseks ning tarvitite toitmiseks siis, kui mootor seisab või kui generaatorseadmes on rike(nt generaatori rihm libiseb). Aku vaid salvestab generaatori poolt toodetud elektrienergiat. Akud peavad taluma vibratsioone ja suurt tühjendusvoolu ning säilitama pika aja jooksul töövõime. Akude vastupidavus sõltub suurel määral kasutusviisist, nende säästmiseks on vaja tunda nende ehitus, tööpõhimõtet, rikete põhjusi ja hoolduse põhimõtteid. Akude kasutuselevõtul, hooldamisel ja remontimisel tuleb täita ohutusnõudeid, sest aku elektrolüüt sisaldab sööbiva toimega väävelhapet ja akugaasid on plahvatusohtlikud. Autodel kasutatakse käivitustüüpi pliiakusid, mis koosnevad enamuses kuuest jadamisi ühendatud elemendist, millel on ühes tükis valmistatud anum. Et üksikelemendi pinge on keskmisel 2V, siis kuuest elemendist koosneval akul on see 12V.
BE (aft)- Bilge ejector (62 m3/h; 5,2 bar) BE (fore)- Bilge ejector (5 m3/h) 12 1.2.8 Masinaruumi pilsiveesüsteem BS- Oily water separator ( 2,5 m3/h) BSP- Oily water separator pump ( 2,5 m3/h) SP- Sludge pump ( 7,7 m3/h; 3,0 bar) 1.2.9 Sanitaarsüsteemid 1.2.9.1 Heiteveesüsteem 13 1.2.9.2 Mageveesüsteem FW TK 18/19- Magevee tangid ( 35,6/ 18,6 m3) HWP 1; 2- Hüdrofoori pump ( Behrens Pumpen VKO 112 WW; 1,5- 1,8 m3/h; 3- 4 bar) HFT- Hüdrofoori tank ( 300L; töörõhk- 3 bar) UV- UV sterilizing plant HWT- Hot water boiler (Type HR- BE 290; 210 L) WWP- Circulating pump warm water ( Behrens Pumpen CHI 2- 40; 2,0 m3/h; 2,9 bar) SWP- Merevee pump ( 15,3 m3/h) FWG- Freshwater generator ( Alfa- Laval- JWP- 16- C40; 5,3 m3/24h) FWGP- Freshwater generator pump 14 1.2.10 Keskküttesüsteem
LAEVA ABIMEHHANISMID SISSEJUHATUS: Abimehhanismide , laevaseadmete ja süsteemide tähtsus ja liigitamine . Laeva energeetikaseade koosneb: 1. Peamasin (ad). 2. Laeva abimehhanismid (AM). Peamasinad peavad kindlustama laeva käigu , abiseadmed kindlustavad peajõuseadmete ekspluateerimise ja muud laevasisesed vajadused. Seadmete tarbimisvõimsuste kasvuga , uute võimsate jõuseadmete ja juhtimisseadmete kasutuselevõtuga on abimehhanismide osatähtsus tunduvalt kasvanud - energeetikaseadmete jagamine pea ja abiseadmeteks on tinglik. Näiteks veemagestusseadmed ,mida varem kasutati aurukatla toitevee saamiseks , võis lugeda peaenergeetikaseadmete hulka , kasutatakse edukalt pikematel reisidel majandus ja joogivee saamisel. Seega võib abimehhanismid tinglikult liigitada . a. Peamasinat teenindavad abimehhanismid ( jahutusseadmed, õlitusseadmed , pumbad , kompressorid jne. ). b. Üldotstarbelised ( rooliseade, kuivendussüsteemid , ventiltsiooni- õhukonditsoneeri, küttesüsteem
Eksami küsimused 1.bensiini paagi remont maha võtta , tühjaks lasta , ära puhastada, metall paake saab remontida, jootmisega, kahekomponentsete metall liimidega liimida. Bensiini paak tuleb ikkakist ära vahetada kui on katki remont on hädaabiks ainult.Jootmise teel on remont ohtlik.Pärast remonti tuleb veenduda et ei leki paak. 2.Auto TH tööd(perioodilisus tööd) Vastavalt hooldusraamatu järgi tuleb teha töid, vastavalt ette antud kilomentraasile. Esimene hooldus on taavaliselt õlivahetus ja kõikide liikmite pingutamine ja visuaalne kontroll ja filtrite vahetused.. Peale 50 tuh km. Võivad tulla rihma vahetused ja piduri vahetused jne. Suuremosa autodel on hooldusvälp viidud hästi pikaks (60 tuh ) aga meie tolmustel ja halbadel teeoludel on soovitatav teha seda sagedamini ( 10-20 tuh km.) 3.tööohutus auto käivitamisel. Et käsipiduroleks peal käik väljas, et kedagi poleks kapoti all näppupidi . Siseruumis peab olema paigaltatud hei
Kõik kommentaarid