Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

MEEDIA JA MÕJUTAMINE (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes on meedia taga?
  • Kus on tekst ilmunud?
  • Mida rõhutab pealkiri mida foto?
  • Kelle vaatepunkti esindab?
  • Mis on jäänud kirjutamata?
  • Milliseid väiteid ei põhjendata?
  • Milliseid keelelisi mõjutamisvõtteid kasutatakse?

Lõik failist

KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE
  • Meedia mõiste (ÕPIK, TERA )
    keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon
  • Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas ( TERA )
    Meedia ülesanded:
    • Info edastamine
    • Järelvalve- kes, mida, kus teeb
    • Ühiskonna osade seostamine
    • Sotsiaalsete normide ülalhoidmine
    • Avalikkuse loomine poliitilised otsused, kujundab avalikku arvamust, vahendab seda
    • Kriitika ja kontroll
    • Meelelahutus

  • Kes on meedia taga? (ÕPIK)
  • Kvaliteetajakirjanduse roll(TERA)
    Vahendab tõepärast infot, ei spekuleri; esitab kontrollitud fakte; annab konfliktse olukorra puhul sõna mõlemale osapoolele; austab kirjakeele normi
  • Tabloid ehk kollane ajakirjandus(TERA)
    Ajakirjandus mis vassib ja valetab; ajab taga kõmu ja sensatsiooni; kodu, pere, eraelu, sport , meelelahutus
  • AJAKIRJANIKE ROLL (TERA)
  • Sõnavabadus, ajakirjandusvabadus , kommunikatsioonivabadus (ÕPIK)
    Sõnavabadus- valiku- ja tegutsemisvõimaluse olemasolu, kõigil on võimalus avaldada enda arvamust
    Ajakirjandusvabadus- õigus edastada sõltumatut infot, mida ei mõjuta võimustruktuurid
    Kommunikatsioonivabadus- õigus vabalt väljendada oma mõtteid ja saada informatsiooni
  • Ajakirjanik ja infoallikas ( suulised , kirjalikud) (ÕPIK)
    Suulised allikad:
    • Esmaallikas (ajakirjanik ise)
    • Teine allikas (osaleja, tunnistaja, pealtnägija)
    • Kolmas allikas (teise allika info vahendaja )

    Kirjalikud allikad:
    • Mitteuudisena kirjutatud teksid ( dokumendid , uurimusd, kõnede tekstid)
    • Teadmeteosed, arhiivid , andmebaasid
    • Uudisena kirjutatud tekstid (infoagentuuride lood, pressiteated, uudised)

  • Avalik ruum (ÕPIK)
  • Ajakirjanik ja eetika ( Eetikakoodeks , difamatsioon) (TERA, ÕPIK)
    Difarmatsioon- on mõne isiku, asutuse kohta häbistavate asjaolude avaldamine
    Eetikakoodeks- erapooletus , sõltumatus, tasakaalustatus , kõigi tähtsate faktide esitamine, materjali kontrollimine, oma arvamus välistamine
  • MEEDIUMID – kirjeldused ja näited (ÕPIK)
    Ajaleht
    Ilmumissagedus- päeva ja nädalalehed
    Levik- üleriigilised ja piirkondlikud
    Sisu- üldloetavad, erialalised
    Käsitluslaad- kvaliteetsed ja tabloidid
  • MEEDIA JA MÕJUTAMINE #1 MEEDIA JA MÕJUTAMINE #2 MEEDIA JA MÕJUTAMINE #3 MEEDIA JA MÕJUTAMINE #4
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-12-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 65 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kibenalaura Õppematerjali autor
    Meedia ja mõjutamine- meedia ülesanded, ajakirjanik ja eetika, meediumid, meediažanrid, uudise kallutuse tunnused

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    docx

    MEEDIA JA MÕJUTAMINE

    KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Meedia mõiste info vahendaja/edastaja. Teabelevivahendid: trükiväljaanded, raadio, internet, TV 2. Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas: · info edastamine · järelvalve · ühiskonna osade seostamine · sotsiaalse ja kultuuripärandi ülekanne · sotsiaalsete normide ülalhoidmine · avalikkuse loomine · kriitika ja kontroll · lõiming · kultuur ja haridus · meelelahutus 3. Kes on meedia taga?

    Meedia
    thumbnail
    132
    doc

    Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu

    Ajalugu kui konstruktsioon Ajalootekstid ei ole midagi enesestmõistetavat ega ka objektiivset. Millest tuleneb väide, et ajalugu on konstruktsioon, kellegi poolt ülesehitatud käsitlusviis? Allpool on mõned mõtlemisainet pakkuvad märksõnad. 1. uurija distantseeritus, kogemuse erinevus 2. konteksti muutused, tõlgendamise küsimused; võimalikud seosed või üldistused, mille tegelik alus on küsitav, järgmise põlvkonna jaoks arusaamatu vms. 3. uurija mitmesugused huvid ajaloo käsitlemisel (nt sõjaajalugu, kaubandusajalugu, põllumajandusajalugu; nt klassipositsioon, võimuküsimused/propaganda, avalik või salajane okupatsioon / kolonialiseerimine ­ kuidas on kasulik ajalugu näidata, millest kasulik vaikida => kes tellib "muusika" ja kes maksab? St millegi õigustamine.) 4. objektiivse ja subjektiivse ajaloo ebamäärasus: subjektiivsete lugude (nt mälestuste) koondamine mingil kindlal teemal võib kokkuvõttes moodustada objektiivsema pildi kui nn objektiivne või tead

    Sotsiaalteadused



    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun