Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida üritatakse sellega saavutada mis on selle eesmärk?
  • Kes tegutsejatest käivitavad kasutusjuhtumi?
  • Milliseid andmeid tarkvarasüsteemis kasutatakse või muudetakse?
  • Mida tarkvarasüsteem teeb ühe või mitme tegutseja jaoks?
  • Milliseid sõnumeid tegutseja ja tarkvarasüsteem omavahel vahetavad?
  • Millal kasutusjuhtum loetakse lõpetatuks ja milline väärtus edastatakse tegutsejale?

Lõik failist

Mõisted ja teemad kordamiseks
  • Infosüsteemi valdkond - Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab:
    • probleemide lahendamist
    • otsuste vastuvõtmist
    • vajalike tegevuste sooritamist
    • arusaamise /mõistmise loomist

    Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise , kasutamise ja juhtimisega ettevõttes/organisatsioonis – teiste sõnadega, probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks.
  • Infosüsteemi mõiste- Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara , kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel.
  • Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis:
    • killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid
    • ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad
    • IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut .

  • Infosüsteemi üldised eesmärgid- IT infrastruktuuri, andmete ja kogu ettevõtet hõlmavate andmetöötlussüsteemide planeerimine ; loomine või hankimine; rakendamine ja haldamine ; uute IT võimaluste jälgimine ning nende kaasamine organisatsiooni strateegiatesse, plaanidesse ja praktikatesse .
    Põhieesmärgiks on terviklikul viisil valitseda ja hallata informatsiooni ja vastavat IT-d ettevõttes, et võimaldada ettevõttel väärtuse loomist; suurendada ettevõttega seotud osapoolte rahulolu. Nende funktsioonide täitmisega tegeleb süsteemitöö . Põhimeetodiks süsteemitöö tegemisel on süsteemitehnika (systems engineering).
  • Nõudmised infosüsteemi spetsialistile- Eksisteerib vajadus selliste spetsialistide järele, kes oleksid võimelised määratlema ettevõtte/organisatsiooni vajadusi informatsiooni, selle juhtimise ning vastavate IT-süsteemide järele; otsustama, milliseid IT-süsteeme luua/hankida ja organisatsiooni kasutusse anda ja mille jaoks ja ITsüsteeme looma ja nende loomist juhtima. Üldiselt võttes - kes orienteeruksid infosüsteemide valdkonnas.
    Infosüsteemide valdkonna spetsialisti teadmised:
    • ärialased teadmised
    • infotehnoloogia- alased teadmised
    • analüütiline ja kriitiline mõtlemine
    • suhtlus-, meeskonnatöö oskused

    Kokku võetuna – infotehnoloogial põhinevat ettevõtet ja tema arendust puudutavad teadmised
  • Süsteemi mõiste- - Süsteemi defineeritakse kui igasugust vastastikku sõltuvate ja ( ajutiselt ) seotud osade (komponentide) organiseeritud kogumit, mis täidab mingit eesmärki/funktsiooni/ülesannet.
  • Süsteemi ülesehitus ja käitumine- Süsteemi osad ise võivad olla samuti süsteemid (terviksüsteemi alamsüsteemidest) koosnedes omakorda osadest - süsteem võib omada hierarhilist ülesehitust. Terviksüsteem ise võib olla osaks (alamsüsteemiks) teise (veel suurema) süsteemi koosseisus . Igal süsteemil ja selle koosseisu kuuluval osal on oma eesmärk/funktsioon/ülesanne - kui mingi osa süsteemist ära võtta (ei täida oma ülesannet), siis süsteem tervikuna enam ei toimi (ei täida tervikuna enam oma ülesannet/eesmärki).
  • Ettevõtte/organisatsiooni mõiste- organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke
  • Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid ja nende võimalikud huvid:
    omanikud – raha vm mõõdetava väärtuse teenimine
    kliendid –väärtuse omandamine
    juhid – minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine
    töötajad – turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond
    Erinevate huvigruppide huvid on omavahel seotud, ühtede huvigruppide huvide täitmisest (või täitmata jätmisest) sõltub teiste huvigruppide huvide täitmine.
  • Väärtuse mõiste ettevõtte/organisatsiooni huvigruppide jaoks:
    • kvaliteeti ja selle kasvu - protsessi ja toote/teenuse kvaliteet ja selle kasv (vigade vähenemine või veaparandusele kuluva aja vähenemine)
    • kulude vähenemist - kasumlikkuse kasv
    • kiirust - turu muutustele reageerimiskiirus või tarneaja vähendamine
    • innovatsiooni - eristumine toodetes/teenustes ja nende omadustes; esimesena turulejõudmine
    • suhteid - koostöö klientide, partnerite või isegi konkurentidega läbi teadmise ja kogemuste jagamise

  • Ärifunktsiooni mõiste- Ärifunktsiooni (business function) saab defineerida kui organisatsiooni ühe ametikoha või struktuuriüksuse oskuste, teadmiste, ressursside kogumit sellele pandud vastutuse täitmiseks. Võidakse defineerida ka distsipliinina, tegevusena või tegevuste kogumina.
  • (Äri)protsessi mõiste- Äriprotsessi (business process ) defineeritakse kui omavahel seotud (töö)tegevuste järjekorda , mis igal sammul tarbib ressursse sisendite teisendamiseks väljunditeks kuni protsessi lõpptulemus on saavutatud. Lõpptulemuseks on toode või teenus, mis omab väärtust selle tarbijale (väljund, mis läheb ettevõttest välja kliendile). Äriprotsessi saab võtta ärifunktsioonide teostuse seeriana.
  • Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi eesmärgid- aitab aru saada, milline on toimimise hetkeseis ja muutmisnõuded; aitab leida võimalusi toimimise muutmiseks.
  • Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi tehnikad- äriprotsesside analüüs ja modelleerimine ; nõuete analüüs ja modelleerimine; objektide analüüs ja modelleerimine
  • Ettevõtte/organisatsiooni protsessianalüüsi eesmärgid ja tulemus:
    Protsessianalüüsi eesmärgid on järgmised:
  • Vasakule Paremale
    Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #1 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #2 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #3 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #4 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #5 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #6 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #7 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #8 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #9 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #10 Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused #11
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-12-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 140 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor lotatimmu Õppematerjali autor
    Sissejuhatus infosüsteemidesse.Mõisted ja teemad arvestuseks.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

    ja/või kättesaadavaks tegemiseks ehk andmetöötluseks. Andmed salvestatakse andmehoidlatesse, kust need peavad olema rakendussüsteemide jaoks kättesaadavad. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis Infosüsteemidealast hetkeseisu ettevõtetes iseloomustavad alljärgnevad märksõnad: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid; ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad; IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. Ettevõtete/organisatsioonide kriitiline nõue Selleks, et konkurentsis püsida, on ettevõtete jaoks kriitiliseks nõudeks nende võime pidevalt oma tegutsemist parendada. Võtmemõisteteks on tegutsemise agiilsus (lihtsus) ja paindlikkus. Selleks, et saada rohkem

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    42
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse

    Ainus tõestus selle kohta, kas töö on hästi tehtud ­ klient, kes on valmis selle eest maksma. · Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. Alljärgnevalt illustratsioon infosüsteemi käsitluse kohta tehnilisest aspektist: Teine infosüsteemi käsitlus, mida kasutatakse ka selle aine kontekstis, hõlmab lisaks tehnilisele aspektile ka sotsiaalse aspekti ehk inimesed, kes neid tarkvarasüsteem kasutavad koos nende töö tegemise tavadega, kultuuriga

    Infoharidus
    thumbnail
    52
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

    · tarnijate kaasamiseks tööprotsessidesse Operatsioonilised (käitus-) süsteemid On vajalikud organisatsiooni igapäevase tegevuse juhtimiseks · toodete tegemiseks ja jaotamiseks · teenuste planeerimiseks ja osutamiseks Seda tüüpi süsteemide alla kuuluvad: · transaktsioonide töötlussüsteemid (Transaction Processing Systems) · protsesside juhtimissüsteemid (Process Control Systems) · kontori automatiseerimissüsteemid (Office Automation Systems) või kontori infosüsteemid (Office Information Systems) · spetsiifilised (professionaalsed) tugisüsteemid (Professional Support Systems) Transaktsioonide (tehingute) töötlussüsteemid teenindavad operatiivse juhtimise taset võimaldades korduvalt ja rutiinselt salvestada ja töödelda nii organisatsioonis endas kui väljaspool seda toimuvaid sündmusi ja fakte · klientide tellimused · pakkumised hankijatele · müügifaktid · inventari liikumine · palgad · arved, maksed jne

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    17
    doc

    Põhimõisted

    6. Organisatsiooni definitsioonid organisatsioon on toimimissüsteem, mis koosneb: ülesehitusest (osakonnad/ametikohad/rollid) inimestest, kes ressursse kasutades töötavad kindlate reeglite ja protseduuride alusel teisendades sisendeid väljunditeks 7. Organisatsiooni üldine eesmärk oma huvirühmade vajaduste rahuldamine: omanikud, kliendid, juhid, töötajad Mõisted kordamiseks 1 Sissejuhatus infosüsteemidesse IDU3530 © Karin Rava omanike huvid: raha vm mõõdetava väärtuse teenimine klientide huvid: madalam hind, parem teenindus, kõrgem kvaliteet, toote/teenuse unikaalsus juhtide huvid: minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine töötajate huvid: töötajatele turvalise ja rahuldust pakkuva töökeskkonna loomine ja hoidmine 8. Organisatsiooni eesmärgi täitmine teostades protsesse

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    17
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse testi vastused

    infosüsteemi protsesse infosüsteemi muutmiseks vajalikku rahahulka 10. Valige ÕIGE väide. Infosüsteemi muutmine jadamisi tehtavate arendustegevustega (kose-metoodikaga) on kasulik kui: tellijapoolsed nõudmised arendatavale infosüsteemile pidevalt muutuvad infosüsteemi enamus tööprotsesse on lineaarsed projektijuht ja -meeskond ei oma varasemaid töökogemusi infosüsteemi muutmise alguses ei ole täpset arusaamist selle kohta, milline peaks olema infosüsteem pärast muutmist 1. Valige ÕIGE väide. Süsteemiarendusmetoodika valimise aluseks on: arendatava süsteemi kriitilisus süsteemi arenduseks kasutatav ajahulk süsteemiarendajate oskused töö tegemise suhtes 2. Valige VALE väide. Infosüsteemi arendamise tulemusena toimub: paberi peal olevate andmete muutmine elektrooniliseks töötajate vahel andmetega seotud tegevuste ümberjagamine organisatsiooni eesmärkide muutmine 3. Valige ÕIGE väide. Andmebaas on:

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    26
    docx

    Majandusinfosüsteemid

    o erinev detailsuse tase esitlusviisidel (ülevaade vs detailne kirjeldus). Mudeleid on vaja süsteemi visualiseerimiseks ning selleks, et süsteem ja selle toimimine oleks üheselt mõistetav. 6. Too erinevaid infosüsteemi definitsioone ja eesmärke ning selgita neid. on võimalik andmeid töödelda, salvestada või edastada tehniliste süsteemidega, mis kaasab normaalseks talituseks vajalike vahendite, resursside ja protsessidega Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Ehk: informatsioon kui süsteemi sisend, reeglid ja vajalikud vahendid ehk sisendi teisendamine ja vastavad vahendid süsteemis. · Infosüsteem on info liikumist käsitlevate reeglite kogumik. · Infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Paberil, arvutis jne. 7. Info, andmed ..

    Majandus
    thumbnail
    10
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse

    7. Mis liiki muudatusi on võimalik organisatsioonis läbi viia? Automatiseerimist, informeerimist, teisendamist organisatsioonis 8. Milline väide iseloomustab otsustuspunkti? On vaja selleks, et näidata protsessi hargnemist vastavalt tingimuste täitmisele 9. Kuidas nimetatakse sammude või ülesannete jada, mida on vaja läbida, et saavutada teatud eesmärk? Protsess 10. Kus hoitakse relatsioonilistes andmebaasides andmeid? Tabelites 11. Millised infosüsteemid teenindavad organisatsiooni või selle osade vajadusi? Ettevõttesüsteemid 12. Millest moodustuvad andmebaasi tabelid? Kirjetest ja väljadest 13. Milliene väide iseloomustab otsustuspunkti? On vaja selleks, et näidata protsessi hargnemist vastavalt tingimuste täitmisele. 14. Täida lünk.“Kordineeritud tegevuste hulka mingi eesmärgi saavutamiseks või tulemi saamiseks nimetatakse….” Äriprotsessiks 15. Millised on infosüsteemi 6 kriitilist komponenti?

    Infoedastusseadmed
    thumbnail
    204
    docx

    Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

    M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 IDU 5360 SÜSTEEMIANALÜÜS Loeng 1. Sissejuhatus (kontseptuaalsesse) süsteemianalüüsi.  Aine fookus  Aine taust  Eesmärgid ja õpiväljundid  Aine korraldus Aine fookus KONTSEPTUAALNE SÜSTEEMIANALÜÜS  VALDKONNA ANALÜÜS  TARKVARA NÕUETE ANALÜÜS  ITERATIIVNE ARENDUSPROTSESS Fookus: Kontseptuaalse süsteemanalüüsi meetodite rakendamine valdkonna ning tarkvara nõuete detailseks analüüsiks iteratiivses arendusprotsessis Aine taust Analüüsi ained: 1

    Modulatsioon




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun