Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes (6)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kus kasvavad vanema hoolest ilma jäänud lapsed?

Lõik failist

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR
Alushariduse ja täiendõppe osakond

Merilin Võikar
KESKKOND LAPSE ARENGU MÕJUTAJANA ASENDUSPERES
Diplomitöö

Juhendaja : Magister Gerta Sooserv

Tallinn 2005

Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 3
1 LAPSE KASVUKESKKOND 5
  • 1.1 Kodu 5
  • 1.2 Erinevad asenduspere liigid 9
  • Eestkoste 9
  • Hoolduspere 10
    Perekonnas hooldamine 10
    Tugipere 11
    Adoptiivpere 11
    Lapsendamine 12
    Asendushooldus 13
  • Lastekodu 14
    Kasvataja 16
  • 1.4 Last ümbritsev keskkond 18
    Kultuuri keskkond 18
    Materiaalne ( aineline ) keskkond 18
    Mittemateriaalne keskkond 19
    Virtuaalne keskkond 19
    Sotsiaalne keskkond 20
    2 ÖKOLOOGILINE ARENGUKESKKOND JA SELLE MÕJUSFÄÄRID 21
  • 2.1 Keskonda mõjutavad süsteemid 22
    2.1.1 Mikrosüsteem 22
    2.1.2 Mesosüsteem 22
    2.1.3 Eksosüsteem 22
    2.1.4 Makrosüsteem 23
    3 PERE VÄÄRTUSHINNAGUD 24
    Kokkuvõte 25
    Kasutatud kirjandus 26

    Sissejuhatus


    Kuna väikeses lapses on peidus maailma tulevik- siis peab ema hoidma teda enese läheduses. Nii tunneb ta, et maailma kuulub talle. Nii peab isa viima ta kõrgeima mäe otsa nii võib ta näha, milline see maailma välja näeb ( Kropp , 2001).
    Iga laps, kes siia ilma sünnib on justkui valge paberileht, millel on vaid üksikud jooned ja täpid, need on vanematelt päritud geenid . Laps leiab sündides end täiesti võõras keskkonnas, mille on tema vanemad loonud. Keskkond on üheks suurimaks mõjutajaks inimese elus. Esmakeskkonnaks on kodu. Kodu on paik, mis annab igale pereliikmele rahu ja turvalisust. Eriti vajab turvalisust laps. Kodus elavad inimesed moodustavad kokku perekonna.
    Autor on oma töös välja toonud erinevad asenduspere liigid; materiaalse, mittemateriaalse, virtuaalse ja sotsiaalse keskkonna, sest need keskkonnad on koos lapse ühes kasvu- ja arengukeskkonnas ning on välja toodud ka mesosüsteem, eksosüsteem ja makrosüsteem, mis samuti mõjutavad lapse arengu-ja kasvukeskkonda. Samuti räägib autor oma töös ka väärtushinnangutest.
    Mitte kõigil lastel ei ole võimalus kasvada kodus oma vanemate juures. Need lapsed on kas lastekodus, turvakodus, tugiperedes,
  • Vasakule Paremale
    Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #1 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #2 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #3 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #4 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #5 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #6 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #7 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #8 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #9 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #10 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #11 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #12 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #13 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #14 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #15 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #16 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #17 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #18 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #19 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #20 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #21 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #22 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #23 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #24 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #25 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #26 Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes #27
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 27 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-11-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 211 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 6 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor merilin lille Õppematerjali autor
    Diplomitöö teemal Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes, kaitsutud hindele B.

    Lapse kasvukeskkond, ökoloogiline arengukeskkond, pere väärtushinnangud.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Orbude ja vanemliku hoolitsuseta laste hoolekanne Eestis

    Samuti sõna kasupere asemel kasutatakse väljendeid hoolduspere või asenduspere. Võimalused vanemliku hoolitsuseta lastele Laps paigutatakse asenduskodusse või perekonnas hooldamisele, kui ta on orb või jäänud ilma vanemlikust hoolitsusest ja talle ei ole leitud eestkostjat või teda ei ole lapsendatud. Lapsendamine. EV perekonnaseaduse järgi on lapsendamine juriidiline protsess, mille tagajärjel tekkivad lapsendaja ja lapsendatu vahel kõik perekonnaseaduses sätestatud vanema ja lapse õigused ning kohustused e sugulussidemed. Lapsendamisega kaasnevad kõik samad õigused ning kohustused, mis bioloogilise lapse sünnil. Lapsendamisotsuse saab langetada ainult kohus. Lapsendada saab : - orbe; - lapsi, kelle vanematelt on vanemlikud õigused ära võetud; - lapsi, kelle vanemad on eeskosteasutusele andnud kirjaliku nõusoleku lapsendamiseks. (Perekonnaseadus, 1994: §78) Eestkoste. EV perekonnaseaduse järgi kuulub eestkostjale nii lapse isikuhooldus- kui ka varahooldusõigus

    Sotsiaaltöö alused
    thumbnail
    5
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    Tallinna Laagna Gümnaasium Lastekodulapsed Eestis Referaat Veronika Tsehhojeva 11B Tallinn 2014 Lastekodulapsed Eestis Lapse kasvamise ja arengu peamine eeldus on vanemate ja pere olemasolu. Igal lapsel on õigus üles kasvada oma vanemate juures ning kui see pole võimalik, vajab laps asendusvanemaid, kellest saab tema pere. Eestis elab lapsendaja-peredes ligikaudu 1200 kuni 18-aastast lapsendatud last. Laps tahab lihtsaid asju: kallistusi, hoolimist, koos ema ja õdede- vendadega üksteise kaisus pikutada ja lugusid jutustada, koolist tulles sooja kodusöögi lõhna, talvel koos perega suusatada, emale uhkusega

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    12
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    Tallinna Laagna Gümnaasium Lastekodulapsed Eestis Referaat Veronika Tšehhojeva 11B Tallinn 2014 Lastekodulapsed Eestis Lapse kasvamise ja arengu peamine eeldus on vanemate ja pere olemasolu. Igal lapsel on õigus üles kasvada oma vanemate juures ning kui see pole võimalik, vajab laps asendusvanemaid, kellest saab tema pere. Eestis elab lapsendaja-peredes ligikaudu 1200 kuni 18-aastast lapsendatud last. Laps tahab lihtsaid asju: kallistusi, hoolimist, koos ema ja õdede- vendadega üksteise kaisus pikutada ja lugusid jutustada, koolist tulles sooja kodusöögi lõhna, talvel koos perega suusatada, emale uhkusega

    Perekonna õpetus
    thumbnail
    12
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    Tallinna Laagna Gümnaasium Lastekodulapsed Eestis Referaat Veronika Tšehhojeva 11B Tallinn 2014 Lastekodulapsed Eestis Lapse kasvamise ja arengu peamine eeldus on vanemate ja pere olemasolu. Igal lapsel on õigus üles kasvada oma vanemate juures ning kui see pole võimalik, vajab laps asendusvanemaid, kellest saab tema pere. Eestis elab lapsendaja-peredes ligikaudu 1200 kuni 18-aastast lapsendatud last. Laps tahab lihtsaid asju: kallistusi, hoolimist, koos ema ja õdede- vendadega üksteise kaisus pikutada ja lugusid jutustada, koolist tulles sooja kodusöögi lõhna, talvel koos perega suusatada, emale uhkusega

    Eripedagoogika
    thumbnail
    16
    doc

    Kasvamine lastekodus, meelemürgid ja väärkohtlemine

    Igal lapsel on õigus tasuta ja kohustuslikule haridusele algtasemel. Need kolm sätet ja veel teisigi on kirjutatud "Lapse õiguste deklaratsioonis". Ükski laps ei saa endale valida perekonda, kuhu ta sünnib ning millistes tingimustes kasvab. Küll aga saab ja peab ühiskond reageerima, kui on näha ülekohut. Seda enam, kui tegu on nii väikeste ilmakodanikega, et nad ise ei oska ega teagi veel abi küsida. Kui on näha, et peale abi pakkumist olukord lapse jaoks ei muutu, ei jää enam muud üle, kui laps lastekodusse võtta. See aga ei tähenda, et nüüd on kõik lapse probleemid lõppenud. Võib isegi juhtuda, et laps astub vihma eest räästa alla. Kodustest probleemidest saadakse jagu, aga mõnedelgi võib nüüd peavalu hakata tekitama olukord lastekodus. Referaadis tahangi saada paremat ülevaadet, mis moodi käib laste vanemate juurest ära võtmine,milline on nende elu selles asutuses ning suhtumine meelemürkidesse ja

    Sotsiaaltöö
    thumbnail
    11
    doc

    Lastekodu

    TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Lastekodu, Lapsendamine 2011 Sisukord 1. LAPSENDAMINE..................................................................................................3 1.1 Lastekodu kui kasvukeskkonna mõjust lapse psüühilisele arengule............3 1.2 Esimene eluaasta................................................................................................3 1.3 Teine ja kolmas eluaasta...................................................................................4 1.4 koolieelne iga......................................................................................................4 1.5 Suhete orienteeritud koolkond.....................................................

    Suulise ja kirjaliku väljenduse õpetus
    thumbnail
    18
    docx

    KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE

    Tallinna Ülikooli Pedagoogiline Seminar Alushariduse ja täiendusõppe osakond Kätlin Kattai KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE Referaat Juhendaja: Kerstin Kööp Tallinn 2014 SISUKORD KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE............................................1 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE........................................4 1.1. Kasvukeskkond kui lapse arengut saatev oluline faktor......................................................4 1.2 Lasteaed pere toetajana lapse arendamisel........................................................

    Alusharidus
    thumbnail
    17
    doc

    Kodu ja perekonna roll lapse arengus

    ..........................................................................................11 2.1. Jagamatu tähelepanu..................................................................................................11 2.2. Lapsele pühendatud aeg............................................................................................ 12 2.3. Lugemine koos lapsega.............................................................................................13 2.4. Raamatute tähtsus lapse mängumaailmas................................................................. 13 2.5. Peretraditsioonid........................................................................................................15 KOKKUVÕTE.....................................................................................................................16 SISSEJUHATUS Suure osa oma aktiivsest ajast veedab laps väljaspool kodu ja perekonda. Sellest hoolimata

    Eelkoolipedagoogika




    Kommentaarid (6)

    sreawer profiilipilt
    Oliver Niinas: Ülesehitus hea,

    Töösisu - 10/3(liiga palju alapealkirju)

    Kasutatud kirjandust parasjagu.

    Tööüldine iseloomustus - liiga lühike.

    Diplomitööks 25 lehte = Referaadi/kursusetööga.

    Tulemus 10/4 - kehvavõitu(kui see oli sinu täieulatuses diplomitöö)
    01:14 21-02-2013
    siidikapake profiilipilt
    Maarika Maripuu: väga hea ja korrektne töö.... annab suurepärase ülevaate!
    15:23 29-11-2010
    kristelty profiilipilt
    k t: aitäh, hea materjal. vormistus on ka täpne.
    11:36 29-09-2010



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun