ADVOKAAT Põhilised tööülesanded: · Advokaadibüroo poolt õigusabi osutamiseks kõigi vajalike toimingute tegemine: · klientide juriidiline nõustamine; · lepingute ja juriidiliste arvamuste koostamine; · muude õigustoimingute (hagiavaldused, kaebused jne) koostamine; · klientide esindamine kohtu- ja vahekohtumenetlustes. Advokaat on jurist, kes kuulub Eesti Advokatuuri ja nõustab kliente õigusküsimustes aitab asjaajamisel, koostab dokumentide projekte ja õiguslikke arvamusi, esindab ja kaitseb kliente kohtutes ja ametiastutustes, osaleb eksperdina õigusaktide väljatöötamisel, esindab huvitatud osapooli läbirääkimistel. Mis töö see on? Advokaadi igapäevatööd võib tinglikult jagada kolmeks suuremaks valdkonnaks: klientide suuline või kirjalik nõustamine, õigusdokumentide projektide koostamine ja klientide esindamine kohtutes, ametiasutustes või läbirääkimistel teiste isikutega. Kohtuvaidluse edu...
nõudeid kvalifikatsioonile, alluvussuhted/aruandekohustused, põhilised seosed teiste ametikohtadega. Ametijuhendid põhinevad objektiivsel informatsioonil, mis saadakse töö analüüsi, tööülesannete täitmiseks vajalike kompetentside teadmiste, oskuste ja kogemuste ning organisatsiooni vajaduste määratlemise kaudu. Ametijuhendi sisu jaguneb kaheks: ametikirjelduseks ja nõuete profiiliks. ametikirjeldus annab ülevaate tehtava töö sisust nõuete profiil annab ülevaate antud tööülesannete täitmiseks vajalikest teadmistest oskustest, nõuetest. Parimad ametijuhendid on need, mida muudetakse koheselt vastavalt töökohustuste muutumisele. Parimad ametijuhendid ei piira töötajaid, vaid pigem toetavad nende püüdlusi saada kogemusi, suurendada nende oskusi ja arendada nende võimet panustada organisatsioonile.
Tartu Kutsehariduskeskus Hotelliteenindus Vladimir Kopõlov Majutusteeninduse eriala ettevõtte praktika Aruanne Juhendaja: Alina Orlova Tartu 2013 Sisukord 1. Sissejuhatus 2. Ettevõte lühiiseloomustus. 3. Praktika korraldus 4. Tööhügieen ja tööohutus ettevõttes. 5. Toateenija ametikirjeldus/analüüs praktikal 6. Uued teadmised ja oskused eneseanalüüs 7. Kokkuvõte Sissejuhatus Olles Tartu Kutsehariduskeskuse Hotelliteeninduse eriala õppilaseks , mina pidin sooritada teeninduspraktikat majutusettevõttes ajavahemikul 18.12.2012-01.01.2013 ja mõned päevad jaanuari kuus, mille eesmärgiks oli säilitada teadmisi, mis olid saanud kooli tundide jooksul ja omandada uusi praktilisi oskusi toateeninduse erialal. Kui igal õpilasel oli õigus ...
Kõikide tegevuste keskne osa, milles luuakse lisaväärtus. 4. Mis on organisatsiooni tugiprotsess? Tugiprotsessid tegevuste valdkonnad, mis toetavad põhiprotsessi toimimist (personal, raamatupidamine, asjaajamine jne. 5. Mis on töö analüüs? Töö analüüs on organisatsiooni tegevuses valdkond, mille käigus kogutakse informatsiooni ametikohal tehtava töö kohta, ja uuritakse töö iseärasusi. Töö analüüsi tulemusena koostatakse ametikirjeldus (ametijuhend, töökirjeldus) ja vajadusel muud töökorraldusega seotud dokumendid (nt protsessikirjeldused, teenusstandardid, struktuur jms). Töö analüüsi eesmärgiks on organisatsiooni missiooni, visiooni, eesmärke, tegevusprotsesse toetava töökorralduse kujundamine ja elluviimine nii organisatsioonis tervikuna, kui ka selle allüksustes ja ametikohtadel. 6. Millised on töö analüüsi info allikad?
Töökorralduse tugiprotsess on tegevuste valdkonnad, mis toetavad põhiprotsessi toimimist ( personal, raamatupidamine, asjaajamine jne) 6. Kuidas arvutatakse tööaja normi? TLS 3. jagu Töö- ja puhkeaeg § 43 (46) 7. Mis on töö analüüs? Miks seda kasutatakse? Töö analüüs on personalijuhtimise valdkond, mille käigus kogutakse informatsiooni ametikohal tehtava töökohta ja uuritakse töö iseärasusi. Töö analüüsi tulemusena koostatakse ametikirjeldus (ametijuhend, töökirjeldus) ja vajadusel muud töökorraldusega seotud dokumendid ( nt. protsessikirjeldused, teenusstandardid, struktuur jms.) Töö analüüsi eesmärgiks on organisatsiooni missiooni, visiooni, eesmärke, tegevusprotsesse toetava töökorralduse kujundamine ja elluviimine nii organisatsioonis tervikuna, kui ka selle allüksustes ja ametikohtadel. 8. Loetle ja kirjelda erinevaid töö analüüsi meetodeid
Slaid 4 Aeg 5 min MIS ON AMET? Amet on sarnaste eesmärkide, ülesannete ja vastutusega tööde kogum. 4 Karjäärispetsialistile Amet on sarnaste eesmärkide, kindlate tööülesannete ja vastutusega tööalane tasustatav tegevus (nt juuksur, õpetaja, disainer). Ametikirjeldus sisaldab teavet töö iseloomu, töötingimuste, kutseoskusnõuete, vastava hariduse omandamise võimaluste, tööväljavaadete, palgatingimuste jm kohta. Vt lisaks: Uued ametid 21.sajandil www.kiplinger.com/columns/onthejob/archive/10-jobs-that-didnt-exist- 10-years-ago.html?si=1 5. Kutsestandard Slaid 5 Aeg 5 min KUTSESTANDARD ON DOKUMENT, KUS ON KIRJAS •kutsetegevuse kirjeldus,
1 SISUKORD SISUKORD................................................................................................2 SISSEHUJATUS..........................................................................................3 1. ORGANISATSIOONIKULTUUR............................................................5 1.1 SÜVAKULTUUR.................................................................................6 1.2 VAADELDAV KULTUUR.....................................................................6 1.3 KULTUUR KUI SOTSIAALNE METAFOOR.............................................7 1.4 ORGANISATSIOONIKULTUURI TÜÜBID................................................8 KOKKUVÕTE..........................................................................................12 KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................13 ...
tubade on ka laes tulekustutid,millest hakkab tulekahju korral vett pritsima. Koridoris on ka tulekustustid. Igalt korruselt läks ka varuväljapääsu trepid, mille uksed pidid olema lukust lahti, aga väljaarvatud 13 korrusel (mis on sviidi korrus)on varuväljapääsu uks lukus varuväljapääsu koridoti poolt, aga seest poolt koridori saab selle spetsiaalse lingiga avada. Igal korrusel on ka evakueerimis plaan. Ametikirjeldus Toateenijatel on oma ametijuhend,mida peab täitma ja mida kontrollib vanem toateenija . Minu ülesandeks olid akende pesu,radiaatorite pesu, minibaaride pesu, fuajee korras hoid, koridori seinte pesu, tubade ettevalmistamine enne klientide tulekut. Tubadess pidime lisama ka neid asju, mis olid toast puudu nt, kohvi, suhkur, shampoonid jne. Käru komplekteerima ei pidanud, sest see oli igalkorrusel olemas vajalikke asjadega. 25 korruselt
rikub, riskib ta vaid oma isikliku mainega konfidentsiaalsuse punkt, mis kohustab neid klientide ärisaladusi hoidma. Juhtimine : IT spetsialisti värbamine valik, kõik need on IT firma probleemid motiveerimine, arendamine, juhtimine IT Personalijuhtimine 8 Töö analüüs - personalijuhtimise oluline töölõik · Töö analüüsi väljundiks on ametikirjeldus ehk ametijuhend · Ametijuhendis fikseeritakse ametikoha eesmärk, töötaja töökohustused, töö edukuse hindamise kriteeriumid, töötaja vastutus ja õigused ning töötajale esitatavad nõuded. · Ametijuhend vormistatakse reeglina töölepingu lisana. · Sellega on tagatud, et mõlemad osapooled saavad töökohustustest üheselt aru ja et töötaja on need juriidiliselt korrektsel moel aktsepteerinud. · Ametijuhend on kasulik ja vajalik nii juhtkonnale kui ka töötajale.
Neile välja töötatud ka abivahendid, milleks on teenindaja ja saaliteenindaja töö elementide kirjeldus. Dokumendis on etappidena välja toodud teenindaja tööülesanded ning kõrvale ka tulemused kuhu soovitakse jõuda. Juht saab selle alusel hinnata töötajat, kas punktid on täidetud ja kuhu tulemuste saavutamisega on jõutud. Sellest tulenevalt annab ta hinnangu ja määrab vastava koolituse. Lisaks antakse igale uuele töötajale ametikirjeldus, kus on toodud töö eesmärk, peamised tööülesanded ja tulemused milleni tuleb jõuda. See annab töötajatele ülevaate mida neilt oodatakse ja mille alusel neid hinnatakse. Sellega juhitakse töötajate arendamise protsessi, aidates rakendada õpitut praktilises igapäevatöös. Samas on juhi ülesanne olla oma alluvate arengu ja karjääri planeerimisel nõustaja, hindaja ja õpetaja. Talle on abiks ettevõttes välja töötatud arengu- ja karjääri planeerimise vahendid.
PÄRNU SÜTEVAKA HUMANITAARGÜMNAASIUM Oliver Stimmer PERSONALIOTSING EESTI INFO- JA KOMMUNIKATSIOONITEHNOLOOGIA ETTEVÕTETES TEGEVJUHI JA PROJEKTIJUHI NÄITEL Lõputöö Prima aste Juhendaja Madis Talmar Pärnu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS Autor tegi 2010. aasta uurimustöö käigus kindlaks, et ettevõtluses mängib võtmerolli ettevõtte personal. Niisiis otsustas autor kirjutada uurimustöö personaliotsingust. Et aga töö omaks praktilist väärtust, on vajalik spetsialiseerumine, sest personaliotsing erinevates sektorites ja erinevatele ametikohtadele inimeste otsimise puhul võib olla väga erinev. Autor valis info- kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) sektori kahel põhjusel. Esiteks on Eestis IKT sektoris väidetavalt tööjõupuudus, mistõttu peaks olema p...
Punktimeetod (teat. arv punkte jagatakse töötajate vahel kriteeriumi alusel) 54. Hindamise vead ja 360* hindamise meetod 1. Tööootuste hiline fikseerimine 2. Hindamisprotsessi hirmuäratavus 3. Hindamisprotsessi salastatus 4. Hindamistulemuste mitterakendamine 5. Haloefekt 6. Keskmise kultus 7. Äärmuslikkus 8. Hilissündmuste mõju 9. Eelarvamuste mõju 10.Rutiinsus 11.Umbusk 12. Kriteeriumite sobimatus 55. Personalitöö dokumendid Ametikirjeldus Ametiprofiil Tööpakkumiskuulutus Avaldus / CV Kutse Äraütlemiskiri Soovituskiri Isikuandmete ankeet Avaldus Tööleping Ametijuhend Isikukaart Koolitusvajadusleht Koolitusleping Koolituse hindamisleht Töösisekorraeeskiri Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute register, töötõendid, pensionide vormistamine, jne.) 56. Paindlikud töövormid: kaug- ja virtuaaltöö olemus, eelised, puudused NB
Punktimeetod (teat. arv punkte jagatakse töötajate vahel kriteeriumi alusel) 54. Hindamise vead ja 360* hindamise meetod 1. Tööootuste hiline fikseerimine 2. Hindamisprotsessi hirmuäratavus 3. Hindamisprotsessi salastatus 4. Hindamistulemuste mitterakendamine 56 5. Haloefekt 6. Keskmise kultus 7. Äärmuslikkus 8. Hilissündmuste mõju 9. Eelarvamuste mõju 10.Rutiinsus 11.Umbusk 12. Kriteeriumite sobimatus 55. Personalitöö dokumendid Ametikirjeldus Ametiprofiil Tööpakkumiskuulutus Avaldus / CV Kutse Äraütlemiskiri Soovituskiri Isikuandmete ankeet Avaldus Tööleping Ametijuhend Isikukaart Koolitusvajadusleht Koolitusleping Koolituse hindamisleht Töösisekorraeeskiri Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute register, töötõendid, pensionide vormistamine, jne.) 56
14. Vahetuse lõppedes korrastab saali ja oma tööpiirkonna. Töölt lahkumisel teavitab sellest oma ülemust. Õigused: 1. Teha ettepanekuid töö paremaks organiseerimiseks 2. Teha iseseisvaid otsuseid igapäevases töös tekkivate probleemide lahendamiseks, et tagada kvaliteetne teenindus. 3. Keelduda alkohoolsete jookide serveerimisest alaealisete ja tugevas joobes isikutele. Ametijuhend ehk ametikirjeldus koosneb üldreeglina järgmistest osadest: 153 1) üldsätted (alused): tegevuse eesmärk, vahetu alluvus, nõuded haridusele ja kvalifikatsioonile, erinõuded, töövaidluste lahendamise kord ja muud ametikohasse puutuvad üldise iseloomuga asjaolud; 2) kohustused: peamised, pideva iseloomuga tegevused ja toimingud; loetakse piisavaks, kui on 2/3 kuni 3/4 tööülesannetest, sest muidu veniks juhend liiga
· personali valik, · personali hindamine, · personali motiveerimine ja hüvitamine, · personali arendamine ja karjäärijuhtimine. Sisuliselt haakub töö analüüsi teemaga organisatsioonistruktuuri ja alluvusvahekordade selgitamine, töö jaotuse teema ning selle tulemusena koostatakse olulisemad personali juhtimise dokumendid, millest lähtuvalt ülejäänud personali juhtimisegaseotud tegevused peaksid olema korraldatud. Siinkohal nende loetelu: · Ametikirjeldus (vt. lisa 6), · Ametiprofiil (vt. lisa 7), · Tööpakkumiskuulutus, · Avaldus / CV, · Kutse, · Äraütlemiskiri, · Soovituskiri, · Isikuandmete ankeet, · Avaldus, · Tööleping, · Ametijuhend (vt. lisa 8), · Isikukaart, · Koolitusvajadusleht, · Koolitusleping, · Koolituse hindamisleht, · Töösisekorraeeskiri, · Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute