Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"antiikmütoloogia" - 163 õppematerjali

antiikmütoloogia - ainelised tööd, portreed jne. Rubensi käekäik oli õnnelik – hea haridus, palju tellijaid, suur töökoda, jõukus.
thumbnail
2
docx

Ilukirjandus, piibel, antiikkirjandus

Ilukirjanduse põhiliigid ning zanrid: 1. Eepika (romaan, jutustus, novell, kunstmuinasjutt, kunstmuistend) 2. Lüürika (hümn, ood, sonett, luuletus) 3. Lüroeepika (eepos, poeem, ballaad, valm) 4. Dramaatika (komöödia, tragöödia, draama) Mis on müüt? Müüt on jutustav pärimus, mis seletab traditsionaalse kultuuri teadmiste ja kogemuste baasil kujundilisel viisil maailma ja inimese algupära, olemust ja tähendust. Mis on antiikmütoloogia? Antiikmütoloogia on vanade müütide kogum. Piibel Piibel: Piibel on raamatute raamat, mis on kestnud läbi aegade ja avaldanud mõju paljudele. · Pole konkreetset autorit · 1500 aasta väitel neljakümne autori poolt · Vana testament - Kirjutati enne Jeesuse sündi. ( Vana-juudi e. Heebrea keeles) · Uus testament ­ 1. Sajand pärast Jeesuse sündi. ( Kreeka keeles) · Jutustab universumi loomisest Jumala poolt, inimeste pattulangemisest, Israeli rahva

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Referaat itaalia vararenessanss maalikunst

Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; käsutatakse puhtaid värvitoone. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Perspektiivid olid keerulised, kehaasendid olid raskeloomulised, figuurid kattuvad, emotsioone edastati täpselt, maalidesse toodi sisse ruumilisus. Muutus maalide temaatika- antiikmütoloogia, floora, loodus, ajaloomaal jne. Maalikunsti temaatika oli enamasti usuline, kuid piiblitegelased muudeti kaasaegsete inimeste taoliseks. Pühak ja ilmalik sulasid kokku. 15.sajandi teisel poolel segunesid ilmalike sündmuste kujutused ja kaasaegsete inimeste portreed. Seintele maaliti peamiselt freskotehnikas, puutahvlitele temperavärvidega. Hakkasid levima ka õlivärvid. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Maalikunst

Maalikunst · Seinamaal · Tahvelmaal · Ikoon(pühakut kujutav maal) Zanrid: portree, maastikumaal, mosaiikmaal, natüürmort, antiikmütoloogia, piiblitemaat, ikoon, mosaiik, aktimaal Tehnikad: guasimaal, pastellimaal, õlivärvid, akvarell, tusimaal Vahendid: pintsel, värvid, molbert, paber, lõuend, palett · Koloriit ­ värvilahendus kunstiteosel · Marinist ­ kunstnik, kes maalib merd Natüürmort ­ maal elututest esemetest E.Allsalu Märt Bormeister Maastik majaga Aasa-ja aialilled

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessanss: „Venuse sünd“

„Venuse sünd“ Renessanss "Venuse sünd" valmis 1485. Sellel on kujutatud Venust, kes sündis merikarbist, vahetult pärast sündi karbist välja astumas. Venus sündis selle maali järgi täiskasvanud naisena. Ühel pool Venust on kujutatud läänetuul Zephyros ama abikaasa Chlorisega, teisel pool taimekasvujumalanna Flora. Antiikmütoloogia järgi sündis ilu- ja armastusejumalanna Venus täiskasvanuna merevahust ja maabus teokarbis Küprose saarele. Botticelli (kunstnik) aga ei kujuta maalil otseselt seda lugu vaid teos on täis allegooriaid ja sümboleid. See pilt on omapärane. Pildi värvid on ilusad ja erksamad, mis mulle meeldib. Pildi sündimise lugu on ka huvitav.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Phobos Apollon

Phobos Apollon 10.D Apollon Zeusi ja Leto (Latona) poeg; Sündis Delose saarel; kaksikõde Artemis; poeg Asklepios (ema oli järvenümf Kronis); Daphne; ,,suurim kreeklane kõigist jumalaist"; loorberipuu, vibu, nool, lüüra, delfiin ja ronk; mitmekülgne. Nimetused Meister muusikant; hõbedase vibu peremees; tervendaja; valgusejumal; tõejumal. Legendid Esimene pikk rännak Delfisse. Tappis mao Pythoni. Hakkas oraakli isandaks. Temast sai tarkusejumal. Kasutatud materjalid E. Hamilton ,,Antiikmütoloogia" http://et.wikipedia.org/wiki/Apollon http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo http://www.miksike.ee/docs/referaadid2005/apollon_evelin.htm http://www.hot.ee/fraternitas/Muud.kaustad/Huvitavat/kreekajumalad/ VanaKreekaJumalad.index.htm Pildid: http://c.villefagnan.free.fr/intranet/activites_des_disciplines/Latin/ apollon.html; http://www.friendsof...

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessanss ja barokk

· Rahutu, dünaamiline(ägendatud liigendused) · Teemad: võitlus- ja röövimistseenid, konfliktsituats, märtristseenid · Teatraalsed zestid ja taevasse tõstetud pilgud 2 suunda: 1. idealistlik ehk akadeemiline laad Annibale Carracci Koos venna Agostino ja nõo Lodovicoga · Rajasid Bologna akadeemia 1580 · Inimkehad Raffaeli-päraselt idealiseeritud · Illusoorsed võtted · Usulise sisuga ja paljufiguurilised altarimaalid · Antiikmütoloogia teemalised freskod · Eeskujuks kogu euroopa nn akadeemilisele kunstile 2. naturalistlik suund Michelangelo da Caravaggio 1573-1610 · Usuteema · Peategelane lihtrahvas · Uudne kompositsioon- poosid ja asend mõjuvad juhuslikult · Äärmuslik naturalism(vanadus, mustus, katkised rõivad) · Natüürmordi meister · Tegevus pimeduses, mida lõhestab nn keldriluugivalgus- lisab dramaatilisust · ,,Peetruse risti löömine" · ,,Pauluse pöördumine"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
206 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Barokk

oskus kujutada hästi erinevaid näoilmeid. Bernini tähtsaim teos on "PÜHA TERESA EKSTAAS" ­ poos barokile iseloomulik. "APOLLON JA DAPHNE" ­ marmoris suudetud edasi anda hoogne liikumine ja õrna inimkeha moondumine puukooreks ja juuste moondumine oksteks. "TAAVET" ­ kujutatud võitluses, kuid vaenlane tajutav. Peter Paul Rubens: menukas kunstnik, suuremate teoste puhul tegi vaid kavandid ja viimistluse; temaatika lai ­ piibli teemad, antiikmütoloogia, allegoorilised ja dekoratiivsed teosed, portreed ja maastikupildid; piibliteemad mõeldud altarimaalidena; mütoloogiapiltides valitseb meeleline nautlemine; ühendab maalides baroki mõlemad suunad ­ eluläheduse ja idealiseerimise; efektselt kujutab ebareaalset või ülemeelelist reaalsete ja meeleliste vahenditega; piltidel suunduvad massid piki pildi ristuvaid diagonaale; allegoorilistel ja mütoloogilistel maalidel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Ares ja tema kujutamine kunstis

Ares ja tema kujutamine kunstis Kes on Ares? · Ares on sõjajumal. Ta on Zeusi ja Hera poeg. · Ta on nägus ning hea kehaehitusega. · Ares armastas sõda, surma ning hävingut, oli verejanuline ja rumal, halastamatu ja metsik. · Isegi tema vanemad ei armastanud teda. · Tema vaste vanarooma mütoloogias on Mars. Tema kujutamine Ares. Stockholm.Skulptuur. Ares ja Aphrodite.18.saj.Oldenburg.Maalikunst. Arese kujutamine kaasajal Varem teadsin Varem ma olin ainult tema nime kuulnud Enim kujutatud Teda on enim kujutatud 18.sajandil ning enamasti skulptuuris. Ares(Mars) kokkuvõte · Ares on sõjajumal · Enim kujutatud 18.sajandil · Enamasti kujutatud skulptuuris · Armastas surma, hävingut ja oli rumal. · Ta oli Zeusi ja Hera poeg. · Tema sümboliteks on raisakotkas, oda, kiiver ja kilp. Kasutatud ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

RENESSANSSI KUNST

kunstiharu.  Püüd reaalsuse poole valitseb eelkõige Itaalias ning sealt edasi teistesse Lääne-E maadesse. Kohe alguses ilmneb antiikkunsti mõju ning seda eelkõige arhitektuuris ja siit ka kunstiajastu nimi renaissance (taassünd).  Taassünni all mõeldakse antiikaegsete võtete taas kasutuselevõtmist.  Renessansi sünnikohaks peetakse valdavalt Itaaliat.  kunstnikud muutsid Piibli tegelased ning pühakud üsna inimeste sarnasteks, ka antiikmütoloogia ainestikku kasutati.  Kasutati põhiliselt tempera- ja õlivärve. Sandro Botticelli Leonardo da Vinci

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maalikunst

Maalikunst Zanrid: 1)Looduskunst 2)antiikmütoloogia 3) ikoon 4) portree 5) maastiku maal 6) mere maal 7)mosaiik maal 8)natüürmort 9)piiblidemaatika 10) akt Mõisted: 1)Zanr- zanrid määravad kunsti selle järgi, mida joonistatakse. 2)Marinist- kunstnik, kes maalib merd. 3)Mosaiik maal- väikestest värvilistest klaasi tükkidest kokku pandud pilt 4)Natüürmort- maal elututest esemetest 5)Piiblidemaatika- usuline maal 6)Ikoon- pühakut kujutav maal 7)Akt-alasti maal Tehnikad:1)guasid 2)pastellid 3)õlivärvid 4)akvarellid AACHEN, Hans von Portrait of Emperor Rudolf II 1590s Oil on canvas, 60 x 48 cm Kunsthistorisches Museum, Vienna ALLORI, Alessandro St Peter Walking on the Water 1590s ...

Kultuur-Kunst → Kunst
8 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Matthias Grünwald

Maarja, Apostel Johannes ja põlvitav Maarja Magdalena Paremal seisab Ristija Johannes, viidates Kristusele kui lunastajale Grünewaldi looming Grünewaldi loomingus on nähtava maailma jäljendamine allutatud tunnete väljendamisele Lucas Cranach vanem (14721553) Töötas maalija ja graafikuna Saksi kuurvürsti õukonnas Maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel Viimastes ei lähtu ta Paljud Cranachi tööd on antiikaegsetest vaid väikeseformaadilised ja oma kaasaegsetest maneristlikud ning loodud olustikest ja aristokraatide privaatseks inimtüüpidest silmarõõmuks Seetõttu erinevad eriti Mõnedes teostes esineb ta alasifiguurid koketeerimist ja naiivset inimkeha kujutusest erootikat itaalia kõrgrenessansis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Andrea Mantegna

Andrea Mantegna Anett Õun 10b · Sündis 1431. · Suri 13. september 1506. · Oli Itaalia vararenessanssi maalikunstnik ja graafik. Elulugu · Sündis peres teise lapsena. · Õpis Padovas, mis on linn Itaalias Veneto maakonnas. · 1460 oli Mantegna Mantovas Ludovico II Gonzaga õukonnakunstnik. · Lõi esimesed freskod. Looming · Montegna maalis monumentaalseid antiikmütoloogia- ja piibliteemalisi seina- ja tahvelmaale. · Teda iseloomustab oskuslik rakursi- ja ruumikäsitlus ning plastiline vorm. · Ta andis edasi antiikaja arhitektuuri ja ornamentikat. · Rakendas realismi. · Inimese käitumises rõhutas Mantegna kangelaslikkust. · Ta kujutas kristlikke kangelasi. · Mantegnal on oluline roll vaselõike väljaarendamises. · Mantegna stiil mõjutas Põhja- Itaalia maalikunsti kuni 1490. aastateni. · Leinav Maaja (1459) · Kartongid Caesari triumfi kujutisega (1484­1494) · Saint Sebastian The St. Sebastian of Vienna (145...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Andrea Mantegna

Andrea Mantegna Regina Kaasik Jakob Westholmi Gümnaasium 10. A klass Andrea Mantegnast Sündinud Veneetsia lähedal, Itaalias 1431 a. ja suri Mantuas 1506 a. Reisimisest Ta on esimene täielikult renesanssiaegne maalija ja graveerija Põhja-Itaalias Kunstiline vaatenurk Padova ülikool antiikmütoloogia- ja piibliteemalised seina- ja tahvelmaalid antiikaja arhitektuur, ornaminetika ning realism Perspektiiviga mängimine Kangelaslikkuse rõhutamine inimesi kujutades Tuntumad Teosed Kõige paremini säilinud ning tuntuim töö on "Camera degli Sposi" ("Pruudi ja Peigmehe Tuba") Overati kabeli freskod Caesari võitu sümboliseeriv pildiseeria (tema hilise stiili haripunktiks) "Camera degli Sposi" Ludvico II Gonzaga 1465 -1474 a. Ruumilisus Toa kirjeldus: "Court Scene" "Meeting scene" Laes olev n-ö silm Ovetari katedral Ermitani kiriku paremal käel asuv kabel 1448 ­ 1457 a. 1944 a. Anton...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Arhailine eepos - Homeros ja Hesiodos

tekkis dilemma, et mida võiks kirjutada ja mida välja jätta. Teemadest raskeimaks kujunes arhailine eepos. Otseselt arhailise eepose kohta oli materjali väga vähe ja olemasolev ei olnud usaldusväärne. 6 Kasutatud kirjandus Maailmakirjandus 1. , Koolibri, 2001 Maailma mütoloogia entsüklopeedia, Varrak, 2006 Antiikmütoloogia ja ­kultuur, Varrak, 2008 E.Hamilton, Antiikmütoloogia, Eesti Raamat, 1975 Antiigileksikon, Valgus, 1983 Homeros, Ilias, ERK, 1960 7

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kreeka jumalad

KREEKA JUMALAD Olümpose jumalad (nimetatud ka: kaksteist jumalat, nn Olümpose jumaluste ring) on kreeka mütoloogia tähtsamad jumalad, kes moodustasid taevase, Olümpose mäel elutseva perekonna. See, missuguseid jumalaid Olümpose 12 jumala sekka arvatakse, on muutlik. Edith Hamiltoni "Antiikmütoloogia" järgi olid need jumalad järgmised: 1. Zeus (rooma mütoloogias Jupiter) – peajumal, taeva-, (tormi-), vihma- ja äikesejumal 2. Hera (rooma mütoloogias Juno) – Zeusi naine ja õde, taeva- ja abielu jumalanna 3. Poseidon (rooma mütoloogias Neptunus) – Zeusi vend, merejumal 4. Hades (rooma mütoloogias Pluto) – Zeusi vend, allmaailmajumal 5. Hestia (rooma mütoloogias Vesta) – Zeusi õde, kodukoldejumalanna 6. Ares (rooma mütoloogias Mars) – Zeusi ja Hera poeg, sõjajumal 7. Athena (rooma mütoloogias Minerva) – Zeusi tütar, tarkusejumalanna 8. Apollon (rooma mütoloogias Apollo) – Zeusi poeg, Artemise vend, valguse- ja ennustusjumal 9. Aphrodite (r...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kunstiajalugu – renessanss

Kunstiajalugu ­ renessanss Sõna renessanss tuleneb prantsuse keelest ja tähendab taassündi. Taassünni all mõeldakse antiikaegsete võtete taas kasutuselevõtmist Itaalia renessanssi ajastu jagatakse kahte perioodi: 15.saj ­ Vararenessanss; ning 16.saj ­ Hilis- ehk Kõrgrenessanss. Itaalias sai vararenessanssi keskuseks Firenze, hilisperioodil aga Rooma. Tavaline vararenessanssi plazzo e. palee oli range kindlusetaolise ilmega, kolmekorruseline neljast tüvest koosnev ehitis, mille katus oli madal, akna ja ukseavad kas ümarkaarsed või nelinurksed; esimene korrus oli massiivsem, teine kergema ilmega ning kolmas veel kergem; alumise korruse kivid olid rohmakad ning seetõttu nimetatakse neid rustikateks ehk talupoeglikeks. Arhitektuuri koha pealt võetigi renessanssi ajal taaskasutusele proportsiooniideaalid, samuti hakati kasutama pilastreid (poolsambaid). 15. sajandi maalikunstis oli levivaks teemaks usk, ent kunstni...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Renessanssi maalikunst ja vara-renessanss Itaalias

hingelist tervikut. Maalikunst Perspektiivid olid keerulised, raskeloomulised kehaasendid, figuurid kattuvad, emotsioonide täpne edastamine, toodi sisse ruumilisus. Temaatika muutumine ­ antiikmütoloogia, floora, loodus, ajaloomaal jne. Maalikunsti temaatika oli enamasti usuline, kuid piiblitegelased muudeti kaasaegsete inimeste taoliseks. Pühalik ja ilmalik sulasid kokku. 15. saj II poolel segunesid ilmalike sündmuste kujutused ja kaasaegsete inimeste portreed. Loodi üksikuid teoseid ka antiikmütoloogia teemadel. Seintele maaliti peamiselt freskotehnikas, puutahvlitele temperavärvidega. Hakkasid levima ka õlivärvid. Itaalia · Firenze. . Filippo Brunelleschi(1377-1446) võttis kasutusele tsentraalperspektiivi, mis näis tähistavat mõistusliku korra võitu. Firenze toomkirik (kaheksatahuline kuppel: kõrgus 102 m, läbimõõt 42 m) Leon Battista Alberti(1404 -1472) tegi Palazzo

Kultuur-Kunst → Kunst
57 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Klassitsistlik skulptuur

"Magav nümf" u.1820 "Paris" 1822-1823 "Perseus Medusa peaga" 1804-1806 "Vestal" "Orpheus" BERTEL THORVALDSEN (1770-1844) Kõrgklassitsismi kõige kuulsaim esindaja, kes viis kõige järjekindlamalt ellu klassitsistlikke põhimõtteid. Õppis Kopenhaageni Kuninglikus Kaunite Kunstide Akadeemias 1805. aastal valiti ta akadeemia professoriks ja 1833-1844 oli Thorvaldsen akadeemia direktor. Temaatika oli tüüpiline: antiikmütoloogia, ajalugu, mõned usuteemalised teosed. Skulptuurid olid kauni siluetijoonega, rahulikud, suursugused ja ilmselgelt idealiseeritud. "Iason" 1802-1803 "Ganymedes ja kotkas" 1804 "Kristus" 1821-1823 Alexander I büst "Kupido ja Psyche" "Apollon ja muusad"1804, reljeef Lõvi monument "Kolm graatsiat" Kasutatud materjal: http://et.wikipedia.org/wiki/ http://www.google.ee/ http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/klassitsism/skul ptuur_tarbekunst.htm http://www

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

"Veenuse sünd" on sümboolne lugu sellest, kuidas taevalikust müsteeriumist ilmub maailma armastusjuma- lanna. Antiikmütoloogia legendi järgi haavas Kronos sirbiga oma magavat isa Uranost. Tükike jumalatesoo esiisa ihust, mille tagajärjel pol-

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat Itaalia vararenessanss

Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; käsutatakse puhtaid värvitoone. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Perspektiivid olid keerulised, kehaasendid olid raskeloomulised, figuurid kattuvad, emotsioone edastati täpselt, maalidesse toodi sisse ruumilisus. Muutus maalide temaatika- antiikmütoloogia, floora, loodus, ajaloomaal jne. Maalikunsti temaatika oli enamasti usuline, kuid piiblitegelased muudeti kaasaegsete inimeste taoliseks. Pühak ja ilmalik sulasid kokku. 15.sajandi teisel poolel segunesid ilmalike sündmuste kujutused ja kaasaegsete inimeste portreed. Seintele maaliti peamiselt freskotehnikas, puutahvlitele temperavärvidega. Hakkasid levima ka õlivärvid. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Sandro Botticelli pärisnimega Alessandro di Mariano Filipepi on sündinud 1. märtsil 1445. aastal Firenzes. Sandro oli pere neljas laps. Botticellil oli juba noorena silmapaistev maalimis anne. 15.sajandi lõpul oli ta juba kuulus Firenze vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoloogiast. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane. Tema juures õpilaseks oli tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastal avas ta oma töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. 1480. aastal kutsus paavst Sixtus IV Botticelli Rooma, kus ta kõrvuti rea teiste silmapaistvate tolle aja meistritega (Ghirlandajo, Signorelli, Perugino jt) teostas mõned freskod Vatikani lossi kabelis. Botticelli kirikupildid on hoopis sügavama us...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli

Oma elu lõpu poole sattus ta aga kuulsa askeesijutlustaja Savonarola mõju alla. Seda tunnistavad Kristuse ristilt võtmise maalid. Ta on püüdnud kujutada meeleheidet ja ahastust, kuid vähe hoolinud joonte ja värvide ilust. 1490 aastal valmistas Botticelli mitmeid illustratsioone Dante ,, Jumaliku komöödia" tarvis. Botticelli kuulsamad maalid on ,,Kevad" ja ,,Veenuse sünd". Esimene valmis 1478 aastal ja kujutab Veenust parkmaastiku foonil, jumalannat ümbritsevad muud antiikmütoloogia figuurid. Jumalanna kuju loomisel on osaliselt eeskuju võetud antiikskulptuuri teoselt nn Medici Veenus. Sandro Botticelli maeti 17. mail 1510. Temast jäi maha suur hul väärtuslikke teoseid, need aitavad meil mõista tolle aja kunsti ja mõttemaailma.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Klassitsism kunstis.

1820) Tunnused 1. Eeskujuks võeti antiikkunsti ehitised 2. Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus 3. Üle kahe korruse ulatuvad sambad 4. Esiosa meenutab Kreeka templit 5. Ümarkaare ja kupli kasutamine 6. Sümmeetrilisus Madeleine'i kirik Pariisis. 1806-1843. Panthéon Pariisis. 1764-1789. Iisaku katedraal Peterburis. 1818-1858. Peastaabi kaarhoone Peterburis. 1819-1829. Skulptuur Täielikult sõltub antiikeeskujudest Materjaliks oli marmor Peamised teemad antiikmütoloogia ja allegooria Rõivastatud antiigipäraselt või alasti Liigutused tagasihoidlikud Voltaire Jason. 1802-1829 Amor ja Psyche. 1787-1793 Maalikunst Teemad antiikajaloost või mütoloogiast Kunst pidi olema moraliseeriv ja õpetlik Maalid üksikasjalikud ja täpsed Teatraalsed poosid Värvivaene Jacques-Louis David. Horatiuste vanne. 1784 J. L. David. Sabiinitarid. 1799 J. L. David. Leonidas Termopüülides. 1814 Kasutatud materjal http://opetaja.edu.ee/klassitsism/klassika/madel1.jpg

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hephaistos (Referaat)

Legendid räägivad veel, et Hephaistos sepistas kõik Olümpose troonid. H valmistatud olevat ka kink, naine nimega Pandora ja tema laegas, mille jumalad inimestele saatsid. Töös abistasid teda ükssilmsed kükloobid. Ühe müüdiversiooni järgi varastas Prometheus inimestele tule Hephaistose ääsilt. Seepärast sepistas Hephaistos ka Prometheuse ahelad, mida ei suutnud purustada keegi peale Heraklese. 4. Allikad: http://et.wikipedia.org/wiki/Hephaistos Hamilton, E. 1975. Antiikmütoloogia. Tallinn: Eesti raamat Day, M. 2007. 100 Tegelaskuju Antiikmütoloogiast Lääne Kunstis. Sinisukk

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Itaalia vararenessanss

pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan tühi ja igav, ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Perspektiivid olid keerulised, kehaasendid olid raskeloomulised, figuurid kattuvad, emotsioone edastati täpselt, maalidesse toodi sisse ruumilisus. Muutus maalide temaatika- antiikmütoloogia, floora, loodus, ajaloomaal jne. 15.sajandi teisel poolel segunesid ilmalike sündmuste kujutused ja kaasaegsete inimeste portreed. Seintele maaliti peamiselt freskotehnikas, puutahvlitele temperavärvidega. Hakkasid levima ka õlivärvid. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga ta võib oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst. Esimeseks vararenessansi maalijaks peetakse 28-aastaselt surnud Masaccio't

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi mõisted ja tegelased

puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Vararenes - (tellisid Medicid) Donatello ­ skulptor(Taavat jaGattemelata ratsamonument) ja maalikunstnik; Verrochio- skulptor(Taavet ja Colleoni ratsamonument) ja maalikunstik (frescomaal, tempera, õlimaal) Masaccio- freskomeister, kes lähtub V-Rooma seinamaalist( Paradiisist väljaajamine) Botticelli ­ maalikunstnik, maalis antiikmütoloogia teemadel ( Kevad, Veenuse sünd Kõrgrenes - (tellisid paavstid hertsogid) Leonardo da Vinci ­ mehaanik, luuletaja, filosoof, anatoomik, skulptor, arhitekt, kes kasutas sfumatot(õrn heletumedus) Madonna kaljukoopas( kolmnurkne paigutus) Püha õhtusöömaaeg ja Mona Lisa Michelangelo ­ arhitekt, skulptor, maalija jne Pieta, Taavet, Sixtuse kabeli laemaal, Viimne kohtupäev(baroki algus), Rooma Peetri kiriku kuppel Raffael ­ maalikunstnik ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Antiigipärand ja tänapäeva popkultuur Jana Stets

Akrisiose tütre Danae merre viskamine koos pojaga. Vilksamisi näeb ka Perseuse isa Zeus’i. Multimeediate vahel leidub siiski ka mõningaid sarnasusi – Perseuse tulevane abikaasa Andromeda, võitlused koletistega. Sarnasusi ongi vast raskem esile tuua kuna multimeediatekstid on loodud eri vaatajaskonnale. Kasutatud materjal [1] - https://www.youtube.com/watch?v=krN41EQMoG4 (30.11.2016) [2] - https://www.youtube.com/watch?v=WoDHosKTi0s (30.11.2016) [3] – Hamilton, Edith 1975. Antiikmütoloogia. Tallinn: Eesti Raamat, lk 135-143 [4] - http://www.metal-archives.com/bands/Perseus/3540377809 (30.11.2016)

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Barrokkunst

Barrokkunst Barokk on stiil, mis oli iseloomulik 17. ning osalt 16. ja 18. sajandi Euroopa arhitektuurile, kujutavale kunstile, muusikale ja ilukirjandusele. Sõna 'barokk' tuleneb portugalikeelsest sõnast barocco, mis tähendab ebakorrapärast pärli. See oli algselt pilkenimi, mis anti ajastule 18. sajandi keskel, kuna tol ajal peeti ajastu stiili ebaloomulikuks, kummaliseks ja liialdavaks. Kuid hiljem, 19.­20. sajandi vahetusel, võetigi see perioodi nimetusena kasutusele. Barokset arhitektuuri iseloomustavad sümmeetria, paraadlikkus, eenduvad ja taanduvad pinnad ning ornamentaalsete ehisdetailide (maskaroonide, festoonide, teokarbimotiivide) rikkus. Eesti arhitektuuris oli barokk levinud alates ca 1640.­1650. aastatest kuni 18. sajandi lõpuni. 17. sajandi baroki eeskujuks oli Eestis küllaltki lihtsakoeline Madalmaade barokk, mis levis siiamaile Rootsi vahendusel. Itaalia (ja osalt ka Saksamaa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa kunst 15. - 16. sajandil

Vasegravüür. o ,,Neitsi Maarja sündimine" o ,,Autoportree maastikuga" o Pattulangemine, Paradiisist väljaajamine. Puulõikesarjast ,,Väike passioon". o ,,Ninasarvik". Puulõige. o ,,Aadam ja Eeva" o ,,Kolmainsuse kummardamine". o ,,Neli apostlit" Lucas Cranch vanem [Kraanah] o Töötas maalija ja graafikuna Saksi kuurvürsti õukonnas. o Ta maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel. o Paljud Cranachi tööd on väikeseformaadilised ja maneristlikud. o Teostes esineb koketeerimist (=edvistamist) ja naiivset erootikat. · Tööd: o ,,Veenus ja Cupido" o Heinrich Vaga portree abikaasaga. Hans Holbein noorem [Holbain] o Tema portreed olid detailitäpsed, külmalt objektiivsed ja suure üldistusjõuga. o Holbein oli ka tuntud ka graafikuna ja raamatute illustreerijana. · Tööd:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maali analüüs: “Kevad“ (“Primavera“), Sandro Botticelli

Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga kannab peas armastusjumalanna. Venuse figuur domineerib pildi keskel. Tema parem käsi on õnnistamiseks üles tõstetud, vasak hoiab punast riidekangast. (http://portfoolio.varstukk.edu.ee/Renessanss/html/Botticelli/sisu.html) "Kevad" kujutab Veenust suurepärase parkmaastiku foonil; jumalannat ümbritsevad muud antiikmütoloogia figuurid. Paremalt sammub Kevad - õrnas, läbipaistvas lillelises kleidis habras naine; eriti ilus on selle ilmekas ja sügavalt hingestatud nägu. (http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/renessanss/botticelli/tekst.htm#yla) b) Domineerivaks värviks on esiplaanil naturaalne valge ja nahatoon, tagaplaanil aga roheline.Tegemist on pigem läbisegatud toonidega kui puhaste ja erksate toonidega. Üldiselt on esiplaanil soojemad toonid kui tagaplaanil

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Amandus Adamson

Pühapäeviti külastas Tallinna keskaegseid kirikuid kus oli rikkalikult puunikerdusi. Esimene töö figuur ,,Lamav mees". 1876-1879-õppis vabakuulajana PKAs proffessor von Bocki ateljees. Seejärel töötas Peterburi vaba kunstnikunaja õppis Kunstide Edendamise Seltsi koolis. Tegi AleksanderIII portree reljeefi(sai 1000 kulda). 1887-1898-Viibis Pariisis. Hakkas kaduma klassitsisslik stiil ja hakkas võimust võtma dünaamilis käsitlus stiil mis taotles liikuvust ja emotsionaalsust. Antiikmütoloogia kärvalt tekkis huvi allegoorilise ja eluolustikulise ainestiku vastu. 1891- aasta lõpus tuleb tagasi Peterburi ning alustab tööd, esineb näitustel. 1907- omistas PKA akateemiku aunimetuse 1892- tekivad esimesed kaluriainelised figuurid. ,,muhukalur" kips ,,hülgekütt pakrisaarel" ,,ärevalootel"pronksist Side kodumaaga äratas huvi rahvaluule vastu. ,,koit ja hämarik" ,,kalevipoeg ja sarvik" Tegi ka arvukalt portreesid. ,, georg lurihh" figuur ( ,,atleet")

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi kokkuvõte

Hakati ehitama rikastele Palazzosi. On suur kolmekorruseline 4nurkne hoone, mille keskel asub sammastega siseruum. Skulptuur. Vararenes, kultuurialguseks loetakse Firenze ristikabeli pronksukse võidutööd. Autoriks L. Ghilurt. Valminud 2 uks, aga tuli nii kaunis, et seda hakati kutsuma Paradiisi väravaks. Pärast ristiusu teket 1 korda hakati kujutama iseseisvat skulptuuri alasti. Esile hakati tõstma ka indiviide. Nt Donatello. Andre del Verrocchio. Maalikunst. Hakatakse taas kujutama antiikmütoloogia teemasi. Ideaalseks peeti kolmnurkset kompositsiooni ja perspektiivi võte kasutamist. Nt Sandro Botticelli, Venuse sünd ja Kevade. Giorgione"Magav Veenus", Tizian"Urbino Veenus" Kõrgrenessanss, Itaalias. 16saj Rooma Alustatakse uue Püha Peetri kiriku ehitamist Vatikanis. Saja aasta jooksul olid arhitektideks mitmeid, kuid kuulsa kupli projekteeris Michelangelo. Maalikunst Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffael. Leonardo da Vinci- maalikunstnik, arhitekt, filosoof, leiutaja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa Renessanss

Suure leviku saavutasid tema puulõikesarjad , mis kujutasid Kristuse kannatuslugu ja Maarja elu. Tema kunsti võluks on fantaasiaküllus, tunded, inimtüüpide valik. Maalis palju portreesid, tahvelmaale, loomingus oluline koht autoportreedel. (,,Rüütel, surm ja kurat" , ,,Paradiisist väljaajamine" , ,,Püha Hieronymus" , ,,Melanhoolia" ) · LUCAS CRANACH vanem- töötas maalijana ja graafikuna Saksi kuurvürsti õukonnas. Maalis usulisi pilte ja portreesid, maalis ka antiikmütoloogia teemadel, kuid lähtus kaasaegsest olustikust. Teosed väikeseformaadilised, erootilised. (,,Veenus ja Cupido") · HANS HOLBEIN noorem ­ saksa portretist. Detailitäpne, objektiivne, suure üldistusjõuga ilmalikud portreed. Maalis näiteks Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree .

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Antiikmütoloogia Kreeka ja rooma jumalad

Antiikmütoloogia Kreeka ja rooma jumalad Heili Hani Tartu Kommertsgümnaasium Kirjanduse lisamaterjal gümnaasiumile, loend Töö juhendaja Tiit Mauer Kreeka 8. ­ 7. saj. e.m.a. Uranose-Gaia ning Kronose- Rhea liin URANOS GAIA KRONOS RHEA KOIOS PHOIBE OKEANOS TETHYS HESTIA PLUTON POSEIDON ZEUS HERA DEMETER ARES HEBE HEPHAISTOS PERSEPHONE Kreeka jumalad Uranos ­ Taevas Gaia ­ Maa Kronos ­ Aeg Rhea ­ kõige vanem jumal Hestia ­ kodukolde jumalanna Pluton (Hades) ­ allilma, surnute valitseja Poseidon ­ nn Mere (Vahemere ja Musta mere) ning maa-aluste jõgede valitseja Zeus ­ ülemvalitseja, vihmajumal,käsutas piksenooli Hera ­ abielu kaitsja Demeter ­ viljajumalanna Athena ­ tarkusejumalanna, käsitöö ja põlluharijate kaitsja Ares ­ sõjajumal Hebe ­ noorusejumalanna Hephaistos ­ inetu ja lombakas tulejumal Persephone...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Poseidon

POSEIDON Koostanud - Liisa Kivimaa, Kadri-Johanna Ilumäe, Kärt Erikson Poseidon · Poseidon on Kreeka merejumal. · Merejumalaks sai ta oma vendade Zeusi ja Hadesega liisku tõmmates. · Poseidon on üks Olympose jumal. · Tal on hiilgav palee keset ookeani, kuigi sagedamini on ta Olympose mäel. · Kronose ja Rhea poeg ning Zeusi(peajumal) ja Hadese(allilma valitseja) vend. · Nagu meri isegi, on see jumal mõnikord kõvasüdameline ja metsik ning teinekord jälle õrn ja heatahtlik. · Tema relvaks on kolmhark, millega ta paneb mere mässama ja maa värisema · Poseidoni pühaks loomaks peetakse hobust. Ta kinkis inimkonnale hobuse. · Meresõitja-rahvana pidasid kreeklased Poseidonit suures aus ja otsisid temalt tihti kaitset. · Poseidoni naine on Amphtirite, kellega on tal poeg Triton. · Ta röövis Amphtirite tema isa(Nerdus) juurest ning siis abiellus temaga. ·...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vanem Eesti kirjandus

6. Millal alustas tegevust Õpetatud Eesti Selts? Missugune ühing see oli? 1838 aastal alustas tegevust Õpetatud Eesti Selts. Tartu ülikooli juures tegevust alustanud ÕES oli esimene eesti keele ja rahvaluule ning eestlaste ajaloo uurimiseks loodud teaduslik ühing. Samuti mitme muu teadusvaldkonna arendamine. 7. Iseloomusta Fr. R. Faehlmanni müütilisi muistendeid (eeskuju, sündmustiku alus, tegelased). Eeskujuks soome ja antiikmütoloogia, sündmustiku aluseks tekke-, seletus- ja kohamuistendite motiive ning tegelasteks ,, Kalevalast ,, ja K.J. Petersoni tõlgitud ,, Soome mütoloogiast ,, pärinevaidmüütilisi tegelaskujusid. ( nt. Vanemuine, Ilmarine). 8. Mida rahvuslik liikumine väärtustas? Rahvuslik liikumine väärtustas rahva minevikku ning vana rahvapärimust. 9. Nimeta rahvusliku liikumise tähtsamad ideoloogid. ( 3 ) Missugune oli nende panus?

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
42
ppt

Klassitsism

ka siinsel klassitsismil on oma võlu. · Hooned on tagasihoidlikumad. · Klassitsistlikus stiilis on palju mõisahooneid. LOSS JA AADLIELAMUD TOOMPEALT. NIKOLAI KIRIK TALLINNAS, VÕRU JA VALGA KIRIK. TARTU RAEKODA. JOHANN WILHELM KRAUSE. TARTU RIIKLIKU ÜLIKOOLI PEAHOONE 1802. RIISIPERE MÕIS. KASSITSISTLIK SKULPTUUR. KLASSITSISTLIK SKULPTUUR · Skulptuur täielikult sõltuv antiikeeskujudest · Materjaliks marmor. · Lemmikteemadeks antiikmütoloogia ja allegooria. · Inimkeha kujutati hästiarenenuna ja harmoonilisena, eelistatud olid alastifiguurid. · Detailidest hoiduti TUNTUMAD SKULPTORID · Antonio Canova (itaalane) · Jean-Antoine Houdon (prantslane) · Bertel Thorvaldsen (taanlane) · August Weizenberg (eestlane) ANTONIO CANOVA . KOLM GRAATSIAT JEAN ­ ANTOINE HOUDON. USA ESIMENE PRESIDENT GEORGE WASHINGTON BERTEL THORVALDSEN. KARJAPOISS AUGUST WEIZENBERG. HÄMARIK KLASSITSISTLIK MAALIKUNST.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Renessanss

Renessanss kunstis Kunstis sai iseloomulikuks arutlemine ilu üle ja selle poole püüdlemine. Varem olid kunsti headuse kriteeriumid lähtunud sellest, mis on õige ning see õigsus oli inimesest kõrgemal. Nüüd hakati taotlema elamuste pakkumist inimese meeltele. 15. sajandi maalikunstis oli levivaks teemaks usk, ent kunstnikud muutsid Piibli tegelased ning pühakud üsna inimeste sarnasteks. Levis ka antiikmütoloogia temaatika. Kirikute ja kabelite seintele maaliti enamasti freskotehnikas (maalimine märjale krohvile), puutahvlitele aga temperavärvidega. 15. sajandi teisel poolel hakkasid levima ka õlivärvid. Kõrgrenessanssi olulisemaks stiilitunnuseks on harmoonia pildi terviku ja üksikosade vahel. Itaalia maalikunstis oli õitseaeg: Raffaei ja Leonardo da Vinci ajastu. 10

Eesti keel → Eesti keel
83 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsism

14) Milliseid värve armastati klassitsistlikus interjööris? Kuldornamendid valgel, tumepunasel või tumesinisel seinal 15) Milline uuendus veel tehti klassitsistlikus interjööris, mis meil tänapäeval on tavaline? Võeti kasutusele tapeet 16) Millist materjali kasutati klassitsistlikus skulptuuris kõige rohkem? Marmorit 17) Mis oli peamine teema või süzee, mille järgi skulptuure tehti? Allegooria, antiikmütoloogia 18) Millist ajajärku kunstiajaloos klassitsistlik skulptuur järgis? Antiiki 19) Kuidas kujutati inimkeha klassitsistlikus skulptuuris? Inimkeha kujutati hästiarenenuna ja harmoonilisena, eelistatud olid alastifiguurid. 20) Nimeta 3 kuulsaimat klassitsistlikku skulptorit ja nende töid. Antonio Canova ­ ,,Kolm graatsiat" ja ,,Amor ja Psyche" Jean Antoine Houdon ­ Voltaire'i istuv figuur Bertel Thorvaldsen ­ ,,Jason" 21) Mis toimus klassitsistlikus maalikunstis?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Sandro Botticelli

ja kirglikult püüdnud kujutada ahastust ja meeleheidet, seejuures on ta vähe hoolinud joonte ja värvide ilust. See tundeküllane joon tugevnes Botticellis tõenäoliselt ka kuulsa luuletaja Dante teostesse süvenemise tagajärjel, umbes 1490 valmistas Botticelli nimelt rea illustratsioone Dante "Jumaliku komöödia" jaoks. Sandro Botticelli kuulsamad maalid on "Kevad" (1478) ja "Veenuse sünd" (1484). "Kevad" kujutab Veenust suurepärase parkmaastiku foonil; jumalannat ümbritsevad muud antiikmütoloogia figuurid. Paremalt sammub Kevad - õrnas, läbipaistvas lillelises kleidis habras naine; eriti ilus on selle ilmekas ja sügavalt hingestatud nägu. "Veenuse sünd" väärib tähelepanu muuseas ka selle tõttu, et kunstnik on jumalanna kuju loomisel osalt eeskujuks võtnud üht antiikskulptuuri teost, nimelt nn Medici Veenust. Sandro Botticelli maeti 17. mail 1510. Ta jättis maha suure hulga väärtuslikke teoseid, mis aitavad meil mõista tolle aja kunsti ja mõttemaailma. Materjal: http://www

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

Ampiirstiil arhitektuuris

Ampiirstiil Sandra Silver · Napoleon Bonapatre'i valitsusaeg · Vana-Rooma kultus · Arvas, et ta on R keisrite järeltulija · Propaganda läbi kunsti · Arhitektuur rõhutab keisri suursugusust · Paraadsus · Teatraalsus · Pompoossus · Sõjakus · Värvikirevus · Materjalirikkus · Skulptuur, reljeef olulisel kohal · Popid kuppelruumid · Sümboolsed motiivid · Antiikornament · Geomeetria · Rooma kotkad, lõvid · Mesilased (töökus) · Greifid, kimäärid, luiged · Antiiksed vaasid, urnid · Loorberid, liiliad, palmetid · Sõjariistad · Korintose order, lootoskapiteel · N-täht (nagu napooljon) · Egiptuse motiivid (piiramatu võim): · Nofretete siluett, sfinks, obelisk · Kuld, pronks · Intensiivsed värvid · Pompei punane · Tume sidrunkollane · Lapis lazuli · Raskepärane mööbel · Mööbliesemed seisavad poodiumil · Mahagon, akaatsia, õunapuu jm kohalik · Lauad eelistatult ümarad · Plaadil lai raam · Raamil anti...

Kultuur-Kunst → Stiiliõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss kunstis

Maalikunst: peamiselt maaliti antiikmütoloogia teemadel. Prooviti lahendada perspektiivi võtteid(kuidas asju ruumiliselt joonistada). Esimeseks kunstnikuks oli sandro botticelli(venuse sünd). Ta maalis enamasti portreesid ja antiikmütoloogiaainelisi pilte. "kevad"(Primavera"). Kõrgrenessanss itaalias: kunstielu keskuseks sai nüüd rooma, suuremaid tellimisi esitas paavst. Alustati Rooma Peetri kiriku ehitamisega, esimeseks arhitektiks oli Bramante. Kuna ehitus kestis u 100 aastat, siis võtsid sellest osa veel kümneid arhitekte. Kuulsam neist oli 42m läbimõõduga kupli autor Michaeangelo. Skulptuur ja maal: kõrgrenessanssi ajal saavutasid maal ja skulptuur oma täiuslikkuse:figuurid seotakse looduse, ruumiga ühtseks tervikuks. Kõige sobivamaks peeti kolmnurkset komposatsiooniskeemi. Tähtsamad esindajad: leonardo da vinci, michaeangelo, raffael. Veneetsiast: giorgone ja tizian. Leonardo da vinci: geniaalne maalikunsti uuendaja omas laialdasi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessans

Maalikunst: peamiselt maaliti antiikmütoloogia teemadel. Prooviti lahendada perspektiivi võtteid(kuidas asju ruumiliselt joonistada). Esimeseks kunstnikuks oli sandro botticelli(venuse sünd). Ta maalis enamasti portreesid ja antiikmütoloogiaainelisi pilte. "kevad"(Primavera"). Kõrgrenessanss itaalias: kunstielu keskuseks sai nüüd rooma, suuremaid tellimisi esitas paavst. Alustati Rooma Peetri kiriku ehitamisega, esimeseks arhitektiks oli Bramante. Kuna ehitus kestis u 100 aastat, siis võtsid sellest osa veel kümneid arhitekte. Kuulsam neist oli 42m läbimõõduga kupli autor Michaeangelo. Skulptuur ja maal: kõrgrenessanssi ajal saavutasid maal ja skulptuur oma täiuslikkuse:figuurid seotakse looduse, ruumiga ühtseks tervikuks. Kõige sobivamaks peeti kolmnurkset komposatsiooniskeemi. Tähtsamad esindajad: leonardo da vinci, michaeangelo, raffael. Veneetsiast: giorgone ja tizian. Leonardo da vinci: geniaalne maalikunsti uuendaja omas laialdasi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saksa kunst 15.-16. sajandil

· puulõikesarjast ''Väike Passioon'' ''Pattulangemine'' ja ''Paradiisist väljaajamine'' · puulõige ''Ninasarvik'' põhineb kirjutatud kirjeldustele, tundmatu autor India ninasarvikust, Dürer pole näinud päris ninasarvikut · vasegravüür ''Aadam ja Eeva'' hetk õnnelikku elu enne pattulangemist, signeerind täisnimega · vasegravüür ''Püha Hieronymus'' elus inimene, kes tõlkis Piiblit ladina keelde LUCAS CRANACH vanem · maalija ja graafik maalis usulisi pilte, portreid ja ka antiikmütoloogia teemadel · viimastes lähtub hoopis kaasaegsest olustikust ja inimtüüpidest alastifiguurid erinevad Itaalia kõrgrenessanssi omadest · paljud tööd väikseformaadilised ja maneristlikud loodud aristokraatide rõõmuks · tema töödes korduvad samad tüübid: laia habemega sõdurid; paksunäolised preestrid; ümmarguse sileda näoga, pilusilmadega ja rumala ilmega naised jne. · mõnedes teostes esineb edvistavat käitumist ja naiivset erootikat

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
90 allalaadimist
thumbnail
9
docx

KIRJANDUS ANTIIGIST 19. SAJANDINI AJASTUTE KIRJANDUSE PÕHJALIK ISELOOMUSTUS

Antiikmütoloogia Antiikaeg (aastatuhat eKr ­ 5 saj pKr) - Vana-Kreeka ja Vana-Rooma orjandusliku korra ajajärk (1 aastatuhat eKr kuni 5. sajandini pKr) Antiikmütoloogia on vanakreeka ja vanarooma müütide kogum ja selles sisalduv maailmavaade. · Näitab, millised mõtted ja tunded valdasid inimest aegade hämaruses ja kuidas loodusega tihedas kontaktis elanud inimesest sai loodusest eemaldunud tsiviliseeritud inimene. (NB! Inimese maailmapilt sõltub paljuski sellest, mida ta usub.) · Kreeka mütoloogia kui "Kreeka ime" ­ inimene sai universumi keskpunktiks, universum muutus mõistusepäraseks

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
3
docx

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND

Johann Gutenberg võttis kasutusele trükipressi ja liikuvad tähed. Vasegravüür ­ vanim sügavtrükitehnika, 15. saj. algul Lõuna-Saksamaal. Võimaldas peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. Martin Schongauer arendas selle kunstiliigiks 15.saj. Reformatsioon e. Usupuhastus 16. saj. algul. TÄHTSAMAD ISIKUD Lucas Cranach töötas maalija ja graafikuna Saksa kuurvürsti õukonnas. Ta maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel. Matthias Grünewaldi ,,Isenheimi altar" ­ altaril on sünge tühi maastik ja tumeda teava foonil kujutatud Ristilöödu. Albrecht Dürer sai kuulsaks imetlusväärselt peene töötluse puulõikesarjadega, mis kujutasid Kristuse kannatuslugu ja Maarja elu. Hans Holbeini tööd olid detailitäpsed, külmalt objektiivsed ja suure üldistusjõuga, Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree. USK

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Francis Bacon

1620. aastast pühendus Bacon jäägitult üksnes loomingule. Bacon suri 9. aprillil 1626. aastal. Filosoofia ja Tema hobid Baconi üheks hobiks oli antiik. Baconi arvates on filosoofia aine sisuks kolmus - jumal, loodus ja inimene. Bacon jaotas filosoofia tegelikuks teoloogiaks, loodusfilosoofiaks ja õpetuseks inimesest. Loodus, inimene, ajalugu, poliitika, ühiskond ja psühholoogia pakkusid Baconile palju huvi. 1609 ilmus Bacon'ilt antiikmütoloogia kogumik "Vanaaja tarkustest". Tähtsamad saavutused Francis Bacon püüdis luua sellise loodusfilosoofia, mis tagaks inimkonnale looduse tunnetamise ja valitsemise. Bacon oli loodusuurija kalduvustega ega ei soovinudki tunda uut matemaatilist filosoofiat. F.Bacon tahtis üles ehitada uue teaduste süsteemi mida nimetatakse empiiriliseks meetodiks. Olulisus Teadusmeetodi arendaja. Üks tänapäeva teaduse isadest.

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
16
odt

Hades

alla jääb kõik allapoole maapinda. Tal on küll suur perekond ja naine, aga lapsi veel mitte. 7 Kasutatud allikad Antiigileksikon. (1985). Tallinn: Valgus. Cartwright, M. (10.07.2012) http://www.ancient.eu/Hades/ (04.11.2014) Hades [Foto]. http://www.comicvine.com/profile/shootingnova/blog/hades-respect-thread/99878/ (04.11.2014) Hamilton, E. (1975). Antiikmütoloogia. Tallinn: Eesti Raamat. Kreeka jumalate sugupuu [Foto]. http://mythology.wikia.com/Hades (04.11.2014) 8

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Barokk, konspekt

Kuulsamaid tõid "Õine vahtkond". Peale seda maali tema populaarsus väheneb ja ta naine sureb.kuid just siis valimivad Rembranti täiuslikumad tööd. ("kadunud poja tagasitulek") Barokk Flandrias · Suurin Flandria kunstnik on Peter Paul Rubens. Oli jõuka kodaniku poeg, sai hea (kunsti)hariduse, reisis, liikus kõrgseltskonnas, oli väga tunnustatud. · Kasutas õpilaste abi, sest tellimusi oli nii palju. · Teoste teema oli lai, maalis: usulisi teemasi, antiikmütoloogia, maastik, portree, allegooriat · Tema maalidele on iseloomulik o Suur pildi dormaat o Emotsionaalsus o Hele-tumedus o Jõulised ja säravad värvid · Tema suurimaks saavutuseks on "Maria de medici saabumine Pariisi" 21 maalist koosnev seeria · Olles 53 aastasena abiellub Rubens 16-aastase ilusa naisega. Naine mägnib olulist rolli kunstiku viimsed kümnendi loomingus. Rubensi laad muutub intiimsemaks,

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiaja Renesanss kontrolltöö küsimused, kordamine

antiikaega(Taaveti kuju) maailma jäljendav kunst jne.), 15.saj lisandus juurde 8. Perspektiivid olid keerulised, raskeloomulised antiikkunsti austamine kehaasendid, figuurid kattuvad, emotsioonide täpne 2. Humanism on inimese ja inimlikkuse väärtustamine edastamine, toodi sisse ruumilisus. Temaatika 3. Kunstnikku hakati rohkem austama ning tema roll muutumine – antiikmütoloogia, floora, loodus, suurenes. ajaloomaal jne. 4. Palazzod- Midagi kindluse sarnast – 1 sissepääs ja 9. Üks esimesi perspektiivi kasutajaid Masaccio. hoonel oli siseõu. Kolme kordsed ja koosnesid 10. Ei Tea neljast tiivast. Katus oli madal. Esimene korrus oli 11

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun