Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kirjand raiskamine võtab tulevikult võimalused (6)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist



Ükskõik milline raiskamine võib meile elus mingil hetkel kätte maksta. Mõtlematu ja edaspidisega mitte arvestades tegutsemine võib kaasa tuua selle, et kahetseme seda ise või on keegi teine selle peale pahane. Olgu siis tegemist ande, aja või loodusvarade raiskamisega.
Mida lähemale kevad ja kooli lõpetamine jõuab, seda rohkem näen oma klassikaaslaste seas seda, kuidas toimub ande raiskamine. Pärast põhikooli lõppu tegid inimesed valiku ja tulid gümnaasiumisse. Keegi ei sundinud neid sellist valikut tegema. Selle asemel, et õppida, tegeletakse terve kooliaasta lustimisega. Tulles gümnaasiumisse, peaks oma annet siiski kasutama. Praeguses eas peaks juba selge olema, et õppimine toimub enda, mitte õpetaja või lapsevanema jaoks. Teada-tuntud tõde on, et mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea. Vaadates ringi kaasõpilaste seas, näen neid andekaid inimesi. Väga kurb on, et kõik inimesed ei kasuta võimeid ära ja raiskavad neid. Kooli tulek on mõne õpilase jaoks teisejärguline. Toimub päevade ja nädalate kaupa puudumine, millele tuuakse põhjuseks haigestumist. Minu meelest on see rumalus – tegemist on pikaajalise nähtusega nimega laiskus.
Sügisel tuli meile uus kultuuriloo õpetaja, kes ütles, et igal oinal on oma mihklipäev. Kooli lõpuni on 3 nädalat jäänud. Terve kooliaasta andekust ja aega raisates on tekkinud olukord, kus õpilasel on terve õppeaasta jooksul üks positiivne kursusehinne. Ande raiskamine on see, kuna õpilane on andekas. Nädalate kaupa puudumise järgi tuleb ta kooli ning oskab kõike tunnis olles ja hiilgab oma teadmistega. Kasutamata jätmata teadmiste kõrval raiskab ta ka oma aega. Kui teised õpilased kevadel klassi lõpetavad, siis temal tuleb hakata gümnaasiumi lõpetamisega ka järgneval aastal vaeva nägema. Aasta otsa on õpetajad meile südamele pannud kooli eduka lõpetamise. Kuid mis kasu sellest rääkimisest on, kui inimene teeb ikka seda, mida tahab ja mis meelepärasem on. Sel ajal, kui inimesed tegelevad millegi muuga , peab see õpilane tegelema gümnaasiumi lõpetamisega. Kui aga juba gümnaasiumis käimine tekitab sellist laiskust, siis mis toimub edaspidises elus. Praegu küll toimub loobumine lõpetada gümnaasium koos oma klassikaaslastega, kuid edaspidises elus võib see raiskamine maksta meile valusalt kätte.Tagajärjed ei pruugi kohe näha olla, kuid kindlasti need järgnevad. Sellise laiskusega võidakse sulgeda enda uks ülikooli ja edukale elule.
Igapäevaühiskonnas olen näinud ka loodusvarade raiskamist. Järjekordselt võib tõestada, et võtame tulevikult osa võimalusi ära. Üks võimalus, mille enda tulevikust kaotame, on puhas elukeskond. Raiudes mõtlematult troopilist vihmametsade piirkonda, mida peetakse Maa „kopsudeks“, tekitame iga päevaga aina rohkem ohtu, et keskkond saastub. See aga tingib ka selle, et võtame endalt võimaluse elada. Suurlinnades sureb iga aastaga aina rohkem inimesi õhusaastatusse. Taoline olukord on tekkinud jällegi seoses raiskamisega. Kui korralikult järele mõelda, siis saaksime elada ka ilma sedasorti raiskamiseta. Ei saa kasutada mõtteviisi, et pärast meid tulgu või veeuputus. Raisates praegu ära taastumatud loodusvarud, võtame võimaluse järgnevatel põlvkondadel samasuguseid hüvesid kasutada. Meie raiskamise tõttu peab tulevikus välja mõtlema alternatiivseid võimalusi samaväärsete võimaluste kasutamiseks. Uute tehnoloogiate kasutuselevõtt on tülikas ja ebamugav. Praegune priiskamine võtab tulevikult võimaluse sama edukas ja mugav olla. Aastate pärast võib õhk palju saastatum olla ning meid võivad energiakriisid tabada.
Raiskamisega sulgeme uksi võimalustega meie tänases ja homses ühiskonnas. Tagasilöögid võivad näha olla kohe, kuid võimalus on, et need avalduvad alles mõne aasta pärast. Kõige kurvem on vaadata pealt seda, kuidas inimesed ei kasuta oma potentsiaali. Mõtlematute tegudega võime oma edaspidiselt elult palju võimalusi ära võtta. Kuna elame kõik samamoodi ühel planeedil, siis peaksime proovima sama edukad olla, mitte mingi eluperioodil alla andma. Raisates praegu võimalusi, ei pruugi neid enam tulevikus tekkida. Kõik on kinni tahtmises ja selles, mida oleme ise nõus tuleviku heaolu nimel ette võtma.
Kirjand raiskamine võtab tulevikult võimalused #1 Kirjand raiskamine võtab tulevikult võimalused #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 102 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 6 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor autgamees Õppematerjali autor
56 punkti selle kirjandi eest.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

Endiselt mäletan ja igatsen seda nurjatut juustukastet... Olen proovinud seda ise teha, aga SEE EI OLE SEE. Süüa sai alati, süüa oli alati. Ma mäletan, et mul oli ühe kokaga eriti head suhted, ja vahepeal, kui polnud raha või kõht oli väga tühi, või mingi muu probleem, siis tema alati aitas mind. Need töötajad seal, hoolitsesid meie eest nagu oma laste eest! Aitäh. Võimalused Võimalusi ja väljundeid oli mitmeid. Mäletan, ennast kui aktivisti, siis alati oli vaja valmistuda millekski ­ Playback, Mingi Muusika Üritus, Luuleõhtu, Rebaste rets, Diskod, Jõuluball, Kõnede võistlused, Monarhi debatid ja neid üritusi oli veel ja veel. Kooliaeg lausa lendas selle kõige taustal. Kõige positiivsem pool oli ürituste juures õpetajad, kes lihtsalt olid kõigega nii kaasas, et õpilasel oli lausa lust kõike teha, kui keegi talle midagi ette ei

Ühiskond
thumbnail
62
odt

LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE

ülemsaksa keelega. Praegu on saksa keel üks Euroopa peamistest keeltest. Euroopas on see kõige suurema kõnelejaskonnaga. (Austin, 2008) 1.1.3 Vene keel Suurima ja idapoolseima keele, vene keele kohta kirjutab Austin (2008) järgmist: vene keeles on ligi 277 miljonit kõnelejat. 20.sajandini oli see Vene keisririigi ametlik keel. Lisaks Venemaale kasutatakse vene keelt laialdaselt ka Põhja-Aasias. Suuruselt on vene keel maailmas viies keel. Siiski on vene keele tulevik ebakindlam kui teised maailmakeeled. Vene keel on olnud Austini (2008) andmetel kasutusel Ida-Euroopas ning Põhja- ja Kesk-Aasias lagunenud Nõukogude Liidu aladel. Vene keelel on kaks naaberkeelt, valgevene keel ja ukraina keel, need kaks on vene keelele vägagi lähedased, olgugi et need on viimase aastatuhande jooksul olnud riigipiiriga eraldatud. Vene keel ehk Moskva keel hakkas levima 13.sajandi, kui hävitati Kiiev, Venemaa tolleaegne tähtsaim linn, kus kõneldi sama keelt, mis Moskvas

Keeleteadus
thumbnail
45
doc

Andekas laps

11 numbreidki, ning nad ei tule selle peale, et keegi lastest valdab juba esimeste klasside ainekava. Mõni laps on tagasihoidlik ega tüki oma võimeid esile tooma (ibid). On kindlaks määratud, et märkamata võivad jääda eriti nende laste anded, kes on pärit ebasoodsatest sotsiaalsetest oludest, olgu selleks siis vanemate alkoholism, narkomaania või töötus, vaesus, tahtmatus lastega tegeleda või vähesed võimalused selleks, mistõttu laste potentsiaalsed eeldused jäävad tähele panemata ja välja arendamata. Uurimused on näidanud, et õpetajad kipuvad alahindama halvasti riietatud, kasimatute, näotumate, vähem kombekate laste andeid ning ülehindama nägusaid, hästi riietatud, heade kommetega lapsi. Üheks ohuteguriks peetakse ka seda, et vanemad on sageli tööga niivõrd üle koormatud, et neil ei jää laste jaoks aega ega

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
9
doc

Kirjandiartikklid

seni, kuni nad on täiesti omad. Nii saab pedagoogid samuti armastavad, on uus teadmine osaks inimesest endast. seotud temperamenditüüpidega. Kui Kui see on toimunud, on võimalik hakata oled ekstravert, on sinusse programmeeritud uurima, mis teadmisi on teised inimesed mingeid juhtumisi ja teatud endas ,,läbi keetnud" ja kuidas laadi tulevik. Kui aga oled introvert, on lood nende enesetunnetusega. Haridus ootab sind hoopis teistsugune tulevik. ja teadmised peavad olema seotud Koleerikut ootab üks saatus, flegmaatikut inimese eneseteadvustamise, loovuse, teine. Samuti mõeldakse, et poisiks refleksiooni, kahtlemise, kriitilisusega, või tüdrukuks olek tingib teatud käitumismalli

Kirjandus
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
thumbnail
11
docx

Ebatõhusad ja tõhusad verbaalsed viisid

Näiteks miks-küsimustele ei oska lapsed enamasti muud vastata kui „ei tea“ või siis on lihtsalt vait. Aktiivse kuulamise plussid  Laps saab võimaluse enda tunnetes selgust saada ning pinget vähendada. Segaduse ja umbmäärasuse tunne on enamasti kõige häirivamad.  Mõtete väljaütlemine muudab need selgemaks.  Lapsele on oluline teada, et tema jaoks tähtis inimene (seda õpetaja alati ka on) võtab teda sellisena, nagu ta on, ja ei hakka kohe õpetama või hurjutama („Ma ju ütlesin sulle…“, „ära muretse, kõik saab korda…“, „oled ikka laisk ja lohakas…“ jne).  Kuulaja ei paku lahendusi. Murest rääkija võtab probleemide lahendamise eest rohkem vastutust. Nii on võimalik last iseseisvamaks muuta. Laps õpib ise toime tulema.  Mure kuulamine muudab suhted soojemaks ja mõlemale osapoolele mõnusamaks. Kuidas last kiita

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
31
docx

KOOLIKIUSAMINE

Misso Kool Deira Kangur KOOLIKIUSAMINE Uurimistöö 8. klass Juhendaja Kaija Juur Misso 2015 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitö

Ühiskond
thumbnail
76
pdf

Nimetu

õpilasi väga& nad muutuvad igati negatiivseks ning kurvaks.  Et hiljem ei tekiks probleeme  Sest koolistress võib mõjutada õpitulemusi ning koolivälist elu  Koolistressist võib asi edasi areneda depressiooniks ja nii mõnelgi puhul väga halvasti lõppeda.  Sest koolistress võib põhjustada halba õppeedukust  Otseselt ei pea, pigem ela sellega  sest sellest sõltub meie tulevik ja elutahe.  Sest lapsed ei taha enam koolis käia  Raske on koolis keskenduda, tekivad probleemid iseendaga, sõpradega, ei suuda end kontrollida  See vähendab õpilaste õppeedukust ning laseb õpilastel langeda masendusse.  See võib muutuda väga raskekujuliseks ja lõppeda näiteks suitsiidiga.  Et edaspidi sellega mitte kokku puutuda.  Kuna ükski õpilane ei peaks ise sellega hakkama saama, koolisüsteem on katki ja

Psühholoogia




Kommentaarid (6)

reizor profiilipilt
reizor: Mõtteid leiab, kui keegi ise kirjutab sellel teemal ja puuduvad mõtted.
15:01 17-01-2010
vedruvasikas profiilipilt
vedruvasikas: Võiks tugevam olla, aga siiski rahuldava saab kätte.
15:40 14-06-2009
Heili91 profiilipilt
Heili91: Ei saanud kättegi seda :S
23:00 19-09-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun