Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on maantee lubatud minimaalne pikikalle?

Lõik failist

KÜSIMUSED 2013 sügissemestril teede projekteerimise eksamiks
Loetlege teeprojekti erinevad liigid ( faasid , etapid) –
Liigid:
Üleriigiline planeering ,
maakonnaplaneering,
üldplaneering ja
detailplaneering.
Etapid (faasid):
Projekti idee ja realiseerimise otsus ( tasuvusarvutus );
Otsus projekteerimise kohta (Teostatavusuuring);
Otsus ehitamise kohta (Ehituse tehniline kavandamine);
Ehituse alustamine (Tee-ehitusloa taotlemine, ehitaja valik, ehituslepingu sõlmimine);
Vastuvõtuotsus (Tööjooniste koostamine, ehitamine, järelevalve);
Kasutamine (Teekasutusluba, evitamine ja garantiikontroll).
Loetlege teeseadusega kehtestatud riigimaantee liigid - Riigimaanteed on: põhimaanteed, tugimaanteed, kõrvalmaanteed.
Mille alusel määratakse maantee klass - Maantee klass määratakse arvestades eeldatavat liiklussagedust, piirkonna arenguvajadusi ja rahvusvahelist liiklust, regionaalpoliitilisi eesmärke ja majanduslikke võimalusi. Eeldatava liiklussageduse alusel aastal, mil esimesest ekpluatasiooni aastast möödub 20 aastat.
Millega on määratud projekteeritava maantee projektkiirus – Projektkiirus on määratud lähtudes maantee klassist ja projekteerimise lähtetasemest.
Millest lähtub linnatänavate liigitus – liiklusintensiivsusest, linnatänavate funktsioonist
Mis aasta kohta prognoositakse eeldatav liiklussagedus -20 aastat rajatise kavandatud valmimisaastast.
Kiirtee erisus I klassi teest – kiirteel puuduvad samatasandilised lõikumised teiste teedega; laiem eraldusriba ; ristmike vahekaugus ei tohi olla väiksem kui 10 km (I klassi teel väiksem kui 5 km); bussipeatust ei tohi kavandada vahetult kiirteega külgnevana.
Kiirteel peavad olema tarad loomade eemale hoidmiseks teelt, kiirteel ei tohi liikuda aeglased sõidukid, kiirteel on peatumine keelatud
Miks on vajalik muuta kehtivat maanteede tehnilist liigitust - Senine maanteede liigitus on liialt liiklussageduse keskne ega pea piisavalt silmas maantee funktsiooni.
Defineerige mõiste "arvutuslik auto" - erinevate liiklusvahendite rühmi esindav kindlate piirmõõtmetega teoreetiline liiklusvahend.
Mis on „punane joon“ linnas ja maal – tänava maa-ala ja tänavaäärsete maavalduste vaheline piirjoon, millest edasi ehitada ei tohi.
Loetlege küsimused, millele tuleb leida vastus liiklusnõudluse leidmise neljaetapilises otsustusprotsessis - EKSAMISSE EI TULE SEE KÜSIMUS
Miks V klassi maanteele ei kavandata lisarada tõusule - Kuna projektkiirus on juba niigi madal, lisarada kavandatakse I-III klassi maanteedele.
Milline võiks 2+1 teedel olla möödasõiduala pikkus (ühel suunal) – 1 km
Loetlege vähemalt neli maantee põhiparameetrit, mille vähim lubatud väärtus sõltub projektkiirusest - Plaanikõveriku raadius koos viraažikaldega; nähtavuskaugused; püstkõverike raadiused; pikikalle ;
Millest on tingitud Eesti autostumistaseme statistiliste väärtuste langus mõnedel aastatel, kui vaadata viimast 10..15 aastat - Vanade ülevaatusel mitte käinud autode registrist kustutamisest. Majanduslangus ja majanduskasv
Nimetage need täiendavad toimingud, mida projekteerija peab sooritama et ta võiks kasutada erandlikule lähtetasemele vastavat parameetrit - Teeprojektis võib üksikute parameetrite osas projekteerimise lähtetase olla „ erandlik “ või sellest madalam, kuid seda tuleb põhjendada projekti seletuskirjas ning see peab olema kooskõlastatud nii projekteerimisnõuete väljastaja kui ka Maanteeametiga(tellijaga).
Audiitorile esitatavad nõuded - Teehoiutööde tegevusluba teede projekteerimiseks ja ekspertiisiks või vähemalt insener V kutse erialal mille õppekava sisaldas õppeainet, mis vastab sisule „ liiklusohutus ja –korraldus“ ning kes on täiendavalt viimase nelja aasta jooksul läbinud liiklusohutuse audiitori/ hindaja koolituse Eesti Vabariigis.
Mis juhul tuleb sooritada liiklusohutuse auditeerimine ja millal liiklusohutuse inspekteerimine – Auditeerimine tuleb teha uusehitise juures, teistel juhtudel võib piirduda inspekteerimisega.
Kuidas tähistatakse normides ja standardis liikluse teenindustaset ja mis olukordade tarbeks neid rakendatakse - A-F, enamus liiklusrajatisi projekteeritakse tasemele D, linnas ja selle lähialal lubatakse ka E.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase I klassi maanteel - liiklusvoo tihedus, sa/km ühel sõidurajal.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase tavalisel kaherajalisel maanteel - ajakulu suhteline pikenemine, %; keskmine kiirus, km/h.
Lähtuvalt liiklusvoogude teooriast, defineerige mõiste "liiklusummik" - liikluse seisund, kus normaalne liiklusvoog lakkab, liiklustihedus läheneb piirtihedusele, liiklussagedus ja kiirus lähenevad nullile.
Milliseid parameetreid seob liiklusvoogude teoorias baasdiagramm ( Fundamental Diagram) - Teelõigu keskmise liiklusvoo ning keskmise liiklustiheduse suhte graafiline väljendus antud ajaperioodi jooksul.
Mis on IRI, tema mõõtühik ja kui suur ta ligikaudu on väga heal teekattel - IRI (International Roughness Index) iseloomustab üksikute 100 m pikkuste kattelõikude tasasust mm/m, mis määratud kiirusel 80 km/h lainepikkustele 0,3–30 m. IRI nõutav väärtus on saavutatav katendikihtide arvu valiku ja paigaldusvahendite tasandusvõime arvessevõtu tulemusena. Väga heal maanteel
Vasakule Paremale
Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #1 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #2 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #3 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #4 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #5 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #6 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #7 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #8 Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 61 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
27
doc

Teedeehituse eksami vastused

1. Kivisillutisega tänavad Ur`is Lähis Idas (ca 4000ema), puupakkudest sillutisega tee Glastonbury lähedal Inglismaal(ca 3300ema), telliskivisillutised Indias(ca 3000ema) 2. ,,Kõik teed viivad Rooma" - Rooma impeeriumis kõik teed ühendasid Rooma linna teiste linnadega. 3. John Louden McAdam oli esimene tõeline teedespetsialist, kes oli tuntud oma ökonoomse killustikust teedekontsuktsiooni poolest, mis kannab tema nime(makadam) ka tänapäeval. Ta soovitas anda aluspinnasele kumer kuju, soodustades nii vee äravoolu, ning kasutada ühtlast kattekihi paksust kogu tee laiuses. 4. Maanteeamet on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusaautus. Põhiülesanded: · teehoiu korraldamine · liiklusohutuse suurendamine · liikluse ja ühistranspordi korraldamine · riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelvalve, · teeregistri, liiklusregistri pidamine · osalemine õigusaktide vä

Ehituskonstruktsioonid
thumbnail
38
doc

Teedeehitus TÖ-le

Kordamisküsimused teedeehituses 2009 1. Nimeta kõige vanemad seni leitud kattega teed (vähemalt 3) 1) Puupakkudest sillutisega tee Inglismaal (3300 e.m.a.); 2) Telliskivisillutised Indias (3000 e.m.a.); 3) kivist tee Euroopas 2. Millest on tulnud ütlus ,,Kõik teed viivad Rooma" Roomas oli teedesüsteem, mis põhines 29-l Roomast radiaalselt väljuval ja impeeriumi äärealasid ühendavatel peateedel. Teed olid sirged, et saada lühim tee sihtpunktini. 3. McAdam'i tähtsus teedeehituse ajaloos Mõtles välja ökonoomse killustikust teekonstruktsiooni (makadam): 1) looduslik pinnas kannab igat koormust ilma vajumata, kui hoida see kuivana; 2) killustik asetada nii, et oleks ühendatud nurkadega ja moodustaks kompaktse tugeva pinna; 3) aluspinnale anda kumer kuju, et vesi ära voolaks; 4. Maanteamet, tema põhiülesanded ja kohalikud asutused Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas. Põhiülesande

Ökoloogia ja keskkonnakaitse
thumbnail
48
doc

Teedeprojekteerimine II Kursuse Projekt

Vahur Aasamets KURSUSEPROJEKT Õppeaines: Teede projekteerimine II Ehitusteaduskond Õpperühm: TEI-71/81 Juhendaja: Rene Pruunsild Tallinn 2013 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................2 4. TEE ASUKOHT, NIMETUS, ALGUS- NING LÕPPPUNKT.............................................4 5. EHITUSPIIRKONNA KLIMAATILINE ISELOOMUSTUS..............................................5 6. TEE ASUKOHT ...................................................................................................................6 7

Teedeehitus
thumbnail
11
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused - kordamisküsimused

Kordamisküsimused, teemad 1) Mõisted teede teemast · ajutine tee ­ piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee · jäätee ­jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee · kaherajaline tee ­ t., millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks · kahesuunaline tee ­ t., kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud tee · kogujatee ­ enamasti kiirteega või magistraalteega paralleelselt kulgev tee, mis kogub liikluse kõrvalteedelt ja juhib liiklussõlmede kaudu põhiteele · magistraaltee - peamine liiklustee; väljaspool asulaid on magistraalteeks põhi- ja tugimaanteed, linnades ja teistes asulates - põhi- ja jaotustänavad · mitmerajaline tee ­ tee, kus korraga samas suunas või vastas-suundades mahub sõitma vähemalt kaks sõidukit · mägitee ­ mägisel maastikul paiknev te

Tehnilise infrastruktuuri alused
thumbnail
16
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused: Teede osa kordamisküsimused

Kordamisküsimused, teemad 1) Mõisted teede teemast · Tee on maantee, tänav, metsatee, jalgtee ja jalgrattatee või muu sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. (Teeseadus) · Teemaa on maa, mis õigusaktidega kehtestatud korras on määratud tee koosseisus olevate rajatiste paigutamiseks ja teehoiu korraldamiseks. · ajutine tee ­ piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee · jäätee ­jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee · kaherajaline tee ­ t., millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks · kahesuunaline tee ­ t., kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud · kergliiklustee ­ ainult jalakäij

Tehnilise infrastruktuuri alused
thumbnail
7
doc

Liiklussõlmed põhivara

PÕHIVARA Õppeaines ,, LIIKLUSSÕLMED" 1. Kui suur tohib olla üldjuhul ristmike vahekaugus maanteedel ? Kiirteedel ­ 10 km I klassi maanteedel ­ 5 km Linnalähisvööndis vastavalt 5 km ja 3 km. 2. Kuidas määrata eritasandiliste ristmike vajadus ? Kiirteedel tuleb projekteerida kõik ristmikud eritasandilistena I klassi maanteedel rajatakse ristmikud valdavalt eritasandilistena Muudel juhtudel ­ lähtudes eeldatavast keskmisest liiklussagedustest ja - suurima läbilaskvusega samatasandilise ristmiku läbilaskvuse kontrollarvutusest. 3. Mida nimetatakse samatasandiliseks ristmikuks ? Samatasandiline ristmik on koht, kus kaks või enam teed ühinevad või lõikuvad ja kus lahendus võimaldab ühelt teelt teisele siirduda. Kõik teed, mis koonduvad ristmikku, on ristmiku harud. 4. Milliseid meetodeid kasutatakse liiklusvoogude kanaliseerimiseks samat

Liiklussõlmed
thumbnail
45
pdf

Projekteerimise seletuskiri

Johannes Kukebal Maikel Astur SELETUSKIRI PROJEKTILE Õppeaines: Teede projekteerimine Ehitusinstituud Õpperühm: TE 51 Juhendaja: Meelis Toome Esitamiskuupäev:................ Üliõpilase allkiri:................. Õppejõu allkiri: .................. Tallinn 2018 SISUKORD Sisukord................................................................................................................................................2 1. LÄHTEÜLESANNE ........................................................................................................................4 2. TEE ASUKOHT, NIMETUS, ALGUS- JA LÕPPPUNKT ............................................................5 3. KLIMAATILINE ISELOOMUSTUS..............................................................................................6 4. ASUKOHA SKEEM ...............................

Tehnoloogia projekteerimise alused
thumbnail
57
pdf

KÕRVALMAANTEE EHITUSE PAKKUMUSEELARVE

Johannes Kukebal KÕRVALMAANTEE EHITUSE PAKKUMUSEELARVE KODUTÖÖ Õppeaines: EELARVESTAMINE TEEDEEHITUSES Ehitusinstituud Õpperühm: TE 61 Juhendaja: lektor Pille Hamburg Esitamiskuupäev:................ Üliõpilase allkiri:................. Õppejõu allkiri: .................. Tallinn 2018 SISUKORD SISUKORD ..........................................................................................................................................2 KODUTÖÖ LÄHTEÜLESANNE .......................................................................................................3 1. MAHUARVUTUS JA DETAILNE PAKKUMISEELARVE .....................................................5 1.1. SISSEJUHATUS EELARVE KOOSTAMISSE ....................................................................

Tehnoloogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun