Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tööturupoliitika (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks ja kelle see üldse vajalik on?

Lõik failist


LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL

SOTSIAALTÖÖ ÕPPETOOL


KÕI ST1
Marina Sepp
TÖÖTURUPOLIITIKA
PUUDEGA INIMESTE KAASAMINE TÖÖTURULE

Õppejõud: Elmo Medar

Mõdriku 2008





SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1.PUUETEGA INIMESTE TÖÖHÕIVE 4
1.1 Eesti lähtesituatsioon ja peamised arengud 5
2. TÖÖHÕIVE JA SELLE KOOLITUSE AKTIVISEERIMINE 7
2.1 Sotsiaalne rehabilitatsioon 7
3. TEENUSED PUUDEGA INIMESTE TÖÖHÕIVE TOETAMISEKS 9
3.1 Projektid puuetega inimestele 10
KOKKUVÕTE 12
KASUTATUD KIRJANDUS 13


SISSEJUHATUS


Referaadi teemaks on puuetega inimeste tööhõive Eestis. Erivajadustega inimeste kaasamine haridusse ja tööellu ning neile
Vasakule Paremale
Tööturupoliitika #1 Tööturupoliitika #2 Tööturupoliitika #3 Tööturupoliitika #4 Tööturupoliitika #5 Tööturupoliitika #6 Tööturupoliitika #7 Tööturupoliitika #8 Tööturupoliitika #9 Tööturupoliitika #10 Tööturupoliitika #11 Tööturupoliitika #12 Tööturupoliitika #13 Tööturupoliitika #14
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-03-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 71 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor liia oinas Õppematerjali autor
Töö eesmärk oli uurida puuetega inimeste võimalusi tööturule sisenemiseks ning kuidas toimub puuetega inimeste kodanikutunnetuse ja ühiskonnas täisosalemise edendamine neile võrdsete võimaluste tagamise kaudu, kas ja mida selleks on ette võetud ja kui suur on Eestis puuetega inimeste ja tööhõive osamäär. Kuidas toimub nende inimeste integreerumine tööturule ja milleks ja kelle see üldse vajalik on?


Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledz Rakenduslik sotsiaaltöö Anna-Margarita Nukk REHABILITATSIOONI TEOORIAD, MEETODID JA KORRALDUS Portfoolio Juhendaja: Karin Hanga Rakvere 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS 1. REHABILITATSIOONI TEOORIAD, MEETODID JA KORRALDUS LOENGU MATERJAL ....................................................................................... 4 2. MÄRKSÕNAD 2.1. Rehabilitatsioon ............................................................................................ ....... 68 2.2. Rehabilitatsiooni teoreetilised lähtekohad ning seos praktikaga ........................ 69 2.3. Erivajadusega

Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus
thumbnail
5
doc

Diskrimineerimine Eesti ühiskonnas

Eesti Maaülikool Diskrimineerimine on eristav suhtumine inimestesse rassilise, majandusliku, soolise jne kuuluvuse alusel, õiguste kitsendamine ja alavääristamine. Diskrimineerimine liigitatakse otseseks ning kaudseks diskrimineerimiseks. Otsese diskrimineerimise all mõistetakse olukorda, kus sarnastes tingimustes olevatest isikutest koheldakse kedagi teistest halvemini tulenevalt selle isiku rassilisest või etnilisest päritolust, usust või veendumustest, puuetest, vanusest või seksuaalsest orientatsioonist. Kaudne diskrimineerimine ilmneb siis, kui pealtnäha neutraalsed tingimused, kriteeriumid või tavad seavad kedagi ebasoodsasse olukorda tulenevalt tema rassilisest või etnilisest päritolust, usust või veendumustest, puudest, vanusest või seksuaalsest orientatsioonist ning selline praktika on seaduslike vahendite alusel objektiivselt õigustamatu (Mida tähendab diskrimineerimine?). Peamine tähelepanu on s

Maasotsioloogia
thumbnail
5
doc

Erivajadustega inimene

Erivajadustega inimene Seminaritöö 2008. aasta alguse seisuga oli Eestis ligi 118 000 isikut, st 8.8% rahvastikust, kellele oli määratud puude raskusaste. (Sotsiaalministeerium 2010) Valdavalt on tegemist eakate inimestega: 61% kõigist puuetega inimestest on 63-aastased ja vanemad, pisut üle kolmandiku ehk 34% tööealised ning 5% olid vanuses 0-15-aastat. Erivajadustega inimeste arv on aasta-aastalt kasvanud. (Hanga 2008) Erinevate uuringute andmed kinnitavad, et Eesti ühiskonnas on erivajadustega inimeste sotsiaalne staatus madal, üldine teadlikkus nende olukorrast ja probleemidest kesine. Erivajadustega inimesed ei osale aktiivselt ühiskondlikus elus ning tunnevad end ühiskonnas suhteliselt tõrjutuna.. Erivajadustega inimeste tõrjutus ühiskonnas saab alguse juba elukaare algul - ligipääsul haridusele. Näiteks puudub kokkulepe, missuguseid lapsi käsitleda erivajadustega lastena, ning nende laste täpne arv ei ole teada, suure osaga erivajadustega lastest e

Sotsioloogia
thumbnail
14
docx

Eesti majanduse essee

LÄÄNE-VIRUMAA RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä13KÕ Ines Annus EESTI MAJANDUSE PÄEVASÜNDMUS TÖÖHÕIVEREFORM Essee Õppejõud: Ain Suurkaev, MA Mõdriku 2014 Eestis vastuvõtmisel olev töövõimereform peaks looma uue töövõime toetamise süsteemi. Muudatuste eesmärgiks on muuta suhtumist vähenenud töövõimega inimestesse ning aidata neil tööd leida ja hoida. Mind isiklikult puudutab see teema väga lähedalt, sest üks minu pereliikmetest on sünnist alates invaliid ehk praeguse süsteemi kohaselt sügava puudega töövõimetu inimene. Tegemist on psüühiliste erivajadustega inimesega, kellele on kohtu poolt määratud eestkostja, kelle haigus on aastatega ainult süvenenud ja kes vajab hooldamist ja juhendamist 24/7. Töövõimereformi ettevalmistamine algas 2011/2012 aasta talvel. Esialgs

Eesti majandus
thumbnail
17
docx

HAAVATAVATE SIHTRÜHMADE TOETAMINE NOORSOOTÖÖS

TALLINNA ÜLIKOOL Haridusteaduste Instituut Noorsootöö RKH Merlyn Jürgenson HAAVATAVATE SIHTRÜHMADE TOETAMINE NOORSOOTÖÖS Portfoolio Tallinn 2018 Sisukord 2 1 SISSEJUHATAV ENESEANALÜÜS Ma olen töötanud nüüdseks peaaegu juba kolm kuud Pärnu Noorte Vabaajakeskuses ning mind on mõjutanud võib olla suuresti see, et inimesed ei tea ega saa aru, et mis on noorsootöö ning räägivad sellest nii öelda halvas valguses. Nad arvavad, et kõik noored, kes noortekeskuses käivad ongi nende sõnul “pätid ja huligaanid”. Asendasin koolis, kus varem ise õppisin ja ka praktikal käisin õpetajat. Mul tuli seal teiste õpetajatega samuti juttu enda põhitööst noortekeskuses, kus õpetajad ütlesid, et noortekeskuses käivad ainult need noored, kellel pole normaalset pere ja/ või vanemad on alkohoolikud. Üks teine õpetaja aga ütles, et ta ei kujutaks ette, et tema laps l

Noorsootöö kujunemine ja filosoofia
thumbnail
2
doc

Nägemispuudeliste töövõimalustest Eestis

Nägemispuudeliste töövõimalustest Eestis Monica Lõvi Tööealiste puuetega inimeste jaoks on ühiskonnaelus osalemise oluliseks tunnuseks tööga hõivatus. Vabal tööturul väiksema konkurentsivõimega inimestele võrdsete võimaluste loomine on arenenud riikides jätkuvalt päevakorral. Eestiski on nüüdseks juba enam kui 10 aastat suund puuetega inimeste kaasamisele tööellu. Selle elluviimiseks vajalike tugisüsteemide loomine on aga olnud üsna aeglane. Seda, kui oluline on töö ja tööalane rehabiliteerimine puuetega inimestele, võib kõige üldisemalt selgitada ühiskonna väärtushinnangutest lähtudes. Kinnitust on leidnud, et puuetega inimestele, sh nägemispuudelistele kehtestatud eesmärgid ja väärtused on samasugused kui kõigil teistel. Väidetavalt saab suurim tööhõivealane diskrimineerimine osaks nimelt nägemispuudega inimestele. Eestis hakkas nägemispuudeliste tööga hõivatus langema 1990.

Ühiskond
thumbnail
100
ppt

Sotsiaalpoliitika

Rahvastiku vähenemine ja vananemine (Eurostat'i prognoos 2050) · Rahvastiku vähenemine ja vananemine on eriti tuntav KIE-s Läti 2 319 1 865 -19,6% Eesti 1 351 1 121 -17,0% Leedu 3 446 2 868 -16,8% Tsehhi 10 211 8 848 -13,4% Poola 38 191 33 487 -12,3% 2004.a. ­ 4 tööealise inimese kohta 1 üle 65-aastane 2050.a. - 2 tööealise inimese kohta 1 üle 65-aastane Üle 80-aastaste arv kolmekordistub Tööturupoliitika · Tööturg ­ areen, kus töötajad müüvad oma tööjõudu ja tööandjad ostavad seda · Tööturupoliitika ­ aktiivne ja passiivne · Aktiivne ­ eesmärgiks on tööhõive suurendamine aktiivsete tööpoliitika meetmete toel (tööturukoolitus jms.) · Passiivne ­ töötuse tagajärgede leevendamine sotsiaalsete tagatiste toel (töötutoetused,töötuskindlustushüvitised) Tööturu käsitlusi · Makroökonoomika ­ majanduse areng ja tööhõiveprobleemid

Sotsioloogia
thumbnail
5
docx

Sotsiaalkaitse õiguslike aluste eksam

arendamiseks paremate võimaluste loomine. Samal ajal suurendatakse sotsiaalset kaasatust, ennetatakse ja leevendatakse laiaulatuslikumalt ning tõhusamalt vaesust ja sotsiaalset tõrjutust. Sotsiaalhoolekanne sisaldab sotsiaalteenuste, sotsiaaltoetuste, vältimatu sotsiaalabi ja muu abi osutamist sotsiaalteenus ­ isiku või perekonna toimetulekut soodustav tegevus või toiming töötu sotsiaalne kaitse ­ ühiskonna meetmed töötu toimetuleku tagamiseks sotsiaaltöö ­ sotsiaalprobleemide ennetamiseks, vähendamiseks või kaotamiseks tehtav kutsetöö; kitsamas tähenduses töö, mida teeb sotsiaaltöötaja kliendi toimetuleku tagamiseks ja seeläbi tema elukvaliteedi parandamiseks klienditöö ­ kliendi toimetuleku toetamiseks temaga vahetult suheldes tehtav sotsiaaltöö preventiivne sotsiaaltöö ­ sotsiaaltöö, millega püütakse ennetada sotsiaalseid probleeme ja edendada ühiskonna heaolu

Sotsioloogia




Kommentaarid (1)

Jenka95 profiilipilt
Jenka95: Super!
09:57 19-10-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun