Töö analüüsiks nimetatakse töö täpsemat määratlemist organisatsiooni sees, mis seisneb nende tegevuste analüüsimises, mida töötaja iga päev teeb ja vajalike töövahendite ning töötingimuste kirjeldamises. Töö analüüs seisneb eelkõige hinnangu andmises sellele, missuguseid omadusi, oskusi ja teadmisi töö tegija vajab. Töö analüüsi eesmärgiks on organisatsiooni missiooni, visiooni, eesmärke, tegevusprotsesse toetava töökorralduse kujundamine ja elluviimine nii organisatsioonis tervikuna, kui ka selle allüksustes ja ametikohtadel. Töö analüüsi protsess: 5. Töö analüüsi meetodid ja väljundid Töö analüüsi meetodid: 1) vaatlus 2) intervjuu 3) küsitlus 4) töötajate raport Töö analüüsi väljundid: 1) töökirjeldused 2) ametinõuded 6. Ametijuhend, nõuete profiil 7. Personali planeerimise eesmärk ja protsess Personali planeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tagada vajalikul hetkel piisav hulk
kujundamine, motiveerimine ja arendamine selliselt, et ta maksimaalselt toetaks ärikontseptsiooni realiseerimist Personalijuhtimise strateegiline eesmärk on kirjeldus sellest, missugune peab olema ettevõtte personal teatud ajahetkeks. Strateegilistes eesmärkides peab fikseerima: ● Personali hulga ● Kvalifikatsiooni ● Vajalikud oskused Poliitika: Personalipoliitika on põhimõtete ja protseduuride kogum, mis peavad tagama personali juhtimise ühtsetel alustel kogu organisatsioonis Personalipoliitika toimimise eeldused: ● Esitatud kirjalikul kujul ● Avalikustatud kogu organisatsioonis ● Põhjalik ja kooskõlas üldise poliitikaga ● Kooskõlas organisitsiooni strateegia ja eesmärkidega ● Üksikud poliitika osad omavahel kooskõlas ● Välja töötatud diskussioonide ja konsultatsioonide tulemusena 4. Personalitöö valdkonnad 1) Personali planeerimine 2) Töö analüüs 3) Töökohtade hindamine 4) Personali värbamine
................................7 1.1. Koolituse ja arengu põhimõisted.......................................................................7 1.2. Inimese arenguvajadused...................................................................................8 1.3. Personali arendamise tingimused....................................................................10 1.4. Organisatsiooni strateegilised komponendid...................................................11 1.5. Õppimine organisatsioonis..............................................................................14 1.6. Personali arendamine ja koolitamine...............................................................14 1.7. Kooltuspoliitika, koolitamise strateegia..........................................................15 1.8. Koolitusvajaduse hindamine............................................................................16 1.9. Koolitusmeetodid.............................................................
TULEMUSJUHTIMINE KUI VÕIMALUS PERSONALI ARENDAMISEKS Referaat SISUKORD SISSEJUHATUS Käesolev referaat teemal Tulemusjuhtimine kui võimalus personali arendamiseks on valminud grupitööna aines inimressursi juhtimine. Referaat koosneb 5 osast. Esimesed kolm osa on teoreetilised ja kaks viimast osa põhinevad praktilistel näidetel. Esimeses osas defineerime ära, mis asi on tulemusjuhtimine, milles seisneb tema põhiidee ja milline võiks olla organisatsioon, kus seda rakendatakse. Referaadi teine peatükk hõlmab tulemusjuhtimise etappe. Meie käsitleme tulemusjuhtimist 5 etapilisena, kuid põgusalt mainime ära ka teise võimaliku mudeli. Kolmandas peatükis oleme käsitlenud personaliarendamise meetodeid läbi erinevate aspektide. Neljas peatükk on kõige väiksema mahuga. See on pühendatud tulemusjuhtimise kriitikale ehk siis, mis kõik võib viltu minna. Proovime analüüsida ettetulevaid
lähenemisviis inimeste juhtimisele; - on oma olemuselt laiem mõiste kui personalijuhtimine; - hõlmab endas nii organisatsioonide sisesed kui ka välised tegurid sh ühiskonna, tööturu, töö efektiivsuse ja konkurentsiga seotud aspektid; - hõlmab endas ressursi avastamist, aktualiseerimist, efektiivset kasutamist ja arendamist. Personalijuhtimine (Personnel Management) - on süsteemne ja sihikindel protsess organisatsioonis, mis hõlmab kõiki inimtegevusega seotud aspekte nii tööl kui kui ka osaliselt väljaspool tööd; - on spetsiifiline juhtimisfunktsioon, mis tagab organisatsioonis kompetentse personali olemasolu ja arengu ning seda toetava sidusvõrgustiku loomise kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise. Personalijuht on isik organisatsioonis, kes tegeleb personalitöö juhtimisega. Personalijuht võib olla ametinimetus või olla mitteformaalse liidri nimetus sõltuvalt
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09 KÕ Nastasja Musienko TEENINDAJAST TALENDIKS koolitusprojekt Praktikajuhendaja: Heve Kirikal Mõdriku 2012 Sissejuhatus. Personal toimib organisatsioonis ressursina kui on loodud tingimused inimeste isiksusliku potentsiaali avaldumiseks ja väljendumiseks, selle taastumiseks ja vajalikuks muutmiseks ehk arenguks. Personali arendamine on organisatsiooni tegevuste jada, mis on suunatud õppimisele: · õppimine töökohal; · karjääri arendamine ja elukestev õpe; · organisatsiooniline õppimine ja teadmus; · koolitus, õppimine ja arendamine.
Mitteformaalne hindamine toimub töö käigus ja see on juhi ning alluva igapäevane suhe, suurt oskust nõudev tegevus, mis eeldab kompetentsust, eetilisust, püsivust ja tähelepanelikkust. ORGANISATSIOONI HINDAMISSÜSTEEM Formaalse hindamise läbiviimiseks on organisatsioonil vaja hindamissüsteemi, mille väljatöötamisprotsessi kaastakse kõiki töötajaid. Protsessi käigus hinnatakse süsteemselt töökohti ning määratakse kindlaks iga töökoha keerukus ja olulisus organisatsioonis teiste töökohtade suhtes. Hindamise eesmärgid on: - Teha kindlaks iga töötaja tugevad ja nõrgad küljed - Teha kindlaks arendamis- ja koolitusvajadus - Võimaldada inimestel oma tööd parandada - Selgitada tööd segavad asjaolud, parandada töökorraldust - Motiveerida töötajaid, otsustada kompenseerimine (palk) - Avastada reserve. Hindamine aitab otsustada edutamise, roteerimise, tööülesannete muutmise, aga ka töösuhete lõpetamise küsimusi.
arendamine selliselt, et ta maksimaalselt toetaks ärikontseptsiooni realiseerimist. 3 Personalijuhtimise strateegiline eesmärk on kirjeldus sellest, missugune peab olema ettevõtte personal teatud ajahetkeks. Personalipoliitika on põhimõtete ja protseduuride kogum, mis peavad tagama personali juhtimise ühtsetel alustel kogu organisatsioonis. Personalipoliitika toimimise eeldused: ● Esitatud kirjalikul kujul; ● Avalikustatud kogu organisatsioonis; ● Põhjalik ja kooskõlas üldise poliitikaga; ● Kooskõlas organisitsiooni strateegia ja eesmärkidega; ● Üksikud poliitika osad omavahel kooskõlas; ● Välja töötatud diskussioonide ja konsultatsioonide tulemusena. Personalijuhi ülesandeks on juhtkonna nõustamine personaliküsimustes ja personalipliitika väljatöötamises ning
Kõik kommentaarid