Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turundus (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Turunduse olemus ja juhtimise vajalikkus. Turundus majanduslanguse tingimustes.
MAINORI KÕRGKOOL
Disaini Instituut
Disaini eriala

TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES.
Referaat

Tallinn 2009

  • SISUKORD
    1.SISUKORD 2
    2.TURUNDUSE OLEMUS 3
    2.1 Turunduse ajalooline taust 3
    2.2 Turunduse mõiste 3
    2.3 Turunduse juhtimisfilosoofiad 4
    2.4 Turunduse olemus ja turunduse juhtimise vajalikkus tänapäeval 5
    3.TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES 8
    4.KASUTATUD KIRJANDUS 10

  • TURUNDUSE OLEMUS
    2.1 Turunduse ajalooline taust
    Turundus praktilise tegevusena on eksisteerinud aastatuhandeid, alates aegadest kui tekkis vajadus tooteid omavahel vahetada või neid müüa ja osta. Teoreetilise käsitlusena on turundus aga suhteliselt noor distsipliin , mis hakkas arenema juba 20.sajandi esimesel poolel, kuid mille põhiseisukohad kujunesid välja alles pärast II maailmasõda. Turunduse sünnimaaks on USA, kuna seal toimus 20.sajandi algusaastatel majanduse kiire industrialiseerimine , millega kaasnesid laiaulatuslik kauba pakkumine ning sellest tulenevad jaotus- ja müügiprobleemid. Selle tulemusel alustati 1901.aastal Illinoisi ja Michigani ülikoolides turundusteemaliste loengutega. Teoreetilisi üldistusi püüti ka praktikasse juurutada. 1910 -1920 aastatel hakati paljudes Ameerika ettevõtetes moodustama osakondi, mille
  • Vasakule Paremale
    Turundus #1 Turundus #2 Turundus #3 Turundus #4 Turundus #5 Turundus #6 Turundus #7 Turundus #8 Turundus #9 Turundus #10
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-05-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 135 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor drinyx Õppematerjali autor
    TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    22
    pptx

    Turunduse olemus

    rahuldamiseks (Vihalem, 2003 (1988. aastal Ameerika Marketingiassotsiatsiooni poolt sõnastatud definitsiooni järgi)). Turundus on juhtimisprotsess, mis uurib, prognoosib ja rahuldab tarbijate nõudlust kasumi saamise eesmärgil (Mercer, 1992) Defineeritud nõudluse seisukohast)). Turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa. Turg on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. Toode on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte füüsilise toote omamine, vaid sellega kaasnevad hüved. Klient on organisatsioon või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust

    Turundus
    thumbnail
    11
    pdf

    Turunduse olemus ja kampaaniad kriisi ajal

    Nii on näiteks Ameerika Turundusassostsiatsioon 1950. aastatel defineerinud turundust kui äritegevust, mis on suunatud kaupade ja teenuste liikumisele tootjalt tarbijani (Vihalem, A. 1993:11). Seevastu on Philip Kotler defineerinud turundust kui sotsiaalset ja juhtimisalast protsessi, mille abil üksikisikud ja nende grupid rahuldavad oma soove ja vajadusi, luues kaupu ja tarbimisväärtusi ning vahetades neid omavahel (Tuulberg, H. 08.11.2009). Tänapäeval on turundus vaadeldav mitmeti, sõltuvalt sellest, mida keegi rõhutab. Ühed panevad rõhu turundusele kui juhtimisfunktsioonile või filosoofiale, teised, aga orientatsioonile. Juhtimisfunktsiooni, mis on tänapäeval turunduse valdav osa, ülesandeks on alljärgnevate tegevuste juhtimine, hõlmates võimalike tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist ning rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil.

    Turunduse alused
    thumbnail
    51
    ppt

    Turundus

    Majandusõpetus Vabaaine 9. ja 10. tund Turundus Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine on ettevõttes kesksemaid äriprotsesse, mis seob endaga kõik teised valdkonnad selleks, et luua võimalused klientide ootuste täitmiseks ja ületamiseks. Turundus Turundus ehk marketing (ingl. k marketing) on tegevus, mille eesmärgiks on viia kokku ostjad ja müüjad. Turundus Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates (võimalike) tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse juhtimine Turundus on tegevuste kogum, mis hõlmab järgnevaid tegevusi:

    Majandus
    thumbnail
    10
    docx

    Informaatika kodutöö 1.

    võimalikult suurt ning pikaldast tulu ning oma turupositsiooni hoida. Eesolevaks turundustegevuseks strateegiate ehitamine ongi see plaan, mis võiks aidata ettevõtjatel näha võimalikke takistusi ja neid vältida, või siis võimalusi, mille realiseerimiseks on vaja ettekavatsetud käike. Turundustegevuse mingi piirini planeerimine toimub igas ettevõttes, kuid kindlasti ei saa selle kõige kohta öelda strateegiline turundus. Turundustegevuse strateegilist juhtimist nimetatakse strateegiliseks turunduseks. Esmalt koostatakse turundusplaanid, siis viiakse need käiku. Tulemusi jälgitakse ning kohandatakse vastavalt vajadusele. Kui oluline on ettevõtte eduka tuleviku määramises strateegilise turunduse roll? 1. Strateegilise turunduse olemus Strateegiline turundus ­ juhtimisprotsess, mis hõlmab turundusplaanide kavandamist, teostamist, tulemuste hindamist ja kogu turundusprotsessi kohandamist muutuva kesk-

    Informaatika
    thumbnail
    15
    doc

    Toote positsioneerimise võtted turunduses

    positsioon, kes on seltskonna kloun, kes geenius ja nii edasi (Welborn-Nichols 1993). Need näited kehtivad ka turunduses, sest püütakse erinevatele toodetele omistada positsioone sihtturu teadvuses, andes teada, milles toode on kõige parem, näiteks nagu Volvo positsioneerib oma autoid kui kõige turvalisemad (Vikipeedia, i.a). Seega ongi töö eesmärk on anda ülevaade, mis üldse on positsioneerimine ja mida kujutab endast turundus ning millised on erinevad toote positsioneerimise meetotitest turunduses. Toote positsioneerimise võtted turunduses 4 1. TOOTE POSITSIOONI JA POSITSIONEERIMISE MÕISTE Nii suurte kui ka väiksemate ettevõtete juhatajate suust võib pidavalt kuulda, kui tähtis on oma toodete positsioneerimine. Kuid praeguses majanduse madalseisus on seda raske teha vaba raha puudumisel. Ning isegi, kui see raha olemas on, siis ei tea ikkagi paljude

    Ainetöö
    thumbnail
    11
    doc

    Müük ja marketing- turgude analüüs

    ...........................10 KASUTATUD KIRJANDUS................................................................................................................. 11 2 SISSEJUHATUS Termin ,,marketing" tuleneb inglise keelsest sõnast ,,market" (turg) ja tähendab turualast tegevust, tööd turuga. Marketingi eestikeelseks sünonüümiks on turundus. Turundus kujutab endast teadmiste süsteemi, mis käsitleb ettevõtja ja turu suhteid. Arvatakse, et turundust praktiseeriti juba 17. sajandil Jaapanis, kus Tokyos avati esimene univerasaalkauplus. Kuid mis abi on müümisel turundusest ja kuidas see aitab kliente leida? Turundustegevuse tähtsus on suur ja vajalik. Müük ja turundus on on omavahel tihedalt seotud, sest tänapäeva turumajanduses on peaaegu võimatu müüa kaupa ilma korraliku turu uuringuta ega turundusplaanita.

    Turundus
    thumbnail
    17
    docx

    TURUNDUS SPIKKER

    1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide

    Turundus
    thumbnail
    12
    docx

    TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

    1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.

    Turundus




    Kommentaarid (2)

    znegurotchka profiilipilt
    znegurotchka: Mõistlik materjal, oli igati abiks. Tänud.
    19:45 31-12-2012
    emotionl0ve profiilipilt
    emotionl0ve: oh nii hea,just seda mul vaja lähebki:)
    17:23 04-12-2010



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun