Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Saksa kunst 15.-16. sajandil (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Saksa kunst 15.-16. sajandil
  • kõige olulisem uuendus oli trükigraafika levimine → raamatutesse pildid
  • vanim tehnika puulõige → meenutavad tasapinnalist vitraaži → lihtsad, tugevad, nurgelised jooned
  • leiutati sügavtrükitehnika vasegravüür → peenemad jooned ja varjundirikkam

MARTIN SCHONGAUER
  • arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks
  • trükkinud rahulikke madonnasid, fantastilisi pühakuid ja ka olustikupilte

MATTHIAS GRÜNEWALD
  • peateos on maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril
  • sünge tühi maastik
  • tumeda taeva foonil kujutatud Ristilöödu → käed on kui liigesest väljas → kannatus rõvedalt edasi antud
  • sümboolne pilt inimkonna kannatustest, mille toob kaasa katk
  • meeleolu, kompositsioon on ühendatud kehade ruumilisuse ja naturalismiga
  • selgusega esitatud inimlik ja jumalik loomus → leinavad kui inimest ja viidatakse kui lunastajale
  • altari välimise tiibadepaaril on pidulikud , rõõmsamad värvid → Maarja kuulutus , Kristuse sünd, taevasseminek
  • vikerkaarevärvides Kristuse taevasse tõusmine
  • maalid on ekspressionistlikud → maailma jäljendamine on allutatud tunnete väljendamisele
  • maaliti haigla seinale → vaevlevatele patsientidele

ALBRECHT DÜRER
  • mitmekülgne kunstnik ja teadlane → graafikatehnika võimaluste avardaja ja nende virtuooslik kasutaja
  • detailidesse süvenev loodusvaatlus liitub süsteemi ja üldistusega
  • pidas oluliseks kunsti põhjendamist teadusega → ilu ideaal mitte antiigist , vaid kaasaegsete inimeste mõõtudest
  • täitis mitmeid katoliku kiriku ja keiser Maximiliani tellimusi
  • lai levik puulõikesarjadel → kujutasid Kristuse kannatuslugu ja Maarja elu
  • kunsti võluks fantaasiaküllus, inimtüüpide valik ja tunnete ustavus
  • esimene, kelle loomingus on oluline koht autoportreedel (''Autop. Maastikuga 26 a'' ja ''Autop. 22 a'')
  • ühel kujutab end kui Kristus → "Autoportree karusnahkses rüüs" → enese väärtustamine
  • Düreri endaga võib seostada ka detaile vasegravüüridel:
  • ''Rüütel, surm ja kurat'' → teemaks ristiusu jõud, mis sümboolselt on kehastunud relvastatud rüütlis
  • '' Melanhoolia ''
  • puulõikesarjast ''Väike Passioon '' → ''Pattulangemine'' ja '' Paradiisist väljaajamine''
  • puulõige '' Ninasarvik '' → põhineb kirjutatud kirjeldustele, tundmatu autor India ninasarvikust, Dürer pole näinud päris ninasarvikut
  • vasegravüür '' Aadam ja Eeva'' → hetk õnnelikku elu enne pattulangemist, signeerind täisnimega
  • vasegravüür ''Püha Hieronymus'' → elus inimene, kes tõlkis Piiblit ladina keelde

LUCAS CRANACH vanem
  • maalija ja graafik → maalis usulisi pilte, portreid ja ka antiikmütoloogia teemadel
  • viimastes lähtub hoopis kaasaegsest olustikust ja inimtüüpidest → alastifiguurid erinevad Itaalia kõrgrenessanssi omadest
  • paljud tööd väikseformaadilised ja maneristlikud → loodud aristokraatide rõõmuks
  • tema töödes korduvad samad tüübid: laia habemega sõdurid; paksunäolised preestrid ; ümmarguse sileda näoga, pilusilmadega ja rumala ilmega naised jne.
  • mõnedes teostes esineb edvistavat käitumist ja naiivset erootikat
  • iseloomulik otsitud poosid ja ebakindel jalal seismise
  • '' Juudit '', '' Veenus '' ja ''Martin Lutheri portree''

HANS
Saksa kunst 15 -16-sajandil #1 Saksa kunst 15 -16-sajandil #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 90 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor saalu Õppematerjali autor
Ülevaade Kangilasti 11 klassi õpiku peatükist Saksa kunst 15.-16. sajandil. Autorid koos teostega ja teoste iseloomustused. Palju lisamaterjali, mida õpikus pole.
Kirja foint on Times New Roman suurusega 10, teksti ikka jagub.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Saksa kunst 15. - 16. sajandil

Saksa kunst 15. ­ 16. sajandil Trükigraafika levimine o Saksamaa on raamatutrükkimise sünnimaa ja peale tekstide hakati trükkima ka pilte. o Mõnikord trükiti pilte ja tekste koos ­ nn. plokkraamatud. o Vanim trükitehnika oli puulõige ­ puuklotsi sisse lõigatud kujundid. o L-Saksamaal leiutati vanim sügavtrükitehnika ­ vasegravüür. See võimaldab peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. Vask ei säilinud kaua.

Kunstiajalugu
thumbnail
2
docx

Saksa Renessanss

KUNSTIAJALUGU 17.Saksa renessanss. Saksa kunst 15.-16. Sajandil · 15. Saj. Valitses Saksa kunstis veel hilisgootika. · Kõige olulisem uuendus ­ trükigraafika levimine · Saksamaa on raamatutrükkimise sünnimaa, peale tekstide trükiti ka pilte. Mõnikord trükiti pilte ja tekste koos(plokkraamatud), kuid tihti ka eraldi. · Vanim trükitehnika oli puulõige. Vanematel puulõigetel on kujutised loodud lihtsate, tugevate, nurgeliste joontega. Nad mõjuvad tasapinnalisena ja meenutavad vitraazi ehisraamistikku või ornamenti. · 15

Kunstiajalugu
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

Mohenjo-Daro: reeglipärane planeering, eeskujulikult heakorrastatud, kaevud ja kanalisatsioon. Puudusid templid ja valitseja paleed, peamised elamud, osa 2-3 korruselised. Ehitusmaterjaliks põletustellis. Keraamilised ja pronksist esemed nappide kaunistustega, kuid otstarbeka vormiga. Kunst ja religioon: looduses suured kontrastid: kõledad kiltmaad ja rohelised orud. Kontrastide seosele rajatud kõik valitsevad usundid: hinduism, budism, džainism – põimuvad omavahel. Kunst religiooni teenistuses. Mütoloogia tohutult fantaasiarikas. Hinduism – keerukas fantaasiaküllane mütoloogia, peajumalad Brahma, Višnu, Šiva, veel jumalaid, pooljumalaid jms. Budism – levis 3. saj. E.m.a. valitses Ašoka, rahuarmastaja, rasked monoliitsed Buddha mälestussambad, tipus budistlike sümbolitega kapiteelid. N: Lõvidega kapiteel India vabariigi vapil. 3. saj. E.m.a. ka stuupade ehitus – poolkerakujulise kupliga kaetud ehitised Buddha mälestuseks

Kultuuriajalugu
thumbnail
38
docx

kunstiajalugu renessansist romantismini

Itaalia renesanssarhitektuur 15 saj 36-40 ((15.-16. sajandil toimunud vaimne ja kultuuriline murrang. Renessansi ja uusaja majanduslik alus oli varakapitalistlike, st rahaliste suhete kujunemine linnades. Esirinnas olid Itaalia jõukad kaubalinnad, kus 14.-15. sajandil tekkisid esimesed pangad.)) Firenze kunstikeskus Filippo Brunelleschi (1377-1446) esimene renessanssi “suurmeister” mitmekülgne menu ehitaja ja kunstiteoreetikuna 1419 - Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel - kuulsus arhitektina Firenze Leidlaste Kodu - fassaadi ilmestab peentele korintose sammastele toetuv kaaristu Medicide tellimusel San Lorenzo kirik - lameda puulaega basiilika,

Kategoriseerimata



Kommentaarid (3)

kadilepp profiilipilt
kadi lepp: väga hea ja huvitav
19:45 08-12-2009
hazard profiilipilt
hazard: Väga kasulik
16:23 01-03-2010
ruf93 profiilipilt
ruf93: Väga hea.
18:29 24-01-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun