Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"abs" - 441 õppematerjali

abs - absoluutväärtus  EXP - e aste  FACT - faktoriaal  LN - naturaallogaritm  LOG10 - kümnendlogaritm  MOD - jagamise jääk  SIGN - märk (+1 või -1)  SQRT - ruutjuur  Kahe argumendiga:  LOG - logaritm  POWER - astendamine  Paljude argumentidega: SUM, PRODUCT (korrutamine)  Ümardusfunktsioonid: ROUND, INT, TRUNC, ...  Trigonomeetrilised:  SIN, COS, TAN  ASIN, ACOS, ATAN - arkusfunktsioonid  Teisendused:  DEGREES, RADIANS  Muud: ROMAN, ...
abs

Kasutaja: abs

Faile: 0
thumbnail
20
pdf

Abs Pidurid

ProDiags ABS, ASR, EBV, EDS, ESP, MSR Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid http://open.forms.fi/hmv-edu http://www.hmv-systems.fi ProDiags Sisukord 1. ABS - pidurid .......................................................................3 2. EDS ­ Elektrooniline diferentsiaali kontroll ............................9 3. EBV ­ Elektrooniline pidurdusjõu kontroll ............................11 4. ESP ­ Elektrooniline stabiilsuse kontroll ..........................................12 5. Lülitid ja andurid ......................................................................14 5.1. ASR/ESP lüliti...

Auto õpetus
143 allalaadimist
thumbnail
55
ppt

Pidurid, abs

Pidurdusjõud Esirataste blokeerumine Tagarataste blokeerumine Pöörlemissageduse künnis Piduripedaalile vajutamine Piduripedaali vabastamine Piduripedaalile vajutamine Piduripedaali vabastamine Võrdlus ABS ABS tööpiirkond ABS i tööpõhimõte ABS ehitus Arvutuslik informatsioon Füüsiline informatsioon Lisatingimused Tööpiirkond ABS tööpõhimõte ilma pidurduseta Pidurdamisel Rõhu hoidmisel Rõhu vähendamisel Juhtimisloogika Vooluga juhitav ABS Rõhu suurendamine Rõhu vähendamine Impulssjuhtimisega ABS Hüdroskeem...

Auto õpetus
56 allalaadimist
thumbnail
33
ppt

Auto juhitavus ja ABS

Auto juhitavus ja ABS pidurid Kaido Tammepõld Lühendid ABS ­ blokeerumisvastased pidurid ASR ­ kaapimisvastane süsteem EBV ­ elektrooniline pidurdusjõu kontroll EDS ­ elektrooniline diferentsiaali kontroll ESP ­ elektrooniline stabiilsuse kontroll MSR ­ mootori pidurdusmomendi reguleering Auto juhitavus ja ratta haardumine Auto liikumissuuna või kiiruse muutumine, pidurdamine, kiirendamine või pööramine sõltub ratta ja maapinna vahelisest haardumisest Haardejõu ületamisel hakkab ratas libisema...

Auto õpetus
141 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

ABS Pidurid

 See tähendab, et ABS hoiab pidurdamisel ratast libisemise ja veeremise piiril, tänu millele jääb auto juhitavaks.  Esimesed ABS-piduritega autod toodeti 1978. aastal.  Süsteemi oli hakatud arendama juba 1930ndatel. ABS mootorrattal  Kuna algaastatel olid ABS süsteemi osad väga suured, rasked ja kallid, ei olnud võimalik neid mootorratastel massiliselt kasutada.  Esimesena paigaldas ABS pidurisüsteemi mootorrattale 1988. aastal BMW oma mudelile K100.  Alastes 2000. aastast pakub BMW kõikidele oma mootorratastele ABS pidurisüsteemi.  Laialt hakkas ABS pidurisüsteem mootorratastel levima alles 21. sajandi alguses ning massiliselt hakati seda paigaldama alates aastast 2005. BMW K100 1988 ja HP4 2014 ABS-i turvalisus...

Auto õpetus
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ABS süsteemid

Reimo Mänd Viljandi Ühendatud kutsekeskkool AUT07 ABS süsteemid .............................................................................................................................................................................. .............. 1) ABS-i tööpõhimõtted. Kui üks või rohkem rattaid hakkavad pidurduse ajal blokeeruma, siis ABS-i süsteem reguleerib igale rattale pidurdus vedeliku rõhku, et vältida rataste blokeerumistja parandada stabiilsust, juhitavust ja pidurdusmaad....

Auto õpetus
150 allalaadimist
thumbnail
5
doc

ABS pidurid

ABS pole kaitseingel Kriitilist olukorda märgates peab sõidukijuht vajutama piduripedaalile. Kuid seda ainult nii tugevalt, kui teeolud lubavad. Vastasel korral hakkab auto libisema ja kaotab juhitavuse. Selline eksimus tuleneb eelkõige sellest, et juht on lühikese aja jooksul koormatud liiga paljude ülesannetega. Juhtides ABS-piduritega varustatud sõidukit on juhi ainus ülesanne vajutada piduripedaali, kõik muu teeb tema eest ABS ja juhil on võimalik täielikult keskenduda kriitilisele olukorrale. ABS-pidurite eeliseid kuritarvitatakse sageli, nähes süsteemis auto kaitseinglit arutu kihutamise ja ohtlike manöövrite korral. On siiski olemas füüsikaseadused, mis piiravad ka ABS-pidurite võimalusi. Võib kindlalt väita, et ABS on hea tööriist just vastutustundliku autojuhi käes. Mis on ABS? Paljud usuvad, et ABS on lihtsalt elektriliselt juhitud rütmiline pidur. Nii lihtne see siiski ei ole...

Auto õpetus
231 allalaadimist
thumbnail
92
ppt

ABS Piping Australian Presentation

Eng http://waterhammer.hopout.com.au/ Provide an insight into what piping designers need & expect Define the role of the supplier & designer Learn some fundamentals of piping design Discover failure analysis techniques Share experiences of problems A Course In the Design of ABS Piping What We Shall Look at This Week ABS Material Properties Thermoplastic Pipe Design Waterhammer Analysis Typical Applications of ABS Pressure Pipe Some Anticipated Events Stages of the Design Process Representation-Drawings & Specification Calculation-Engineering & Assumptions Visualisation-Presentation of Information Validation-Testing & Commissioning Role of the ABS Pipe Supplier What the Customer Expects Avoid the following: Material Properties Accept design risk for a sale...

Inglise keel
2 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Reaalajasüsteemid

Reaalajasüsteem võib olla rakenduses, mis on seotud näiteks kriitilise ülesandega. Arvuti peab jälgima ja juhtima reaalse maailma füüsikalisi protsesse. Osad protsessid on looduslikud ja ülejäänud on inimese loodud tehislikud protsessid. Arvuti tegevus ja kiirus peab olema suurem kui reaalse maailma protsessi toimumise kiirus. Antiblokeerumise süsteem ehk ABS on lihtsaks näiteks ühest tavalisest reaalajasüsteemi kasutusvaldkonnast, kus süsteemil on minimaalselt lühike aeg reageerimiseks, et rattad pidurdaksid stabiilselt. Arvutused nimetatakse ebaõnnestunuks, kui need ei ole tehtud enne ajalist piirangut, kus ajaline piirang on relatiivne sündmusega. Kui arvutus ebaõnnestub, siis peab süsteem selle uuesti kordama ning see peab toimuma enne ajalist piirangut, seega peab arvutus olema mitmeid kordi kiirem ajalisest piirist....

Ainetöö
62 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Passiivne ja aktiivne ohutus

See roll on ja jääb professionaalse ja kvalifitseeritud veokijuhi ülesandeks," ütleb Carl Johan Almqvist. Volvo ohutusfunktsioonidest · Juhi valvsusabisüsteem jälgib veokijuhi väsimust kasutades selleks positsioneerimist teetähiste järgi. Kui sõiduki liikumine teel muutub korrapäratuks, hoiatab süsteem veokijuhti. · Volvo elektrooniline stabiilsusprogrammi reguleerib arvuti, mis saab informatsiooni erinevatest allikatest nagu ABS piduriandurid, roolimissüsteem ja güroskoop. Kasutades seda informatsiooni saab selgeks teha, kas veokil on ümber mineku või külglibisemise oht. Kui oht eksisteerib, reageerib ESP ning pidurdab üht või mitut veoki ja haagise ratast. Vajadusel saab süsteem alandada ka mootori pöördeid. · Reavahetuse abisüsteemi puhul on tegemist valvsa "lisa silmaga", mis kasutab radarandureid jälgides nn "pimealas" olevaid sõidukeid. Kui juht lülitab sisse suunatule...

Auto õpetus
90 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

vajaduse korral vähendada rõhku töösilindrites rataste blokeerumiohu korral, blokeerumiohu puudumisel või süsteemi väljalülitatud asendi korral hoida peasilinder ja töösilindrid hüdrauliliselt ühendatud. Aeglustusandur: määrab piki ja külgsuunas mõjuva aeglustuse, kurvis pidurdamisel suurendatakse välimiste ratastele mõjuvat pidurdusjõudu. ECU saab arvutada auto kiiruse ka siis kui kõik rattad on blokeerunud. ABS süsteemi juhtimine: vastavalt kiirenduanduritele reguleerib ECU rõhku töösilindrites. Elektrooniline pidurdusjõudude regulaator: pidurdamisel toimub auto kaalu ümberjaotumine, mistõttu väheneb maksimaalne tagarataste pidurdusjõud. Tagarattad võivad blokeeruda. Piduriassistent: tunneb ära järsu vajutuse piduripedaalile(mõõdab pedaalile vajutamise kiirust ja jõudu), suurendab pidurdusjõu maksimaalseks kuni kestab surve pedaalile...

Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

Kui ühe ratta pöörlemissagedus väheneb teistest kiiremini (see tähendab blokeerumisohtu), siis hakkab juhtplokk hüdrosõlmes asuvate elektromagnet-klappide abil pidurdusrõhku vähendama. Rõhku vähendadakse seni kuni pöörlemissagedus hakkab uuesti suurenema. Seejärel suurendatakse pidurdusrõhku kuni blokeerumise ohu tekkimiseni, ning kõik kordub. Joonis 1. ABS Skeem 1.2 ABS- i tööpiirkond Juhtplokk jälgib rataste pöörlemissagedusandurite signaalide põhjal iga ratta pöörlemissagedust ja vajadusel reguleerib mõne ratta pidurdusrõhku. ABS/EDS-juhtplokk töötleb iga ratta andmeid eraldi võimaldades nii kõikidele ratastele antud tingimustele vastava pidurdusjõu kuid vältides blokeerumise. Külgsuunaline hõõrdejõud on suurim ratta vabal veeremisel (siduripedaal on alla vajutatud ja piduripedaalile ei vajutata). Joonis 2. Libisemine 0%...

Auto õpetus
130 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Aktiivsed ja passiivsed turvaseadmed

Turvaseadised 1.Aktiivsed ja passiivsed turvaseadmed 1.1 Aktiivsed turvaseadmed a) ABS pidurisüsteem b) Veojõukontroll c) Stabiilsuskontroll d) Pidurdusjõu jaotussüsteem e) Äkkpidurduse süsteem Lisaks nendele on olemas palju abistavaid aktiivseid turvasüsteeme. Mõned neist on: a) Elektrooniline diferentsiaali lukk b) Parkimisabi c) Püsikiiruse hoidja d) Adaptiivne püsikiiruse hoidja e) Allamäge liikumise abisüsteem (Downhill Assist)...

Abimehanismid
15 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ABS-pidurid

Kaia Kõrge, AT215 Turvaseadised ABS-pidurid Mitteblokeeruvad pidurid kujutavad endast viimase aja olulisemat edasiarendust ohutu liiklemise vallas. Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana. Otsused, mis autojuht peaks langetama kriitilises olukorras sekundi murdosa jooksul, teeb nüüd juhi asemel ABS-pidurisüsteem ja kindlasti mitte halvemini kui kogenuim lihtsurelik. ABS-pidurid (inglise keeles Anti-lock Braking System) on tänapäevastel sõidukitel kasutatav pidurdussüsteem, mis ei lase tugeval pidurdamisel piduritel blokeeruda, vaid hoiab elektrooniliselt juhitud hüdraulika abil pidurid selle piiril, tagades rehvide parema haardumise maapinnaga. Esimesed süsteemid töötas välja prantslane Gabriel Voisin 1929. aastal, et lühendada lennukite pidurdusmaad maandumisrajal. Algelised süsteemid olid täielikult mehaanilised...

Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ehitus ja mördisegud

Tallinna Ehituskool Ehitussegud ja mördisegud Õpilane: Kaspar Liivak 2011 Sisukord Isetasanduv segu........................1 Mört..........................................1 Konstruktsioonist..........................1 Betooni liigitus.............................2 ISETASANDUV SEGU Vetonit ABS 148 on põrandasegu mida kasutatakse põrandakatete aluse sileda pinna tegemiseks. Isetasanduvat segu saab paigaldada nii käsitsi kui ka masinaga. Aluspinnaks sobib betoon, kergbetoon, kivi ja keraamiline plaat. Segukihi paksus betoonil 4-30mm, kergbetoonil 6-10mm. Vetonit ABS 148 paigaldades peab peab temperatuur olema vahemikus +10 kuni +30 kraadi. Isetasanduva segu valmistamine 25 kg kuivsegule tuleb lisada ca 5 liitrit vett ja korralikult segada...

Ehitus alused
44 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aine ehituse alused

termomeetri suhtega jne... Soojendamine, jahtumine Q = cm(t2-t1) Sulamine, tahkumine Q = m Aurumine, kondenseerumine Q = rm Kütuste põlemine Q = km Q1 = Q2, Q3 = Q1+Q2 m = m1+m2 C = cV Q = C(t2-t1) Srel = t/tk * 100% Q ­ soojushulk (J) c ­ erisoojus (J/kg°C) m ­ mass (kg) t2-t1 ­ temperatuuri vahe (°C) ­ sulamissoojus (J/kg) r ­ aurustumissoojus (J/kg) k ­ kütuse kütteväärtus (J/kg) C ­ soojusmahtuvus Srel ­ relatiivne õhuniiskus (%) t ­ veeauru rõhk; abs. niiskus tk ­ küllastunud rõhk; küll. abs. niiskus...

Füüsika
178 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Molekulaarfüüsika

Kui muutumatu on rõhk, nimetatakse protsessi isobaariliseks. Kui muutumatu on ruumala, nimetatakse protsessi isohooriliseks. Kui muutumatu on temperatuur, nimetatakse protsessi isotermiliseks. Isoprotsessid on ideaalse gaasi olekuvõrrandi rakendamise erijuhud. = m0v F = m*a = m*v/t 0 K = -273,15 °C p = C*1/V, kus T = const p = C1*T, kus V = const pV = m/M*RT (ideaalse gaasi olekuvõrrand) R = pV/T, kus m/M = 1 V = C1*T, kus p = const k ­ võrdetegur energia ja abs. temperatuuri vahel m ­ mass M ­ molaarmass F ­ jõud U ­ siseenergia t ­ temperatuur Celsiuse skaalal T ­ temperatuur Kelvini skaalal t ­ aeg ­ impulss p ­ rõhk (Pa, at, mmHg) V ­ ruumala Q ­ soojushulk (J, cal) T ­ temperatuur m0 ­ molekuli mass n ­ molekulide kontsentratsioon (1/m³) v ­ molekuli kiirus C1, R ­ konstantne suurus...

