Korras süsteemi puhul süttib ABS-i signaallamp süüte sisselülimisel ja kustub mõne sekundi jooksul (enesediagnoosi lõppemisel). Sõidu ajal rikke avastamisel süttib signaalamp uuesti ja jääbki põlema. Süüte sisselülimisel süttib enesediagnoosi ajaks ka pidurite signaallamp. Pidurite signaalamp süttib ka seisupiduri rakendamisel ja pidurivedeliku tasapinna vähenemisel. Joonis 10. ABS-i ja pidurite signaallambid 1.4.5 Hüdrosõlm Hüdrosõlm on paigutatud piduri peasilindri ja rattasilindrite vahele ja tema ülesanne on juhtida juhtplokilt tulevate käskude põhjal pidurdusrõhku rattasilindrites. Hüdrosõlm koosneb kerest, elektromagnetklappidest, tagastuspumbast ja summutuskambritest. Elektromagnetklappide abil välditakse rataste blokeerumine. Iga piduriharu kohta on kaks klappi: pealevoolu- ja äravooluklapp. Tagastuspumpa käitatakse elektrimootoriga ja tema
ProDiags ABS, ASR, EBV, EDS, ESP, MSR Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid http://open.forms.fi/hmv-edu http://www.hmv-systems.fi ProDiags Sisukord 1. ABS - pidurid .......................................................................3 2. EDS Elektrooniline diferentsiaali kontroll ............................9 3. EBV Elektrooniline pidurdusjõu kontroll ............................11 4
Auto juhitavus ja ABS pidurid Kaido Tammepõld Lühendid ABS blokeerumisvastased pidurid ASR kaapimisvastane süsteem EBV elektrooniline pidurdusjõu kontroll EDS elektrooniline diferentsiaali kontroll ESP elektrooniline stabiilsuse kontroll MSR mootori pidurdusmomendi reguleering Auto juhitavus ja ratta haardumine Auto liikumissuuna või kiiruse muutumine, pidurdamine, kiirendamine või pööramine sõltub ratta ja maapinna vahelisest haardumisest Haardejõu ületamisel hakkab ratas libisema Auto juhitavus ja ratta haardumine Rehvi ja maapinna vaheline haardejõud koosneb külgsuunalisest ja pikisuunalisest
· Kontrolliseadmed (rõhuandurid, rõhulülitid, manomeetrid, märgutuled, kuvar). EBS piduriseadet on pidevalt arendatud ja täiustatud. Seetõttu võib konkreetse veoki või bussi piduriseade erineda eelpool loetletust. Näiteks võib olla kokku ehitatud juhtplokk, pedaali asendi andur ja proportsionaalne releeklapp. Selline seade kannab nime EBS juhtseade piduri keskseadmega (Compact CBU). Tehnohoolduse juhised · Mistahes tööde tegemiseks EBS pidurite juures on vajalik eriväljaõpe. Seadete muutmiseks on vajalik PIN kood. · Kindlusta sõiduki paigalolek. · Varuosadena tohib kasutada ainult WABCO, Knorr ja valmistajatehase poolt lubatud detaile
tagada tulemuse täpsust. Kui mitte siis tulemust parandatakse. Rataste libisemine. Ratta libisemine on ratta pöörlemise ja auto kiiruse vahe. Arvutus programmis mis kasutab tegelikku kiirust auto kiirusena, libisemine arvutatakse ratta kiirusest ja tegelikust kiirusest alltoodud valemiga Füüsikalised andmed. (edastatakse elektri signaalidena.) -nelja ratta kiirus (kõik neli ratast võivad pöörelda erineva kiirusega, vastavalt kiirendusele, mootori takistus, jne.) - informatsioon piduri tule lülitilt. - töötamise kontrolli tulemused (ratta pöörlemine, anduri olukord, magnet klapi staatus) Programmi kõige olulisemad muutujad Ratta kiirendamine ja pidurdamine. Kasutades ratta hetkelist kiirust (ratta kiiruse andurist), ratta kiirendamist või pidurdamist saab arvutada arvesse võetes pikaajalisemat muutust. Pikisuunaline haarduvus rehvi ja teepinna vahel: aju arvutab täpselt välja momentaarse hõõrdumise ratta käitumise järgi. Erinevat tüüpi hõõrdumine tekitab
Akud tähistatakse tähisega Rf 4) pikaealised ja põrutuskindlad leiavad kasutamist töömasinatel, millel esineb tugevaid põrutusi ja suuri koormuse muutusi. Neid tähistatakse HD. 5) ehituselt pikaealise akuga sarnane, kuid plaadid on paksemad ja seega on neid ka vähem. Ei anta külmkäivitusvoolu suurust, akude käivitusomadused on 35...40% madalamad kui sarnastel käivitustüüpi pliiakudel. Kasutatakse eriti suurte koormuste tingimustes, osalt ka veojõu tarvis. Tähis S. Aku hooldus ·igapäevane hooldus Laadimise ja korrasoleku kontroll ·1x kahe nädala jooksul Aku kinnituse ja juhtmete kinnituse kontroll ·generaatori ajamirihma pingsuse kontroll Aku väline puhastamine ·aku kaanele sattunud elektrolüüt eemaldatakse nuuskpiiritus lahusesse kastetud lapiga Aku klemmide ja juhtmeotsakeste puhastamine · Oksiid, mustus ja niiskus põhjustavad aku isetühjenemist. Kaanele sattunud elektrolüüt juhib voolu nii
Mitteblokeeruvaid pidureid nimetatakse ABS-piduriteks (anti-lock brake system). Eeliseks on, et pidurdatav auto säilitab juhitavuse kõikides olukordades. Autode hüdropidurid 10.1.2 Pidurite hüdraulilise ajami ehitus Auto hüdroajami põhiosad on : · piduripump (peasilinder), · töösilindrid ja torustik. Lisaks võivad ajamisse kuuluda võimendi ja regulaator, mis jaotab rõhku esi- ja tagarattapidurite vahel. Kogu ajam on täidetud pidurivedelikuga. Piduri peasilindri (-pumba) ülesandeks on tekitada ajamis rõhku, kui juht vajutab pedaalile. Põhiosad on: silinder ja mansettidega kolvid. Pidurivedelik asub silindrist kõrgemal olevas anumas. Kolbe hoiavad algasendis vedrud. Peasilindri töötamine. Kui juht vajutab pedaalile, siis sellega ühendatud tõukur lükkab tagumist kolbi silindrisse, pidurivedelik tõrjutakse torustikku ja esirataste pidurid hakkavad tööle. Ühtlasi kandub vedeliku rõhk ka teisele kolvile, mis asub silindri keskosas
2. Aktiivne turvalisus 1. Pidurid Turvaline on auto, mille saab ruttu pidama. Renault kasutab oma mudelite pidurdusvõime parandamiseks nelja juhtivat elektroonilist süsteemi. EBA (emegency braking assistance) elektrooniline hädapidurdussüsteem; tajub pidurduskiiruse ohusituatsiooni ning võimendab pidurdamist (ABS-i kontrolli all). ABS - mitteblokeeruvate pidurite süsteem, aitab juhil autot valitseda takistades pidurite blokeerumist isegi hädapidurdamise korral. ASR - veojõu kontrollsüsteem, mis aitab kontrollida haardumist libeda teega. ESP - elektrooniline stabiilsuskontroll, mis aitab juhil järskudes kurvides ja libedal teel sõiduki trajektoori kontrollida. 2. Parkimisandurid Manööverdamine aasta-aastalt suurenevate masinatega muutub üha keerulisemaks. Isegi väike plekimõlkimine uuel autol tähendab mitmetuhandest väljaminekut. Parem ohtu ennetada ning varustada oma auto parkimisanduritega. Parkimisanduritega pargid
Kõik kommentaarid