Endiselt mäletan ja igatsen seda nurjatut juustukastet... Olen proovinud seda ise teha, aga SEE EI OLE SEE. Süüa sai alati, süüa oli alati. Ma mäletan, et mul oli ühe kokaga eriti head suhted, ja vahepeal, kui polnud raha või kõht oli väga tühi, või mingi muu probleem, siis tema alati aitas mind. Need töötajad seal, hoolitsesid meie eest nagu oma laste eest! Aitäh. Võimalused Võimalusi ja väljundeid oli mitmeid. Mäletan, ennast kui aktivisti, siis alati oli vaja valmistuda millekski Playback, Mingi Muusika Üritus, Luuleõhtu, Rebaste rets, Diskod, Jõuluball, Kõnede võistlused, Monarhi debatid ja neid üritusi oli veel ja veel. Kooliaeg lausa lendas selle kõige taustal. Kõige positiivsem pool oli ürituste juures õpetajad, kes lihtsalt olid kõigega nii kaasas, et õpilasel oli lausa lust kõike teha, kui keegi talle midagi ette ei
ülemsaksa keelega. Praegu on saksa keel üks Euroopa peamistest keeltest. Euroopas on see kõige suurema kõnelejaskonnaga. (Austin, 2008) 1.1.3 Vene keel Suurima ja idapoolseima keele, vene keele kohta kirjutab Austin (2008) järgmist: vene keeles on ligi 277 miljonit kõnelejat. 20.sajandini oli see Vene keisririigi ametlik keel. Lisaks Venemaale kasutatakse vene keelt laialdaselt ka Põhja-Aasias. Suuruselt on vene keel maailmas viies keel. Siiski on vene keele tulevik ebakindlam kui teised maailmakeeled. Vene keel on olnud Austini (2008) andmetel kasutusel Ida-Euroopas ning Põhja- ja Kesk-Aasias lagunenud Nõukogude Liidu aladel. Vene keelel on kaks naaberkeelt, valgevene keel ja ukraina keel, need kaks on vene keelele vägagi lähedased, olgugi et need on viimase aastatuhande jooksul olnud riigipiiriga eraldatud. Vene keel ehk Moskva keel hakkas levima 13.sajandi, kui hävitati Kiiev, Venemaa tolleaegne tähtsaim linn, kus kõneldi sama keelt, mis Moskvas
11 numbreidki, ning nad ei tule selle peale, et keegi lastest valdab juba esimeste klasside ainekava. Mõni laps on tagasihoidlik ega tüki oma võimeid esile tooma (ibid). On kindlaks määratud, et märkamata võivad jääda eriti nende laste anded, kes on pärit ebasoodsatest sotsiaalsetest oludest, olgu selleks siis vanemate alkoholism, narkomaania või töötus, vaesus, tahtmatus lastega tegeleda või vähesed võimalused selleks, mistõttu laste potentsiaalsed eeldused jäävad tähele panemata ja välja arendamata. Uurimused on näidanud, et õpetajad kipuvad alahindama halvasti riietatud, kasimatute, näotumate, vähem kombekate laste andeid ning ülehindama nägusaid, hästi riietatud, heade kommetega lapsi. Üheks ohuteguriks peetakse ka seda, et vanemad on sageli tööga niivõrd üle koormatud, et neil ei jää laste jaoks aega ega
seni, kuni nad on täiesti omad. Nii saab pedagoogid samuti armastavad, on uus teadmine osaks inimesest endast. seotud temperamenditüüpidega. Kui Kui see on toimunud, on võimalik hakata oled ekstravert, on sinusse programmeeritud uurima, mis teadmisi on teised inimesed mingeid juhtumisi ja teatud endas ,,läbi keetnud" ja kuidas laadi tulevik. Kui aga oled introvert, on lood nende enesetunnetusega. Haridus ootab sind hoopis teistsugune tulevik. ja teadmised peavad olema seotud Koleerikut ootab üks saatus, flegmaatikut inimese eneseteadvustamise, loovuse, teine. Samuti mõeldakse, et poisiks refleksiooni, kahtlemise, kriitilisusega, või tüdrukuks olek tingib teatud käitumismalli
Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile
Näiteks miks-küsimustele ei oska lapsed enamasti muud vastata kui „ei tea“ või siis on lihtsalt vait. Aktiivse kuulamise plussid Laps saab võimaluse enda tunnetes selgust saada ning pinget vähendada. Segaduse ja umbmäärasuse tunne on enamasti kõige häirivamad. Mõtete väljaütlemine muudab need selgemaks. Lapsele on oluline teada, et tema jaoks tähtis inimene (seda õpetaja alati ka on) võtab teda sellisena, nagu ta on, ja ei hakka kohe õpetama või hurjutama („Ma ju ütlesin sulle…“, „ära muretse, kõik saab korda…“, „oled ikka laisk ja lohakas…“ jne). Kuulaja ei paku lahendusi. Murest rääkija võtab probleemide lahendamise eest rohkem vastutust. Nii on võimalik last iseseisvamaks muuta. Laps õpib ise toime tulema. Mure kuulamine muudab suhted soojemaks ja mõlemale osapoolele mõnusamaks. Kuidas last kiita
Misso Kool Deira Kangur KOOLIKIUSAMINE Uurimistöö 8. klass Juhendaja Kaija Juur Misso 2015 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitö
õpilasi väga& nad muutuvad igati negatiivseks ning kurvaks. Et hiljem ei tekiks probleeme Sest koolistress võib mõjutada õpitulemusi ning koolivälist elu Koolistressist võib asi edasi areneda depressiooniks ja nii mõnelgi puhul väga halvasti lõppeda. Sest koolistress võib põhjustada halba õppeedukust Otseselt ei pea, pigem ela sellega sest sellest sõltub meie tulevik ja elutahe. Sest lapsed ei taha enam koolis käia Raske on koolis keskenduda, tekivad probleemid iseendaga, sõpradega, ei suuda end kontrollida See vähendab õpilaste õppeedukust ning laseb õpilastel langeda masendusse. See võib muutuda väga raskekujuliseks ja lõppeda näiteks suitsiidiga. Et edaspidi sellega mitte kokku puutuda. Kuna ükski õpilane ei peaks ise sellega hakkama saama, koolisüsteem on katki ja
Kõik kommentaarid