„Mida
arvan Tšehhovi novellide tegelastest?“
Anton
Tšehhov oli 19.sajandi lõpu ja 20.sajandi alguse üks nimekamaid
novellimeistreid ja draamakirjanikke. Kooli ajal hakkas teda huvitama
teater. Tal oli hea näitlemis- ja improviseerimisoskus. Ta õppis
arstiteadust ja samal ajal tegi kaastööd huumoriajakirjaga. Vahepeal käis ta reisil Kaug-Idas, e aidata sealseid inimesi ja
õppida paremini tundma sealset piirkonda. Kui ta sealt naases, ostis
ta endale mõisa ja avas seal haigete vastuvõtu ning lisaks sellele
rajas ta ka kooli.
Tšehhovi novellid on väga lihtsa süžeega. Ta suudab edasi anda elu
katkematut voolu. Ta tähtsustas elu pisiasju- need olid kõige
tähtsamad ja kõige hirmsamad. Paljud tegelased olid väikekodanlased
- eri rühmade esindajad. Tšehhov ise oli samuti pärit
Inimese mugavus ja rahulolu pole väljaspool teda, vaid temas eneses. (harilik inimene ootab head või halba väljastpoolt, see on, kalessist või kabinetist, aga mõtlev olend iseeneselt). Marcus aurelius: ,,Valu on valu elav kujutlus: pinguta tahet, et muuta seda kujutlust, heida ta eemale, lakka kaebamast ja valu kaob." Tõelist õnne pole võimalik ilma üksindustundeta. Langenud ingel loobus jumalast tõenäoliselt sellepärast, et igatses üksindust, mida ei tunne inglid. Talumatult igav. Nii on ka need inimesed, kes räägivad alati tarku ja häid sõnu, kuid sa tunned, et nad on tömbid inimesed. Ja miks ei peaks imikud filosofeerima, kui nad pole rahul? Magada tahaks: Tegelased: 13aastane tüdruk hoiab last. Tüdruk kiigutab last magama, aga see on kui vaimust vaevatud ja ei suiku kuidagi. Karjub ja kisendab päev läbi. Tüdruku ainsaks sooviks on seevastu kas või hetkki und. Lauldes lapsele unelaulu jääb ta magama
Anton Tsehhovi novellid ' Sisukord Sisukord .............................................................................................. .2 Anton Tsehhovi novellide põhitunnused ...........................................................3 Palat nr 6 ...............................................................................................4 Palat nr 6 mõistekaart ............................................................................. 6 Jonõts ...................................................................................................7 Paks ja peenike .....................................................................................
Raskolnikovi teooria Kas Raskolnikovil oli põhjust võrrelda end Napoleoniga? Kas ma pean Napoleonit kangelaseks või kurjategijaks? Kas Raskolnikovi uhkus oli halb või hea ? Kuidas olid Luzini ja Raskolnikovi vaated sarnased? Kas mõistan Sonja hukka? Miks kõik Sonjat armastama hakkasid? Kas käituksin Dunjaga samamoodi nagu Raskolnikov? Kas tahaksin rohkem tutvuda Sonja või Dunjaga? Teose sõnum minule TSEHHOV NOVELLID ,,Jonõts" ,,Vaenlased" ,,Daam Koreakesega" Lõpp jutule ,,Daam Koerakesega" ,,Inimene Vutlaris" ,,Karusmarjad" ,,Palat nr 6" ,,Maja Ärklitoaga" Tsehhovi novellide küsimused TSEHHOVI NÄIDENDID ,,Kajakas" ,,Kirsiaed" ,,Kolm Õde" Kodune kontrolltöö Tsehhovi looming TOLSTOI LEV TOLSTOI ELU ,,Sõda ja Rahu" ,,Anna Karenina" Kolm lõiku Tolstoi kohta KOKKUVÕTE Dostojevski Dostojevski elu kahekordne lugemispäevik 1
· Hoolimata andest tahtis ta oma tulevikku siduda meditsiiniga. Kirjandus oli tema jaoks pigem põnev ja ta tundis rõõmu areneva ande mängust enesest. Ta kirjutas kodus aknalaua peal, kus ta oli koos oma perega ning koos olemine kuulus loomemängu juurde. · Kirjandusega tegema ajendas ka perekonna majanduslik kitsikus, et aidata oma õde ja nooremaid vendi. · Juba kirjandustegevuse alguses leidis ta oma teemad ja kujutusviisi. Sotsiaalselt kaalukate ja uuenduslike novellide kõrval kirjutas ta ka humoorikaid just huumoriajakirjadele sobivaid jutte. Tema loomingu hulgas oli nii teravaid lugusid ,,Õunte pärast" (1880) kui ka psühholoogiliselt teravaid jutte ,,Papa" (1880). · Ülikooli ja kirjutamise kõrvalt tegeles Tsehhov ka enesekasvatusega, püüdes endast orja välja pigistada. Hoolimata austusest vanemate vastu püüdis ta nende elumõistmise piire endas
väärika ja aruka inimese. 16-aastaselt jäi isa pankroti ja põgenes Moskvasse, kus õppisid ta vennad, hiljem läks ka ema teiste lastega järgi. Anton jäi üksi Taganrogi gümnaasiumi õpetada. Et maksta üüri, teenis ta raha ühte last õpetades. Olenemata sellest saatis ka emale natuke raha. Need olid rasked aastad, kuid need õpetasid talle töökust ja distsipliini. Gümnaasiumis, kus leidus nii hingetuid kui ka tähelepanelikku õpetajaid. Novell ,,Inimene vutlaris" 2. Esita kirjaniku eluloo olulisemad faktid. Sündis 1860 Taganrongis. Sirgus väga ranges ja karmis kasvukeskkonnas, pidi laulma kirikus ja töötama poes. Õppis kreeka algkoolis, seejärel Taganrogi gümnaasiumis. Innustus teatrist. 1879 äks Moskva Ülikooli arstiteduskonda, samal ajal hakkas ajalehes naljajutte avaldama.Haigestus tuberkoloosi 1884 lõpetas Ülikooli, asus tööle arstina. 1890. a viibis 3 kuud Sahharini
Kadrina Keskkool Tsehhovi novellid Õpimapp Aigo Allmäe 11.b klass Juhendaja õp. Anneli Särg Kadrina 2011 Anton Tsehhovi novellide põhitunnused. Inimväärikuse täielik puudumine ja teenistusvalmidus ning pugejalikkus kõrgemate ees. Näidendites puuduvad ühetähenduslikud hinnangud. Oskuslikult on ühendatud lüüriline, dramaatiline ja koomiline. Näidendite ideestik ei avane välise tegevuse kaudu vaid on peidus sügavamal. Rohkem räägib alltekst kui tegelaste kõne ise. Ükski lavaline võte pole tähenduseta. Meeleolud. Mida nende kaudu luuakse, ei ole eesmärk omaette, vaid tee reaalse elu
Trofimov ,,igavene üliõpilane" ja tütar Anja tulevikumotiiv. Nende usk tulevikku on nooruslikult veendunud ja seda kannab töö kui elu põhiväärtus. Töö rõõmu, õnne, elu läte. Kirsiaed R ja G on kirsiaia kaotus katastroof, Anjale ja Trofimovile on kogu Vm ,,meie aed" nad lahkuvad ,,väikesest kirsiaiast", et minna rõõmsal meelel ja õnne elevil sellesse suurde aeda. Kirsiaed sümboliseeris Vm ilu, maailma minekut, unistusi. Kõiki tegelasi iseloomustas: nad näevad, mida tahavad; ei võitle unistuste täitumise eest; põlvkondadel elus erinevad väärtushinnangud ja nendest arusaamad; lepitakse oma oluga; pärast esimest läbikukkumist antakse alla. Kas elada minevikus või minna elus edasi? Suhtumine suurtesse muudatustesse positiivne või negatiivne? Edasi liikumine tulevikku ei hävita minevikku. Et võita, tuleb loobuda! Nad elasid mälestustes, hoidsid kramplikult kinni, ei läinud eluga edasi
sulanduda kõrgklassi. Ta oli noor, meeldiv ja libeda keelega-sujuva jutuga. Üritas saada proua Bauséanti abiga kõrgemasse seltskonda. Üritas Anastasiet võluda, kuid Delphine'ga alustas hoopis suhet. Läks kaasa suurema massiga, kuid ei läinud kuritegelikule teele. Proua Vauqer pansionaat. Probleemid teoses: 1) RAHA-väga suur roll, sest kas raha võrdub perkonnaga? Isa Goriot oli väga kõrge ja tuntud nuudliärimees ja tütardel polnud kunagi puudust olnud, kuid mida vanemaks sai seda rohkem raha hakkas tütardele saatma. Isa Goriot'i ja tütarde suhe=RAHAMASIN. Tütred isegi mitte isa matusele ei läinud. Isa arvas ise ka, et suhe peab põhinema rahal. Rahalist suhet näeb ka Eugene de Rastignaci ja ta vanemate vahel. Ei näinud probleemi küsida perekonna käest raha, et tõusta kõrgemale sotsiaalses staatuses. 2) ISAARMASTUS-kõige olulisem isale tütarde käekäik, hoolitses nii pedantlikult. Delphine aja Anastassie ei näinud puudust. Isa
Kõik kommentaarid