Füüsika
137 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valmissüsteem Eestis (2005)

2)üldised ei kehti (varanduslikud; soolised; rassilised, usulised piirangud) kehtivad (kodakondsuspiirangud (paralamendi valimised(+) ja omavalitsuse valim())) 3)võrdsed(võrdsed hääled kandideerimisel (riigi raha ja meedia raha)) VALIMISSÜSTEEMID 1) Majoritaarne süsteem e enamusvalimised *valitakse ühe mandaadilistest ringkondadest suhtelise enamuse alusel *domineerivad 23 suuremat parteid (ntx USA ­ demokraadid ja vabariiklased) *suurim erakond saab abs enamuse>tekivad üheparteilised enamusvalitsused *kehtib sõjaväelaste hääletuskeeld *teatud juhtudel toimivad valimised abs enamuse põhimõttel (ntx presidendi valimistel) 2) Proportsionaalsed e võrdelised valimised *valitake mitmemandaadilistes ringkondades *mandaate saadakse võrdelise häälte arvuga *hääletatakse kinniste või avatud nimekirjade kaupa *enamaste abs enamust ei saada>võimule mitmeparteilised valitsusliidud *kehtivad valimiskünnised RIIGIKOGU:...

80 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Valgusallikad, kiirgus

abs. must keha on kõige parema kiirgus võimega. Ta hakkab hõõguma madalamal T kui valge keha Absoluutselt musta keha kiirguse seadused: Kõrgema temp.-ga keha kiirgab sama pindalaühikult rohkem energiat kui madalama temp.-ga keha 1). Stephani-Boltzmani seadus: abs. musta keha energ.valgsus on võrdeline selle keha abs. temp. neljanda astmega. See kahur T ees = 5,67*10 -8 W/m2*K4 - Stef.-Boltz. konstant 2). Wieni nihke seadus: abs. musta keha kiirguse max on pöördvõrdeline selle keha temp.-ga. b = 3,0*10 -3 m*K - Wieni constant Valgusallikad 1. Kuumutatud kehad 2."külmad kehad"- luminestsents Kuumutatud kehad ­ lambipirnid (hõõgniit). Wolframist hõõgniit hakkab temp. tõustes hõõguma ning valgust kiirgama. Hõõgniit on W, kuna W sulamis temp on vägasuur...

Füüsika
95 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Soojuskiirgus

teise keha T tõusma. Tõuseb ka teise keha kiirgus võime ja ta hakkab hoopis esimest keha soojendama. Niimoodi "pendeldades" saavutavad kaks keha lõppuks tasakaalu. Keha temperatuur ja kiirgus on omavahel tasakaalus R abs. must keha on kõige parema kiirgus võimega. Ta hakkab hõõguma madalamal T kui valge keha Absoluutselt musta keha kiirguse seadused: Kõrgema temp.-ga keha kiirgab sama pindalaühikult rohkem energiat kui madalama temp.-ga keha 1). Stephani-Boltzmani seadus: R = T 4 R - abs. musta keha energ.valgsus on võrdeline selle keha abs. temp. neljanda astmega....

Füüsika
159 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Prantsusmaa 1500 - 1900

Fra Kunnid: Henry IV (1589 ­ 1610) ­ läks üle katoliku usule, mõrvati protsetantide poolt. Louis XIII (1610 ­ 1643) + Austria Anna, absolutismi kujunemisaeg, kardinal De Richilien(valitses tegelt) Louis XIV (1643 ­ 1715) ­ päikesekuningas, abs. Kõrgaeg, riik ­ see olen mina, Versailles, Hugenotid lõplikult maas. Louis XV (1715 ­ 1744) ­ XIV lapselaps, pärast mind tulge või veeuputus. Louis XVI (1774 ­ 1792) ­ paks ja lühinägelik, Marie Antoinette, 1791 üritas põgeneda, tapeti 21 jaan 1793 Louis XVIII (1814 ­ 1824) XVI vend, Charles X (1824 ­ 1830)­ ultrarojalist, 1830 revo. Kukutati, Louis Philippe (1830 ­ 1848) sama dünastia kõrvaline vend...

Ajalugu
94 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun